درمان سریع سیاهی دور چشم

آنچه در این مقاله می خوانید:
سیاهی زیر چشم یک مشکل نسبتاً شایع در میان زنان و مردان و در سنین مختلف است. این عارضه اغلب همراه با پف زیر چشم دیده می‌شود و باعث می‌شود مسن‌تر از سن واقعی‌تان به نظر برسید. بدتر از همه اینکه، خلاص شدن از آن‌ها، کار دشواری است. اگر شما هم با این عارضه مواجه هستید، در این مقاله با علت و راه‌های درمان سیاهی دور چشم آشنا خواهید شد. همچنین در انتها چند نمونه از بهترین کرم های دور چشم برای رفع تیرگی دور چشم را معرفی خواهیم کرد. با خرید کرم دور چشم می‌توانید به سرعت این مشکل را برطرف کنید.

علت سیاهی زیر چشم چیست؟

اگرچه این عارضه می تواند در هر فردی ایجاد گردد، برخی از افراد بیش از دیگران دچار سیاهی زیر چشم می‌شوند. علل مختلفی برای سیاهی دور چشم وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • نداشتن خواب کافی
  • خواب بیش از حد
  • استرس
  • خستگی
  • آلرژی تنفسی
  • افزایش سن
  • خارش و مالش مداوم این ناحیه به دلیل مشکلاتی نظیر اگزما
  • وجود مواد محرک پوست در محصولات آرایشی بهداشتی مصرفی
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب (در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب)
خستگی چشم
خستگی چشم

اگرچه به نظر می‌رسد که خستگی اصلی ترین علت سیاهی زیر چشم باشد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که در وقوع این عارضه دخیل هستند. معمولا به‌جز جنبه زیبایی، این عارضه مشکل دیگری برای افراد ایجاد نمی‌کند، اما در موارد نادر، می تواند نشانه ای از یک بیماری خاص باشد که باید پیگیری شود. در ادامه هر یک از عوامل را به طور کامل شرح می دهیم:

۱- خستگی

خستگی شدید و تنها چند ساعت محرومیت از خواب نیز می‌تواند به ایجاد حلقه‌هایی تیره در اطراف چشمتان منجر شود. درواقع این شرایط باعث می‌شوند که پوست شما خسته و ناپایدار شود و بافت‌های تیره و رگ‌های خونی زیر پوست نمایان گردند. علاوه بر این، کم خوابی باعث جمع شدن آب در نواحی زیر چشمانتان نیز می‌شود؛ به همین علت است که در اغلب موارد، سیاهی زیر چشم همراه با پف دور چشم دیده می‌شود.

۲- افزایش سن

بالا رفتن سن یکی دیگر از علل رایج سیاهی زیر چشم است. همان‌طور که شما پیرتر می‌شوید، پوست شما ضعیف‌تر می‌شود. شما همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوستتان را از دست می‌دهید. به دنبال این وقایع و تغییرات، رگ‌های خونی تیره زیر پوست شما قابل‌رؤیت‌تر می‌شوند و ناحیه زیر چشم‌های شما تیره‌تر دیده می‌شوند.

۳- خستگی چشم

تماشای تلویزیون و یا خیره شدن به صفحه کامپیوتر نیز می‌تواند منجر به بروز سیاهی دور چشم شود. درواقع فشار واردشده بر چشم‌ها می‌تواند عروق خونی اطراف چشم را بزرگ‌تر کند. درنتیجه، پوست اطراف چشم شما تیره‌رنگ می‌شود.

آلرژی چشم
آلرژی چشم

۴- آلرژی

واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم نیز می‌تواند سیاهی زیر چشم را ایجاد کند. هنگامی‌که دچار یک واکنش آلرژیک شوید، بدن شما در پاسخ هیستامین‌ها را تولید می‌کند. به‌غیراز ایجاد علائم ناراحت‌کننده نظیر خارش، قرمزی و پف‌کردگی چشم‌ها، هیستامین‌ها باعث گشادشدن رگ‌های خونی و بیشتر دیده شدنشان در اطراف چشم می‌شود. علاوه بر این، آلرژی نیز می‌تواند باعث افزایش میل شما به مالیدن و خارش پوست اطراف چشم شود. این اقدامات نیز می‌تواند، باعث التهاب، تورم و شکستگی رگ‌های خونی این ناحیه شود و علائم شما را بدتر کند. درنتیجه سیاهی و کبودی دور چشم تشدید خواهد شد.

۵- کم آبی بدن

کم آبی بدن نیز، یک علت رایج سیاهی زیر چشم است. هنگامی‌که بدن شما به مقدار مناسب آب دریافت نکند، پوست زیر چشم شما خشک و کدر می‌شود. این شرایط همچنین باعث گود رفتگی چشم می‌شود که علت آن نزدیک شدن چشم‌ها به استخوان زیر چشم می‌باشد.

۶- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به تولید مقدار زیادی از رنگدانه ملانین در پوست شود. ملانین عامل ایجاد رنگ طبیعی در پوست است که در صورت تماس مکرر و شدید با نور خورشید، در نواحی خاصی متمرکز شده و باعث ایجاد سیاهی و لک‌های پوستی می‌گردد.

۷- ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد سیاهی زیر چشم نقش دارد. این عارضه می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل دوران کودکی دیده شود و به دنبال افزایش سن، تشدید شود و یا از بین برود. برخی از شرایط پزشکی مانند بیماری تیروئید نیز، می‌تواند منجر به تیره شدن پوست دور چشم شود.

راه‌های درمان سیاهی زیر چشم چیست؟

درمان حلقه‌های تیره دور چشم بستگی به علت پیدایش آن دارد. بااین‌حال، برخی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند در مدیریت این وضعیت به شما کمک کند. برخی از روش‌های رایج عبارت‌اند از:

۱- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس یخ می‌تواند به کاهش تورم ناحیه دور چشم کمک کند و رگ‌های گشاده شده این ناحیه را کوچک کند. بنابراین پف دور چشم را کاهش داده و به درمان سیاهی زیر چشم کمک می‌کند. برای این کار یک کمپرس یخ آماده کنید و آن را داخل یک دستمال قرار دهید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی پوست زیر چشم خود قرار دهید.

۲- بیشتر بخوابید

همان‌طور که گفتیم، کم خوابی نیز یکی از علل شایع سیاهی زیر چشم است. سعی کنید روزانه ۷ تا ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید تا از ایجاد این عارضه پیشگیری کنید. اما در نظر بگیرید خواب بیش این مقدار نیز خود می تواند موجب بروز سیاهی دور چشم شود؛ بنابراین حد اعتدال را رعایت کنید.

۳- سر خود را بالا نگه دارید

اگرچه کم خوابی یکی از عوامل مؤثر در بروز سیاهی دور چشم است، گاهی اوقات نوع خوابیدن شماست که نقش مهم‌تری دارد. سعی کنید هنگام خواب با کمک یک بالش مناسب، سر خود را بالاتر نگه دارید. این کار از تجمع مایعات در ناحیه زیر چشمتان جلوگیری کرده، پف و تورم این ناحیه را برطرف می‌نماید.

چای کیسه ای
چای کیسه ای

۴- از چای کیسه‌ای استفاده کنید

استفاده از چای کیسه‌ای سرد و مرطوب نیز راه مناسبی برای درمان سیاهی زیر چشم است. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می‌تواند به تحریک گردش خون در این ناحیه کمک کند، رگ‌های خونی خود را کاهش داده و احتباس مایعات را در زیر پوست کاهش دهد. دو کیسه چای سیاه یا سبز را در آب گرم به مدت ۵ دقیقه خیس کنید. آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. هنگامی‌که سرد شدند، بسته‌های چای را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی چشمان بسته خود قرار دهید. پس از برداشتن، چشم‌ها را با آب سرد شستشو دهید.

۵- از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش و یا برطرف کردن سیاهی دور چشم خود انجام دهید، این است که از یک کرم دور چشم خوب استفاده کنید. در کرم‌های دور چشم از ترکیباتی استفاده می‌شود که به‌خوبی توسط پوست نازک و حساس ناحیه دور چشم جذب می‌گردند. برخی از این ترکیبات، دارای اثر روشن‌کننده هستند که در کنار آب‌رسانی عمیق این کرم‌ها، می‌توان انتظار داشت که سیاهی زیر چشم در مدت کوتاهی کنترل شود.

کرم دور چشم
کرم دور چشم

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان خانگی سیاهی دور چشم ” را نیز در وبلاگ داروبوم بخوانید.

۶- به سراغ درمان‌های پزشکی تخصصی بروید

درصورتی‌که با روش‌های ذکرشده پاسخ مناسبی نگرفتید، بهتر است به سراغ درمان‌های تخصصی‌تر بروید. در علم پزشکی روش‌هایی مؤثر و دائمی برای کاهش و یا رفع تیرگی دور چشم وجود دارد. برخی از روش‌های رایج عبارت‌اند از:

  • پیلینگ شیمیایی برای کاهش رنگدانه ها
  • حذف چربی و پوست اضافی ناحیه دور چشم
  • تزریق چربی طبیعی و یا ترکیبات مصنوعی
  • جراحی لیزری برای احیای پوست و افزایش سفتی آن
  • تاتو پزشکی برای تزریق پیگمنت یا رنگدانه به نواحی نازک شده پوست
  • پُرکننده‌های بافت برای مخفی کردن عروق خونی و ملانین که باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در زیر چشم‌ها شده‌اند

روش‌های درمان خانگی سیاهی دور چشم کدام‌اند؟

اصلاً نگران نباشید؛ علت سیاهی دور چشم شما هر چه که باشد، می‌توانید با استفاده از راهکارهای خانگی رفع سیاهی دور چشم و همچنین استفاده از محصولات آرایشی مناسب، آن را برطرف کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چرا باید کرم دور چشم استفاده کنیم؟” را نیز در مجله داروبوم بخوانید.

۱- درمان خانگی سیاهی دور چشم با روغن بادام

بادام یک منبع بسیار خوبی از ویتامین E است که به رفع تیرگی دور چشم کمک زیادی می‌کند. همچنین می‌تواند به عنوان نرم کننده پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند نیز، می‌توانند از این روغن پُرخاصیت بهره ببرند.

برای درمان خانگی سیاهی دور چشم با روغن بادام، مقدار کمی از آن را در حلقه‌های سیاه دور چشم خود، به آرامی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید یک شب روی پوستتان بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا زمانیکه جواب بگیرید.
به این نکته مهم توجه کنید که روغن بادام دو نوع دارد؛ تلخ و شیرین. روغن بادام تلخ در آروماتراپی استفاده می‌شود و نباید بر روی پوست استفاده شود و یا به صورت خوراکی مصرف شود؛ بنابراین منظور ما در اینجا، روغن بادام شیرین است.

۲- درمان خانگی سیاهی دور چشم با آلوئه ورا

آلوئه ورا پوست را لطیف و هیدراته می‌کند. خواص تغذیه‌کننده آن سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد و سلامت پوست حساس این منطقه را افزایش می‌دهد.
برای درمان خانگی سیاهی دور چشم با ژل آلوئه ورا، مقداری از ژل را زیر چشم قرار دهید و چند ثانیه ماساژ دهید. اجازه دهید در حدود ۱۰-۱۲ دقیقه بماند. سپس با پد پنبه مرطوب آن را تمیز کنید. تا زمانی که نتیجه بگیرید، این کار را یک‌بار در روز و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

۳- درمان سیاهی دور چشم با روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن بسیار سبک است که به‌راحتی جذب پوست می‌شود. این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان ها می‌باشد که بافت پوستی زیر چشم را بهبود می‌بخشد و درخشش و رنگ طبیعی آن را بازمی‌گرداند. همچنین یک روش عالی برای کاهش چین و چروک و خطوط ایجادشده بر روی پوست شما می‌باشد.

با استفاده از انگشت حلقه یا اشاره، مقداری از روغن آرگان را زیر چشمتان بمالید. برای افزایش جذب روغن به پوست، به آرامی ضربه بزنید. آن را نشویید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوستتان بماند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” علت سیاهی زیر چشم و راههای درمان آن ” را نیز در مجله سلامتی داروبوم بخوانید.

۴- رفع سیاهی دور چشم با سرکه سیب

مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنزیم‌های موجود در سرکه سیب، باعث جوانسازی پوست و بازسازی آن در نواحی زیر چشم شده و در عرض چند روز، سیاهی دور چشم شما را برطرف خواهد کرد.

برای درمان خانگی سیاهی دور چشم با سرکه سیب، با پد پنبه‌ای مقداری از آن را در ناحیه زیر چشم خود بمالید. اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. برای گرفتن نتیجه، این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

هشدار: مراقب باشید که سرکه وارد چشم‌هایتان نشود. در صورت وارد شدن، چشم‌هایتان را با مقدار فراوان آب شستشو دهید.

معرفی تعدادی از کرم های دور چشم ضد تیرگی

اگر به دنبال کرم دور چشم برای رفع سیاهی می‌گردید. جای درستی آمده‌اید! برای سیاهی دور چشم انواع محصولات وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱- کرم دور چشم ضد تیرگی درماتیپیک

این محصول که تحت لیسانس فرانسه و با مواد اولیه با کیفیت تولید می شود حاوی کافئین، ویتامین C، نیاسینامید، ویتامین K است. این محصول خاصیت ضد تیرگی و سیاهی دور چشم دارد و با افزایش گردش خون، کبودی آن را کاهش می دهد. این محصول در حجم ۲۰ میلی لیتر و به صورت تیوپی عرضه می شود.

کرم دور چشم ضد تیرگی و روشن کننده درماتیپیک

۲- کرم دور چشم اریکه ضد پف و تیرگی

کرم دور چشم اریکه دیگر محصولی است که برای رفع تیرگی و کاهش علائم کبودی به کار می رود. این محصول تحت لیسانس فرانسه تولید می شود و حاوی ویتامین E، ویتامین C، عصاره بابونه و ترکیب های Q10 است. این محصول به صورت تیوپی و در حجم ۳۰ میلی لیتر عرضه می شود که بسیار مقرون به صرفه است.

خرید اینترنتی کرم دور چشم ضد پف و تیرگی اریکه

۳- کرم دور چشم اسکین وان حاوی ویتامین C

کرم دور چشم اسکین وان با فرمولاسیون فرانسوی تولید می شود و در ترکیبات آن ویتامین C به کار رفته است. ویتامین ث موجود در آن به افزایش کلاژن سازی و رفع سیاهی دور چشم کمک می کند و پوست ناحیه دور چشم را روشن و شفاف می سازد. این کرم دور چشم در حجم ۲۰ میلی لیتر عرضه می شود و در بین انواع کرم های دور چشم داروخانه ای جز خوش قیمت هاست.

کرم دور چشم اسکین وان حاوی ویتامین سی

جمع بندی:
با توجه به اینکه روش‌های جراحی همیشه با ریسک همراه هستند، بهتر است قبل از هر اقدامی، به‌خوبی تحقیق کنید و مشاوره بگیرید. در بسیاری از افراد علت سیاهی زیر چشم کم خوابی و خستگی است که با برطرف کردن این شرایط، از بین می‌روند.

منبع: bebeautiful.in

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.