بهترین مکمل برای سفت شدن پوست صورت چیه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
شما هم احساس می کنید پوستتان شل و افتاده شده؟ به دنبال راهکاری برای سفتی شدن پوست خود هستید؟ مکمل های معرفی شده در این مقاله حتما برایتان مفید خواهد بود.

شل شدن پوست ناشی از کم شدن پروتئینی در بدن به نام کلاژن است که در لایه درم پوست وجود دارد. کلاژن ساختار و قوام پوست را ایجاد می کند و در عین حال به ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. اما استرس، عوامل محیطی و افزایش سن تاثیر منفی روی تولید کلاژن و در نتیجه از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست دارند.

پس باید برای داشتن پوست سفت و محکم به فکر کلاژن سازی پوست خود باشیم. یکی از روش های آسان و کم هزینه برای درمان شل شدن و افتادگی پوست مصرف خوراکی مکمل کلاژن است. این مکمل ها خاصیت درمانی برای پوست دارند و باعث شادابی و سفت شدن پوست می شوند.

بهترین مکمل برای سفت کردن پوست

مکمل های کلاژن از آمینو اسیدهایی ساخته شده اند که بلوک های سازنده کلاژن هستند. مصرف مکمل های کلاژن ساز چه به فرم پودر یا قرص و کپسول بدن را قادر می سازد به طور موثرتری کلاژن تولید کند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل کلاژن می تواند هیدراتاسیون پوست را افزایش دهد، خاصیت ارتجاعی و ضخامت پوست را بهبود داده و همچنین خطوط ریز و چروک های سطحی را کاهش دهد.

مطالعات بالینی درباره مکمل های کلاژن و رطوبت رسانی پوست حاکی از آن است افرادی که به طور منظم مکمل های کلاژن ساز مصرف می کنند، چروک های کمتر و پوست انعطاف پذیرتری در مقایسه با افرادی که از مکمل کلاژن استفاده نمی کنند، دارند.

بهترین راه جذب کلاژن چیست؟

جذب کلاژن دردسرهای خاص خود را دارد زیرا از لحاظ ساختار مولکولی بزرگ است. کلاژن هایی که به پپتیدهای کوچکتر تبدیل می شوند به راحتی از سد روده عبور کرده و وارد جریان خون می شوند. این نوع از کلاژن ها به نام کلاژن هیدرولیز شده شناخته می شوند. پس به دنبال کلاژن هیدرولیز در ترکیبات مکمل کلاژن خود باشید.

سوال دیگری که برای خرید مکمل کلاژن فراوان پرسیده می شود این است: «پودر کلاژن بهتره یا قرص؟» پودر، قرص و کپسول انواع فرم های خوراکی دارو هستند که مواد موثره را از طریق آنها می توانیم به بدنمان منتقل کنیم. ما در مقاله ای به طور مفصل درباره تفاوت پودر کلاژن و قرص کلاژن صحبت کرده ایم که با کلیک روی لینک زیر به آن مقاله دسترس خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: قرص کلاژن بهتره یا پودر کلاژن

اما به طور یک اصل کلی، اگر پزشک به فرم خاصی تاکید نکرده است فرمی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید.

از انواع پودر و قرص، معمولا پودر کلاژن محبوب تر از بقیه هستند زیرا به راحتی با نوشیدنی های مورد علاقه ترکیب می شوند، بعد از آن کپسول ها و قرص های کلاژن قرار می گیرند.

شاید شما هم چیزهایی درباره کرم های کلاژن ساز شنیده باشید؛ کرم ها در مقایسه با مکمل ها کمتر توصیه می شوند زیرا وزن مولکولی کلاژن بزرگ تر از آن است که بتواند از غشای پایه پوست عبور کرده و جذب لایه های عمیق تر گردد.

بهترین مکمل های کلاژن برای سفت شدن پوست چیست؟

همان طور که در بالا گفتیم پودرهای کلاژن نسبت به قرص های کلاژن طرفداران بیشتری دارند. در این جا هم بهترین مارک پودر کلاژن و هم بهترین قرص کلاژن را معرفی می کنیم تا دوستداران قرص از ما دلخور نشوند.

پودر کلاژینو

این روزها پودر کلاژینو در بین انواع مکمل های کلاژن از بقیه بهتر است. این مکمل که تحت لیسانس شرکت ویشاردی کو فرانسه تولید می شود در دو مدل آبی و صورتی به بازار عرضه می شود. این محصول از آن جهت به کلاژن آبی و کلاژن صورتی معروف است که رنگ جعبه های آبی و صورتی بسته بندی شده است. کلاژینو صورتی اندکی از کلاژینو آبی گران تر است آن هم به خاطر ترکیبات بیشتری است که جدا از کلاژن دارد مثل: ویتامین سی، بیوتین، زینک و هیالورونیک اسید.  

روزانه یکی از ساشه ها را باز کرده و پودر داخل آن را با آب، آبمیوه، شیر، ماست، سوپ، قهوه یا مایعات دلخواه دیگر ترکیب و میل کنید.

پودر کلاژینو بیوتی

قرص کلاژن گلد آدریان

مکمل دیگری که برای سفت شدن پوست معرفی می کنیم، کلاژن گلد آدریان است. قرص کلاژن گلد حاوی کلاژن هیدرولیز شده است که در تحقیقات به عمل آمده به عنوان بهترین نوع کلاژن شناخته می شود. در مطالعه ای دیگر نشان داده شده افرادی که مکمل خوراکی حاوی کلاژن هیدرولیز شده مصرف می کردند، پس از ۶۰ روز خطوط و چین و چروک های صورتشان صاف تر به نظر می رسید و پوست سفت تر و محکم تری داشتند.

قیمت قرص کلاژن گلد

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

چه ویتامین هایی برای تقویت کلاژن سازی صورت وجود دارد؟ چندین ماده مغذی و ویتامین وجود دارند که در ساخت کلاژن و همچنین پیشگیری از تجزیه آن کمک می کنند. در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

– ویتامین A

ویتامین A به دلیل تحریک کلاژن سازی و افزایش گردش سلولی، اثرات ضد پیری پوست دارد. مصرف خوارکی های حاوی ویتامین A یا مکمل های حاوی این ویتامین به صافی و سفت شدن پوست کمک می کند.

– ویتامین B

ویتامین های B به طور خاص ویتامین B3 یا نیاسینامید مانع از دست دادن رطوبت پوست می شود و بافت کلی پوست را بهتر کرده و آن را صاف و سفت می کند. نیاسینامید همچنین تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد که از این طریق چین و چروک های پوست را از بین می برد.

– ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که در تولید کلاژن نقش دارد که به سفتی و محکم شدن پوست کمک می کند. ویتامین سی هم به صورت خوراکی و هم موضعی از پوست در برابر آسیب های استرس اکسیداتیو محافظت می کند. ویتامین C همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. می بینید ویتامین ث از هر لحاظ برای بدن مفید است!

– ویتامین D

ویتامین دی از دسته ویتامین هایی است که در رشد و ترمیم سلول های پوست نقش دارد. این ویتامین با تحریک تولید سلول های جدید پوستی به حفظ سلامت و جوانسازی پوست کمک می کند.

– هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و از سنتز کلاژن حمایت می کند. شما می توانید هیالورنیک اسید را در قالب مکمل مصرف کنید یا از راه محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید تا به تولید کلاژن در بدن و جوانسازی و سفتی پوست منجر شود.

سوالات متداول

۱- بهترین زمان مصرف مکمل های کلاژن چه زمانی است؟

مکمل های کلاژن را می توان صبح یا عصر مصرف کرد. دستورالعمل های روی بسته بندی را به دقت بخوانید زیرا ممکن است برند انتخابی شما روی زمان خاصی تاکید کند.

۲- آیا مصرف روزانه مکمل های کلاژن ضرر دارد؟

خیر مکمل های کلاژن هیچ عوارضی ندارد و حساسیت به کلاژن بسیار نادر است. البته اگر به ماهی و روغن ماهی آلرژی دارید، در صورت مصرف مکمل های کلاژن با منبع کلاژن ماهی احتمالا دچار حساسیت خواهید شد. بنابراین قبل از شروع مصرف ترکیبات مکمل را به دقت بخوانید.

۳- آیا مکمل های کلاژن بوی ماهی می دهد؟

خیر، این فرضیه که مکمل های کلاژن با منشا کلاژن دریایی، بوی ماهی می دهند کاملا رد شده است. زیرا فرایند اماده سازی آنها به گونه ای است که محصول نهایی فاقد بو و طعم ماهی است.

سخن پایانی
در این مطلب از مجله داروبوم تعدادی از مکمل ها برای سفت شدن پوست را به شما معرفی کردیم. این محصولات را با تخفیف های عالی به صورت اینترنتی یا حضوری می توانید از داروخانه دکتر کرباسیان (داروبوم) خریداری کنید.

منبع: aad.org

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.