پرپشت کردن ابرو در یک هفته، راهکار های خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارند و به عنوان طاق صورت شناخته می‌شوند. برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از روغن زیتون ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. یا اگر به روغن های گیاهی حساسیت دارید و از چربی آنها روی صورتتان بیزارید، می توانید از انواع محصولات تقویت کننده ابرو در داروخانه ها استفاده کنید. سایر روش های پرپشت کردن ابروها در ادامه مقاله شرح داده شده است.

برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته، راهکار های خانگی مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از روغن کرچک، روغن زیتون و نارگیل به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی، آنتی اکسیدان و ویتامین ها هستند، می‌توانند به تقویت ابروها کمک کنند. این روغن ها فولیکول های مو را تقویت می‌کنند. بنابراین کافی است برای یک هفته مقداری از آنها را هر روز بر روی ابروهای خود به آرامی ماساژ دهید و از پرپشت شدن ابروهای خود لذت ببرید.

عوامل موثر در کاهش حجم ابرو

به طور کلی عوامل خارجی و داخلی بسیاری وجود دارد که می‌تواند در کاهش حجم ابرو تأثیرگذار باشد. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از افزایش سن، مشکلات تیروئیدی، کمبود ویتامین های  D وB12 ، استرس بیش از حد. 

علاوه بر این بارداری، زایمان و همچنین شیمی درمانی مواردی هستند که به راحتی می‌توانند بر سلامت ابروهای شما تأثیر بگذارند. البته بهتراست نگران نباشید زیرا پس از طی شدن دوره درمان با تغذیه مناسب و استفاده از مواد طبیعی تقویت کننده می‌توانید به رشد ابروها کمک کنید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
ماساژ ملایم ابروها برای کمک به گردش خون در این ناحیه مفید است. ماساژ ابرو نه تنها احساس خوبی منتقل می کند، بلکه این احتمال وجود دارد که به طور طبیعی رشد تارهای ابرو را تحریک کند.

چگونگی پرپشت کردن ابرو

برای پرپشت کردن و تقویت ابرو می‌توانید از مواد طبیعی و تقویت کننده به صورت روزانه استفاده کنید. به عنوان مثال زرده تخم مرغ، آلوئه ورا و لیمو نمونه ای از مواد طبیعی هستند که در خانه می‌توانید، استفاده کنید. علاوه بر این محصولات تقویت کننده فوری در داروخانه وجود دارد که برای داشتن ابروهای پرپشت و طبیعی مفید هستند.

۱- روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از درمان های جادویی برای افزایش رشد ابروها است زیرا می‌تواند به عنوان نرم کننده و آبرسان عمل کند. همچنین با کمک به تغذیه ریشه های ابرو از شکننده و ضعیف شدن تارهای ابرو جلوگیری می‌کند. 

این روغن حاوی اسید لوریک است که می‌تواند از ایجاد عفونت در فولیکول های مو جلوگیری کند. روغن نارگیل با افزایش گردش خون، چرخه رشد ابرو را تسریع می‌کند در نتیجه کمک می‌کند ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشید. 

برای استفاده از روغن نارگیل باید این روغن را هر روز به ابروهای خود بزنید. بهتر است این کار را قبل از خواب با پنبه آغشته به روغن نارگیل انجام دهید و هم‌زمان ابروها را ماساژ دهید.

روغن زیتون موثر در افزایش رشد ابروها

۲- روغن زیتون

روغن زیتون روغنی مغذی است که اسیدهای چرب مفیدی دارد. علاوه بر این حاوی ویتامین ‌ها و مواد مغذی است که می‌توانند با کمک به تقویت ریشه و ساقه ابرو روند رشد ابرو را تسریع کنند. روغن زیتون همچنین استحکام تارهای ابرو را افزایش می‌دهد. 

برای تاثیرگذاری هر روز یک قطره روغن زیتون را روی انگشت خود ریخته و ریشه و تارهای ابرو را کاملاً آغشته کنید. بعد از چند ساعت ابروهای خود را با شوینده صورت به خوبی بشویید.

۳- وازلین

یکی دیگر از موادی که می‌تواند به تقویت ابروهای شما کمک کند وازلین است. وازلین دارای خاصیت نرم کنندگی و آب رسانی است. در نتیجه می‌تواند به پرپشت شدن و بلند شدن ابروهای شما کمک کند. این محصول بهداشتی را می‌توانید هر شب بر روی ابروهای خود بمالید و صبح آن را بشویید. این عمل را تا رسیدن ابروها به حجم دلخواه تکرار کنید.

انواع محصولات تقویت ابرو در داروخانه ها

انواع سرم و محلول تقویت کننده ابرو با فرمولاسیون پیشرفته در داروخانه ها موجود است که به درمان تخصصی ریزش ابروها کمک می کند. در این بخش تعدادی از برندهای معروف و پرفروش را معرفی می کنیم:

۱- تقویت کننده ابرو سینره

تقویت ابرو سینره

تقویت ابرو سینره محصولی به صورت سرم مایع و حاوی ویتامین و آمینو اسید است. این فرآورده برای خانم ها و آقایان به عنوان محرک رشد مجدد ابرو و تقویت کننده ریشه ابرو عمل می‌کند. همچنین بدون تغییر رنگ در ظاهر ابروها و ایجاد شوره به پرپشت شدن ابروها کمک می‌کند. این محصول با افزایش گردش خون باعث جلوگیری از ریزش تارهای ابرو می‌شود. 

افزایش ضخامت تارهای مو ابرو می‌تواند اکسیژن رسانی به ریشه ابرو را افزایش دهد و باعث رشد مجدد ابروها شود. سرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو سینره تست حیوانی ندارد و در آن یک اپلیکاتور قرار داده شده است که می‌تواند به شما برای استفاده آسان کمک کند.

۲- کرم تقویت کننده ابرو سریتا مدل Vitalize

کرم تقویت ابرو سریتا مدل  Vitalize

کرم تقویت کننده ابرو سریتا مدل Vitalize با حجم ۲۰ گرم حاوی ترکیباتی مانند گیاه رزماری و نعناع فلفلی است. این ترکیبات با تغذیه فولیکول های ابرو و تعادل PH پوست، ریزش ابرو را متوقف کرده و چرخه رشد مجدد را تسریع کند. 

این محصول همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به افزایش کلاژن و تولید رنگدانه ابرو کمک کند. همچنین با کمک به آبرسانی پوست باعث تقویت و پرپشت شدن تارهای ابرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه تقویت ابرو سریتا و سینره

۳- تونیک تقویت کننده مژه و ابرو وچه

تقویت کننده مژه و ابرو وچه

تونیک تقویت کننده مژه و ابرو وچه ۵ و ۶ میلی لیتر حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، آلانتویین، ویتامین ای است. بنابراین می‌تواند به ترمیم و تکثیر سلول ها، کمک به افزایش گردش خون به عنوان محرک رشد ابرو عمل کند. 

این محصول باعث افزایش رشد و تقویت و استحکام تارهای ابرو شود. همچنین تأثیر فراوانی در ضخامت و حجیم شدن تارهای مو ابرو دارد. تونیک تقویت کننده مژه و ابرو وچه فولیکول های ابرو را تقویت کرده و از ریزش ابرو نیز جلوگیری می‌کند.

۴- تقویت ابرو اویدرم

تقویت کننده ابرو کراستم اویدرم

ژل کرم تقویت کننده ابرو کراستم اویدرم ۱۵ میلی لیتر حاوی ترکیبات گیاهی و فرمولاسیون قوی است. این محصول می‌تواند به بهتر شدن ظاهر ابروها کمک کند. طراحی آن نیز به گونه ای انجام شده است که به شکل رول است در نتیجه به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. 

این محصول برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است و می‌تواند با افزایش تولید کراتین باعث تقویت ساقه تارهای ابرو شود.  ژل کرم تقویت کننده ابرو کراستم اویدرم با کمک به بازسازی و تکثیر فولیکول های ابرو از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. 

نتیجه گیری
ابروها تحت تأثیر عوامل مختلف ممکن است دچار ریزش و کم پشتی شوند. برای پرپشت کردن ابروها راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد که اکثراً نتیجه بخش هستند. شما با استفاده از این روش های کم هزینه و ایمن می‌توانید ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.