تاثیر قرص زینک برای پوست صورت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
زینک یا روی، یکی از عناصر مهم مورد نیاز بدن هستند. قرص زینک برای پوست صورت شما لازم و ضروری است و برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات پوستی این نمونه قرص تجویز می گردد. در بدن ما فعالیت ها و عملکرد های فیزیولوژیک متنوعی مانند رونویسی ژن ها، بهبود التهاب و زخم، درمان آکنه و لک صورت و درمان پسوریازیس توسط روی انجام می پذیرد. با توجه به این نکته می توانیم عنوان کنیم که این ماده حیاتی نیاز ضروری شما برای بازیابی زیبایی پوستتان خواهد بود. در ادامه به تاثیر قرص زینک برای پوست صورت به صورت تخصصی خواهیم پرداخت.

عملکرد های فیزیولوژیکی زینک در پوست

در بدن ما پروتئین های متنوعی در طول روز مورد استفاده قرار میگیرند. این پروتئین ها توسط کوفاکتور های متصل به DNA در واکنش آنزیمی رونویسی تولید خواهند شد. اتصال این نمونه کوفاکتور ها و رونویسی RNA از روی DNA الگو، توسط روی صورت می پذیرد. به عبارت دیگر اگر میزان روی بدن شما کم باشد، تولید پروتئین های ضروری مورد نیاز برای تمایز، رشد و بازسازی سلول ها نیز خواهد شد. در این حالت آسیب های متنوعی مانند انواع زخم ها، ملاسما و … را در پوست و دیگر نقاط بدن مشاهده خواهیم نمود. به همین دلیل قرص زینک برای پوست صورت شما و برای عملکرد صحیح سلول های بدن لازم و ضروری است.

اختلالات پوستی مرتبط با کمبود روی (زینک)

پوست شما در حالت عادی رنگ طبیعی خود را دارد. اما اگر در پوست خود به هر دلیل داخلی و محیطی دچار اریتم مولتی فرم و یا اریتم آکرال حاد شوید، باید برای درمان اقدام نمایید. این نمونه از اختلالات پوست شما را قرمز، متورم، زخم و یا ایجاد آکنه و اسکار آکنه خواهد نمود. این نمونه اختلالات بر روی پوست شما، زیبایی پوست را از بین خواهند برد و معمولا دلیل این موارد کمبود روی و بیماری های سوء تغذیه ای است. در زمان اختلالات پیش آمده قرص زینک برای پوست شما معجزه خواهد کرد و برای بهبود وارد عمل خواهد شد.

عملکرد زینک روی انواع آسیب های پوست صورت

بعد از مصرف قرص زینک برای پوست صورت خود و از بین بردن آسیب های ایجاد شده، بهتر است بدانید نوع عملکرد این نمونه قرص ها بر روی سلول های پوستی به چه شکلی است و بعد از گذشت چند مدت می توانید این نمونه آسیب ها را درمان نمایید. از عملکرد بیولوژیکی زینک بر روی آسیب های پوستی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

زینک برای آکنه هورمونی

آکنه هایی که به دلیل بالا و پایین شدن میزان هورمون در پوست ایجاد می شوند، ارتباط مستقیمی با باکتری ایجاد آکنه( پروپیونی باکتریوم) دارد. در این حالت زینک که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد از رشد این نمونه باکتری در زمان کاهش و افزایش هورمون جلوگیری خواهد کرد.

زینک برای اسکار آکنه

اسکار آکنه یا به عبارت دیگر التهاب و جای جوش، بعد از مصرف قرص زینک برای پوست صورت، از بین خواهد رفت. زینک به بازسازی سلول های ملتهب شده در جوش کمک می کند.

زینک برای روزاسه

این نمونه آکنه در افراد با سن بالا شایع است. معمولا نیز با مصرف زینک می توانید التهابات این نمونه آکنه را کاهش دهید و از رشد باکتری مولد و آلودگی های مرتبط در پوست جلوگیری نمایید.

زینک برای ملاسما (لکه صورت)

ملاسما ها و یا لکه های قهوه ای و طوسی موجود در پوست، یک عارضه ناشی از عملکرد ناصحیح سلول های پوستی است. با مصرف قرص زینک برای پوست صورت خود می توانید سلول ها را بازیابی و بازسازی نمایید و در نتیجه این عارضه پوستی نیز بعد از گذشت مدتی درمان خواهد شد.

فواید قرص زینک برای صورت

اگر قرص زینک را مصرف کنید، بعد از گذشت مدتی تغییرات بسیار زیادی را مشاهده خواهید نمود. این تغییرات با مصرف قرص زینک برای پوست به دلیل فواید موجود ایجاد شده اند. اما این فواید کدامند و در صورت مصرف مداوم محصولات مراقبتی و یا مصرف زینک می توانیم مشکلات رخ داده را رفع نماییم؟ در ادامه به فواید قرص زینک در زمینه های مختلف خواهیم پرداخت.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

روی و یا قرص زینک برای پوست در برابر آفتاب بسیار مفید است و مانند لایه ای قدرتمند در برابر آفتاب عمل خواهد کرد. در نتیجه استفاده مداوم از روی و یا کرم های ضد آفتابی که دارای روی هستند، صافی و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان خواهند آورد. با استفاده از روی بازتاب UV آفتاب را به صورت کامل مشاهده خواهم نمود و UV هیچگونه جذبی در پوست نخواهد داشت.

کاهش ترشح سبوم (غدد چربی پوست) و ایجاد آکنه یا جوش

غدد سبوم یا چربی پوست یکی از مواردی است که برای پوست شما بستری مناسب را فراهم خواهد کرد. در این حالت باکتری برای رشد محیط مناسبی دارد. بعد از مصرف قرص زینک برای پوست صورت، می توانید این هورمون و میزان ترشح آن را کنترل نمایید. همچنین خاصیت آنتی باکتریال بودن روی سبب جلوگیری رشد باکتری در این محیط خواهد شد. در این حالت آکنه و یا جای جوشی در پوست خود مشاهده نخواهید نمود.

جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست صورت

سلول های پوستی با مصرف قرص زینک برای پوست، تولید و ترشح کراتین توسط کراتینوسیت های پوستی را تنظیم خواهند نمود. این کراتین در روزنه های پوستی تجمع می یابد و عدم تنفس سلولی در منافذ سبب ایجاد آکنه و … خواهد شد. به همین دلیل با مصرف روی و یا زینک می توانید این نمونه مشکلات را درمان نمایید و در آلودگی هوا نیز مراقب منافذ بسته پوست خود باشید.

مقابله با علائم پیری پوست

همانطور که در ابتدا عنوان نمودیم، مصرف قرص زینک برای پوست صورت باعث بازسازی سلول های پوستی خواهد شد. در صورت استفاده مداوم از روی، پوست شما شروع به کلاژن سازی خواهد کرد. کلاژن، می تواند استحکام سلول های پوستی و کشسانی آن ها را تنظیم نماید. در این حالت بعد از گذشت مدتی در پوست خود، احساس افتادگی، چین و چروک و … را نخواهید داشت. با مصرف قرص زینک به صورت مداوم، کلاژن و الاستین سازی پوست را تحریک خواهید نمود.

بهبود زخم های پوستی

بسیاری از ما ممکن است توسط چاقو و … دست خود و مناطق دیگر بدن را زخمی کنیم. در بسیاری از موارد نیز مشاهده شده است که درمان زخم به کندی صورت می پذیرد. دلیل این مورد عدم استفاده از قرص زینک برای پوست صورت و بدن است. در صورت استفاده از زینک به صورت مداوم، شاهد بازسازی التهابات ناشی از زخم و … خواهیم بود. همچنین با مصرف روی می توانیم التهاب، خارش، سوزش و موارد متنوع دیگر را نیز برطرف کنیم.

پوست را مرطوب و هیدراته نگه میدارد

با مصرف زینک، می توانید سلول های هیدراته ای داشته باشید. زینک با تاثیر بر عملکرد سلولی، مانع از بین رفتن آب سلول های پوستی خواهد شد. در نتیجه همواره پوستی مرطوب و هیدراته خواهید داشت. در نظر داشته باشید که مصرف زینک و روی همواره با میزان زیادی آب صورت می پذیرد. در این حالت رطوبت رسانی به سلول ها نیز تحریک خواهد شد. همچنین با افزایش رطوبت، می توانید سلول های زنده و سالمی داشته باشید.

کاهش تیرگی پوست

مصرف قرص زینک برای پوست صورت و زیبایی آن، سبب می شود تا با مهار ملانوسیت ها برای تولید رنگدانه پوست، تیرگی پوست کم کم از بین برود. با کنترل این مورد، ملانین تولید شده از سلول های ملانوسیت به کمترین میزان خود خواهند رسید. در این حالت، می توانیم شاهد روشن شدن نقاط مختلف بدن گردیم. شما می توانید با مصرف قرص زینک تمامی موارد عنوان شده را بعد از مدت زمان مصرف، مشاهده نمایید.

سخن پایانی
شما می توانید برای خرید قرص زینک که تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست دارد، از طریق داروخانه های معتبر اینترنتی اقدام نمایید. نمونه ای از این داروخانه ها، داروخانه آنلاین داروبوم است. در این حالت می توانید زینک مورد نظر خود را از این داروخانه تهیه و برای رفع مشکلات پوستی خود مصرف نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.