آیا پروتئین وی باعث چاقی صورت می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
افرادی که درصدد چاقی صورت هستند انواع راهکارها پیش روی آنهاست. یکی از روش های تاثیرگذاری آن با اما و اگرهای همراه است، مکمل پروتئین وی می باشد. اگر شما هم می خواهید بدانید، آیا پروتئین وی باعث چاقی صورت می شود؟ تا پایان ما را همراهی کنید. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی چیست؟

پودر پروتئین وی یک مکمل بدنسازی است که از مایع پروتئینی باقی مانده از فرآیند پنیرسازی به دست می آیند. پروتئین آب پنیر یا همان وی به صورت کنسانتره با ۳۰ تا ۹۰ درصد پروتئین و سطوح متغیر لاکتوز موجود است. پروتئین وی ایزوله، با حداقل ۹۰ درصد پروتئین و بدون لاکتوز یا چربی است. از سویی پروتئین وی هیدرولیز، همان پروتئین وی هضم شده برای جذب آسان تر توسط دستگاه گوارش است. از آنجایی که پروتئین می تواند به عنوان منبع سوخت برای سلول ها باشد، مکمل های پروتئین وی کالری را به رژیم غذایی اضافه می کنند و تعداد کالری هایی که مصرف می کنید می تواند باعث چاقی صورت و بدن شود.

بیشتر بخوانید: برای آگاهی بیشتر درباره پروتئین وی مقاله «پروتئین وی چیست» را مطالعه بفرمایید.

چطور چاق می شویم؟

امروزه تصورات غلط زیادی در مورد افزایش وزن و کاهش وزن وجود دارد. برخی احساس می کنند که می توانند غذاهای خاصی را تقریباً به طور نامحدود بدون افزایش وزن بخورند، در حالی که چند لقمه از انواع غذای نامناسب فوراً وزنشان را افزایش می دهد.

خوشبختانه برای علاقه مندان به تناسب اندام، افزایش یا کاهش وزن به یک فرمول ساده خلاصه می شود: کالری در مقابل کالری دریافتی. تا زمانی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف می کنید، تقریبا همیشه اضافه وزن خواهید داشت.

پروتئین یکی از مواد مغذی است که گاهی اوقات اشتباه گرفته می شود. به دلیل ارتباط آن با عضله سازی، بسیاری بر این باورند که مصرف پودر پروتئین وی یا مکمل های پروتئینی به اشکال دیگر باعث افزایش وزن آنها می شود.

حقیقت این است که پروتئین به تنهایی یا هر نوع خاص دیگری از درشت مغذی ها از جمله چربی ها و کربوهیدرات ها باعث اضافه وزن نمی شود. شما فقط با مصرف کالری بیشتر از آنچه می سوزانید وزن اضافه می کنید. در زمینه افزایش وزن، برای ایجاد مازاد کالری مهم نیست که چه چیزی مصرف می کنید. همیشه بهترین کار این است که انرژی خود را از کالری های غنی از مواد مغذی دریافت کنید که شما را برای روزتان پر انرژی نگه می دارد.

محصول پیشنهادی:
برای خرید انواع مکمل افزایش وزن به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

وقتی کالری بیشتری نسبت به کالری که در طول زمان می سوزانید دریافت می کنید، بدن مازاد آن را به عنوان بخشی از بافت چربی ذخیره می کند. اگرچه ممکن است این اتفاق برای آزار دهنده باشد، اما در واقع، این یک مکانیسم محافظتی است که بدن از آن برای محافظت در برابر مواقعی که ممکن است کمبود کالری داشته باشید، استفاده می کند.

محل ذخیره چربی در بدن تا حدی به جنسیت و ژنتیک بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است روی باسن، روی صورت یا اطراف شکم چربی انباشته گردد. هیچ ماده غذایی خاصی باعث تجمع چربی در ناحیه ای از بدن شما نمی شود. در عوض، مصرف بیش از حد کالری، بدون توجه به منبع غذایی، منجر به رسوب چربی در مناطق مستعد چربی در شخص شما می شود.

آیا پودر پروتئین وی باعث افزایش وزن می شود؟

پاسخ این پرسش به ترکیب پروتئین وی دفعات مصرف بستگی دارد. افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند معمولا به دنبال عضله سازی یا افزایش قدرت و استقامت خود هستن. این مخلوط‌ها عمداً کربوهیدرات و کالری بیشتری نسبت به سایرین دارند.

از سوی دیگر ترکیباتی از پودر پروتئین وجود دارد که از اهداف کاهش وزن حمایت می کند. در هر دو این موارد، زمان و مقدار مصرف پروتئین به اندازه مواد تشکیل دهنده مهم است.

در نهایت کاهش وزن و افزایش وزن به کالری دریافتی بستگی دارد. اگر وعده های مصرفی بیش از کالری باشد که در روز می سوزانید مازاد کالری باعث افزایش وزن شما می شود.

آیا پروتئین وی باعث چاقی شکم می شود؟

پروتئین، چه در غذاها و چه در قالب مکمل ورزشی باعث افزایش وزن یا چربی نمی شود مگر اینکه مقدار مکمل بیشتر از نیازهای کالری کلی روزانه باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، اگر کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، بدن کالری اضافی را ذخیره می کند. توزیع منطقه ای چربی هنگام افزایش وزن به عوامل مختلفی از جمله سن، جنسیت و ژنتیک بستگی دارد. معمولا آخرین نقطه ای که اکثر افراد، لاغر می کنند و همچنین ابتدا اضافه می کنند همین شکم و پهلوهاست. بنابراین اگر مستعد چاقی شکمی باشید و همزمان با مصرف پروتئین وی فعالیت و تحرک کافی نداشته باشید به احتمال زیاد چاق شوید.

موضوع دیگری که در چاقی شکمی مرتبط با مصرف پروتئین وی باید به آن بپردازیم عدم تحمل لاکتوز است. لاکتوز قند شیر است که شامل یک گلوکز و یک مولکول گالاکتوز است که به یکدیگر متصل شده اند. کنسانتره پروتئین وی حاوی لاکتوز است و در طی فرآیند هضم، آنزیم گوارشی لاکتاز، مولکول قند را از هم جدا می‌کند تا واحدهای گلوکز و گالاکتوز جذب شوند.

با این حال، اگر روده کوچک شما نتواند لاکتاز را سنتز کند، نمی توانید لاکتوز را هضم کنید، که منجر به عدم تحمل لاکتوز می شود. این وضعیت می تواند منجر به گاز روده و نفخ شکم شود. اگرچه به دلیل رسوبات چربی نیست، اما پروتئین وی می تواند شکم شما را به عنوان نشانه عدم تحمل لاکتوز چاق تر نشان دهد.

آیا پودر پروتئین وی باعث چاقی صورت می شود؟

اگر وقتی پروتئین وی را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، صورت شما چاق تر به نظر می رسد، ممکن است به سادگی کالری بیشتری نسبت به آنچه در نظر دارید مصرف کنید. اما اگر نگران چاقی سایر نقاط بدن هستید توصیه اکید ما ورزش کردن است.

ورزش کردن، چه از طریق تمرینات مقاومتی یا ورزش های هوازی، بخش مهمی از کنترل وزن است. تمرینات مقاومتی نه تنها به شما در سوزاندن کالری کمک می کند، بلکه مزایای سلامتی متعددی مانند افزایش استقامت و قدرت و همچنین افزایش توده عضلانی را به همراه دارد.

از آنجایی که ورزش برای رشد ماهیچه های بدون چربی و سلامت کلی چقدر ارزشمند است، ورزش منظم را به همه توصیه می کنیم. با این حال، حتی اگر شیک های پروتئینی مصرف می کنید و ورزش نمی کنید، به این معنی نیست که وزن اضافه خواهید کرد. شما کالری کمتری می سوزانید و بیشتر مصرف می کنید، بنابراین مطمئناً احتمال بیشتری دارد، اما همانطور که گفته شد کاهش وزن یک فرمول ساده دارد که کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی در روز بسوزانید.

سخن پایانی
پروتئین وی یک مکمل بدنسازی است که به دلیل محتوای اسید آمینه آن ارزشمند است. علاوه بر پروتئین، کالری را به رژیم غذایی اضافه می کند. بنابراین، اگر بیش از نیاز بدنتان پروتئین وی مصرف کنید، ممکن است اضافی آن به چربی تبدیل شود و در قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت و شکم ذخیره شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.