شربت ایمیونس چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
شربت ایمیونس یکی از بهترین مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن است که در دوران کرونا شهرت یافت، این مکمل برای افرایش انرژی و بهبود و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید می باشد. احتمالا برای شما هم سوال باشد که آیا شربت ایمیونس چاق کننده است یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سؤال و آشنایی با مزایا، عوارض و نحوه مصرف این شربت تا پایان مقاله با ما باشید.

معرفی شربت ایمیونس

شربت ایمیونس از مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان و سایر ریز مغذی های مقوی ساخته شده است. از این دارو برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن مثل افزایش مقاومت پوست در مقابل میکروب ها یا فعال سازی ایمنی سلولی و همورال استفاده می شود. این شربت، نقش مهمی در کاهش واکنش های رادیکال های آزاد دارد. هر چقدر که فعال سازی و آزاد سازی رادیکال های آزاد در سلول ها و بافت های بدن کمتر شود، احتمال بروز سرطان نیز در بدن کاهش می یابد. بنابراین می توان گفت که این دارو به عنوان یک داروی مؤثر در جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان های مختلف بدن نیز شناخته می شود‌.

اگر در سیستم ایمنی خود دچار اختلال هستید یا با ریزش مو و خشکی پوست دست و پنجه نرم می کنید، می توانید برای یکبار هم که شده از شربت معجزه آسای ایمیونس استفاده کنید. استفاده از شربت ایمیونس به بازه سنی خاصی محدود نمی شود. یکی از موارد استفاده شربت تقویت کننده ایمیونس درمان بی اشتهایی در کودکان است که یکی از مهم ترین مشکلاتی است که ذهن مادران را درگیر می کند، زیرا بی اشتهایی کودک اثرات نامطلوبی را مثل علائم سوء تغذیه و کم خونی ایجاد می کند. ترکیبات تشکیل دهنده شربت ایمیونس، نقش بسیار مهمی را در افزایش اشتهای کودکان دارند و می تواند تا حد زیادی از دغدغه مادران بکاهد‌.

خواص شربت ایمیونس

  • کاهش آنزیم های کبدی
  • کاهش علائم دیابت در بدن
  • جلوگیری از بروز بیماری های قلبی، ریوی و تیروئیدی
  • ترمیم سوختگی های بدن و انواع کم خونی
  • جلوگیری از بروز انواع سرطان های معده، ریه، پوست و پروستات
  • درمان بیماری های ویروسی، قارچی و میکروبی
  • افزایش رشد مو، شادابی پوست و استحکام ناخن ها
  • تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن
  • درمان بیماری های گوارشی مثل رفلاکس معده و یبوست
  • افزایش جذب کلسیم و فسفر
  • افزایش سوخت و ساز اسید های چرب
  • افزایش قوای جنسی و تولید مثل
  • افزایش اشتها و وزن در افراد لاغر

عوارض شربت ایمیونس

شربت ایمیونس به عنوان یکی از بهترین دارو‌های مکمل و تقویتی محسوب می شود که در بیشتر موارد، عوارض خاصی را در بدن ایجاد نمی کند. اما گاهی ممکن است که در تعداد کمی از افراد علائمی را مثل خارش، افزایش اسید معده، حساسیت و اختلالات گوارشی مثل اسهال و یبوست ایجاد کند.

خرید اینترنتی شربت ایمیونس

ترکیبات شربت ایمیونس موثر در چاقی

شربت ایمیونس از ترکیبات مفیدی مثل مواد معدنی (زینک، سلنیوم)، ویتامین های گروه B، ویتامین دی، آنتی اکسیدان، بتاکاروتین، ال کارنتین و کولین تشکیل می شود‌. هر کدام از این ترکیبات دارای خواص منحصر به فردی هستند که کارایی و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. در ادامه با خصوصیات برخی از این ترکیبات بیشتر آشنا می شویم.

۱- بتاکاروتین

بتاکاروتین یکی از مهم ترین ترکیبات شربت ایمیونس است. این ماده گیاهی در میوه ها و گیاهان زرد رنگ مثل طالبی، گرمک و هویج وجود دارد و در طی مکانیسم های مختلفی در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود. این ماده از درد مفاصل، انسداد شریان قلبی، آسیب چشمی، زخم معده و بیماری های قلبی و ریوی جلوگیری می کند.

۲- ال کارنتین

ال کارنتین یکی از مشتقات آمینو اسید متیونین و لیزین است که در گوشت قرمز، شیر و پنیر یافت می شود‌. این ماده، سوخت ساز بدن را افزایش می دهد. ال کارنتین نقش موثری در بهبود کارایی مغز و قلب دارد و به ترمیم عضلات تحلیل رفته بدن کمک می کند‌.

۳- ویتامین دی، سلنیوم و کولین

ویتامین دی، سلنیوم و کولین نیز از جمله ترکیبات مهم شربت ایمیونس هستند که نقش مهمی در افزایش کارایی و کیفیت عملکرد سیستم دفاعی و ایمنی بدن دارند.

۴- ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B یکی از مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده شربت ایمیونس هستند. این ویتامین ها نقش مهمی در افزایش جذب مواد مغذی و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. ویتامین های B1 و B5 باعث آزاد شدن انرژی از کربوهیدرات و اسید های چرب می شوند. ویتامین های B2، B3 و B6 بر روی غده تیروئید تاثیر می گذارند و در تنظیم ترشح هورمون های تیروئیدی تأثیر می گذارند. ویتامین های B9 و B12 نیز به تولید گلبول های قرمز و تکامل سلول های عصبی کمک می کنند.

۵- زینک

زینک یا روی یکی از مهم ترین مواد معدنی بدن است که نقش مهمی در رشد مو و زیبایی پوست دارد. این ماده معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم های بدن کمک می کند. زینک به عنوان یک ماده مؤثر در کاهش التهاب بدن و آکنه های پوست شناخته می شود.

شربت ایمیونس برای چاقی و افزایش اشتها 

ویتامین B1 و زینک موجود در شربت ایمیونس بر روی هیپوتالاموس مغز تاثیر می گذارند و باعث افزایش اشتها و میل غذا خوردن در کودکان و بزرگسالان می شوند‌. این شربت باعث افزایش وزن در همه افراد نمی شود. بلکه صرفا وزن افرادی را که مقدار ویتامین B1 و زینک در بدن آن ها کمتر از حد نرمال است، افزایش می دهد.

مقدار و زمان مصرف شربت ایمیونس برای چاقی

گروه های سنی مختلف می توانند از شربت ایمیونس استفاده کنند. بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس پس از صرف وعده های غذایی اصلی در زمان های صبح و ظهر می باشد. زیرا در این بازه های زمانی ترکیبات تشکیل دهنده شربت در سیستم گوارشی بهتر جذب می شوند. دوز مصرفی این نوع شربت خوراکی در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. دوز مصرفی این شربت در بزرگسالان یک الی دو قاشق غذای خوری و در کودکان ۱ الی ۱.۵ قاشق غذا خوری دو بار در روز توصیه شده است.

کلام پایانی
می توان گفت که شربت ایمیونس یک داروی معجزه آسا است که بر روی سلامتی و کارایی اندام های مختلف بدن تاثیر می گذارد و زمینه مناسبی را برای افزایش وزن افراد لاغر فراهم می کند‌. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.