قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟ [مقایسه کامل]

آنچه در این مقاله می خوانید:
پودر و قرص دو روش محبوب برای مصرف مکمل‌های کلاژن هستند. قرص یک اصطلاح کلی است که برای توصیف کپسول و قرص استفاده می شود. کلاژن به شکل قرص، به صورت کپسول عرضه می شود که در اصل همان پودر کلاژن داخل یک ژلاتین نرم است.
پودرها و قرص ها هر دو موثر هستند، به یک اندازه جذب می شوند و طعمی ندارند (در صورت استفاده از پودر بدون طعم). با این حال، تفاوت آنها در مورد پروتئین کلاژن در هر وعده، قیمت در هر وعده و تجربه مصرف قابل توجه است. دلایل متعددی برای انتخاب یکی بر دیگری وجود دارد، اما در مورد اعتبار کلی، اثربخشی، جذب و مزایای سلامتی برنده ای بین این دو وجود ندارد. این بحث پودر و قرص بیشتر درباره بودجه، سبک زندگی و ترجیحات فردی است.
ما در این مقاله به تمام تفاوت های قرص کلاژن در مقابل پودر کلاژن و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد.

قرص کلاژن چیست؟

مکمل های کلاژن به شکل کپسول یا قرص نیز موجود است. کپسول ها یا قرص ها حاوی پودر کلاژن معمولی هستند که به خوبی و با دقت در بسته بندی های ساخته شده از ژلاتین پیچیده شده است.

قرص ها و کپسول ها از این نظر راحت هستند که برای مصرف آن نیازی نیست آن را به مایع یا غذا اضافه کنید. قرص یا کپسول کلاژن را می توان به راحتی و بدون هیچ گونه صرف زمانی برای آماده سازی مصرف کرد.

پودر کلاژن چیست؟

پودر کلاژن دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است. پودری بدون طعم و بی مزه و سفید که در هر مایعی حل می شود. معمولاً در یک قوطی یا ساشه عرضه می شود و می توان آن را به انواع نوشیدنی، اسموتی و غذا اضافه کرد. فرم پودری کلاژن همه کاره تر است زیرا این فرم را می توان تقریباً به هر چیزی مانند قهوه، آب و حتی میان وعده های صبحگاهی مانند املت اضافه کرد.

محصول پیشنهادی:
برای افرادی که تمایل به مصرف پودر کلاژن دارند، پودر کلاژینو را معرفی می کنیم. این محصول از کلاژن خالص تهیه شده و قابلیت جذب بسیار سریع دارد.

پودر کلاژینو بیوتی

شباهت پودر کلاژن و قرص کلاژن

شباهت های کلیدی بین پودر کلاژن و قرص های کلاژن را با هم مقایسه کنیم.

اثربخشی: هر دو کپسول و پودر موثر خواهند بود. یکی بر دیگری برتری ندارد. قرص ها به سادگی پودر کلاژن هستند که در ژلاتین پیچیده شده اند.

جذب: وقتی صحبت از ژلاتین شد، کپسول ها پس از مصرف، تأثیر اسمی در جذب دارند. دکتر کیت، M.D، می گوید: «تا زمانی که روده شما سالم است، کپسول ها در چند دقیقه تجزیه می شوند، تفاوت زیادی وجود ندارد.

طعم: هم قرص ها و هم پودرها (در صورت استفاده از پودر کلاژن بدون طعم) بدون طعم خواهند بود.

با این اوصاف، قرص های کلاژن به اندازه پودرهای کلاژن موثر هستند. آنها تقریباً جذب یکسان دارند. حال بیایید تفاوت های این دو را با هم مقایسه کنیم.

پودر یا قرص کلاژن

تفاوت پودر کلاژن و قرص کلاژن

  • سهولت جذب

پودر کلاژن

کلاژن به شکل پودر به سرعت در آب حل می شود و به رنگ سفید است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند آن را به شکل پودر مصرف کنند زیرا به راحتی توسط بدن هضم می شود. معمولاً به صورت خام از ماهی، پوست مرغ و گاو استخراج می شود. پس از آن، تحت فرآیند هیدرولیز قرار می گیرد که در نهایت به پودر کلاژن هیدرولیز شده تبدیل می شود که با سرعت بسیار بیشتری جذب می شود.

قرص کلاژن

زمان بیشتری طول می کشد تا بدن کپسول ها یا قرص های کلاژن را جذب کند. بدن ابتدا باید پوسته ژلاتینی را تجزیه کند تا به پودر برسد و آن را به شکل مفید خود تبدیل کند. این به این معنی است که هنگام مصرف قرص ها یا کپسول ها در مقایسه با مصرف پودر کلاژن، نتایج کمی بیشتر طول می کشد.

  • دوز

پودر کلاژن

بسته به نیاز بدن، ۱ یا ۲ پیمانه پودر کلاژن را می توان در نوشیدنی مخلوط کرد. می توان این نوشیدنی کلاژن را در طول روز به آرامی میل کرد یا آن را یکجا میل کرد. حتما نوشیدنی را در همان روزی که آن را مخلوط کرده اید، مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

قرص کلاژن

وقت هایی که محدودیت زمانی دارید و نمی‌خواهید زمانی را صرف مخلوط کردن پودر کلاژن در نوشیدنی کنید یا این کار را سخت می‌بینید، پس احتمالا از مصرف مکمل‌های کلاژن به صورت قرص لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

  • تطبیق پذیری

پودر کلاژن

پودر کلاژن همه کاره ترین شکل مکمل کلاژن است زیرا می توان آن را در هر یک از نوشیدنی های مورد علاقه خود مانند اسموتی، آب میوه، قهوه، ماست، آب و… مخلوط کرد.

قرص کلاژن

قرص ها و کپسول های کلاژن به دلیل محدودیت هایی که در مخلوط کردن با هر نوشیدنی یا هر ماده خوراکی دیگری دارند، چندان متنوع نیستند.

  • جابجایی

پودر کلاژن

فرم پودری کلاژن قابلیت حمل کمتری دارد.

قرص کلاژن

قرص ها یا کپسول ها بسیار راحت تر از مکمل پودری کلاژن جابجا می شوند. قرص ها برای افرادی که به طور مداوم در سفر هستند مزیت دارند زیرا بدون مداومت در مصرف کلاژن اثرگذاری آن مشخص نمی شود.

  •  تجربه مصرف

کسی را می شناسید که عاشق بلعیدن قرص باشد؟ من هم نمی شناسم. از هر ۳ نفر، ۱ نفر هنگام قورت دادن قرص ها استفراغ، احساس خفگی یا گیجی می کند. قرص ها مطمئناً با موانع مصرف همراه هستند. از سوی دیگر، پودر راه‌های زیادی برای مصرف آسان کلاژن به شما ارائه می‌دهد

سخن پایانی
یکی از سؤالات پُرتکرار هنگام مصرف کلاژن این است که « قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟» و واقعا هم سوال مهمی است. انواع مختلفی از مکمل های کلاژن در داروخانه وجود دارد. کلاژن چه به صورت قرص یا پودر برای تقویت پوست، مو، ناخن و مفاصل مفید است. هر دو به راحتی در مایعات سرد و گرم و مواد غذایی حل می شوند. هر دو بی بو و بدون طعم هستند. با این حال، این دو تفاوت هایی نیز دارند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.