مکمل تقویت مو و ناخن فیتو (Phyto)

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص فیتو فارنر (Phyto Pharnere) یک مکمل تقویت مو و ناخن است که در دنیا بسیار پرفروش است. فرمولاسیون این مکمل برای هر نژادی مفید است. این مکمل در قوطی های شیشه ای ۱۲۰ تایی عرضه می شود و دوره مصرف آن چهار ماه است. در این مقاله بیشتر درباره اثرات قرص فیتو روی مو و ناخن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قرص فیتو از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

فیتو (Phyto) مکملی کاملا گیاهی محسوب می شود به بیان ساده در تولید این مکمل از ویتامین ها و مینرال ها به فرم سنتزی (آزمایشگاهی) استفاده نشده است و تمرکز خود را روی عصاره های گیاهی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها گذاشته است.

۱- مخمر آبجو

مخمر آبجو جز ترکیبات مهم قرص فیتو به شمار می آید. مخمر آبجو سرشار از ویتامین های گروه ب شامل ویتامین های B1، B5 و B9 است. این ویتامین ها برای سنتز کراتین مورد نیاز هستند. تقویت کراتین سازی در مدت مصرف قرص فیتو از ریزش موها کاسته و رشد موها را تحریک می کند.

۲- روغن های گیاهی

بخش اصلی ترکیبات قرص فیتو به اسیدهای چرب ضروری اختصاص داده شده است. همین تفاوت فیتو با سایر مکمل های محرک رشد مو است. روغن دانه گل گاوزبان، روغن هویج، روغن سبوس برنج، روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم، روغن سویا، روغن ماهی از روغن های بکار رفته در مکمل فیتو است.

این روغن ها سرشار از امگا ۳ و ۶ هستند و در کنار ویتامین های A ،E و گروه B سلامت پوست سر و تقویت فولیکول های مو را تامین می کنند. این ترکیبات در سلامت ناخن ها نیز موثر خواهد بود.

۳- زینک

ماده معدنی زینک دیگر ترکیبی است که در فرمولاسیون قرص فیتو مشاهده می شود. زینک به فرم بیس گلیسینات نسبت به سایر انواع زینک فراهمی زیستی بالاتری دارد بنابراین سریع تر وارد دستگاه گوارش شده و جذب بهتری دارد. همچنین با سایر مواد معدنی در مسیر روده تداخل نخواهد داشت.

۴- عصاره آسرولا

گیلاس آسرولا ماده دیگری است که در قرص فیتو به سلامت پوست سر و پیاز مو کمک می کند. میوه آسرولا یکی از منابع غنی اسید آسکوربیک است. آسکوربیک اسید نوعی ویتامین C است که اثربخشی بیشتری نسبت به ویتامین C دارد.

قرص فیتو برای تقویت مو و ناخن

مزایای مصرف فیتو

قرص فیتو (Phyto Pharnere) از مکمل های پرفروش در جهان برای کاهش ریزش مو و محرک رشد مو است. این مکمل برای زیبایی مو و ناخن طراحی شده و میزان رضایت مصرف از این مکمل طی ۲۵ سال گذشته بیش از ۹۵ درصد بوده است. در ادامه مزایای مصرف فیتو را معرفی خواهیم کرد.

  • فاقد روغن های معدنی، پارابن، سولفات و سیلیکون
  • افزایش رشد، پرپشتی و ضخامت موها
  • تقویت و افزایش استحکام موها
  • کاهش ریزش موها
  • افزایش رشد و طول مژه ها
  • افزایش درخشندگی پوست

نحوه مصرف قرص فیتو

سازندگان قرص فیتو مصرف روزانه دو عدد را توصیه کرده اند. دوره مصرف فیتو نیز چهار ماه ذکر شده است. اما در ریزش موی آندروژنیک نیاز است مکمل ها به طور دائم مصرف شود. بنابراین می توان بعد از درمان ریزش مو نیز این مکمل را مصرف کرد.

بهترین زمان مصرف قرص فیتو

روی جعبه مکمل تقویت مو فیتو بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صرف صبحانه است. اما اگر دقت کنید این مکمل حاوی ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب است که برای جذب حداکثری لازم است همراه غذای چرب مصرف شود.

اگر شما هم صبحانه کامل میل می کنید می توانید قرص فیتو را همراه صبحانه مصرف کنید در غیر این صورت توصیه می کنیم مصرف آن را به وعده ناهار موکول کنید. همچنین مصرف دو تا قرص با هم باشد و از مصرف جداگانه و با فاصله زمانی قرص ها خودداری کنید.

مشخصات ظاهری قرص فیتو

قرص فیتو در بسته بندی شیشه ای عرضه می شود و هر شیشه حاوی ۱۲۰ عدد قرص قهوه ای رنگ است. مصرف روزانه دو عدد قرص نیز توصیه طراحان مکمل فیتو است. کمتر و بیشتر از این مقدار در نتیجه گیری تاثیر خواهد گذاشت.

همچنین مصرف این مکمل حداقل چهار ماه اعلام شده است. پس برای این مدت زمان نیاز به خرید پک دو تایی مکمل فیتو است.

عوارض قرص فیتو

فیتو فارنر از آن دسته مکمل های محرک رشد مو و ضد ریزش موهاست که برخلاف بسیاری از مکمل های دیگر به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا نه تنها موجب مشکلات گوارشی نمی شود بلکه تقویت عملکرد روده را نیز در پی خواهد داشت.

کمی درباره ذرات چربی داخل شیشه قرص فیتو

شما مصرف کنندگان گرامی ممکن است بعد از خرید قرص فیتو و باز کردن جعبه مقوایی آن با قطره های روغن درون شیشه مکمل فیتو مواجه شوید. این قطرات به دلیل ضربه و گرما روی جداره داخلی شیشه ریخته می شود.

در این بخش می خواهیم بگوییم مکمل فاسد شده است یا قابل مصرف است؟

در فرایند ساخت سافت ژل و کپسول ها معمولا از ژلاتین گاوی استفاده می شود. در مرحله انکپسوله کردن عصاره های گیاهی، پودرها و روغن ها نیز از ژلاتین گاوی به عنوان پوسته مکمل استفاده شده است تا مصرف و بلعیدن آن راحت و آسان شود.

حال که متوجه شدیم برای ساخت جداره خارجی قرص فیتو ژلاتین گاوی بکار رفته است بهتر است این را نیز بدانید که این جداره بسیار نرم و آسیب پذیر است و با کوچک ترین ضربه و دمای بالا ممکن است ترک بخورد و به صورت روغن یا بخار دیده شود.

پس قرص های ترک خورده در معرض نور و هوا مستعد فاسد شدن خواهند بود. به همین خاطر توصیه می کنیم بعد از باز کردن جعبه مقوایی و در شیشه حتما ظرف را جای خنک و دور از نور نگهداری کنید.

اما برای مکمل های پلمپ و تا زمانیکه داخل جعبه مقوایی هستند امکان فساد وجود نخواهد داشت و حتی اگر قرص ها ترک هم بخورند فاسد نخواهند شد.

سخن پایانی
همان طور که در این مقاله خواندید مکمل تقویت مو فیتو مکملی دو منظوره برای تقویت مو و ناخن است. این مکمل حاوی ویتامین ها و روغن های گیاهی است که از سلامت موی سر و فولیکول های مو محافظت می کند. این مکمل برای جلوگیری از ریزش موها نیز موثر عمل می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.