آیا کلاژن چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های کلاژن ساز یکی از بهترین محصولات جوانسازی و سفت کننده پوست هستند. یکی از نگرانی های رایج هنگام مصرف کلاژن عوارض چاقی و افزایش وزن آن است. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟ اگر شما هم می خواهید بدانید که آیا کلاژن چاق کننده است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از انواع پروتئین های ضروری بدن است که نقش بسزایی در ساختارهای کلی بدن ایفا می کند. کلاژن به استحکام کششی استخوان ها، تاندون ها و رباط ها و همین طور انعطاف پذیری پوست کمک می کند. کلاژن در کنار دو پروتئین دیگر به نام های کراتین و الاستین عملکرد بهینه ای دارد.

کلاژن با افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون به سلامت عمومی پوست کمک کرده و تولید و تراکم کلاژن را افزایش می دهد. ذخایر مناسب کلاژن همچنین با بهبود زخم ها مرتبط است. می تواند در عمق درم نفوذ کرده و چین و چروک را کاهش می دهد.

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن عضلات به مرور تحلیل رفته و پوست افتاده می شود. به همین دلیل مصرف مداوم غذاهای غنی از کلاژن مانند ماهی، گوشت قرمز و تخم مرغ برای سنتز کلاژن ضروری است.

خوشبختانه با فراوانی مکمل های کلاژن دیگر نگرانی از بابت کاهش کلاژن وجود ندارد. بسیاری از افراد به ویژه خانم ها و بدنسازان مشتریان پر و پا قرص این مکمل هستند. اما سوال اینجاست که ارتباط کلاژن و چاقی چیست؟ قطعا هیچ ارتباطی بین مکمل های کلاژن و افزایش وزن وجود ندارد. کلاژن فاقد کالری است، بنابراین نقشی در افزایش وزن ندارد، در عوض کلاژن خواصی دارد که به لاغری نیز کمک می کند.

محصول پیشنهادی:
برای افرادی که تمایل به مصرف پودر کلاژن دارند، پودر کلاژینو را معرفی می کنیم. این محصول از کلاژن خالص تهیه شده و قابلیت جذب بسیار سریع دارد.

کلاژن چطور به کاهش وزن کمک می کند؟

فواید کلاژن برای پوست و مفاصل انکار ناپذیر است اما در این مطلب سعی کرده ایم به طور ویژه به تاثیر کلاژن روی لاغری و کاهش وزن اشاره کنیم.

۱٫ کلاژن و بهبود سیستم گوارش

در درجه اول کلاژن به سلامت سیستم گوارش کمک می کند. در مسیر لاغری روده سالم نقش پُر رنگی دارد زیرا به جذب مواد مغذی کمک کرده و از عوامل بیماری زا، عفونت و التهاب جلوگیری می کند. کلاژن سرشار از آمینو اسیدهایی است که رشد ماهیچه ها و کاهش اشتها را فراهم می کند.

تحقیقات نشان می دهد افراد چاقی که به مدت ۱۲ هفته از مکمل های کلاژن ساز مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که مکمل مصرف نکرده اند، وزن بیشتری از دست داده اند و همین طور درصد چربی بدن آنها کاهش بیشتری یافته است.  

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

۲٫ کلاژن و بهبود متابولیسم

شاید برایتان جالب باشد که کلاژن و متابولیسم ارتباط نزدیکی با هم دارند. کلاژن نوعی پروتئین است که توده عضلات بدون چربی را ساخته و حفظ می کند و انرژی را می سوزاند. به این ترتیب منطقی است که کلاژن متابولیسم را افزایش دهد.

کلاژن با افزایش سوخت و ساز به تحریک چربی سوزی کمک می کند. فراموش نکنید که با افزایش سن حفظ توده عضلانی اهمیت فراوانی دارد چرا که سلامت استخوان ها و کالری سوزی و حفظ وضعیت بدن را تضمین می کند.

پودر کلاژینو بیوتی

۳٫ کلاژن و کاهش اشتها

پروتئین کلاژن برخلاف تصورات رایج به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می کند و نه تنها موجب افزایش وزن نمی شود بلکه با احساس سیری که ایجاد می کند به کاهش وزن نیز کمک می کند. جدیدترین تحقیقات نشان می دهد کلاژن هیدرولیز شده هورمون های سیری را در جریان خود آزاد می کند که موجب احساس سیری برای مدت زمان طولانی تری می شود؛ علاوه بر این ها احساس گرسنگی و میل به خوردن بین وعده های غذایی را کاهش می دهد.

اکثر متخصصان مصرف روزانه ۱۵ تا ۲۰ گرم پودر کلاژن را برای کاهش وزن توصیه می کنند. برای خرید مکمل های کلاژن ساز می توانید به داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

۴٫ کلاژن و کاهش سلولیت

یکی دیگر از فواید پنهان کلاژن برای کاهش وزن، تاثیر آن در از بین بردن سلولیت ها است. سلولیت ناهمواری های طبیعی پوست است که بیشتر در ران ها و باسن مشاهده می شود. برخی افراد به ویژه خانم ها تمایل دارند ظاهر این سلولیت ها را کم کنند.

کلاژن با خاصیت هیدراتاسیون پوست را ترمیم و جوان می کند، به همین ترتیب به کاهش سلولیت کمک کرده و ظاهر پوست را یکنواخت، صاف و سفت می کند. کلاژن همان طور که در کاهش چین و چروک های ریز موثر است، سلولیت را نیز کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر کلاژن بر درمان ریزش مو

۵٫ کلاژن و افزایش توده عضلانی

یکی از فواید پروتئین کلاژن ساخت عضلات بدون چربی است. کلاژن یک مکمل ایده آل برای قبل و بعد تمرینات است. به طوریکه بسیاری از بدنسازان حرفه ای برای تقویت عضلات خود و سلامت عمومی از کلاژن بعد از تمرینات بدنسازی استفاده می کنند.

کلاژن از طریق ساخت ماهیچه های بدون چربی در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم در کاهش وزن موثر است.

کلاژن همچنین به تقویت و تحرک مفاصل ورزشکاران کمک می کند. درد مفاصل در ورزشکاران عاملی است مانعی برای ورزش کردن است که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش وزن شود.

همچنین شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه کلاژن بر سایر جنبه های کاهش وزن مانند سیستم گوارشی و کاهش التهاب نیز تاثیر مثبتی دارد.

سخن پایانی
کلاژن به عنوان بخشی از روتین سلامتی می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. مصرف مکمل های کلاژن باعث افزایش وزن نمی شود.کلاژن متابولیسم بدن به منظور چربی سوزی موثر، مدیریت وزن و کاهش وزن را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.