بهترین ماسک مو خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
ماسک مو یک محصول مراقبتی برای موها است که می‌توان آن را به صورت تجاری و خانگی تهیه کرد. ماسک مو برای انواع موها و مشکلات مو قابل تهیه است. موهای ما همواره در معرض عوامل و ترکیبات آسیب رسان هستند و همین امر باعث خشکی، شکنندگی، موخوره و آسیب پذیری موها می‌شود. استفاده از ماسک مو با فرمولاسیون خاص مانند ماسک مو بدون سولفات می‌تواند با آبرسانی موها و رساندن مواد مغذی به ریشه مو، آسیب ها را برطرف کرده و سلامت موها را بازیابی کند. اگر وقت رفتن به سالن های زیبایی را ندارید و می‌خواهید با کمترین هزینه به موهای خود زیبایی و طروات ببخشید ما در این مقاله بهترین ماسک مو خانگی را به شما معرفی می‌کنیم لطفاً همراه ما باشید.

مراقبت از موها همیشه نیازی به محصولات گران قیمت ندارد. ماسک موی خانگی یک روشی طبیعی و مقرون به صرفه برای افزایش رشد و ضخامت مو ارائه می‌دهد. با استفاده از این درمان‌ های خانگی در روتین مراقبت از موی خود در کوتاه‌ مدت به موهای سالم ‌تر و زیباتر دست خواهید یافت.

فرمول های بی پایانی برای ماسک موی خانگی وجود دارد. به عنوان مثال ماسک مو خانگی برای ریزش مو و یا ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده. ما پیشنهاد می‌کنیم با پایه ‌ای مانند موز غنی از بیوتین، ماست یا سس مایونز شروع کنید. سپس می‌توانید یک مرطوب کننده مانند عسل اضافه کنید. در نهایت می‌توانید ماسک موی خودتان را با روغنی مانند هسته زیتون، هسته انگور یا بادام مخلوط کنید.

چه عواملی می‌توانند باعث آسیب به مو می شوند؟

  • استفاده از حالت دهنده های حرارتی و شیمیایی
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای مدت طولانی
  • استفاده از محصولات بی کیفیت
  • رنگ کردن مداوم موها
  • عدم استفاده از نرم کننده
  • خوابیدن با موهای خیس
  • استفاده بیش از حد از سشوار
  • استفاده از شامپوهای نامناسب
  • عدم رعایت بهداشت موها

۱- ماسک موی پس از حمام اویکالر اویدرم

ماسک موی بعد حمام اویدرم مناسب موهای رنگ شده و دکلره شده وزی و خشکی مو را از بین می برد. شانه پذیری راحت و جلوگیری از گره خوردن موها از مزایای ماسک مو اویدرم است. این محصول به صورت اسپری ارائه شده تا راحت تر استفاده شود.

اسپری ماسک موی پس از حمام اویکالر اویدرم

ماسک مو خانگی با آلوورا

آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است، پوست سر را تسکین می‌دهد و باعث رشد موهای سالم می‌شود. بنابراین می‎توان از آن در ماسک مو خانگی برای تقویت مو استفاده کرد. از طرفی شیر نارگیل یک ماده فوق العاده برای تقویت رشد و ضخامت مو است. این ماده حاوی چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های ضروری است که به مرطوب کردن پوست سر، جلوگیری از ریزش مو و تحریک فولیکول های مو کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک نصف فنجان شیر نارگیل تازه را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۴۵ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. برای نتیجه مطلوب، هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

در وبسایت bebeautiful می خوانیم:
آلوئه ورا دارای آنزیم های پروتئولیتیک است که رشد مو را تقویت می کن و درخشندگی خاصی به موهایتان می دهد. مقداری روغن زیتون را بجوشانید و با مقداری آلوئه ورا خام یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک ترمیم کننده مو با روغن ‌زیتون و آووکادو

روغن زیتون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت مو ضروری هستند. روغن زیتون به ترمیم موهای آسیب دیده، کاهش ریزش مو و افزایش رشد کمک می‌کنند.

آووکادو یک نیروگاه از مواد مغذی است که می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. این میوه حاوی ویتامین های B و E، چربی های سالم و آنتی اکسیدان هایی است که پوست سر را تغذیه کرده و ساقه های مو را تقویت می‌کند.

برای درست کردن این ماسک دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک آووکادوی رسیده له شده مخلوط کنید. مخلوط را با تمرکز روی ریشه و انتهای موهای خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. این درمان را هر دو هفته یکبار تکرار کنید.

ماسک موی لافارر برای انواع موها

ماسک مو لافارر یک محصول فوق العاده مفید برای آبرسانی و تقویت انواع موهاست. با دارا بودن ترکیباتی مانند روغن زیتون، آلوئه ورا و روغن نارگیل موها را تغذیه کرده و مانع از دست رفتن پروتئین‌های طبیعی مو می‌شود. همچنین از ریزش و ایجاد موخوره جلوگیری میکند. برای مشاهده قیمت انواع شامپو و ماسک ضد موخوره به دسته بندی «شامپو ضد موخوره» در سایت داروبوم مراجعه کنید.

ماسک مو لافارر انواع موها

ماسک مو با روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل یک ترکیب زیبایی طبیعی است و بهترین عملکرد را برای نرم کردن و رام کردن موهای ضخیم و خشک دارد. روغن نارگیل به راحتی جذب مو می‌شود و حاوی ویتامین E برای تقویت رشد مو و فیلتر UV برای جلوگیری از آسیب نور خورشید است. شما می‌توانید از این روغن در ماسک مو خانگی برای نرم شدن مو استفاده کنید.

عسل حاوی کراتین است و به تقویت مو و جلوگیری از شکنندگی موهای ضعیف کمک می‌کند. این ماسک از دو شاخه شدن انتهای موها به دلیل ضعیف شدن ساختار کوتیکول مو جلوگیری خواهد کرد.

برای تهیه ماسک مو با روغن نارگیل و عسل این دو ترکیب را خوب مخلوط کنید. سپس آن را روی موهای خود مالیده و به خوبی ماساژ دهید. پس از ۱۵ دقیقه با شامپو و آب ولرم بشویید و خشک کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟

ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده

این دستورالعمل خانگی حاوی روغن نارگیل برای ترمیم موهای شما و ایجاد حسی صاف و براقی در موهای رنگ شده است. این ماسک مو با روغن نارگیل، عسل خام و سرکه سیب درست می‌شود و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا موهای آسیب دیده شما را درمان کند.

روغن نارگیل یک محصول همه کاره است. این روغن منبع چربی سالم و آنتی اکسیدان است که برای هر نوع پخت و پز عالی است. همچنین یک عنصر محبوب در لوازم آرایشی مختلف مانند لوسیون ها و شوینده ها است. بعلاوه، سرشار از اسید لوریک و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که به راحتی جذب ساقه مو می‌شود و به تقویت موهای شما و رشد سریع مو کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید، هرگز نباید روغن نارگیل را مستقیماً به پوست سر بمالید زیرا  منافذ پوست را مسدود کرده و از جذب چربی های سالم جلوگیری می‌کند. این ماسک مو را ساقه و ریشه موهایتان بمالید تا پوست سرتان نیز از مزایای آن بهره مند شود.

برای تهیه این ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

عسل و روغن نارگیل را با هم روی اجاق گاز ذوب کنید تا خوب ترکیب شده و گرم شوند. آنها را به یک کاسه منتقل کنید و سرکه سیب را اضافه کنید. حالا با استفاده از برس، ماسک را به موها مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو معمولی و آب گرم بشویید.

سخن پایانی
استفاده از ماسک موی خانگی یک روش ساده و کم هزینه برای کمک به حفظ زیبایی و سلامت موها است. برای درست کردن ماسک مو خانگی کافی است به آشپزخانه خود سری بزنید و از مواد موجود برای تقویت موها استفاده نمایید. روغن نارگیل، عسل و ماست و مایونز برای تهیه ماسک مو همیشه در دسترس هستند.

منبع: healthshots

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.