بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک و حساس ❤️【آبرسان و ضد لک】

آنچه در این مقاله می خوانید:
انواع پوست به شوینده های متفاوتی برای پاکسازی و مراقبت نیاز دارند. از آنجاییکه برخی از شوینده ها حاوی مواد قلیایی و خشن هستند بهتر است از آنها برای هیچ نوع پوستی به خصوص پوست خشک و حساس استفاده نکنید. بهترین شوینده صورت مناسب پوست خشک و حساس شوینده ملایمی است که فاقد مواد تحریک کننده پوست است. همچنین برای پاکسازی موثر پوست چربی های طبیعی آن را از بین نمی برد. انواع ژل شستشوی پوست خشک ایرانی و خارجی را به راحتی می‌توانید از داروخانه ها و فروشگاه های محصولات آرایشی- بهداشتی تهیه کنید. در ادامه به شرح ترکیبات بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک و حساس و معرفی تعدادی از این محصولات می‌پردازیم. لطفا همراه ما باشید.

پاک کننده مناسب پوست خشک

پوست خشک و حساس دارای یک سد پوستی ضعیف یا مختل شده است که منجر به علائم مختلف مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش و تحریک می‌شود. این افراد باید به دنبال یک پاک کننده مرطوب کننده، کرمی یا روغنی بدون کف باشد. شوینده های مبتنی بر کرم یا روغن با کف ملایم برای پوست خشک و حساس بسیار مفید هستند. این محصولات با اثرات درمانی خود کمک می‌کنند پوست خشک و حساس شما التیام یافته و بازسازی شود.

همچنین اگر پوست خشک و حساسی دارید، روی تامین رطوبت پوست تمرکز کنید. یک محصول حاوی هیالورونیک اسید به دلیل فواید آبرسانی می‌تواند به رفع خشکی پوست کمک کند. مواد دیگر مانند نیاسینامید نیز می‌توانند به تسکین پوست کمک کنند.

بیشتر بخوانید: ژل شستشوی صورت چیست؟ فواید و عوارض

پوست خشک و حساس چه ویژگی هایی دارد؟

پوست خشک و حساس یکی از انواع پوست است که به مراقبت بسیار بیشتری نیاز دارد. سد محافظ پوست در افراد با پوست خشک و حساس آسیب دیده است. بنابراین این افراد در برابر فاکتورهای مختلف از جمله گرما یا سرمای هوا، نور خورشید و حتی مواد خوراکی بسیار حساس هستند. پوست خشک و حساس از نظر ظاهری شکننده و ضعیف به نظر می‌رسد. مهمترین ویژگی های پوست خشک و حساس عبارتند از:

  • کم آبی واضح پوست
  • قرمزی و خارش پوست
  • پوست نازک و پوسته پوسته
  • خطوط ریز یا ترک های پوستی

در وبسایت healthline می خوانیم:
بهتر است برای انتخاب پاک کننده پوست خشک از موادی مانند: الکل، عطرها، رنگ ها و… دوری کنید زیرا می‌توانند برای پوست خشک مضر باشند و باعث خشکی بیشتر شوند. محصولات دارای رایحه یا عطر منجر به تحریک، قرمزی، واکنش های آلرژیک، بثورات پوستی و درماتیت می شوند. به دنبال محصولاتی باشید که کرمی یا فومی هستند و دارای ترکیبات آبرسان مانند آلوئه ورا و اسید هیالورونیک هستند.

بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس 

محصولات متنوعی در بازار برای پاک کردن پوست های خشک و حساس در دسترس است با این حال انتخاب بین گزینه های متعدد دشوار است. در این بخش تعدادی از بهترین شوینده های مخصوص پوست خشک را معرفی می کنیم که هم به راحتی قابل تهیه است و هم خوش قیمت هستند.

۱- فوم شستشوی صورت پوست خشک ژنوبایوتیک

فوم شستشوی صورت پوست خشک ژنوبایوتیک برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است. این شوینده التهاب، خارش و قرمزی پوست را به سرعت برطرف می‌کند. همچنین باعث طراوت و شادابی پوست دست و صورت خواهد شد. افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک و اگزمای حاد می‌توانند از این فوم شوینده با خیال راحت استفاده کنند. زیرا به هیچ وجه باعث تحریک پوست نشده و باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست شما خواهد شد.

فوم شستشوی صورت پوست خشک ژنوبایوتیک

۲- کرم پاک کننده اینتنس پوست خیلی خشک اسکین وان

کرم پاک کننده اینتنس پوست خیلی خشک اسکین وان یک پاک کننده غیر صابونی ملایم است. این شوینده حاوی ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی است که با pH فیزیولوژیک پوست سازگار است. کرم پاک کننده اینتنس حاوی ترکیبات نرم کننده و رطوبت رسان است که پوست را التیام می‌بخشند. در این فوم شستشو صابون، پارابن و عطر بکار نرفته است بنابراین باعث تحریک پوست نخواهد شد.

شوینده پوست خشک اسکین وان

۳- ژل شوینده ملایم پوست خیلی خشک سی بی پاریس

ژل شوینده ملایم پوست خیلی خشک سی بی پاریس یک محصول عالی برای پاکسازی پوست است. این شوینده پوست را عمیقا آبرسانی کرده و خشکی پوست را برطرف می‌کند. در این شوینده غیر صابونی ترکیبات ضد التهاب و نرم کننده بکار رفته است که پوست خشک را التیام می‌بخشند. در فرمولاسیون ژل شوینده ملایم پوست خیلی خشک سی بی پاریس پارابن و عطر بکار نرفته است. بنابراین باعث تحریک و قرمزی پوست خشک نخواهد شد.

ترکیباتی مانند شی باتر در این شوینده خشکی، زبری و ترک های پوستی را بر طرف کرده و پوست را تسکین می‌دهند. علاوه بر این گلیسیرین موجود در این شوینده رطوبت را در پوست ابقا کرده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. با استفاده مداوم از این شوینده خشکی پوست بهبود یافته و نرمی و لطافت به پوست شما برمی‌گردد.

ژل شوینده ملایم پوست خیلی خشک سی بی پاریس

۴- ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های معمولی و خشک سروینا

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های معمولی و خشک سروینا به خوبی پوست را از آلودگی ها و مواد آرایشی پاک می‌کند. این شوینده دارای ترکیبات ضد التهاب و رطوبت رسان عمیق است. بنابراین پوست های تحریک شده و قرمز را به سرعت درمان می‌کند. این شوینده ملایم با پوست شما سازگار است و لایه محافظ پوست را تقویت می‌کند.

عصاره انجیر و پرو ویتامین B5 موجود در این ژل شستشو به رطوبت رسانی عمیق و مؤثر پوست کمک کرده و مانع خشکی پوست می‌شود. عصاره مریم گلی و گلیسیرین نیز به شادابی و طراوت پوست کمک خواهد کرد. این ترکیبات نه تنها پوست را خشک نمی‌کنند بلکه با آبرسانی عمقی کمک می‌کنند پوستی نرم و انعطاف پذیر داشته باشید.

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های معمولی و خشک سروینا

مقایسه بهترین شوینده های پوست خشک و حساس

محصول
قیمتترکیبات
فرم شویندهحجم
کشور سازنده
فوم شستشوی صورت پوست خشک ژنوبایوتیک**عصاره آلوئه ورا، سیلیمارین و سدیم پی سی ای
فوم۱۵۰ میلی لیترایران
کرم پاک کننده اینتنس اسکین وان**گلیسیرین، نیاسینامیدکرم۱۰۰ میلی لیترتحت لیسانس فرانسه
ژل شوینده ملایم پوست خشک سی بی پاریس***شی باتر، گلیسیرین ژل۲۰۰ میلی لیترتحت لیسانس فرانسه
ژل شستشوی سروینا پوست خشک*عصاره انجیر، پرو ویتامین B5، عصاره مریم گلی، گلیسیرینژل۱۵۰ میلی لیترایران

راهنمای قیمت

  • * = زیر ۱۰۰ هزار تومان
  • ** = بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان
  • *** = بالای ۵۰۰ هزار تومان

ترکیبات ژل شستشوی صورت پوست خشک

افراد با پوست خشک و حساس به پاک ‌کننده‌ های خشن که بیش از حد پوست را لایه ‌برداری می‌کنند یا شوینده های معطر حساس هستند. بنابراین یک پاک کننده ملایم و آبرسان بهترین گزینه برای این افراد است. در ژل شستشوی صورت مناسب پوست خشک و حساس به دنبال ترکیبات آبرسان و ترمیم کننده سد پوست مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک، سرامیدها و آلانتوئین باشید.

به طور خاص، اسید هیالورونیک و سرامیدها دو ماده کلیدی هستند که برای التیام پوست خشک و حساس توصیه می‌شوند. این ترکیبات پوست را آبرسانی کرده و سد محافظ آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کنند. علاوه بر این شوینده های پوست خشک و حساس نباید حاوی مواد نگهدارنده، پارابن ‌ها و فرمالدئید باشد.

سخن پایانی
مراقبت از پوست خشک و حساس می‌تواند دشوار باشد. با اینحال راه های مختلفی برای جلوگیری و تسکین علائم حساسیت در پوست های خشک و حساس وجود دارد. شما با استفاده از محصولات مناسب می‌توانید به رفع خشکی و حساسیت پوست خود کمک کنید. ژل ها و فوم های شستشوی پوست خشک و حساس به این منظور به عنوان یک راه حل درمانی در دسترس هستند.

منبع: قیمت شوینده پوست خشک در داروخانه

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.