تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
همانطور که می دانید، زیبایی مو تاثیر بسیار زیادی روی چهره ما دارد. همین موضوع باعث شده تا محصولات بسیار متنوعی برای حفظ زیبایی و شفافیت موها طراحی شوند تا بتوانیم با خیالی راحت از زیبایی موهای خودمان لذت ببریم. ماسک مو و سرم مو، دو محصول بسیار محبوب برای زیباسازی موهای شما هستند که می توانند تاثیر زیادی روی زیبایی موها و رفع مشکلات مو از قبیل خشکی مو و ریزش مو داشته باشند. اما بسیاری از افراد در مورد فرص ماسک مو و سرم مو اطلاعات کافی ندارند. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم بدانیم که تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست.

ماسک مو چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فرق ماسک مو و سرم مو صحبت کنیم، باید در مورد هر کدام از این محصولات توضیح دهیم. ماسک مو یک محصول مراقبتی از موها است که در تنوع مدل و به صورت شرکتی یا دستی در خانه ها تولید می شود. شاید شباهت زیادی میان ماسک مو و سرم مو وجود داشته باشد؛ اما ویژگی های آن ها باعث شده تا محبوبیت بیشتری نسبت به نرم کننده ها داشته باشند.

ماسک مو می تواند برای تغذیه کردن موها در کف سر نیز مورد استفاده قرار گیرد. ماسک های مو در حمام استفاده می شوند و معمولا نیاز به آبکشی دارند، نوع دیگر بعد از حمام و گرفتن رطوبت موها مصرف می شود که نیاز به شستشو با آب ندارند. تنوع ماسک های موجود در داروخانه به افراد این امکان را می دهد تا بر اساس نوع موهای خودشان، بهترین ماسک را خریداری کنند.

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو ابتدا باید مشخص کنید که ماسک موی خریداری شده شما، چگونه است. بعضی از ماسک ها نیاز به آبکشی ندارند، ولی برخی دیگر باید حتما آبکشی شوند. برای استفاده از ماسک موهای نیاز به آبکشی، ابتدا لازم است که موهای خودتان را با شامپو بشویید. سپس، زمانی که مقداری از آب موهای شما کاهش پیدا کردید، مقداری از ماسک را به کف دستتان بزنید و به آرامی از ساقه تا بالای موها را به ماسک مو آغشته کنید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یا کمتر، می توانید موهای خود را آبکشی کنید. بهتر است که با آب ولرم یا خنک موهای خود را بشویید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک مو خانگی

سرم مو چیست؟

سرم مو یکی دیگر از انواع محصولاتی است که می تواند برای حفظ سلامت موها مورد استفاده قرار گیرد. سرم ها معمولا به صورت مایع و محلول در بطری های اسپری دار تولید می شوند و می توانند کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. استفاده از سرم مو به شما این امکان را می دهد تا زیبایی موهای خودتان را چندین برابر کنید. سرم های مو بر اساس نوع مشکل مو طراحی می شوند و هر کدام دارای ترکیبات متفاوتی هستند.

نحوه استفاده از سرم مو

سرم مو می تواند پس از استحمام مورد استفاده قرار گیرد. به طوری که هر زمان استحمام و شستشوی موهای شما تمام شد، اجازه دهید مقداری از آب موهای شما کاسته شود. سپس، زمانی که موها هنوز نم دار هستند، سرم را روی موهای خودتان بزنید و آن را به آرامی روی موها ماساژ دهید.

در سایت معتبر healthline درباره نحوه مصرف سرم مو این طور آمده است:
۱ تا ۲ قطره سرم مو را داخل کف دست خود بریزید. سرم را با گرمای بین دستان خود را به مدت ۵ ثانیه گرم کنید. سپس روی موهای خود بمالید، از انتها تا وسط تارهای مو بمالید. سعی کنید سرم مو را به طور یکنواخت لا به لای موهای خود پخش کنید. از مالیدن سرم به ریشه یا استفاده بیش از حد از محصول خودداری کنید، زیرا این امر موجب چرب شدن موهای شما می شود.

فرق ماسک مو و سرم مو

خب حالا باید سراغ فرق ماسک مو و سرم مو برویم. اصلی ترین فرق ماسک مو و سرم مو، در مواد مغذی، کارکرد، زمان و نحوه استفاده از آن هاست.

فرق ماسک مو و سرم مو از لحاظ مواد مغذی

مواد مغذی موجود در ماسک مو و سرم مو بر اساس نوع آن ها متفاوت است. هر دوی این محصولات دارای مواد مغذی زیادی هستند و می توانند زیبایی موهای شما را چندین برابر کنند. البته مواد مغذی که در ماسک مو وجود دارند، بیشتر برای ریشه موها مفید هستند. اما مواد مغذی موجود در سرم مو، برای ظاهر موها و ساقه موها موثرتر و مفیدتر می باشند. بنابراین، می توان گفت که هر دوی این محصولات دارای ترکیبات مغذی مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها، تقویت کننده ها و … هستند.

فرق ماسک مو و سرم مو از لحاظ کارکرد

یکی دیگر از جنبه های قابل بررسی برای فرق ماسک مو و سرم مو، کارکرد هر یک از این محصولات است. به طور کلی، ماسک مو می تواند برای ترمیم موها به صورت عمقی مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر است که استفاده از ماسک مو برای ریشه مو نیز ضرری ندارد. ماسک مو باعث نرم شدن موها، بهتر حالت گرفتن آن ها و رفع خشکی ساقه موها خواهد شد. اما سرم مو بیشتر برای آبرسانی موها و رفع مشکلات ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد. پس می توان گفت که کارکرد سرم مو بیشتر ظاهری و برای ساقه موهاست و ماسک مو بیشتر عمقی و برای ترمیم مشکلات موها می باشد.

فرق ماسک مو و سرم مو از لحاظ زمان مصرف

فرق ماسک مو و سرم مو از لحاظ زمان مصرف بسیار ساده است. به طوری که ماسک مو باید در زمان استحمام و در حمام و سرم مو باید پس از استحمام و خشک شدن کمی از موها مورد استفاده قرار گیرد.

فرق ماسک مو و سرم مو از لحاظ نیاز به آبکشی

ماسک مو معمولا نیاز به آبکشی دارد. به طوری که هر زمان آن را روی موهای خودتان قرار دهید، باید به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهای خودتان را آبکشی کنید. البته آبکشی ماسک مو نباید به گونه ای باشد که تمامی ماسک از روی موهای شما پاک شود. بلکه مقداری آبکشی برای از بین رفتن لیزی روی موها کافیست. اما سرم مو نیاز به آبکشی ندارد و پس از استحمام استفاده می شود.

ماسک مو بهتره یا سرم مو؟

طبق اطلاعاتی که در این مقاله به شما دادیم، احتمالا این سوال برای شما مطرح شده است که ماسک مو بهتره یا سرم مو؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دو می توانند برای حفظ سلامت موهای شما موثر باشند. با توجه به اینکه عملکرد و حتی نحوه استفاده از این دو محصولات مراقبتی پوست با هم متفاوت اند، می توان گفت که استفاده از این دو محصول به صورت همزمان مفیدتر است.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد فرق ماسک مو و سرم مو صحبت کردیم. با توجه به توضیحات داده شده، می توانید با خیالی راحت از هر دوی این محصولات برای حفظ زیبایی و سلامت موهای خودتان استفاده کنید. فقط کافیست که از دارو بوم بهترین مدل سرم و ماسک مو را خریداری نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.