دلایل حساسیت به نوار بهداشتی،‌ راه‌های پیشگیری و درمان آن

آنچه در این مقاله می خوانید:
نوار بهداشتی از ترکیبات و مواد مختلفی تشکیل شده است که می‌تواند برای پوست حساسیت زا باشد. ترکیباتی مانند پلی الفین ها، ژل های جاذب، سلولز چوب و فوم جاذب موجود در نوار بهداشتی پتانسیل تحریک پوست را دارند. همچنین در پدهای بهداشتی برای افزایش ظرفیت جذب از دیوکسین استفاده می‌شود. این ترکیب در تماس با خون گاز متان آزاد می‌کند که پوست را در برابر راش ها و عفونت ها آسیب پذیر می‌کند. در ادامه مقاله در رابطه با دلایل حساسیت به نوار بهداشتی، راه‌های پیشگیری و درمان آن صحبت می‌کنیم لطفا با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد خرید نوار بهداشتی دارید داروخانه داروبوم بهترین برندها را ارائه می کند.

نوار بهداشتی و انواع دیگر محصولات قاعدگی برای کنترل جریان خون در این دوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده طولانی مدت از آنها می‌تواند باعث تحریک و حساسیت پوستی شود. بثورات ناشی از حساسیت به نوار بهداشتی ممکن است در اطراف واژن و گاهی ناحیه مقعد ظاهر شود. 

حساسیت به نوار بهداشتی احتمالا به دلیل اصطکاک ناشی از تحرک مانند راه رفتن، دویدن و سایر فعالیت های بدنی ایجاد می‌شود. رطوبت و گرما نیز می‌تواند منجر به حساسیت شود. نشانه حساسیت به نوار بهداشتی بثورات پوستی، خارش و سوختگی اطراف واژن و مقعد است. 

برای درمان سوختگی ناحیه تناسلی با نوار بهداشتی پوشیدن لباس زیر نخی گشاد بسیار مهم است. تعویض مکرر پد برای جلوگیری از تجمع رطوبت و تغییر مارک نوار بهداشتی بهترین راهکار برای پیشگیری و درمان حساسیت به نوار بهداشتی است. استفاده از پماد برای حساسیت به نوار بهداشتی نیز می‎تواند برای درمان موثر باشد.

علل حساسیت به نوار بهداشتی و روش درمان آن!

بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی خود با بثورات بسیار دردناک در اطراف ناحیه واژن و حتی مقعد مواجه می‌شوند. این بثورات بیشتر به عنوان بثورات پریود شناخته می‌شوند. 

اگر نوار بهداشتی شما دارای آستر پلاستیکی است، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید. زیرا با سطح رطوبت بالا و گرمای پایدار، پوست حساس شما را مستعد حساسیت می‌کند. به جای آن نوار بهداشتی بخرید که مخصوص پوست های حساس طراحی شده است. اگر می‌پرسید نوار بهداشتی ضد حساسیت چی خوبه باید بگوییم پدهای ارگانیک یا پنبه ای عالی هستند. 

بهتر است در طول پریود شلوار جین تنگ و لباس زیر ساتن را کنار بگذارید. این کار تضمین می‌کند که بیش از حد عرق نمی‌کنید و ناحیه تناسلی‌ تان به خوبی تهویه می‌شود. مقاله حساسیت به نوار بهداشتی و جوش زدن نی نی سایت می‎تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

هر بار که به توالت می‌روید، ناحیه تناسلی خود را به آرامی بشویید و آن را با دستمال توالت خشک کنید. از دستمال مرطوب استفاده نکنید زیرا اکثر آنها حاوی الکل یا سایر مواد محرک به شکل معطر هستند که  باعث التهاب پوست می‌شوند. در واقع دوش گرفتن قبل از رفتن به رختخواب، درمان خانگی حساسیت به نوار بهداشتی است.

خرید نوار بهداشتی

چرا به نوار بهداشتی حساسیت پیدا می‌کنیم؟

دلایل مختلفی برای حساسیت به نوار بهداشتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. 

۱- اصطکاک، یکی از عوامل اصلی حساسیت به نوار بهداشتی

افرادی که زندگی بسیار فعالی دارند بیشتر وقت ‌ها در دوره پریود دچار حساسیت پوستی می‌شوند. فعالیت هایی مانند راه رفتن، دویدن و غیره باعث حرکت پد و سائیدگی پوست می‌شود. شما می‌توانید از یک پد کوچک تر در این شرایط استفاده کنید.

۲- درماتیت تماسی یا واکنش های آلرژیک

درماتیت تماسی هنگام تماس پوست با مواد شیمیایی خاص ایجاد می‌شود. گاهی اوقات، برخی از مواد موجود در نوار بهداشتی مانند چسب ها یا عطرها می‌توانند باعث واکنش آلرژیک شوند. 

۳- گرما و رطوبت

نوار بهداشتی ترشحات قاعدگی را جذب و جمع آوری می‌کند که به معنای رطوبت محبوس شده است. این رطوبت و گرما می‌تواند باعث تحریک و ایجاد بثورات در ناحیه تناسلی شود. 

در وبسایت healthline می خوانیم:
برخی از انواع نواربهداشتی های معطر وجود دارد که ممکن است برخی خانم ها به مواد شیمیایی مورد استفاده برای تهیه آنها حساسیت داشته باشند. همچنین برخی از تحریکات پوستی ناشی از آلرژی به چسب نوار بهداشتی باشد.

۴- عدم استفاده از نوار بهداشتی مناسب

یکی از جنبه های دست کم گرفته شده و نادیده گرفته شده بهداشت دوره قاعدگی، انتخاب پد مناسب است. اندازه یا شکل نادرست پد می‌تواند منجر به مشکلات شدید پوستی شود.

سعی کنید نوار بهداشتی انتخاب کنید که در جذب کارآمد باشد و لایه بیرونی نرمی داشته باشد. اما اگر پوست حساسی دارید، باید از پدهای پنبه ‌ای استفاده کنید که فاقد هرگونه رنگ یا مواد شیمیایی هستند.

۵- عدم تعویض لباس زیر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای جلوگیری از بثورات پریود باید در نظر داشت، استفاده از لباس زیر مناسب است. عدم تعویض لباس زیر نواحی واژن را مرطوب کرده و باعث ایجاد حساسیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نوار بهداشتی یا تامپون؟ کدام بهتر است؟

نشانه حساسیت به نوار بهداشتی

یکی از اصلی ‌ترین ویژگی ‌هایی که یک پد خوب، جذب سریع و لایه بیرونی نرم است. اگر مدت کوتاهی پس از استفاده از پد بهداشتی دچار خارش، تورم و قرمزی در ناحیه واژن یا مقعد شدید، نشان می‌دهد که شما دچار حساسیت هستید. 

چگونه از حساسیت به نوار بهداشتی پیشگیری کنیم؟

مهم است که نوار بهداشتی خود را به طور مرتب در طول روز عوض کنید. اگر اجازه دهید پد پر شود ممکن است حساسیت ایجاد کند. حتی اگر جریان قاعدگی سبکی دارید باید هر سه تا چهار ساعت یک بار پد خود را تعویض کنید. مقاله درمان حساسیت به نوار بهداشتی نی نی سایت توضیحات کاملی در این رابطه ارائه می‎دهد.

محصول پیشنهادی
مصرف قرص قاعدگی یکی دیگر از راهکارهایی است که به تسکین علائم این دوران کمک می کند.

معرفی بهترین برند نوار بهداشتی

در بازار ایران اکنون انواع نوار بهداشتی با مارک های مختلف وجود دارند. در ادامه ما دو برند بسیار معروف و باکیفیت را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

۱- نوار بهداشتی مای لیدی

نوار بهداشتی مای لیدی یکی از برندهای مطرح و پرطرفدار ایرانی است. این برند انواع نوار بهداشتی را با کیفیت بالا تولید می‌کند و برای پوست های حساس مناسب است. نوار بهداشتی های مای لیدی از قدرت جذب خوبی برخوردار بوده و بسیار راحت هستند.

نوار بهداشتی کلاسیک بالدار بزرگ پوست حساس مای لیدی 10 عددی

۲- نوار بهداشتی پنبه ریز

نوار بهداشتی پنبه ریز از قیمت، تنوع و کیفیت خوبی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از خانم ها از این برند استفاده می‌کنند. تنوع محصولات برند پنبه ریز بسیار بالا است. این پدهای بهداشتی از ترکیباتی تهیه می‌شوند که حساسیت زا نیستند.

نوار بهداشتی بالدار مشبک دایموند پنبه ریز

سخن پایانی
یکی از مهم ترین مواردی که می‌تواند شما را از بثورات و عفونت های پوستی در امان نگه دارد، رعایت بهداشت قاعدگی است. سعی کنید نواحی تناسلی خود را خشک و تمیز نگه دارید. در استفاده از محصولات معطر زیاده روی نکنید. اگر در این مورد به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با پزشک خودتان صحبت کنید.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.