فولیکوژن یا هیرویت؟ کدام برای ریزش مو بهتره؟

آنچه در این مقالات می خوانید:
قرص فولیکوژن و هیرویت دو مکمل تقویتی هستند که برای درمان موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب نوع قرص به عوامل مختلفی بستگی دارد. دو قرص فولیکوژن و هیرویت توسط دو شرکت ایرانی تولید و روانه بازار میگردند. ما در ادامه توضیحات کلی را در رابطه با هر یک از این قرص ها ارائه می دهیم، تا شما با توجه به ویژگی های هر یک، مکمل مناسب موهای خود را انتخاب نمایید. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

قرص فولیکوژن چیه و برای چی استفاده می شود؟

فولیکوژن جهت درمان موهای سر به کار برده می شوند. قرص فولیکوژن توسط شرکت ایرانی نانو حیات دارو تولید و به بازار عرضه می گردد. این قرص حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده و فاقد گلوتن می باشد. فولیکوژن جهت درمان ریزش مو استفاده می گردد، پس از مصرف این قرص موهای شما پرپشت تر و سالم تر می شود.

مزایای مصرف قرص فولیکوژن

فولیکوژن علاوه بر اینکه از ریزش موهای سر پیشگیری می کند دارای مزایای دیگری هم است که به شرح زیر می باشد.

  • این قرص از سوء تغذیه ای که ناشی از مصرف برخی داروها یا رژیم های غذایی نامناسب ایجاد شده است جلوگیری می کند.
  • با توجه به وجود مواد مغذی و اسیدهای آمینه  ای که در این قرص وجود دارد سبب تقویت مو می شود.
  • سیستم دفاعی بدن را در مقابل عوامل بیماری زا تقویت می کند.
  • سلامت موهای سر را بهبود می بخشد.

ترکیبات قرص فولیکوژن چیست؟

فولیکوژن برای درمان ریزش موهای سر کاربرد دارند. برای اینکه با مزایای این مکمل آشنا شوید، تا بتوانید هر یک را که مناسب موهای شماست انتخاب کنید باید ابتدا ترکیبات داخل آن ها را بشناسید. قرص فولیکوژن سبب تقویت ریشه موهای شما می شود و علاوه بر اینکه ریزش مو را قطع می کند، سبب درخشش و افزایش ضخامت آن ها نیز می گردد. انواع ویتامین های گروهB، ویتامین E، ویتامینD، بیوتین و انواع مواد معدنی دیگر از جمله ترکیبات موجود در این قرص است. در ادامه انواع مواد مغذی موجود در این قرص را به همراه ویژگی های هر یک بررسی می کنیم؛

بیوتین

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین های گروه ب می باشد. این ویتامین سبب تولید کراتین در مو می شود و سرعت رشد مو را افزایش می دهد. بیوتین سبب درخشش و افزایش ضخامت مو می شود و کم پشتی و ریزش مو را درمان می کند.

زینک

این عنصر  که با نام روی نیز شناخته می شود سبب ترمیم و رشد بافت مو شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

مس

یکی از عواملی که سبب استحکام موهای سر می شود سرعت جریان خون در موهای سر می باشد. مس می تواند سبب بهبود جریان خون در سر گردد و در نهایت رشد فولیکول های مو و استحکام آن ها را افزایش دهد.

سلنیوم

این عنصر سبب از بین رفتن قارچ های مولد شوره سر می گردد. همچنین هورمون های تیروئید را تنظیم می کند و از ریزش مو پیشگیری می نماید. این عنصر در افزایش سرعت رشد مو نیز موثر است.

هیرویت

قرص هیرویت چیه و برای چه مصرف می شود؟

قرص هیرویت جهت تقویت موهای سر مفید می باشند. بدن ما برای اینکه انرژی لازم در طول روز را جهت انجام فعالیت های روزانه داشته باشد. همچنین از بیماری های ناشی از کمبود مواد مغذی مصون بماند نیازمند دریافت انواع مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشد. گاهی کمبود هر یک از این مواد به صورت علائم بیرونی بروز پیدا می کند. یکی از مواردی که نشان دهنده کمبود در بدن می باشد ریزش موهای سر می باشد. افراد برای حل این مشکل روش های درمانی مختلفی را امتحان می کنند. یکی از روش های موثر و سریع جهت حل این مشکل استفاده از مکمل های دارویی مختلف است که به صورت قرص، کپسول، پودر و … ارائه می گردند.  قرص هیرویت یکی از مکمل های درمانی می باشد که افراد می توانند جهت درمان مشکل موهای خود از آن استفاده کنند. این قرص حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین های مختلف جهت درمان مشکلات مو می باشد.

ترکیبات قرص هیرویت چیست؟

همانگونه که در بخش قبلی بیان شد این قرص حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد. ویتامین های خانوادهB، زینک، کولین، فسفولیپید لسیتین، فسفر، کلسیم، آهن و منگنز ترکیبات موجود در این قرص می باشند.

قرص فولیکوژن یا هیرویت کدام برای ریزش مو مناسبتره؟

فولیکوژن و هیرویت دارای مواد مغذی مختلفی جهت رشد و تقویت موهای سر هستند. هر یک از این قرص ها اثربخشی خوبی را روی موهای سر دارند. چنانچه هدف شما از مصرف قرص فقط جبران موهای ریخته شده، حجیم و پرپشت شدن آن است توصیه ما فولیکوژن می باشد. اما اگر قصد دارید علاوه بر موهای سر کمبودهای بدنتان را نیز تامین کنید پیشنهاد ما قرص هیرویت می باشد. البته هر دوی این قرص ها علاوه بر مو بر سایر اندام های بدن نیز موثر هستند. انتخاب هر یک از این قرص ها به سلیقه خود شما نیز بستگی دارد.

مقایسه فولیکوژن و هیرویت از لحاظ تعداد قرص

فولیکوژن و هیرویت در تعداد قرص متفاوت می باشند. در بسته بندی قرص هیرویت ۳۰ عدد وجود دارد و در بسته بندی قرص فولیکوژن ۶۰ عدد. بنابراین هر یک از بسته های هیرویت برای مصرف یک ماه و قرص فولیکوژن برای مصرف دو ماه می باشد. از لحاظ قیمتی هم تقریبا یکسان هستند. چرا که اگر بخواهید قرص فولیکوژن را برای مصرف یک ماه تهیه کنید خرید ۳۰ عدد از آن کفایت می کند، که برابر با یک بسته کامل از قرص هیرویت می باشد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.