چگونه کرم ضد چروک خانگی و مؤثر بسازیم؟

کرم ضد چروک خانگی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
امروزه بشر اهمیت زیادی به‌ظاهر خود می‌دهد و همه‌ی ما علاقه‌مندیم همیشه جوان بمانیم. با بالا رفتن سن کم‌کم خطوط چین و چروک خواسته یا ناخواسته روی صورت نمایان می‌شود البته بالا رفتن سن تنها دلیل ظاهر شدن این چین و چروک‌ها نیست. عوامل محیطی، استرس‌ها، خط لبخند، خط اخم و موارد بی‌شمار دیگری نیز وجود دارند که در این امر مؤثر می‌باشند.در اینجا راهکارهای را ارائه می‌دهیم که در خانه با مصرف کرم ضد چروک خانگی و با صرف هزینه‌ی خیلی کم با استفاده از مواد طبیعی بدون هیچ‌گونه عوارضی روند پیری را به عقب بیندازید.

در ابتدا بهتر است بگوییم که با تغذیه‌ی سالم و مراقبت پوست از تابش نور خورشید، رادیکال‌های آزاد و غیره می‌توان تا حدودی پیشگیری کرد.

در صورت نواحی که چین و چروک در این قسمت‌ها بیشتر دیده می‌شود بین دو ابرو، دور لب، بالای خط پیشانی، دور چشم و … هست.

یکی از راه‌ها جهت پیشگیری و درمان چین و چروک روی صورت استفاده از کرم‌های ضد چروک هست. در بازار می‌توانید انواع کرم‌های ضد چروک را خریداری کرده و استفاده نمایید.

حتی با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد زیادی خود را برای جوان ماندن زیر تیغ جراحی می‌برند یا با روش‌هایی چون بوتاکس Botox و تزریق ژل چین و چروک صورت خود را درمان می‌کنند؛ اما ما برای شما پیشنهادهایی داریم که هم آسان و هم خیلی کم‌هزینه‌تر از هزینه‌های جراحی و بوتاکس است و همچنین هیچ عوارضی نداشته و با خیال راحت در منزل می‌توانید این کرم‌ها را تهیه و استفاده نمایید.

تهیه‌ی کرم ضد چروک خانگی با دانه‌های گل نسترن و جنسینگ

جینسینگ
جینسینگ

برای تهیه‌ی این کرم خانگی که بسیار سالم و مفید است به یک سری مواد نیاز دارید.

مواد موردنیاز برای تهیه‌ی کرم گل نسترن و جنسینگ

  • یک‌هشتم پیمانه روغن بادام
  • یک‌هشتم پیمانه روغن جوجوبا
  • روغن کندر ۱۰ قطره
  • نصف قاشق چای‌خوری دانه‌ی گل نسترن رسیده
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن ویتامین ای
  • نصف قاشق چای‌خوری عصاره‌ی جنسینگ
  • یک قاشق غذاخوری کره
  • دو قاشق غذاخوری موم

روش ساخت کرم ضد چروک خانگی

ضدچروک خانگی
ضدچروک خانگی

در یک ظرف روغن بادام و روغن جوجوبا را باهم مخلوط کرده و عصاره‌ی جنسینگ و روغن دانه‌ی گل نسترن و کندر را اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم.

موم عسل را نیز در ظرف جداگانه‌ای گرم کرده و ظرف موم را در یک‌کاسه‌ی آب گرم قرار می‌دهیم که موم نرم شود. آن را نیز داخل ظرفی که مواد قبلی را مخلوط کرده بودیم اضافه کرده و روغن نارگیل و ویتامین ای را اضافه می‌کنیم.

حال زمان آن است مواد را که خوب باهم مخلوط کردیم در یخچال در محیطی خنک و تاریک به مدت ۲ الی ۳ هفته نگه‌داریم.

البته باید متذکر شویم که چون هیچ‌گونه ماده‌ی نگه‌دارنده‌ای در این کرم استفاده‌نشده است ضرورت دارد که از محیط آلوده و دست آلوده مراقبت نمایید و ترجیحاً کرم را در ظرف مناسب شیشه‌ای که حالت تیوپی دارد نگهداری کرده تا حین مصرف انگشتانتان کرم را آلوده نکند.

نحوه‌ی مصرف کرم خانگی دانه‌ی گل نسترن و جنسینگ

بهترین زمان برای استفاده از این کرم خانگی شب‌ها قبل از خواب است. البته قبل از استفاده صورت خود را حتماً شسته و تمیز نمایید و بعد از خشک‌کردن پوست با حوله‌ای نرم این کرم را روی پوست صورت بمالید.

از دیگر کرم‌های خانگی که می‌توان جهت پیشگیری و درمان چین و چروک به شما عزیزان معرفی کنیم این کرم خانگی است که بسیار راحت در منزل می‌توانید تهیه بفرمایید.

تهیه‌ی کرم خانگی بادام تلخ

  • مواد اولیه جهت ساخت کرم خانگی با بادام تلخ:
  • یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ
  • دو قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ
  • نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • دو قاشق چای‌خوری وازلین

روش تهیه‌ی کرم خانگی بادام تلخ

بادام تلخ
بادام تلخ

در ابتدا وازلین را به روش بن ماری (ذوب غیرمستقیم) آب کرده و بعد سفیده‌ی تخم‌مرغ و عسل و همچنین روغن بادام تلخ را به وازلین اضافه کرده و خیلی خوب و با دقت مخلوط می‌کنیم.

نحوه‌ی مصرف

بهتر است این کرم دو ساعت قبل از خواب به همه‌ی صورت یا نواحی که چین و چروک دارد مالیده و خوب ماساژ داده بعد از دو ساعت اضافه‌ی کرم را با پنبه پاک‌کرده و با آب ولرم صورت را بشویید.

مابقی کرم را حتماً در یخچال نگه‌دارید. این کرم را هفت روز مداوم استفاده کنید تا اثرات آن را روی پوست خود ببینید.

معرفی یک بوتاکس طبیعی خانگی

برای کاهش چین و چروک پیشانی و اطراف لب و غیره یک بوتاکس خانگی که از مواد طبیعی و گیاهی ساخته می‌شود را در اینجا آورده‌ایم.

بدون شک با استفاده از این ماده‌ی طبیعی بدون هیچ‌گونه عوارضی جوان خواهید شد. اگر شما نیز جزء کسانی هستید که برای رفع چین و چروک راهی جز بوتاکس کردن نمی‌بینید بهتر است بدانید با استفاده از ماسک خانگی که در چند سطر دیگر طرز تهیه‌ی آن را خواهیم گفت می‌توانید با خیال راحت با کمترین هزینه و بدون عوارض از شر چین و چروک‌ها خلاص شوید.

به این روش جوان‌سازی پوست ماسک سبز می‌گوییم. چون به‌راحتی و به روش طبیعی می‌توان پوست صورت را با این روش آب‌رسانی کرده و پوست خود را در برابر چین و چروک‌ها مقاوم کرده و حتی با استفاده‌ی مداوم آن‌ها را از بین برد.

ماسک سبز خاصیت ضد پیری دارد و پوست شمارا شاداب و جوان می‌کند.

اسفناج و کلم
اسفناج و کلم

مواد لازم برای تهیه‌ی کرم بوتاکس خانگی

  • اسفناج ۲۰۰ گرم
  • کلم پیچ ۲۰۰ گرم
  • روغن‌زیتون یک‌چهارم پیمانه
  • خامه‌ی ترش یک‌چهارم پیمانه

طرز تهیه

اسفناج و کلم پیچ را داخل ظرفی کمی پخته تا نرم شود بعد مقداری آب به آن اضافه کرده و داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم سپس روغن‌زیتون و خامه‌ی ترش را نیز داخل مخلوط‌کن ریخته و خوب میکس می‌کنیم.

نحوه‌ی استفاده

قبل از استفاده حتماً پوست صورت و گردن خود را تمیز کرده و ماسک را روی پوست حتی نواحی گردن بمالید. به مدت ۸ دقیقه اجازه دهید تا روی پوست بماند، سپس دو بار پوست خود را بشویید یک‌بار با آب گرم و بار دوم با آب سرد، این کار منافذ پوستی شمارا که بسته است باز می‌کند.

مصرف این کرم یا همان ماسک سبز دو بار در هفته توصیه می‌شود.

خواص ماسک سبز

ماسک سبز
ماسک سبز

لوتئین یک آنتی‌اکسیدان قوی و بسیار مؤثر است که در برگ‌های سبز سبزی‌ها به‌وفور یافت می‌شود. این ماده‌ی بسیار مهم که عملکرد مشابهی مانند کرم ضد چروک خانگی دارد و پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ کرده و پوست شمارا محکم و شاداب می‌کند.

همچنین این مواد قابلیت ارتجاعی پوست را تا حدود ۶۵ درصد و آب‌رسانی آن را نیز تا ۸۰ درصد بالا می‌برد. روغن‌زیتون یک آب‌رسان قوی است که پوست را تقویت می‌کند حتی برای مو نیز مفید است. چون حاوی ماده‌ی بسیار مفیدی به نام اسیدلاکتیک هست. البته باید بدانید که زمانی که این ماسک را به‌صورت مالیدید مراقب باشید جلوی تابش نور خورشید قرار نگیرید چون حساسیت پوست شمارا بالا می‌برد.

سخن پایانی:
در این مقاله ساخت و تهیه سه نوع کرم ضد چروک خانگی جهت رفع چین و چروک با مواد اولیه ارزان ولی با کارایی بالا بیان شد. با توجه به هزینه بالای کرم‌های ضد چروک این سه نوع ضد چروک خانگی راه‌کار مناسبی برای افرادی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند همیشه جوان و زیبا به نظر برسند. امید که این مقاله مثمر ثمر واقع شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.