۵ مدل بهترین شامپو ضد شوره بدون سولفات ❤️【انواع مو】

آنچه در این مقاله می خوانید:
در حال حاضر شامپوهای ضد شوره زیادی وجود دارند، اما برای تسکین بهتر و سریع تر باید به دنبال اسید سالیسیلیک، پیریتیون روی، کتوکونازول و سولفید سلنیوم باشید. شامپو ضد شوره سر فاقد سولفات عاری از مواد شیمیایی خشن مانند SLS و پارابن است. این شامپو به آرامی پوست سر شما را تمیز کرده و در عین حال آن را تسکین می‌دهد. در ادامه به معرفی ۵ مورد از بهترین شامپو ضد شوره قوی و بدون سولفات می‌پردازیم لطفا همراه ما باشید.

شامپو ضد شوره بدون سولفات یک محصول عالی برای افرادی است که پوست سر حساس و خشک دارند. فقدان هرگونه محرک یا آلرژن همراه با فرمول تخصصی و مواد مرطوب کننده ضد التهابی در این شامپوها به سلامت پوست سر کمک می‌کند.

سولفات ها با آسیب رساندن به پروتئین های غشایی باعث تحریک پوست سر می‌شوند. این ترکیبات به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما یا پوست سر خشک مضر هستند. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است با استفاده از محصولات حاوی سولفات دچار سوزش یا قرمزی پوست شوند.

استفاده از شامپو ضد شوره بدون سولفات علاوه بر درمان شوره و پوسته ریزی، خطر قرار گرفتن در معرض سولفات ها را کاهش می‌دهد. بنابراین حساسیت و خشکی پوست سر را از بین می‌برد و محیطی سالم برای رشد موها فراهم می‌کند.

در ادامه چند نمونه از بهترین شامپوهای ضد شوره فاقد سولفات را معرفی می کنیم.

۱- شامپو آرگان پلاس ایروکس

شامپو آرگان پلاس ایروکس ۲۰۰ گرم مخصوص موها و پوست سر خشک است. در فرمولاسیون این شامپو ضد شوره فری سولفات برای موهای خشک، روغن آرگان، روغن مورینگا، عصاره آلوئه ورا و داماسک رز بکار رفته است که پوست سر و موها را آبرسانی می‌کنند. این شامپو ph پوست سر را تنظیم کرده و فاقد پارابن و سولفات است. بنابراین هیچ تاثیر نامطلوبی بر موها و پوست سر شما نخواهد داشت.

روغن آرگان و مورینگای موجود در شامپو آرگان پلاس با عملکرد چندگانه ایروکس با دارا بودن ویتامین های A و E از پوست و موها محافظت می‌کنند. همچنین با خواص مرطوب کنندگی خشکی و التهاب ناشی از آن را به راحتی برطرف می‌کنند. پوست سر خشک معمولا دچار شوره می‌شود که با خاصیت آبرسانی ترکیبات موجود در این شامپو به راحتی برطرف می‌شود.

قیمت شامپو آرگان پلاس ایروکس

بیشتر بخوانید: منظور از شامپوی بدون سولفات چیست؟

۲- شامپو ضد شوره سلنیوم سولفاید ۱% دئودراگ

شامپو ضد شوره سلنیوم سولفاید ۱% دئودراگ ۱۲۰ میلی لیتر، قارچ و باکتری ‌های مولد شوره سر را از بین برده و خارش و التهاب را برطرف می‌کند. این شامپو شوره و درماتیت سبورئیک را به سرعت درمان کرده و مانع پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود.

شامپو ضد شوره سلنیوم سولفاید ۱%  تنظیم کننده ترشحات غدد چربی پوست سر است بنابراین از مسدود شدن فولیکول های مو با چربی جلوگیری می‌کند. از این شامپو می‌توانید برای جلوگیری از ابتلا به قارچ پوست سر بعد از شنا در استخرهای عمومی استفاده نمایید.

شامپو ضد شوره سلنیوم سولفاید

۳- شامپو ضد خارش نوپریت

شامپو ضد خارش نوپری پیروکس جی نوپریت ۲۰۰ میلی لیتر پوسته ریزی، شوره خفیف و شوره های مقاوم به درمان را از بین می‌برد. این شامپو حاوی پیروکتون اولامین، عصاره آلوئه ورا و عصاره دانه قلب برای کنترل شوره و پوسته ریزی است. از این شامپو می‌توان برای رطوبت رسانی پوست سر خشک و حساس و همچنین درمان درماتیت استفاده کرد.

شامپو ضد خارش نوپری پیروکس جی نوپریت دارای اثرات ضد باکتری و ضد قارچ است. همچنین با ترکیبات مرطوب کننده به رفع خشکی پوست سر و موها کمک می‌کنند. این شامپو به نرم کردن موها کمک کرده و فولیکول های مو را تقویت می‌کند. در فرمولاسیون شامپو ضد خارش نوپری پیروکس جی نوپریت سولفات ها که عامل اصلی خشکی پوست سر هستند بکار نرفته است. بنابراین هیچ آسیبی به موها و پوست سر نمی‌رساند.

شامپو ضد خارش بدون سولفات نوپریت

۴- شامپو ضد شوره سبو فارما مای فارما

شامپو ضد شوره سبو فارما مای فارما ۳۰۰ میلی لیتر مناسب موهای چرب برای کنترل چربی پوست یک محصول فوق العاده است. در فرمولاسیون این شامپو سولفات وجود ندارد بنابراین هیچ آسیبی به موهای شما وارد نخواهد کرد. همچنین حاوی ترکیبات ضد قارچ برای کنترل پوسته ریزی و شوره سر است.

اسید سالیسیلیک موجود در فرمولاسیون این شامپو ضد شوره بدون سولفات برای موهای چرب، پوست سر را لایه برداری می‌کند. بنابراین کمک می‌کند شوره ها و پوسته های سر به راحتی جدا شده و با شستشو از بین بروند. در این شامپو پارابن بکار نرفته است بنابراین هیچ اثر بدی بر روی موها نخواهد داشت.

شامپو ضد شوره مای فارما

۵- شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب

شامپو ضد شوره مخصوص موهای چرب کلیمبا لافارر ۱۸۰ میلی لیتر عوامل میکروبی و قارچی مولد شوره سر را از بین برده و به سلامت پوست سر کمک می‌کند. این شامپو با عوامل کراتولیتیک خود کمک می‌کند شوره های سر و پوسته های اضافی به راحتی طی شستشو پاک شوند.

شامپو ضد شوره مخصوص موهای چرب کلیمبا لافارر تنظیم کننده فعالیت غدد سباسه و ترشح چربی است. علاوه بر این به رفع بوی ناخوشایند پوست سر چرب کمک می‌کند. این شامپو ضد شوره برای موهای کراتین شده نیز مفید است.

شامپو ضد شوره لافارر موی چرب

ترکیبات اصلی در شامپوهای ضد شوره بدون سولفات

شوره سر یک نگرانی رایج مربوط به پوست و مو است. متأسفانه شامپوهای ضد شوره موجود در بازار مملو از مواد شیمیایی هستند که در دراز مدت به پوست سر شما آسیب می‌رساند. شما به یک شامپو ضد شوره طبیعی و بدون مواد شیمیایی نیاز دارید تا پوست سر سالم و بدون شوره را بدون برهم زدن تعادل pH پوست برای شما به ارمغان بیاورد. شامپوهای ضد شوره بدون سولفات بهترین محصولات در این رابطه هستند.

ترکیبات اصلی موجود در شامپو فاقد سولفات برای رفع شوره سر دو ماده محبوب زینک پیریتیون و سلنیوم سولفید هستند. اسید سالیسیلیک و گوگرد نیز در این شامپوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سورفکتانت های غیر سولفاتی مانند «کوکویل گلیسینات سدیم» جایگزین‌ های ملایم ‌تری هستند که پوست سر را کمتر تحریک می‌کنند.

سخن پایانی
استفاده از شامپو فری سولفات برای شوره سر یک درمان فوق العاده است. اگر پوست سر شما در حال حاضر دچار خشکی، تحریک، پوسته پوسته شدن و خارش است استفاده از شامپوی معمولی حاوی سولفات نه تنها چربی ‌های طبیعی پوست سرتان را از بین می‌برد بلکه پوست سرتان را بیشتر تحریک می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود از شامپو ضد شوره بدون سولفات استفاده کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.