ژل شستشوی صورت چیست؟ فواید و عوارض

آنچه در این مقاله می خوانید:
ژل شستشوی صورت می‌توانند جایگزین ملایم‌ تری برای شوینده‌ هایی باشد که ممکن است پوست شما را خشک کنند. پاک‌ کننده ‌های معمولی  پوست را تحریک می‌کنند و تعادل pH را بر هم می‌زنند. اگر می‌پرسید خرید ژل شستشوی صورت برای چه افرادی مناسب است؟ باید بگوییم که ژل شستشو صورت جایگزین بسیار مؤثری برای صابون و پن پاک کننده است و برای کسانی مفید است که به پاک ‌کننده‌ های ملایم تر نیاز دارند. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در رابطه با فواید، عوارض و روش استفاده از ژل شستشوی صورت ارائه می‌گردد لطفاً ما باشید.

ژل شستشوی صورت یا فیس واش یک پاک کننده های مبتنی بر آب است که معمولاً از ترکیبات ملایم مانند روغن های مغذی و عصاره ها ساخته می‌شود. ژل شستشوی صورت جایگزین فوق العاده برای انواع دیگر پاک کننده ها مانند صابون است. این محصول یک انتخاب عالی برای بسیاری از انواع پوست است و برای پاکسازی عمیق طراحی شده است.

این شوینده ها مزایای منحصر به فردی دارند، اما ممکن است بهترین انتخاب نباشد. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، برخی از ژل های شستشو ممکن است باعث خشکی بیش از حد پوست شما شوند. همچنین برای برخی از انواع پوست که نیاز به شستشوی عمیق ‌تر و منظم دارند، بسیار ملایم بوده و کارایی لازم را ندارند.

چرا از ژل شستشو صورت استفاده کنیم؟

ژل شستشو صورت، پوست شما را از آلودگی ها پاک می‌کند بدون اینکه چربی طبیعی آن را از بین ببرد. ژل های شستشوی صورت معمولاً حاوی مواد بسیار ملایمی هستند که آنها را برای انواع پوست مناسب می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه یا پوست حساس دارید، ژل شستشوی صورت ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

آنها به ویژه برای انواع  پوست های حساس مفید هستند زیرا حاوی ترکیبات خشن برای پوست نیستند. این محصولات پوست شما را تحریک نمی‌کنند و قرمزی و تحریک پوستی را برطرف می‌کنند.

در وبسایت healthshots می خوانیم:
شستن صورت طولانی مدت همیشه به این معنی نیست که موثر است. صورت خود را فقط برای ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید. شستن طولانی مدت صورت، به خصوص اگر پاک کننده حاوی مواد لایه بردار باشد، منجر به قرمزی و تحریک پوست می شود. در ادامه مقاله انواع ژل شستشوی صورت آمده است.

‌انواع ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت یک نوع پاک کننده صورت است که حاوی مواد فعال در یک ژل با طراوت و سبک است. ژل پاک کننده به رساندن مواد فعال به عمق منافذ کمک می‌کند، جایی که می‌تواند ناخالصی ها را تجزیه کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند.

ژل شستشوی صورت معمولاً یک اثر طراوت بخش و خنک کننده بر روی پوست دارد. آنها برای استفاده در صبح یا بعد از تمرین مناسب هستند. ژل های شستشو صورت اغلب حاوی موادی مانند گلیسیرین یا آلوئه ورا هستند که به آبرسانی پوست در حین پاکسازی کمک می‌کنند.

ژل شستشوی صورت برای پوست چرب، خشک، نرمال و مختلط موجود است و شما پس از مشخص کردن نوع پوست خودتان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

فواید ژل شستشوی صورت

همانطور که از نام آن پیداست، ژل پاک کننده صورت یک شوینده ژل مانند است که برای پاکسازی پوست و از بین بردن تمام آلودگی هایی که هر روز صورت ما با آن مواجه می‌شود، استفاده می‌شود. فواید این شوینده به شرح زیر است:

۱- پاک کنندگی عمیق

یکی از بارزترین ویژگی های ژل پاک کننده از بین بردن تمام سموم موجود در منافذ عمیق است.  از این رو لازم نیست نگران آلودگی ها یا میکروب های پنهان باشید. بدون تمیز کردن عمیق، این ناخالصی لایه لایه جمع می‌شود و درخشندگی پوست شما را از بین می‌برند.

۲- کنترل چربی پوست

افراد زیادی هستند که صورتشان واقعاً چرب می‌شود و یک ژل پاک کننده صورت می‌تواند به مقابله با آن کمک کند. در میان انبوهی از فواید پاکسازی این شوینده ها به حفظ نرمی، لطافت و آبرسانی پوست کمک می‌کنند.

۳- مقابله با آکنه

یکی از فواید استفاده از ژل شستشوی  صورت این است که حتی با کوچک ‌ترین آکنه‌ ها نیز مبارزه می‌کند. این محصولات منافذ پوست را از چربی و آلودگی پاک کرده و از جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند.

۴- کمک به جوانسازی پوست

هنگامی که از ژل پاک کننده صورت استفاده می‌کنید، گردش خون پوست صورت را تحریک می‌کند. این بدان معنی است که می‌تواند به پوستی درخشان و سالم کمک کند. هنگامی که گردش خون باعث تحریک و تقویت صورت می‌شود، به مبارزه با عوارض پیری پوست کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع بهترین ژل شستشوی صورت ایرانی

تاثیر ژل شستشوی صورت 

همانطور که می‌دانید، ژل شستشو صورت به حذف آلودگی ها از روی پوست کمک می‌کند. این به سادگی به این معنی است که نفوذ سایر محصولات مراقبتی را به پوست آسان تر می‌کند.

تاثیر ژل شستشوی صورت مرطوب کردن و تسکین دادن پوست است. در واقع مهمترین  کارایی ژل شستشوی صورت کمک به رفع مشکلاتی مانند قرمزی یا سوزش است که آن را به گزینه ای ایده آل برای مبارزه با آکنه تبدیل می‌کند.

عوارض ژل شستشوی صورت

اگرچه ژل های پاک کننده صورت در صورت استفاده منظم فواید بی نظیر زیادی برای پوست شما دارند، اما ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشند. اکثر افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی پوست و همچنین احساس سوزش را تجربه کنند.

حساسیت به ژل شستشوی صورت

در صورت حساسیت به ژل شستشوی صورت ممکن است مشکلاتی مانند مشکل در تنفس، کهیر، سفتی در گلو، داغ شدن پوست، حالت تهوع و غیره ایجاد شود. بهترین کار این است که یک قطره کوچک از ژل پاک کننده را بردارید و آن را روی قسمتی از پوست خود آزمایش کنید.

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

طرز استفاده از ژل شستشوی صورت به این شکل است که مقداری از آن را روی کف دست خود ریخته و سپس  روی صورت خود بمالید. قبل از اینکه پوست خود را با آب بشویید حتماً به آرامی  یک تا دو دقیقه آن را روی پوست خود ماساژ دهید. این پاک کننده نه تنها پوست را تمیز می‌کند، بلکه آن را ترمیم می‌کند زیرا به عنوان یک عامل شفابخش عالی عمل می‌کند.

چه زمانی از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

به جز صبح و شب پس از انجام فعالیت هایی که منجر به تعریق بیش از حد شده است، مثلاً پس از بازگشت از باشگاه یا جلسات تمرین می‌توانید صورت خود را با این ژل بشویید.

چند بار در روز از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

برای کسب بهترین نتیجه بهتر است دو بار در روز از ژل پاک کننده صورت استفاده کند. به خصوص صبح هنگام و شب قبل از رفتن به رختخواب. استفاده از این شوینده در صبح به شستشوی هر نوع آلودگی که ممکن است از بینی، دهان یا مو به پوست منتقل شده باشد، کمک می‌کند.

شستشوی صورت در شب می‌تواند به بهبود سریع تر پوست شما کمک کند، زیرا می‌دانیم که پوست در هنگام خواب ۱۰ برابر سریع تر بهبود می‌یابد.

سخن پایانی
اگر می‌خواهید روز خود را با طراوت شروع کنید استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار مهم است. با وجود گزینه های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، انتخاب ژل شستشو مناسب ممکن است دشوار به نظر برسد. با این حال، پیشنهاد می‌شود شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کرده و آن را روی پوست خود تست کنید تا دچار عوارض نشوید.

منبع: cureskin

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.