بهترین پماد برای نیش حشرات با تاثیر فوری

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از معضلاتی که با شروع فصل گرما افراد با آن دست به گریبان هستند نیش پشه ها و سایر حشرات ریز است. علائم نیش حشرات به شکل برجستگی های قرمز و ملتهب ظاهر می شوند. این علائم بعد از چند روز از بین می روند اما خارش و سوزش آن ها می تواند آزاردهنده باشد. برای این منظور کمپرس یخ و پماد بعد از نیش حشرات تا حدود زیادی در تسکین فوری علائم موثر هستند.

معرفی بهترین پماد برای نیش حشرات

محصولاتی که در ادامه معرفی می کنیم به عنوان بهترین پماد برای نیش حشرات در داروخانه ها موجود هستند.

کرم افتر بایت باریج اسانس

این کرم التهابات، خارش و سوزش ناشی از گزش حشرات را به راحتی التیام می دهد. در ترکیبات آن از عصاره گل همیشه بهار، آلوئه ورا و عصاره بره موم استفاده شده است که دارای خاصیت ضد قارچ، ضد ویروس و آنتی باکتریال می باشند. این محصول با کمک این خواص از بروز عفونت در محل گزش و آسیب دیده پوست جلوگیری می کند. با خرید کرم گزیدگی حشرات باریج اسانس و مصرف آن می توانید سوختگی های سطحی و آثار ناشی از آن ها را نیز بهبود دهید. همچنین می توانید رطوبت رسانی خوبی به پوست داشته و میزان التهابات آن را کاهش دهید.

لوسیون بعد نیش حشرات دپی

این لوسیون برای دور کردن انواع حشرات گزنده مناسب بوده و از بدن در برابر گزش این حشرات محافظت می کند. همچنین لوسیون دپی قادر بوده تا درد و خارش ناشی از نیش و زهر حشرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این موارد با خرید لوسیون گزیدگی حشرات دپی و مصرف آن می توانید التهابات و تحریکات پوستی خود را نیز برطرف کنید.

قیمت لوسیون بعد نیش حشرات دپی

اسپری دافع حشرات سی گل

اسپری دافع حشرات سی گل بهترین محصول برای بهبود گزیدگی حشرات و دور کردن آنها از اطراف است. این محصول بدون اینکه به پوست شما آسیبی وارد کرده و یا حتی برای محیط زیست مضر باشد شما را از گزش نیش حشرات مزاحم مصون می‌دارد. این محصول علاوه بر بزرگساران قابل استفاده برای کودکان نیزبوده و به این نحو می‌توانید از آرامش کودکان مطمئن باشید.

بهترین پماد نیش حشرات برای کودکان

در داروخانه های ایران به طور خاص محصول یا پماد نیش حشرات برای کودکان وجود ندارد. اما برخی از محصولاتی که معرفی کردیم قابلیت استفاده برای کودکان را نیز دارد. قبل از استفاده حتما بروشور محصول را با دقت بخوانید تا بدانید محصول موردنظر از چه سنی قابل مصرف است.

روش های خانگی برای درمان پشه گزیدگی و نیش حشرات

هنگامی که دچار گزیدگی پشه شدید ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب و صابون کاملاً بشویید تا بزاق و باکتری های جانور از بین بروند. اگر به پماد و محصولات بالا دسترسی ندارید، درمان های خانگی نیش پشه را که در ادامه توضیح می دهیم، امتحان کنید.

یخ: سرما و خنکی یخ باعث انقباض رگهای خونی می‌شود و جریان خون به آن ناحیه را کاهش می‌دهد. در نتیجه تورم و خارش کاهش می یابد.
بلغور جو دوسر: این ماده غذایی که در پخت و پز کارایی دارد می تواند خارش و تورم را به واسطه ترکیبات آونانترامیدها و پلی فنول ها تسکین دهد. آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. روی محل گزش بمالید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند.

عسل: محققان دریافته اند که عسل دارای خواص تسکین دهنده است. با مالیدن یک قطره کوچک عسل، تورم را کاهش داده و به بهبود و پیشگیری از عفونت کمک کنید.

آلوئه ورا: این ژل حاوی هورمون هایی به نام اکسین و جیبرلین است که به بهبود زخم ها، تسکین سوزش و کاهش التهاب کمک می کند. بخش کوچکی از گیاه را ببرید و مستقیماً روی پوست خود بمالید.

پیاز: کوئرستین (رنگدانه گیاهی) موجود در پیاز می تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل کند. یک پیاز را بردارید، آن را برش دهید و مستقیماً روی محل نیش قرار دهید. هنگامی که متوجه تسکین شدید، ناحیه را به خوبی بشویید.

سیر: این گیاه حاوی خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است، همچنین می تواند برای کاهش التهاب و تسکین پوست استفاده شود. وقتی خرد یا ریز می شود، ماده فعال (آلیسین) آزاد می شود. متأسفانه، آلیسین نیز دلیل بوی قوی سیر است. برای کاهش بوی بد، سعی کنید تکه های خرد شده را با اسانس خوشبوی مورد علاقه خود یا حتی روغن نارگیل مخلوط کنید و بعد روی ناحیه گزیده شده استفاده کنید.

خمیر دندان: مواد فعال منتول و جوش شیرین خارش و سوزش را تسکین داده و التهاب را کاهش می دهد.

نکات احتیاطی

برخی از انواع نیش حشرات واکنش های آلرژیک را ایجاد می کنند که ممکن است در عده ای جدی و تهدید کننده باشد که به آن در اصطلاح پزشکی آنافیلاکسی (به انگلیسی: Anaphylaxis) می گویند. در چنین شرایطی فورا باید به پزشک مراجعه کنید.

همانطور که گفتیم نیش حشرات کمتر احتمال بروز واکنش آلرژیک را دارد. انواع واکنش های آلرژیک که باید مراقب آنها بود، عبارتند از:

واکنش آلرژیک موضعی: بثورات ناشی از نیش حشرات یا تورم در اطراف محل گزش یا نیش حشره.

واکنش آلرژیک عمومی: تورم پوست قرمز، بثورات پوستی یا کهیر در نواحی اطراف محل گزش یا همان نقطه.

واکنش آلرژیک شدید: علائم می تواند شامل مشکل در تنفس یا صحبت کردن، تورم زبان یا گلو، خس خس سینه و سرگیجه باشد.

سخن پایانی
امتحان کردن یک یا چند مورد از این راه‌حل‌ها ممکن است به شما در تسکین نیش پشه کمک کند. البته بهترین راه برای خلاص شدن از شر سوزش این است که به طور کلی از نیش زدن خودداری کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.