بهترین قرص جوانسازی پوست در امسال

آنچه در این مقاله می خوانید:
شادابی و طراوت پوست بخش عمده ای از زیبایی صورت را تشکیل می دهد به طوریکه بسیاری افراد حاضرند برای رسیدن به پوست شاداب و بدون چروک هزینه های زیادی انجام دهند. راز نهفته در جوانی پوست چیزی نیست جز افزایش کلاژن سازی که امروزه به لطف مکمل های مختلف به سادگی در منزل و با هر بودجه ای امکان پذیر است. پس بدون اتلاف وقت به سراغ معرفی بهترین قرص جوانسازی پوست می رویم.

احتمالا قبل از هر مهمانی به این فکر افتاده اید که چین و چروک های پوست خود را برطرف کنید و با پوستی صاف و یکدست با اقوام و آشنایان خود روبه رو شوید. اما این موضوع راهی نیست که یک شبه طی شود و نیاز به حداقل سه ماه مداومت دارد. در این مدت نیاز است روتین پوستی خود را به طور کامل رعایت کرده و تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود انجام دهید. یکی از این تغییرات مصرف قرص جوانساز است. اما کدام قرص ضد چروک در جوانی و شادابی پوست بیش از همه تاثیر دارد؟

در این مقاله به طور ویژه بهترین قرص برای پوست صورت در سال ۲۰۲۳ را معرفی می کنیم. با این مطلب همراه ما باشید.

کلاژن

کلاژن ماده ای است که قوام و استحکام پوست ما به آن وابسته است. اگر به هر دلیل تولید کلاژن در بدن کاهش یابد، پوست شل شده و چین و چروک ها ظاهر می شود. کلاژن هم به صورت موضعی یعنی کرم، سرم و لوسیون و هم خوراکی از طریق مکمل های کلاژن ساز مصرف می شود. البته یک راه دیگر تزریق فیلرهایی است که کلاژن سازی را تقویت می کند که روی صحبت ما در این مقاله نیست.

ایده استفاده از کلاژن در سرم و کرم ها چندان مقبول نیست، زیرا کلاژن به طور طبیعی در سطح پوست نیست، بلکه در لایه های عمیق تر یافت می شود. فیبرهای کلاژن برای نفوذ به لایه های بیرونی پوست بسیار بزرگ هستند و تحقیقات نشان می دهد که زنجیره های کوتاه تر کلاژن به نام پپتیدها برای نفوذ به لایه های عمیق تر پوست موفق تر عمل می کنند. پپتید کلاژن همان چیزی است که در مکمل های کلاژن ساز وجود دارد.

لابراتورهای داروسازی کلاژن را از منابع مختلفی مانند ماهی، مرغ و گاو کلاژن را استخراج می کنند. عصاره ماهی رایج ترین ترکیبی است که در مکمل های جوانساز یافت می شود.

تاکنون تحقیقات گسترده ای در زمینه فواید و مضرات مکمل های کلاژن صورت گرفته است. مصرف پودر یا قرص کلاژن عوارضی ندارد و می تواند علائم پیری پوست را به تاخیر بیندازد. فقط در یک صورت منع مصرف دارد آن هم در صورت حساسیت به ماهی و فراورده های آن است.

ویتامین های موثر در سلامت پوست

علاوه بر کلاژن ویتامین هایی وجود دارند که به دلیل خواص بی نظیرشان پای ثابت انواع قرص جوانی صورت به حساب می آیند. در ادامه بیشتر با این ویتامین ها آشنا می شویم.

ویتامین A

هر دو لایه بالایی و پایینی پوست به ویتامین A نیاز دارند. از آنجایی که ویتامین A یک آنتی اکسیدان است، از پوست در برابر رادیکال های آزاد، آفتاب سوختگی و… محافظت می کند. این ویتامین به بهبود بریدگی ها و خراش های پوست نیز کمک کند. ویتامین a روند پیری پوست را به تعویق میندازد.

ویتامین C

برای کلاژن سازی ویتامین ث ضروری است. این ویتامین به پروتئین کلاژن در بدن کمک می کند شکل خود را حفظ کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.. سطوح پایین ویتامین C می تواند باعث تیرگی و کدری پوست شود. همچنین زخم های به وجود آمده دیرتر التیام می یابند.

ویتامین E

نور ماوراء بنفش یکی از عوامل مخرب پوست است که منجر به چین و چروک، افتادگی و سرطان پوست می شود. ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب همراه با ویتامین C برای تقویت دیواره های سلولی مفید عمل می کند.

زینک

تولید کلاژن به ماده معدنی زینک نیاز دارد. زینک به ترمیم سلول ها و محافظت بدن در برابر آسیب ها استرس اکسیداتیو کمک می کند و پوستی بدون آکنه، شفاف و باطراوت به ارمغان می آورد.

معرفی بهترین قرص پوست در سال ۲۰۲۳

خبر خوب اینکه قرص ضد چروک قوی در داروخانه ها کم نیست. توصیه ما انتخاب برندهای معتبر متناسب با بودجه خود است. اکثر این مکمل ها باید تا سه ماه مرتب مصرف شوند تا نتیجه خود را نشان دهند. بنابراین مکملی انتخاب کنید که بتوانید دوره مصرف آن را کامل کنید.

قرص آنادرم پرمون سلامت امین

قرص جوانساز آنادرم مکملی است که با دارا بودن عصاره ماهی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C و زینک نقش بسزایی در سفتی پوست و شفافیت آن ایفا می کند. قرص آنادرم به تحریک کلاژن سازی پوست کمک می کند و افتادگی پوست را برطرف می کند.

قیمت قرص آنادرم داروخانه

قرص کلاژن گلد آدریان؛ بهترین قرص ضد چروک صورت

قرص کلاژن گلد آدریان یکی از بهترین مکمل های جوانساز پوست است که حاوی کلاژن هیدرولیز شده نوع ۱ و ۳ است و در کنار افزایش قابلیت کشسانی پوست، مفاصل و استخوان ها را نیز تقویت می کند. این مکمل تیرگی و لک های پوست را که به مرور در اثر نور آفتاب و جای جوش ها پدید می آیند از بین می برد.

قیمت قرص کلاژن گلد

پودر کلاژن کلاژینو؛ بهترین قرص برای پوست صورت

ما طرفداران نوشیدنی های دوستدار پوست را فراموش نکرده ایم. پودر کلاژن کلاژینو مکملی است که می توانید با نوشیدنی های سرد و گرم مخلوط کرده و هم از نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه خود لذت ببرید و هم کلاژن مورد نیاز بدنتان را فراهم آورید.

پودر کلاژن کلاژینو آبی

راهکارهای محافظت از کلاژن طبیعی بدن

۱- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا مدت زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرید را محدود کنید.

۲- خواب کافی داشته باشید. ۷ الی ۹ ساعت در شب.

۳- از استعمال دخانیات خودداری کنید.

۴- راهکارهای مدیریت استرس را تمرین کنید.

۵- اگرچه ارتباط مستقیم بین ورزش و کیفیت پوست وجود ندارد اما مطالعات حاکی از آن است ورزش فعالیت سلولی مرتبط با پیری پوست را کُند می کند.

سخن پایانی
تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات، خواب کافی و ترک سیگار از جمله عواملی است که از کلاژن پوست محافظت می کند. اما مصرف مکمل های جوانساز از تولید کلاژن طبیعی پوست حمایت می کند.

منبع: healthline.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.