بدنسازی چگونه باعث لاغری می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
بدنسازی از آن دسته رشته های ورزشی است که برای همه افراد مفید و مفرح است یعنی پیر و جوان، چاق و لاغر ندارد. در بدنسازی چربی ها به عضلات تبدیل می شوند. البته این یک اصطلاح رایج در بدنسازی است که از نظر علمی اشتباه است چراکه چربی و عضله ساختار متفاوتی دارند. به طور کلی قصد ما از بدنسازی به منظور لاغری، حذف چربی ها و عضله سازی است. اما این کار به سادگی امکان پذیر نیست و در بیشتر موارد فکر خرید مکمل بدنسازی را روانه ذهن ها می کند. در این مطلب از مجله داروبوم به شما خواهیم گفت بدنسازی چگونه باعث لاغری می شود؟ همراه ما باشید.

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود؟

انواع ورزش ها می تواند به کاهش وزن کمک کند، از جمله بدنسازی. بهتر است بدانید تا زمانی که کالری بیشتری نسبت به مصرف روزانه خود بسوزانید، وزن کم خواهید کرد. بدنسازی مزیت دیگری برای کاهش وزن دارد که آن را نسبت به سایر ورزش ها برای کاهش وزن برتر می سازد.

وقتی در بدنسازی وزنه می زنید، عضله می سازید و چربی های اضافی را از دست می دهید. بافت عضلانی از نظر متابولیسمی بیشتر از بافت چربی فعال است، بنابراین با گذشت زمان، با عضله سازی بیشتر، بدن در زمان استراحت کالری بیشتری نسبت به قبل از ساخت آن عضله می سوزاند.

این امر منجر به افزایش متابولیسم در زمان استراحت (در زمان نشستن یا خوابیدن) و کالری سوزی بیشتری در روز می شود. برخلاف باورهای قدیمی این تفاوت فوق العاده قابل توجهی نیست، اما موثر است.

فقط به این نکته توجه کنید که بدنسازی برای لاغری جادو نمی کند. شما باید در طول زمان کسری کالری را حفظ کنید، بنابراین اگر هر روز بدنسازی می کنید اما همچنان کالری بیشتری از آنچه می سوزانید می خورید، پیشرفتی را که انتظار دارید نخواهید داشت.

اثر بدنسازی روی کاهش وزن

بخش بزرگی از آمادگی بدنسازان صرف از بین بردن چربی ها می شود. تا ماهیچه هایی را که در ورزشگاه توسعه داده اند به نمایش بگذارند. این مرحله به دوره کات نیز شناخته می شود. به زبان ساده هرچه چربی بدن کمتر باشد، عضلات برجسته تر و عروقی تر خواهند بود.

همانطور که بدنسازان شروع به محدود کردن کالری خود می کنند، دریافت پروتئین برای اطمینان از حفظ عضلات حیاتی تر می شود. به هر حال پروتئین بلوک سازنده عضلات است. از آن مهم تر، پروتئین باعث افزایش احساس سیری می شود.

پروتئین همچنین سرعت سوزاندن کالری را از طریق عمل هضم افزایش می دهد. بنابراین مصرف پودرهای پروتئینی سوزاندن کالری ها را آسان تر می کند.

تغذیه افراد چاق هنگام بدنسازی

برخی از افرادی که تمرینات بدنسازی را انجام می دهند از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند که برای همه ضروری نیست. بسته به اهداف، ساخت عضله و سوزاندن چربی به سادگی با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و گوش دادن به نشانه های طبیعی گرسنگی بدن امکان پذیر است.

می توانید مقدار مورد نیاز پروتئین با کیفیت را از مرغ بدون چربی، ماهی، سویا، شیر بدون چربی و گوشت قرمز دریافت کنید. با این حال اگر کالری دریافتی خود را کاهش داده باشید، مکمل های پروتئین وی ممکن است برای رفع نیازهای پروتئینی مفید باشند.

افرادی که بدنسازی می کنند باید اطمینان حاصل کنند که سوخت کافی از کربوهیدرات ها برای ادامه تمرینات خود دریافت می کنند. بدون کربوهیدرات کافی، بدن شروع به تجزیه عضلات برای تبدیل گلوکز به انرژی می کند.

رژیم بدنسازی بر پروتئین بدون چربی برای محافظت و ساخت عضله تاکید دارد. همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و کربوهیدرات های پیچیده غنی از مواد مغذی را تشویق می کند.

همچنین افرادی که به قصد لاغری بدنسازی می کنند، باید غلات کامل را انتخاب کنند و از آرد و شکر تصفیه شده خودداری کنند. کربوهیدرات های تصفیه شده به سرعت توسط بدن هضم می شوند و می توانند به سرعت سطح قند خون و انسولین را افزایش دهند.

سخن پایانی
بدنسازی مانند هر ورزش دیگری در لاغری و کاهش وزن موثر است به شرط آنکه تمرینات اصولی به طور صحیح انجام شود. همچنین مصرف برخی مکمل های بدنسازی مانند پروتئین وی روند کاهش وزن را تسریع می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.