بهترین ویتامین برای تقویت قوای جنسی

آنچه در این مقاله می خواهید:
اگر به دنبال راهکاری برای تقویت قوای جنسی خود هستید و می خواهید روابط زناشویی خود را گرم کنید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

کاهش قوای جنسی و میل جنسی تاثیر قابل ملاحظه ای روی زندگی عاطفی و روابط عاشقانه شما خواهد داشت. با این حال ریشه بسیاری از این مشکلات می تواند از یک کمبود ویتامین ساده نشات بگیرد.

همان طور که می دانید رژیم غذایی در همه ابعاد زندگی از جمله رابطه جنسی تفاوت زیادی ایجاد می کند. ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی نقش مهمی در سلامت جسمی و جنسی ایفا می کنند. ویتامین ها به تولید هورمون های جنسی کمک می کنند که برای عملکرد جنسی، بهبود باروری و به طور کلی افزایش میل و قوای جنسی ضروری هستند.

اجازه ندهید کمبود مواد مغذی ضروری برای قوای جنسی زندگی زناشویی شما را مختل کند. حتما ویتامین ها و مواد مغذی زیر را برای تقویت قوای جنسی مصرف نمایید.

بهترین ویتامین برای تقویت قوای جنسی

رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها تاثیر قابل ملاحظه ای در کیفیت روابط جنسی زوجین دارد بنابراین در این بخش بهترین ویتامین ها برای تقویت قوای جنسی را معرفی می کنیم. این ویتامین ها را به طور مجزا یا در قالب یک قرص مولتی ویتامین می توانید تهیه کنید.

ویتامین C

ویتامین c به تقویت سیستم ایمنی و تقویت مفاصل و استخوان ها کمک می کند. اما کمتر از خاصیت تقویت قوای جنسی آن می دانیم. ویتامین C از تولید آندروژن و پروژسترون که میل جنسی را افزایش می دهد حمایت می کند.

ویتامین D

کمبود ویتامین D احتمال افسردگی را افزایش می دهد، که به طور جدی روی میل جنسی مردان و زنان تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد مردانی که افسردگی و استرس زیادی دارند بیشتر از سایرین اختلالات جنسی را تجربه می کنند. همچنین شدت اختلالات جنسی به درجات کمبود این ویتامین ارتباط مستقیم دارد.

ویتامین E

ویتامین E دیگر ویتامین مفید برای تقویت قوای جنسی و تعادل هورمونی است به طوری که به دلیل مزایای فراوان برای افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به اندام تناسلی به آن ویتامین جنسی گفته می شود. ویتامین E در انواع قرص تقویت قوای مردان یافت می شود.

ویتامین E به افزایش گردش خون در آلت تناسلی مردان کمک می کند و خون و اکسیژن لازم برای نعوظ قوی را فراهم می سازد. همچنین جریان خون کافی به واژن نیز در مورد رضایت جنسی زنان بسیار اهمیت دارد.

فولیک اسید

فولیک اسید یا ویتامین B9 با افزایش تولید نیتریک اسید به اختلال نعوظ ناشی از استرس و انزال زودرس حین رابطه کمک می کند.

بیشتر بدانید!
ویتامین های معرفی شده، برای درمان انزال زودرس خفیف و گاه به گاه هستند. برای اختلالات جدی باید به پزشک مراجعه کنید یا از محصولاتی مانند کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری استفاده کنید.

نیاسین

نیاسین یا ویتامین B3 به افزایش جریان خون و عملکرد نعوظ کمک می کند و کمبود آن یکی از علل زمینه ای اختلال نعوظ است.

بهترین مواد معدنی برای تقویت قوای جنسی

تا این جای مطلب با انواع ویتامین تقویت کننده قوای جنسی آشنا شدیم اما بد نیست با مواد معدنی که به افزایش میل و کیفیت رابطه کمک می کنند هم آشنا شویم. به همین خاطر به سراغ بهترین مواد معدنی برای تقویت قوای جنسی می رویم.

زینک

زینک خواص آنتی اکسیدانی قوی است که برای افزایش میل جنسی مفید است. مطالعات نشان می دهد مقادیر کافی از این ماده معدنی برای سلامت جنسی آقایان ضروری است. همچنین برای افزایش سطح ایمنی بدن و ترشح هورمون ها به مقدار متعادل ضروری است.

آهن

آهن از مواد معدنی ضروری برای افزایش توان جنسی است. این ماده اکسیژن لازم برای سلول ها را تامین می کند. سطوح پایین آهن خستگی و میل جنسی پایین را همراه خواهد داشت. غذاهای غنی از آهن مانند لوبیا، سبزیجات سبز تیره، توفو و عدس باید مصرف شوند.

منیزیم

منیزیم به حفظ تستوسترون در جریان خون کمک می کند. تستوسترون با قوای جنسی مرتبط است بنابراین منیزیم کافی انرژی لازم برای انجام فعالیت های جنسی را فراهم می آورد.

سلنیوم

سلنیوم از مواد معدنی برای تقویت قوای جنسی است. مردان برای افزایش میل جنسی باید سلنیوم مصرف کنند و سطوح مطلوبی از این ماده را در بدن حفظ کنند. کلم بروکلی، اسفناج، قارچ و دانه های چیا همگی سرشار از سلنیوم هستند.

سایر مواد مغذی برای تقویت قوای جنسی

دیگر انواع مواد مغذی که برای تقویت قوای جنسی مفیدند در ادامه آورده شده اند:

جینسینگ

جینسینگ ترکیب دیگری است سرشار از آنتی اکسیدان هاست که به عنوان یک ماده تقویت قوای جنسی مردان و زنان شناخته می شود. بنابراین می تواند در لیست ما جای بگیرد. به طور خاص به عنوان ویاگرا طبیعی (تقویت کننده مردان) شناخته می شود زیرا باعث آزاد شدن نیتریک اسید شده و نعوظ را بهبود می بخشد. جینسینگ که در مکمل هایی مانند ایکس اید یافت می شود سطح تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه میل جنسی را تقویت می کند.

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ از دیگر ترکیبات مفید برای سلامت قلب و تقویت کننده میل جنسی هستند. امگا ۳ تولید دوپامین در بدن را افزایش می دهد که به عنوان هورمون «احساس خوب» در بدن معروف است. دوپامین موجب می شود که از انجام فعالیت جنسی لذت بیشتری ببرید.

سخن پایانی
در این مطلب به معرفی بهترین ویتامین ها برای تقویت قوای جنسی پرداختیم. همان طور که ابتدای مقاله گفتیم تغذیه تاثیر بسیار زیادی روی رابطه جنسی دارد. افراد در طول روز باید سبد کاملی از غذاها شامل ریز مغذی و درشت مغذی ها را مصرف کنند. اگر به هر دلیل تغذیه سالم، کافی ندارید مصرف انواع مولتی ویتامین و مکمل ها از داروخانه آنلاین داروبوم می تواند کمبودهای غذایی خود را جبران کنید. استفاده از منابع غذایی آورده شده در این متن تا حد زیادی کیفیت رابطه جنسی را افزایش می دهد اما اگر نیاز به مشاوره پزشک دارید حتما قبل از پیچیده شدن مشکلات به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: medicalnewstoday.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.