تفاوت سرم مو و کرم مو چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
سرم و کرم مو دو محصول متمایز هستند که عملکردهای متفاوتی دارند. بر اساس قوام، کرم ها ضخیم تر هستند، اما بهتر از سرم های مو نفوذ می‌کنند که فقط سطح موهای شما را می‌پوشانند و به موهای شما حجم می‌دهند. سرم‌ های مو می‌توانند به از بین بردن گره‌ خوردگی موها کمک کنند. در حالیکه که کرم‌ ها ممکن است به طور مؤثری موهای شما را برای رشد بهتر تغذیه کنند. بهترین سرم مو برای موهای آسیب دیده، خشک و چرب را می توانید از برندهای سریتا، سینره و لافارر خریداری کنید. در ادامه برای اینکه با تفاوت سرم مو و کرم مو بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سرم مو و کرم مو دو محصول مراقبت از مو هستند. اینکه از سرم مو استفاده کنید یا کرم مو، روی بسیاری از موارد مانند ظاهر، بافت و رشد موهای شما تأثیر می‌گذارد.

سرم مو یک محصول مراقبت از مو بر پایه مایع بسیار سبک‌ است. از طرف دیگر کرم های مو، قوام کرم مانند دارند. سرم ها مایعات شفافی هستند در حالی که کرم ها معمولاً سفید یا مایل به سفید هستند.

هنگامی که آنها را روی کف دست خود قرار می‌دهید، سرم ها در مقایسه با کرم ها بیشتر تبخیر می‌شوند. نکته شگفت انگیز در مورد هر دو محصول این است که چسبنده نیستند و موهای شما را چرب نمی‌کنند.

سرم مو چیست؟ و کارکرد آن چیه

سرم مو یک محصول مراقبت از مو حالت دهنده کاملا غلیظ است که ممکن است قوام روغنی داشته باشد. ترکیبات رایج موجود در سرم ها، سیلیکون ها (محافظت کننده ها) و روغن ها (مرطوب کننده ها) هستند.

سیلیکون ها سطح تارهای موی شما را می‌پوشانند و حجم ظاهری موها را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، مولکول های سیلیکون یک سد محافظ بین کوتیکول های مو و عوامل آسیب رسان ایجاد می‌کنند.

اگر از سرم مو بیش از حد از آن استفاده کنید باعث تجمع محصول می‌شود. این تجمع می‌تواند ریشه های شما را ضعیف کرده و منجر به شکنندگی موها شود. سرم ها برای استفاده روزمره مناسب نیستند مگر زمانی که با مشکلاتی مانند موخوره، خشکی و شکنندگی موها مبارزه می‌کنید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
سرم مو می تواند به طرق مختلف برای موها مفید باشد. بسته به نوع سرمی که استفاده می کنید، می تواند به درخشندگی، کاهش موخوره و افزایش بافت طبیعی موثر عمل کند. همچنین سرم مو می تواند موها را در برابر عوامل مخرب محافظت کند.
توصیه ما این است: به دنبال سرم مویی باشید که برای نوع مو یا هدف شما طراحی شده باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، مقدار کمی از سرم مو را روی تار موهای تمیز و نم دار بریزید. توجه کنید آن را به ریشه موها نزنید.

ویژگی های سرم مو

سرم های رشد مو حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای رشد مو مفید هستند. سرم ها مرطوب کننده های عالی هستند. آنها گردش خون را تحریک می‌کنند و فاز رشد موهای شما را تسریع می‌کنند. استفاده از سرم روی موهایتان سطح رطوبت مو را افزایش می‌دهد و از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. سرم موخوره را کنترل کرده و به موهای شما درخشندگی می‌بخشد.

چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

سرم ها کارایی گسترده ای دارند که شامل تحریک رشد مو می‌شود. هنگام استفاده از سرم مو، به دنبال پوشش کامل باشید اما از رسیدن سرم به ریشه مو خودداری کنید. سرم را به آرامی به تارهای مو بمالید و اجازه دهید، جذب شود. پس از آن می‌توانید موهای خود را با سشوار خشک کنید شما می‌توانید دو تا سه بار در هفته سرم را روی موهای خود استفاده کنید.

سرم موی سینره حاوی روغن آرگان

کرم مو چیست و کارکرد آن چیه؟

کرم های مو از محصولات حالت دهنده هستند و موهای شما را تغذیه می‌کنند. کرم مو حاوی روغن هایی است که در صورت استفاده بیش از حد می‌تواند موهای شما را چرب کند. هنگامی که کرم روی موها اعمال می‌شوند، به موهایی که ظاهری کدر دارند، زندگی می‌بخشند.

با استفاده از کرم مو، موهای شما انعطاف پذیرتر شده و از نظر درخشندگی طبیعی نرم تر به نظر می‌رسند. کرم ها به بافت مو قوام می‌دهند و تارهای مو را در برابر عواملی که می‌توانند باعث شکنندگی شوند، محافظت می‌کنند. آنها محصولات سبکی هستند بنابراین موهای شما را سنگین نمی‌کنند.

با این حال، مواد شیمیایی موجود در کرم مو به موهای شما رحم نمی‌کند. هنگامی که بیش از حد استفاده شود، می‌تواند به تارهای مو و پوست سر شما آسیب برساند زیرا به کوتیکول های مو نفوذ می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟

ویژگی های کرم مو

مواد موجود در کرم مو به موهای شما نفوذ کرده و مواد مغذی لازم برای بهبود سلامت مو را فراهم می‌کند. کرم مو جایگزین بهتری برای روغن های مو است زیرا در حین و بعد از استفاده هیچ گونه اثر و لکی ایجاد نمی‌کند.

به طور کلی، کرم‌ ها برای هر نوع مویی مفید هستند. اما برای موهای مجعد و موج دار که بیشتر به محصولاتی نیاز دارند که پف ‌ها را بدون سنگین کردن تارهای مو رام ‌کنند، مزایای بیشتری دارند.

چگونه از کرم مو استفاده کنیم؟

شما باید هر روز از کرم مو استفاده کنید. کرم ها بیشتر از حالت دادن، موهای شما را تغذیه می‌کنند. مو و پوست سر شما برای محافظت و درخشش طبیعی مو به این مواد مغذی نیاز دارد.

برای استفاده کافی است بعد از خشک کردن موهایتان مقداری کرم مو بردارید، آن را بین کف دستتان گرم کنید تا و روی پوست سر و تارهای مو ماساژ دهید. کرم را روی تمام موهای خود بمالید، سپس موهایتان را شانه کنید و با ژل (در صورت تمایل) حالت دهید.

سرم مو پریم

آیا می‌توانیم از سرم مو و کرم مو با هم استفاده کنیم؟

نحوه استفاده ترکیبی از محصولات مو بستگی به هدفی دارد که به دنبال آن هستید. از آنجایی که سرم ها به موهای شما نفوذ نمی‌کنند، به این معنی است که به تنهایی نمی‌توانند سلامت موهای شما را بهبود ببخشند. علاوه بر این، هیچ محصولی به تنهایی نمی‌تواند به طور کامل شما را به اهداف تان برساند.

بنابراین، شما باید سرم مو را با یک محصول آبرسان تر مانند کرم مو تکمیل کنید تا مواد تشکیل دهنده سرم را ابقاء کند. می‌توانید کرم‌ های مو را به تنهایی و بدون سرم نیز استفاده کنید، مخصوصاً روزهایی که دوش نمی‌گیرید. کرم ها مرطوب کننده و مملو از مواد مغذی هستند که به شما موهایی سالم می‌بخشند.

متخصصان مو توصیه می‌کنند افرادی که موهای مجعد، موج دار و چند بافتی دارند باید از سرم و کرم مو در روتین مراقبت از مو استفاده کنند. این دو محصول با هم کار می‌کنند تا به حالت دهی، آبرسانی، محافظت و تغذیه موهای شما کمک کنند. کرم ها درخشش غیر ضروری سرم را از بین برده و به موهای شما ظاهری طبیعی می‌بخشند.

برای رشد مو کرم مو بهتر است یا سرم مو؟

سرم های مو سطح تارهای شما را می‌پوشاند، موهای شما را مرطوب می‌کند و آن را نرم می‌کند. علاوه بر این، سرم ها می‌توانند به عنوان محافظ گرما در طول حالت دادن به موها عمل کنند. همچنین، آنها به بازیابی موهای آسیب دیده از حرارت و رنگ کمک می‌کنند.

اما کرم های مو مغذی تر از سرم ها هستند. به جای اینکه فقط سطح کوتیکول های شما را بپوشانند، با روغن های مغذی و سایر مواد به مو و پوست سر شما نفوذ کرده و آن را تقویت می‌کنند.

این مواد باعث بهبود سلامت موهای شما می‌شوند و می‌توانند رشد مو را تقویت کنند. علاوه بر این، روغن‌ ها و ویتامین‌ های موجود در کرم‌ های مو آنها را بسیار آبرسان می‌کنند. آبرسانی یک عامل ضروری برای داشتن موهایی سالم و درخشان است.

سخن پایانی
اینکه چه چیزی برای موهای شما بهتر است بستگی به نیاز موهای شما در یک زمان معین دارد. سرم و کرم مو به مرطوب کردن، صاف کردن، نرمی و درخشندگی موهای شما کمک می‌کنند. هر دو آنها محصولات عالی برای موهای شما هستند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.