انواع صابون صورت را بشناسید!

آنچه در این مقاله می خوانید:
وقتی صحبت از پاکسازی صورت می‌شود بسیاری از افراد به استفاده از صابون فکر می‌کنند. درست است که صابون واقعا می‌تواند پوست شما را تمیز کند اما فرمول صابون های قدیمی برای حفظ PH متعادل پوست مناسب نیستند. صابون سنتی ممکن است باعث خشکی و سوزش پوست شود زیرا اغلب حاوی مواد خشنی است که چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برد. با اینحال صابون های جدید صورت از ترکیباتی ساخته می‌شوند که به پوست هیچ آسیبی نمی‌رسانند. صابون صورت برای انواع مختلف پوست و درمان مشکلاتی مانند لک و جوش صورت بسیار مفید است. در این مقاله توضیحاتی ارائه می‌دهیم که کمک می‌کند انواع صابون صورت را بشناسید لطفا با ما همراه باشید.

صابون صورت یک شوینده فوق العاده مفید است که به طور خاص برای پاکسازی پوست صورت تولید و به بازار عرضه می‌شود. صابون های صورت حاوی ترکیبات شیمیایی خشن نیستند بنابراین اثر بدی روی پوست ندارند. این صابون ها با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته می‌شوند و روی پوست صورت ملایم هستند. صابون صورت برای انواع پوست در دسترس است و به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند مفید هستند.

صابون های صورت از مواد طبیعی مانند گلیسیرین و پاک‌ کننده ‌های ملایم ساخته شده‌اند که بدون از بین بردن چربی‌ های طبیعی به پاکسازی پوست کمک می‌کنند. آنها حاوی عوامل مرطوب کننده مانند اسید استئاریک هستند که به هیدراته نگه داشتن پوست و کاهش خشکی کمک می‌کنند. بنابراین رطوبت ضروری پوست شما را از بین نمی‌برند و در عین حال پوست را از آلودگی ها به خوبی پاک می‌کنند.

دسته بندی براساس شکل صابون

صابون ها انواع مختلفی دارند و افراد بر اساس سلیقه و راحتی خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. صابون صورت به خوبی آلودگی و چربی را از منافذ پاک کرده و در عین حال پوست را نرم و لطیف می‌کند. به لطف قیمت مقرون به صرفه و در دسترس بودن شما می‌توانید انواع صابون را از فروشگاه ها و داروخانه ها خریداری کنید.

۱- صابون جامد

صابون های جامد قدیمی ترین انواع صابون هستند. صابون های جامد اولیه که هنوز هم به طور سنتی تولید می‌شوند فاقد مواد نگهدارنده و رایحه هستند. این صابون ها در انواع مختلف برای شستشوی صورت و بدن در دسترس هستند.

۲- صابون مایع

صابون مایع نوع دیگری از صابون است که محبوبیت بیشتری دارد. استفاده از این نوع صابون راحت تر است و بهداشتی تر از صابون های مایع هستند. این صابون ها برای شستشوی بدن و صورت در انواع مختلف و بیشتر به شکل پمپی تولید می‌شوند.

۳- پن صورت

پن صورت به صورت مایع و جامد برای انواع پوست تولید می‌شود. پن صورت از نظر ph اسیدی تر از صابون های معمولی است بنابراین روی پوست ملایم تر است. پن صورت باعث خشکی و حساسیت پوستی نشده و یکی از بهترین انواع صابون در دسترس برای مراقبت از پوست است.

انواع صابون براساس کاربرد

انواع مختلفی از صابون و پن در بازار موجود است که انتخاب کاملا به نگرانی و نوع پوست بستگی دارد. در ادامه با محبوب ترین و پرفروش ترین صابون ها آشنا می شویم:

۱- صابون روشن کننده صورت 

صابون روشن کننده صورت توسط برندهای مختلف برای از بین بردن لک ها و تیرگی های پوست تولید می‌شود. ترکیبات مورد استفاده در فرمولاسیون این صابون ها با تولید ملانین اضافی در پوست مقابله کرده و باعث روشن شدن پوست می‌شوند.

پن روشن کننده پوست ملانووست پرودرما

۲- صابون گیاهی برای صورت 

صابون گیاهی برای صورت، صابون های ارگانیکی هستند که با استفاده از مواد طبیعی تولید می‌شوند. این صابون ها حاوی عصاره های گیاهی مختلف با خواص متنوع برای پوست هستند. افراد با انواع پوست می‌توانند از این محصولات برای بهبود پوست خود استفاده نمایند.

۳- صابون برای لک صورت 

اگر صورت شما به هر دلیلی دچار لک شده است می‌توانید از صابون های ضد لک صورت استفاده کنید. این صابون ها حاوی ترکیبات گیاهی مانند زردچوبه و روغن های طبیعی هستند و بطور اختصاصی برای انواع پوست تولید شده‌اند. صابون های ضد لک را می‌توانید در کنار درمان های دیگر برای روشن شدن پوست مورد استفاده قرار دهید.

صابون ضد لک و روشن کننده دئودراگ

۴- صابون برای صورت آقایان

پوست صورت آقایان بطور طبیعی چربی بیشتری تولید می‌کند. همچنین به دلیل اینکه بیشتر وقت خود را در خارج از منزل می‌گذرانند پوست آنها بیشتر در معرض آلودگی های محیطی قرار دارد.

انواع صابون برای صورت آقایان اکنون در دسترس است تا به پاکسازی پوست بدون عوارض جانبی کمک کند. این صابون ها حاوی ترکیباتی برای حفظ سلامت پوست هستند و با سطح بالای آنتی اکسیدان آسیب های حاصل از آلودگی های محیطی را به حداقل می‌رسانند.

۵- صابون برای پوست چرب

پوست چرب به شوینده های مخصوص حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی نیاز دارد. بنابراین صابون های خاصی با خواص متعادل کننده چربی پوست، برای این نوع پوست تولید شده است. این صابون ها حاوی ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید هستند که چربی و آلودگی ها را از پوست پاک می کنند را در پوست نگه می‌دارند و از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کنند. علاوه بر این حاوی ترکیباتی برای بستن منافذ باز پوست هستند.

پن پوست های چرب مختلط و دارای آکنه درماسیف

۶- صابون صورت برای پوست خشک

صابون صورت برای پوست خشک یک محصول فوق العاده با ترکیبات آبرسان قوی است. این صابون پوست را التیام بخشیده و از خارش و قرمزی پوست خشک جلوگیری می‌کند. استفاده از این صابون ها یک راه درمانی عالی برای درمان خشکی پوست و جلوگیری از مشکلات این نوع پوست است.

۷- صابون برای پوست حساس

انتخاب صابون و هر نوع شوینده ای برای پوست حساس بسیار دشوار است. پوست حساس به بسیاری از ترکیبات موجود در شوینده ها واکنش نشان داده و دچار عوارض مختلف می‌شود. صابون مخصوص پوست حساس بر اساس نیاز این نوع از پوست طراحی و تولید شده و فاقد هرگونه ماده محرک، عطرها یا ترکیبات شیمیایی خشن است.

پاک کننده غیر صابونی پوست خشک و حساس مدیلن

سخن پایانی
صابون های قدیمی به دلیل ایجاد اختلال در سطح pH پوست ممکن است منجر به مجموعه ای از مشکلات، از جمله آکنه و سایر بیماری های پوستی هستند. به گفته متخصصان پوست، بهتر است برای شستن صورت، از یک پاک کننده صورت با فرمول خاص استفاده کنید. صابون های صورت جدید با استفاده از ترکیبات ایمن و گیاهی تهیه می‌شوند که هیچ آسیبی به پوست نمی‌رسانند. صابون صورت برای پاک کردن ملایم کثیفی، عرق و چربی اضافی بدون برهم زدن تعادل طبیعی پوست شما طراحی شده است. این پاک کننده ها اغلب حاوی مواد مرطوب کننده و تسکین دهنده هستند که به حفظ رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کنند.

منبع: verywellhealth

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.