قرص فارماتون چیست | خواص و قیمت قرص فارماتون

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص فارماتون یکی از معروف ترین مولتی ویتامین ها در سراسر دنیا است. این مکمل تولید کشور سوییس بوده و در دنیا و ایران طرفداران فراوانی دارد. در چند سال اخیر واردات این محصول به داخل کشور مانند سایر مکمل های خارجی ممنوع است. به همین خاطر قرص فارماژلیتان بهترین جایگزین قرص فارماتون شناخته می شود. آیا برای شما نیز این سوال پیش آمده که فارماتون چیست و چه خواصی دارد؟ آیا به دنبال محصولات جایگزین این مکمل هستید؟ آیا قرص فارماتون چاق کننده است؟ در ادامه به بررسی تمام پرسش های شما در مورد این محصول خواهیم پرداخت.

بی‌شک همه شما می‌دانید که سلامتی بزرگترین دارایی شما در این جهان است؛ بنابراین می‌بایست تمام تلاشتان را برای حفظ این دارایی انجام دهید. یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای بهبود سلامت عمومی این است که کلیه نیازهای تغذیه‌ای بدنتان را تأمین کنید. با این ‌وجود اکثر افراد نمی‌توانند از طریق رژیم غذایی به حد کافی ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر ریزمغذی‌های مورد نیازشان را دریافت کنند. به همین علت استفاده از انواع قرص مولتی ویتامین در جهت تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن اهمیت می‌یابد.

فارماتون چیست؟

کپسول فارماتون یک مولتی ویتامین و مینرال طبیعی است که حاوی عصاره گیاهی به نام جینسینگ می‌باشد. فارماتون خارجی به تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزانه بدن به ریزمغذی‌ها و عناصر کم یاب کمک کرده، خستگی را کاهش و توان بدنی را بالا می‌برد. مطالعات متعددی در زمینه اثربخشی این مکمل فوق‌العاده در درمان اختلالات و بیماری‌های مختلف فیزیکی و روانی انجام شده است که همگی آن‌ها، تأثیرات مثبت فارماتون را تائید کرده‌اند. شما می توانید برای تهیه و ثبت سفارش فارماتون بر روی عبارت “قرص فارماتونکلیک نمایید.

ترکیبات قرص فارماتون

اکنون که تا حدودی متوجه شدیم قرص فارماتون برای چیست بهتر است به بررسی ترکیبات آن نیز بپردازیم. همانطور که گفته شد این محصول در تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بسیار موثر می‌باشد. از جمله ترکیبات این مکمل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ویتامین A: ویتامین A موجود در مکمل فارماتون برای سلامت بینایی و جلوگیری از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید حائز اهمیت است.

ویتامین B1: یا تیامین بکار رفته در کپسول فارماتون برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عصبی و به ‌طور کلی سلامت سیستم عصبی و مغز ضروری است.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین: موجود در این مکمل برای بهبود متابولیسم بدن و همچنین عملکرد صحیح سایر ویتامین‌های گروه B در تولید انرژی موردنیاز است.

نیکوتینامید یا ویتامین B3: ویتامینی است که علاوه بر شرکت در متابولیسم بدن، سلامت موها و پوست را حفظ می‌کند. این ویتامین خستگی، بدخلقی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

پانتوتونیک اسید یا ویتامین B5 : باعث تعادل هورمونی، بهبود خلق و خو، آرامش ذهنی و بهبود تمرکز افراد می‌شود. این ویتامین با تسریع متابولیسم چربی و کربوهیدرات باعث افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی می‌گردد.

در وبسایت معتبر medicalnewstoday می خوانیم:
ویتامین B5 به درمان آکنه صورت کمک می کند و جای جوش هایی که به صورت لک باقیمانده است را در صورت مصرف به عنوان یک مکمل غذایی کاهش می دهد. همچنین روند بهبود زخم های پوستی را افزایش می دهد.

ویتامین B6: این ویتامین با ترشح ناقل‌های عصبی دوپامین و سروتونین بر روی خلق و خو تأثیر مثبت می‌گذارد و برای رفع خستگی و افسردگی ناشی از روزمرگی بسیار مفید است.

ویتامین B12: که کمبود آن بسیار شایع است در امر خون ‌سازی و تولید گلبول‌های قرمز برای اکسیژن ‌رسانی بهتر به اعضاء بدن مهم است.

ویتامین C: ویتامین سی بکار رفته در کپسول فارماتون یک آنتی ‌اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و با افزایش قدرت استخوان‌ها و عضلات، احساس خستگی و کسالت شما را برطرف می‌کند. استفاده از قرص ویتامین C در تامین این ویتامین ضروری بسیار موثر می‌باشد.

ویتامین E: یک ویتامین محلول در چربی است که با خواص آنتی‌اکسیدانی سلامت بدن را حفظ کرده و مانع از پیری، فرسودگی بدن و بیماری‌های قلبی – عروقی می‌گردد.

ویتامین D: موجود در قرص‌های فارماتون یک ویتامین ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی است. ویتامین D عملکرد مغز را بهبود بخشیده و با حفظ انعطاف ‌پذیری عروق خونی از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

روتین (Rutin): روتین یا ویتامین P موجود در مولتی ویتامین فارماتون فیتونوترینتی (ریزمغذی گیاهی) با خاصیت آنتی ‌اکسیدانی بالا است که باعث بهبود گردش خون و افزایش انرژی شده و همچنین از سلامت مغز، قلب و مفاصل محافظت می‌کند.

آهن: مصرف آهن برای برخی از روندهای متابولیسمی و مهم‌تر از همه جلوگیری از کم ‌خونی فقر آهن و ضعف ناشی از آن ضروری است و به همین منظور در موجود در قرص‌های فارماتون گنجانده ‌شده است.

کلسیم: یکی از مینرال‌های بسیار مهم برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل است که هم از منابع غذایی و هم مکمل ها قابل دریافت است. علاوه بر این قرص کلسیم برای انقباض عضلات و همچنین بهبود متابولیسم چربی و تولید انرژی در بدن ضروری است.

فسفر: نیز مانند کلسیم در سلامت استخوان‌ها دخیل بوده و برای عملکرد صحیح بسیاری از آنزیم‌ها حائز اهمیت است. فسفر در ترکیب بسیاری از مولکول‌های حامل انرژی در بدن وجود دارد و انرژی را در خودش ذخیره می‌کند.

فلوئور: موجود در قرص‌های فارماتون در کنار کلسیم و ویتامین D مانع پوکی استخوان شده ولی مهم‌ترین فعالیت آن حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها است.

پتاسیم: مصرف پتاسیم خلق و خوی فرد را بهبود بخشیده و مانع بروز عصبانیت می‌شود. مصرف پتاسیم سلامت قلب و عروق را بهبود بخشیده و باعث شادابی و توان فیزیکی بالاتر افراد می‌گردد.

منیزیم: منیزیم موجود در مولتی ویتامین فارماتون در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن مشارکت دارد و اعمال مختلفی در بدن انجام می‌دهد که می‌توان به کاهش تنش و گرفتگی‌های عضلات و همچنین خستگی و اسپاسم عضلات پاها اشاره کرد.

منگنز: با خواص آنتی ‌اکسیدانی بالا با عوارض رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کند. این مینرال برای متابولیسم آمینواسیدها و کربوهیدرات‌ها ضروری است و با تنظیم عملکرد غده تیروئید و تعدیل هورمون‌ها به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند.

روی یا زینک: بکار رفته در قرص‌ فارماتون از مهم‌ترین مینرال‌های ضروری برای بدن است که باعث بهبود خلق و خو، تسریع بهبود زخم‌ها، سلامت پوست و مو و بهبود عملکرد دستگاه تولید مثل می‌شود. استفاده از قرص زینک در جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارد.

مس: از مینرال‌های ضروری برای سلامت موها است. مس با شرکت در بسیاری از واکنش‌ها در فرآیند تولید انرژی در بدن شرکت کرده و با تنظیم غده تیروئید برای سلامت عمومی بدن بسیار ضروری است.

عصاره جینسینگ: فواید بی‌نظیر جینسینگ ازجمله اثرات ضد پیری، انرژی ‌بخش، تنظیم هورمون‌ها، پیشگیری از استرس و افسردگی، سم ‌زدایی بدن و اثرات ضد سرطانی آن‌همگی به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کرده و مانع ابتلا افراد به بیماری‌های مختلف، ضعف و خستگی مفرط می‌شود.

دی متیل آمینو اتانول (DMAE): برای بهبود وضعیت‌های اضطرابی و خستگی‌های مزمن بسیار مفید است و باعث بهبود خلق و خو و خوش ‌اخلاق شدن فرد می‌گردد.

خواص قرص فارماتون

فارماتون در بدنسازی چه کاربردی دارد؟

فارماتون در بدنسازی و دیگر انواع ورزش‌ها، می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد. ورزشکارانی که قصد انجام یک ورزش حرفه‌ای را دارند، می‌بایست به تغذیه خود همگام و یا حتی بیشتر از تمرینات ورزشی اهمیت بدهند. حتماً می‌پرسید نقش فارماتون در بدنسازی چیست؟ این قرص از طرق مختلفی، عملکرد ورزشی شما را بهبود می‌بخشد:

۱- کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی متابولیسم بدن را به شدت کاهش می‌دهند که نتیجه آن کاهش کیفیت عملکرد شما در ورزش و عضله سازی خواهد بود.

۲- این مکمل همانند دیگر مولتی ویتامین‌ها، اشتها آور است؛ بنابراین برای دوران حجم بسیار به کارتان خواهد آمد.

۳- مولتی ویتامین فارماتون خستگی شما را کاهش و استقامت بدنتان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین با کیفیت بیشتری می‌توانید به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهید.

۴- کولین، اینوزیتول و لینولئیک اسید موجود در کپسول فارماتون، فرایند چربی سوزی را تسریع کرده و باعث کاهش ذخایر چربی بدن می‌شود.

بنابراین، قرص فارماتون اصل در بدنسازی و دیگر انواع ورزش‌های قدرتی و استقامتی به کارتان خواهد آمد؛ زیرا حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شماست. بهترین زمان مصرف قرص فارماتون برای ورزشکاران به همراه وعده غذایی می‌باشد. همچنین انواع دیگر مولتی ویتامین مخصوص آقایان نظیر قرص من ویت نیز علاوه بر تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن در انرژی بخشی نیز اثر دارند.

قرص فارماتون برای ریزش مو

علاوه بر اینکه لازم است بدانیم قرص فارماتون چیست بهتر است در مورد خواص آن نیز اطلاعات داشته باشیم. یکی از مزایای بی نظیر این مکمل حفظ سلامت مو می باشد. مطالعات نشان می‌دهد قرص فارماتون برای ریزش مو هم بسیار مؤثر است. ریزش مو در افراد مختلف به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، با این وجود در اکثر موارد علت آن، کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد موها می‌باشد. استفاده از این قرص در بسیاری از افراد، به توقف سیکل ریزش مو و همچنین تحریک رشد مجدد موها، کمک کرده است.
حتماً می‌پرسید چرا قرص فارماتون برای ریزش مو توصیه می‌شود؟ این مکمل گیاهی بسیاری مؤثر، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌توانند جلوی ریزش مو را بگیرند و ممکن است شما از طریق تغذیه آن‌ها را دریافت نکرده باشید، از جمله: ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین E، منیزیم و زینک.

خرید قرص فارماتون اصل
خرید فارماتون اصل

تشخیص فارماتون اصل از تقلبی

یکی دیگر از سوالات پرتکرار در مورد این مکمل این است که چگونه فارماتون اصل را تشخیص دهیم؟ در پاسخ به این پرسش باید بدانید فارماتون تقلبی که متأسفانه در برخی موارد به جای قرص فارماتون اصل به افراد فروخته می‌شود، می‌تواند عوارض جبران ‌ناپذیری برای سلامتی فرد به همراه داشته باشد؛ بنابراین بسیار مهم است که بتوانید فارماتون اصل را از فارماتون تقلبی تشخیص دهید.
یکی از نشانه‌های مهم برای تشخیص فارماتون اصل از فارماتون تقلبی این است که می‌بایست حتماً دارای هولوگرام و مجوز وزارت بهداشت باشد. داروهایی وارداتی دارای کدی به نام irc هستند، این یک کد اختصاصی است که وزارت بهداشت بر روی انواع داروهای وارداتی مجاز نصب می‌کند؛ بنابراین یک فارماتون اصل حاوی علائم زیر است:

  • کد irc
  • فروش در مراکز مجاز
  • هولوگرام و مجوز وزارت بهداشت

برای قرص فارماتون اصل قیمت ثابتی را نمی‌توان ارائه کرد. همان‌ طور که همه ما می‌دانیم قیمت فارماتون خارجی تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز قرار می‌گیرد؛ بنابراین نمی‌توان یک پاسخ مشخص داد. البته هنگام بررسی قیمت فارماتون حتما به اصل بودن آن توجه کنید. قیمت قرص فارماتون اصل در بسته ۳۰ عددی و ۱۰۰ عددی با هم متفاوت است.

برای آشنایی بیشتر با سایر محصولات داروبوم بر روی “داروخانه آنلاین” کلیک کنید.

قرص فارماتون برای چه سنی مناسب است؟

استفاده از قرص فارماتون در کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود. جینسینگ موجود در ترکیبات این مکمل ممکن است برای این گروه سنی مناسب نباشد. همچنین بانوان و مردان بالای ۵۰ سال نیز بهتر است برای مصرف قرص pharmaton با پزشک مشورت نمایند. زیرا ممکن است باعث بروز عارضه جانبی شود.

با این حال تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند از قرص فارماتون استفاده کرئه و از مزایای بی نظیر آن همچون تقویت عملکرد مغز، افزایش تمرکز، کاهش خستگی و… بهره مند شوند. نکته قابل توجه این است که در صورت ابتلا بودن به بیماری یا مصرف داروهای خاص برای استفاده از این مکمل لازم است با پزشک مشورت نمایید.

قرص فارماتون چاق کننده است؟

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که آیا قرص فارماتون چاق کننده است یا خیر؟ تمامی ترکیبات موجود در این مکمل در جهت تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد. از این رو فارماتون در افزایش وزن و یا چاقی تاثیر نخواهد داشت. چناچه با استفاده از این محصول دچار افزایش اشتها شدید، می‌توانید با بهره گیری از یک رژیم غذایی مناسب این مورد را برطرف نمایید. با این حال اگر شما از اضافه وزن رنج می‌برید می‌توانید با استفاده از انواع مکمل چربی سوز به وزن دلخواه خود برسید.

فارماتون آمریکایی از کجا بخریم؟!

برخی از کاربران اینترنتی به دنبال خرید فارماتون آمریکایی هستند، در حالی که اصلاً وجود خارجی ندارد! فارماتون تحت لیسانس کشور سوئیس قرار دارد؛ بنابراین اگر فردی قصد داشت قرص فارماتون آمریکایی به شما بفروشد، به اصل بودن این قرص شک کنید. کشور سوئیس یکی از معتبرترین کشورها در زمینه تولید محصولات دارویی و مکمل‌ها می‌باشد. البته ممکن است مکمل‌های غذایی با خواص مشابه با این مکمل در بازار وجود داشته باشند، اما نام آنها متفاوت خواهد بود.

محصولات مشابه فارماتون

مصرف مولتی‌ ویتامین و قرص‌های مکمل رژیم غذایی همه‌ی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین و جبران می‌کنند اما این موضوع به این معنا نیست که فقط از این قرص‌ها استفاده کنیم و دیگر نگران هیچ‌ چیز نباشیم بلکه باید در کنار مصرف این قرص‌ها از میوه و سبزی‌ها تازه و غذاهای سالم نیز استفاده کرد.

فارماتون یکی از بهترین مکمل های مولتی ویتامین است. اما از آنجایی که این محصول در اغلب اوقات ناموجودی می‌باشد. بنابراین می‌توان با استفاده از مکمل‌های مشابه نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف نمود. در ادامه به معرفی و مقایسه چند مولتی ویتامین مشابه با pharmaton خواهیم پرداخت:

۱- کپسول ژریویتون

این مکمل یکی از مولتی ویتامین های ایرانی می‌باشد. تفاوت کپسول ژریویتون و فارماتون بسیار نایز است چرا که ترکیبات موجود در این مکمل مشابه با فارماتون بوده و بنابراین خواص آن را نیز در پی خواهد داشت. ژریویتون توسط شرکت داروسازی زهراوی تولید شده و شامل ۳۰ عدد کپسول می‌باشد. از جمله ترکیبات موجود در این مکمل می‌توان به ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، زینک و… اشاره نمود.

۲- قرص فارماژلیتان

قرص فارماژلیتان نیز که به عنوان فارماتون ایرانی معروف است با داشتن ترکیبات مشابه می‌توانید به عنوان بهترین جایگزین فارماتون انتخاب شود. استفاده از این محصول نیز در تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تاثیر بسزایی به همراه دارد. آقایان و بانوان میانسال با مصرف به موقع این مکمل می‌توانند از بروز علائم پیری و مضرات آن پیشگیری نمایند.

بهترین جایگزین فارماتون
فارماتون و فارماژلیتان

۳- قرص دی ویت اکتیو هلث اید

قرص دی ویت اکتیو هلث اید تحت لیسانس انگلیس حاوی ویتامین‌های ضروری و همچنین مینرال‌هایی است که ممکن است همگی از طریق رژیم غذایی معمولی تامین نشود. این محصول برای بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۲ سال مناسب است.آهن و ویتامین B12 موجود در این مکمل غذایی می‌تواند از کم‌خونی جلوگیری کند. همچنین برای رفع خستگی و افزایش انرژی برای انجام فعالیت های روزانه موثر است.

۴- قرص ول من

قرص ول من یک نوع قرص مولتی ‌ویتامین است که فقط مخصوص آقایان بوده و باعث افزایش قوا و انرژی آنان می‌شود. این قرص برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مربوط به آقایان کمک می‌کند، ازجمله جلوگیری از فشارخون بالا، کمک به کاهش مبتلا شدن به سرطان پروستات، رفع خستگی، کاهش استرس، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، اثرات ناشی از بیماری قلبی و بسیاری دیگر.

مکمل تقویتی “قرص ول من حاوی انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، گیاه جینسینگ، آنتی اکسیدآن‌ها و پارا آمینو بنزوئیک اسید است.

۵- قرص ول وومن

بهترین جایگزین قرص فارماتون برای خانمها قرص ول وومن است. این قرص شامل تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن خانم‌ها و دختران است. از این قرص معمولاً برای پیشگیری از کم‌ خونی، رفع مشکلات در دوران قاعدگی، سلامت و شادابی مو و پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت عمومی خانم‌ها استفاده می‌شود.

بهترین قرص مولتی ویتامین
قرص ول من و ول ومن

۶- کپسول مولتی دیلی اونسن نوتریشن

کپسول مولتی دیلی اونسن نوتریشن حاوی چهارده نوع ماده‌ی معدنی و ویتامین‌هاست که فقط برای تأمین و حفظ سلامتی افراد بزرگ‌ سال ساخته ‌شده است. بدن برای عملکرد بهتر به انواع مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد، از همین رو قرص مولتی دیلی که یکی از محصولات کارخانه‌ی نیچرمید می‌باشد برای جبران فقر ویتامین‌ها، سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سطح انرژی، مراقبت از سلامت مو و پوست، جلوگیری از کم‌ خونی و حفظ سلامت دندان و استخوان‌ها پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی
کپسول فارماتون از مولتی ویتامین های بسیار مفید برای بدن است که نیازهای غذایی ضروری بدن را تامین می کند. این مکمل در ارتقای سلامت عمومی، تقویت موها و پوست و ناخن، پیشگیری از کمخونی و سوء تغذیه، کاهش سردرد‌های مزمن و شدید و… مفید است.

مطالب مرتبط
44 نظرات
  1. کیهان

    سلام بنده قرص ویتالی تون سویسی صدعددی خریرم اصل از داروخانه به قیمت مناسب خیلی عالی ایشون که از نزدیکان هستند گفتند فارماتون به خاطرتحریمها داخل بازارموجود نیست اما این قرص همینه از فارماتون بهترشرکت سویسی تحت عنوان دیگه روانه بازار کرده

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      مولتی ویتامین مینرال ویتالی تون از مکمل های مفید و موثر است اما بهترین جایگزین قرص فارماتون، قرص فارماژلیتان است که توسط شرکت داروسازی دانا تولید و روانه داروخانه ها می شود.
      با تشکر.

  2. رویا

    سلام.برای من از بلژیک فارماتون فرستادند ولی ورقی هست بسته ۱۱۲ تایی و کپسول قهوه ای رنگ هم نیست. ممکنه تقلبی باشه؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      اگر مستقیما از کشور بلژیک ارسال شده، مطمئنا محصول اصل هستش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.