روش استفاده از کپسول ویتامین e برای دور چشم

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه ویتامین E یک عنصر ضروری در محصولات پوستی مانند مرطوب کننده ها، کرم ها، لوسیون ها است. ویتامین E به کاهش آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند و از پوست در برابر درماتیت آتوپیک و سایر مشکلات پوستی محافظت می‌کند. 
از ویتامین E می‌توان برای درمان چروک و سیاهی دور چشم نیز استفاده کرد. برخی افراد مایع روغنی کپسول ویتامین E را به طور مستقیم روی پوست دور چشم استفاده می کنند. برخی نیز کرم های دور چشم را ترجیح می دهند که به طور اختصاصی برای پوست اطراف چشم طراحی شده اند و دارای ویتامین E هستند. در ادامه همراه ما باشید تا هم طریقه مصرف کپسول ویتامین ای برای دور چشم را بیاموزید و هم از فواید و مضرات این کار اطلاعات کامل کسب کنید.

ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برای پوست صورت مفید است. این ویتامین می‌تواند به تسکین بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت کمک کند. علاوه بر این، پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. این ویتامین به دلیل فواید بالقوه آن در مرطوب کردن پوست، کاهش التهاب و بهبود وضعیت پوست به صورت موضعی نیز استفاده می‌شود.

استفاده از ویتامین e به دلیل خواص فراوان برای پوست اطراف چشم نیز بسیار مفید است. این ویتامین در صورت استفاده صحیح به طور موثری سیاهی و چین و چروک های دور چشم را برطرف خواهد کرد.

مزایای ویتامین E برای پوست دور چشم

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است بنابراین مانع آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می‌شود. استفاده از این ویتامین بر روی پوست حساس دور چشم اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش را کاهش می‌دهد. همچنین هیپرپیگمانتاسیون یا همان تیرگی دور چشم که یک مشکل بسیار رایج است را از بین می‌برد. علاوه بر این می‌تواند چین و چروک های دور چشم را درمان می‌کند و باعث زیبایی و جوانی پوست دور چشم خواهد شد.

عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به دور چشم

ویتامین ای برای پوست دور چشم و بطورکلی برای پوست صورت بسیار مفید است. به همین دلیل در بسیاری از محصولات پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال مالیدن کپسول ویتامین ای به دور چشم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث واکنش‌ های آلرژیک، میلیا، قرمزی، سوزش و خارش ‌شود.

ویتامین E چه فواید دیگری برای پوست دارد؟

ویتامین E به طور موثر به آبرسانی و رطوبت پوست کمک می‌کند. بنابراین، استفاده از ویتامین E برای پوست های خشک بسیار مفید است. این ویتامین به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و آب را در پوست حبس می‌کند.

همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و پوست را التیام می‌بخشد. کسانی که از خشکی پوست رنج می‌برند عموماً پوست پوسته پوسته ای دارند. این وضعیت می‌تواند منجر به بافت ناهموار و تیرگی پوست شود. ویتامین E به مرطوب کردن و التیام پوست خشک کمک می‌کند و به آن درخشندگی سالم و گرمی می‌بخشد.

ویتامین E عمیقا در پوست نفوذ کرده و پوست را به طور موثر آبرسانی می‌کند. این ویتامین پوست را روشن کرده و لک های پوستی را درمان می‌کند. ویتامین E به درمان اسکارها و جای زخم کمک می‌کند  در حالی که اثر مرطوب کنندگی آن از روند بهبود طبیعی پوست پشتیبانی می‌کند.

طریقه مصرف ویتامین E برای پوست دور چشم

قرص ویتامین e برای سیاهی دور چشم به دو روش استفاده می‌شود.

۱- مصرف خوراکی کپسول ویتامین E

پوست دور چشم بسیار حساس است و با سوء تغذیه و کمبود ویتامین ‌های ضروری و کمبود خواب به سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر رژیم غذایی روزانه شما از نظر مواد مغذی کامل و متعادل نباشد پوست دور چشم را قبل از سایر قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد. تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین های E، D، K، C ، A و B12 از دلایل اصلی سیاهی دور چشم است.

۲- استفاده موضعی کپسول ویتامین E

می توانید روغن ویتامین E را به پوست اطراف چشم بمالید. روغن موجود در کپسول‌های ژلاتینی ویتامین E می‌تواند در محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد، رطوبت رسانی عمیق پوست و ترویج بازسازی سلولی موثر باشد، اما به خاطر داشته باشید پوست این مناطق بسیار نازک است و برای استفاده از روغن ویتامین ای مستقیماً روی پوست خود باید احتیاط کنید.

نکته مهم
ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که می تواند لایه هایی روی پوست شما ایجاد کند. بنابراین، نباید بیش از دو بار در هفته استفاده شود زیرا استفاده بیش از حد می تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به عدم تعادل در سطح pH در پوست شود.
با این حال، می توان آن را برای پوست خود در طول شب استفاده کرد. فقط به یاد داشته باشید، آن را ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب بمالید زیرا جذب پوست شما به دلیل قوام غلیظ آن مدتی طول می کشد.

ماسک دور چشم با کپسول ویتامین E

استفاده ویتامین ای و برخی از مواد مغذی با هم خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد و به روشن شدن سیاهی دور چشم و کاهش پف زیر چشم کمک کند. در ادامه طرز تهیه دو مدل ماسک مغذی دور چشم با ویتامین ای آموزش داده می شود.

۱- ماسک ویتامین E و آلوئه ورا برای مرطوب کردن دور چشم

یک ماسک مفید برای نرمی و طراوت بخشی به پوست چشم و استفاده از منافع ویتامین ای با استفاده از مواد زیر به راحتی در منزل تهیه می‌شود.

  • ۱ عدد کپسول ویتامین E
  • یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • چند قطره روغن نارگیل

پس از مخلوط کردن مواد فوق این ماسک را به مدت نیم ساعت روی پوست دور چشم بگذارید. این ماسک چین و چروک و تیرگی دور چشم را از بین برده و مانع خشکی پوست می‌شود.

۲- ماسک روشن کننده دور چشم ویتامین E و عسل

یکی از ماسک های ویتامین ای فوق العاده مفید دیگر برای رفع سیاهی و چروک های دور چشم با استفاده از مواد زیر تهیه می‌شود.

  • کپسول ویتامین ای: ۳عدد
  • آب ‌لیموی تازه: ۱ قاشق چای ‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق چای ‌خوری
  • ماست: ۱ قاشق چای ‌خوری

این مواد را به خوبی مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست دور چشم بگذارید. استفاده مداوم از این ماسک باعث جوانی و زیبایی پوست دور چشم شما خواهد شد.

بهترین راهکار، استفاده از کرم دور چشم حاوی ویتامین E
استفاده موضعی از ویتامین E می تواند فواید متعددی برای پوست داشته باشد، اما در برخی افراد هم باعث واکنش های آلرژیک و ایجاد میلیا اطراف چشم می شود. در داروخانه ها انواع کرم دور چشم حاوی ویتامین E وجود دارد که به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کنند. همچنین این محصولات دارای ترکیباتی مانند کلاژن و کافئین هستند که به تسکین پف زیر چشم کمک می کنند.

بهترین مارک کپسول ویتامین E

افرادی که می خواهند از کپسول ویتامین ای هم به صورت خوراکی و هم موضعی بهره ببرند باید دقت کنند این محصول به صورت سافت ژل تهیه شده باشد. در ادامه دو تا از بهترین و باکیفیت ترین مارک های کپسول ژلاتینی ویتامین E را معرفی می کنیم.

۱- سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ هلث برست

سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ هلث برست ۱۰۰ عددی یک مکمل غذایی بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی و تنظیم هورمون ها است. از این سافت ژل ها می‌توان به شکل موضعی نیز استفاده کرد و محتوای آنها را روی پوست مالید. استفاده از ویتامین ای پوست را تغذیه کرده و لک های پوست را از بین می‌برد. این ویتامین با آبرسانی پوست کمک می‌کند پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

سافت ژل ویتامین ای 400 هلث برست 100 عددی

۲- سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ آپوویتال

سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ آپوویتال ۴۰ عددی یکی دیگر از انواع قرص های ویتامین ای با کیفیت موجود در بازار است. این مکمل برای پیشگیری از پیری پوست به صورت خوراکی مفید است. همچنین می‌توانید به صورت موضعی آن را در قالب ماسک برای جوانسازی و رفع تیرگی دور چشم مورد استفاده قرار دهید.

سافت ژل ویتامین ای 400 آپوویتال

سخن پایانی
ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب و ارتقای سلامت کلی پوست کمک کند. ویتامین E دارای خواص روشن کنندگی پوست است و برای کاهش ظاهر لکه های تیره مفید است. این ویتامین برای روشن کردن نواحی تیره روی پوست از جمله سیاهی دور چشم نیز بسیار مفید است.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.