تونرهای پوستی چه کاربردی دارند؟

تونرهای پوستی

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از موادی که در صنعت آرایشی بهداشتی به‌شدت کاربرد دارد، مواد قابض هستند. این مواد به نام‌های دیگری نظیر تونیک‌های پوستی و یا تونرهای پوستی نیز شناخته می‌شوند. تونرهای پوستی بیشتر به شکل محلول هستند؛ البته بعضی از آن‌ها نیز، به شکل ژل وجود دارند. از مواد قابض بعد از پاک‌کننده‌های پوست استفاده می‌شود. رایج‌ترین شکل تونر ها، محلول‌های بعد از اصلاح می‌باشند. در این مقاله با ترکیب و کاربرد تونرها در صنعت آرایشی بهداشتی بیشتر آشنا خواهید شد.

ترکیب تونرها چیست؟

تونرهای پوستی محلول‌هایی متشکل از نسبت‌های گوناگون از الکل و آب هستند. مواد قابضی که برای استفاده روی پوست خشک استفاده می‌شوند، باید حداقل میزان الکل را داشته باشند (چون الکل پوست را خشک می‌کند). برای پوست خیلی خشک باید تونرهای حاوی مرطوب کننده به کار برد. از سوی دیگر، مواد قابض مورد استفاده برای پوست‌های چرب الکل بیشتری دارند.

داروبوم که یکی از معتبرترین”داروخانه‌ اینترنتی” کشور است. بهترین محصولات مراقبت از پوست را با کمترین قیمت ارائه می‌دهد.

تونرهای پوستی معمولاً حاوی نمک‌های آلومینیوم یا روی هستند که گفته می‌شود منافذ پوست را می‌بندند. بستن منافذ پوست به‌خصوص بعد از تمیز کردن پوست برای جلوگیری از ورود کثافت، ذرات غبار و دوده به آن سودمند است. این فراورده‌ها معمولاً موادی مانند عصاره نعناع و کافور در خود دارند که احساس خنکی و تازگی به پوست می‌بخشد. الکل نیز به دلیل تبخیر سریع از روی پوست احساس خنکی ایجاد می‌کند. این مواد بوی مواد پزشکی می‌دهند که به بیمار احساس مراقبت از پوست می‌دهد! در ضمن، این محلول‌ها رنگ و عطر نیز دارند.

گاهی مواد کمیاب استخراج‌شده از گیاهان که به پوست احساس خنکی و طراوت می‌دهند نیز به فراورده اضافه می‌شود، مثلاً عصاره فندق آمریکایی که از برگ‌های درخت Viginiana Hamamelis که در آمریکای شمالی می‌روید استخراج می‌گردد و خاصیت ضد التهابی دارد. این عصاره گیاهی به دلیل خواصی که در مورد آن‌ها ادعا شده است، در بیشتر تونرهای پوستی و بعد از اصلاح، به کار می‌رود. گیاهان دیگری که عصاره‌اش خواص قابض دارد، شامل بعضی از گونه‌های بلوط می‌شود که عصاره آن از پوست سخت تنه درخت به دست می‌آید؛ و یا گیاه تیلیا که عصاره آن از گل‌هایش، استخراج می‌گردد.

صابون‌ها ترکیباتی هستند که برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرند،برای آشنایی بیشتر با انواع و کاربرد ویژگی های آن،مطالعه مقاله “آشنایی با صابون‌ها و اصول پاک‌سازی پوست” پیشنهاد می‌شود.

نکاتی در مورد تونرهای پوستی

در گذشته، استفاده از تونرها بعد از تمیز کردن پوست دلیل دیگری نیز داشت و آن برطرف کردن باقیمانده صابون از روی پوست بود. در حال حاضر، با تولید صابون‌های مدرن (صابون‌های بدون صابون) معمولاً آب کشیدن پوست صورت بعد از تمیز کردن آن، برای برطرف کردن باقیمانده صابون کافی به نظر می‌رسد.

فراورده‌های بعد از اصلاح از همان موادی تولید می‌شوند که تونرهای پوستی ساخته شده‌اند. آن‌ها هم حاوی آب و الکل هستند و به نظر می‌رسد الکل موجود در آن‌ها حتی با غلظت کم، خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و برای ضد عفونی کردن بریدگی‌های کوچک پوست بعد از اصلاح که گاهی حتی دیده یا احساس نیز نمی‌شوند، کاملاً مناسب است. در اینجا نیز نمک‌های آلومینیوم و روی موجب بسته شدن منافذی از پوست می‌شوند که در طی اصلاح صورت به دلیل تماس با آب گرم بازتر شده بودند. این فراورده‌ها به پوست احساس خنکی و طراوت نیز می‌دهند که به دلیل عصاره نعناع موجود در آن‌هاست. تفاوت فراورده‌های بعد از اصلاح که شرکت‌های گوناگون تولید می‌کنند فقط بوی متفاوت آن‌هاست.

منبع:
www.womenshealthmag.com


مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.