تاثیر گینر بعد از چند روز مشخص می شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از سوالاتی که این روزها در فضای اینترنت بسیار مطرح است این است که تاثیر گینر بعد از چند روز مشخص می شود؟ در این جا به این سوال از منظر علمی و بر اساس نظرات مصرف کنندگان پاسخ می دهیم. البته نکته مهم در مصرف گینر و هر نوع مکمل بدنسازی دیگر انتخاب گینر مطابق با هدف ورزش و شرایط فیزیکی ورزشکار است. اینکه گینر بعد از چه مدت تاثیر می گذارد ممکن است مسیر شما را برای رسیدن به هدفتان دورتر کند. برای خرید و مشاهده قیمت مکمل گینر از برندهای ایرانی و خارجی به سایت داروخانه داروبوم مراجعه فرمایید.

گینر چیست؟

مکمل های گینر حاوی پروتئین و کربوهیدرات، چربی مفید، ویتامین و مینرال هاست که به طور کلی در هر شیک ۱۰۰۰ کیلوکالری فراهم می کند. پودرهای گینر روشی ساده، مقرون به صرفه و بدون عوارض برای افزایش کالری دریافتی شما هستند.

نکته همین جاست، نتیجه ای که گینر به شما می دهد افزایش وزن نیست بلکه افزایش کالری است تا به شما این اطمینان را بدهد که مقدار کالری کافی در روز را برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود مصرف می کنید سپس اگر به طور مداوم گینر را مصرف کنید، می توانید نتایج را در عرض یک یا دو ماه ببینید.

نکته مهم درباره مصرف گینر فراموش نکردن تغذیه سالم و کافی است. چرا که مصرف گینر باید در کنار وعده های غذایی انجام شود.

هر چند که اگر غذاهای ناسالم زیادی مانند فست فودها بخورید، بدون اینکه مراقب کل کالری دریافتی باشید، می توانید در کمتر از ۲ هفته نتایج را ببینید، ۳ تا ۴ کیلوگرم اضافه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: مکمل گینر چیست و چه انواعی دارد؟

چرا افزایش وزن با گینر اینقدر سخت است؟

امروزه اکثر مردم به دنبال رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن یا برنامه تناسب اندام هستند. با این حال، برخی از افراد به دنبال راهی برای افزایش وزن و بهبود اندام لاغر خود هستند. عوامل متعددی می توانند در کاهش وزن نقش داشته باشند، مانند:

متابولیسم سریع

عده ای از خوردن هر خوراکی که جلو چشمانشان است دریغ نمی کنند اما باز هم در اضافه کردن وزن مشکل دارند. اینجاست که متابولیسم بدن وارد عمل می شود.

متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن کالری می سوزاند و غذا را به انرژی تبدیل می کند. بدن در حین انجام فعالیت های روزانه، ورزش و حتی زمانی که در حالت استراحت هستید، کالری می سوزاند.

اگر متابولیسم سریعی دارید، بدن شما کالری را با سرعت بیشتری می سوزاند. به بیان ساده برای حفظ وزن خود باید هر روز کالری بیشتری مصرف کنید.

غذا نخوردن به اندازه کافی

این موضوع کاملا واضح است. اگر در طول روز کالری کافی مصرف نمی کنید، هیچ راهی برای افزایش حجم وجود ندارد.

طبق گفته وزارت بهداشت ایالات متحده، مردان بالغ به طور کلی به حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز برای حفظ وزن نیاز دارد. از سوی دیگر، زنان بالغ روزانه به حدود ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری نیاز دارند.

اگر لاغر هستید و می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از آنچه بدنتان در روز می‌سوزاند، مصرف کنید.

به عنوان مثال، اگر بدن شما روزانه ۲۸۰۰ کالری می سوزاند، باید تلاش کنید تا روزانه ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ کالری مصرف کنید تا به مازاد کالری برسید.

بیش از حد ورزش کردن

ورزش برای تناسب اندام ایده خوبی است. اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به افزایش وزن و حجم نیز کمک کند. اما اگر زیاده روی کنید، می تواند تاثیر معکوس بگذارد.

به عنوان مثال، صرف ساعت ها برای انجام تمرینات قلبی می تواند مقادیر زیادی کالری را بسوزاند. اگر در تلاش برای کاهش وزن بودید، کار خوبی بود. اما اگر قصد دارید حجم خود را افزایش دهید، واقعاً نمی خواهید با ورزش زیاد، عضله خود را از دست بدهید.

آیا گینر در افزایش وزن سریع کمک می کند؟

پودر گینر به شما در افزایش سایز کمک می کند، در این شکی نیست. اما شما باید درباره تیپ بدنی که می خواهید بسازید دقیق تر باشید.

آیا به دنبال یک هیکل چاق با شکم برآمده هستید؟ ادامه دهید و هر روز بدون هیچ گونه تمرینی گینر مصرف کنید؛ احتمالاً در عرض چند روز یا چند هفته چربی شکم و پهلوها آویزان خواهد شد.

اما اگر هدف شما ساخت عضله بدون چربی و دستیابی به ترکیب بدنی مناسب است، باید آماده باشید که ساعت های بی شماری تمرین قدرتی داشته باشید، بنابراین میبایست یک برنامه غذایی موثر برای افزایش وزن را دنبال کنید و به برنامه تناسب اندام خود متعهد بمانید.

مکمل گینر چقدر طول می کشد تا هضم شود؟

ترکیبات گینرها یکسان نمی باشد. برخی برندها کالری بیشتری ارائه می دهند، برخی با سایر مکمل ها مانند گلوتامین و کراتین تقویت می شوند، برخی پروتئین کمتری دارند. به انتخاب گینریکه با اهداف ورزشی تان سازگارتر است بستگی دارد.

اگر به دنبال یک افزایش دهنده حجم سریع هضم هستید، گینری را انتخاب کنید که از کربوهیدرات های ساده مانند گلوکز، مالتوز، لاکتوز یا ساکارز استفاده می کند. این نوع پودر گینر برای مصرف صبح یا بعد از ورزش ایده‌آل است، زیرا فوراً جذب بدن می‌شود و باعث افزایش سریع انرژی می‌شود.

اگر به گینری نیاز دارید که مواد مغذی را آزاد کند، یکی را انتخاب کنید که از کربوهیدرات های پیچیده مانند ذرت مومی، آرد جو دوسر یا مالتودکسترین استفاده می کند. این نوع گینر باعث می شود احساس سیری کنید و بدن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. قبل از خواب یا برای لحظاتی که برای ساعات زیادی به یک وعده غذایی کامل دسترسی نخواهید داشت، گینر را مصرف کنید.

چگونه در کمترین زمان ممکن وزن اضافه کنید؟

وقتی نوبت به جمع کردن ماهیچه های بدون چربی می رسد، هیچ میانبری وجود ندارد. در اینجا چند نکته آزمایش شده در مورد چگونگی ایجاد توده بدون چربی با سرعت ثابت آورده شده است:

کالری بیشتری مصرف کنید.

اگر لاغر هستید، باید در طول روز غذای بیشتری بخورید. بدن شما به مقدار مناسبی کربوهیدرات نیاز دارد تا انرژی لازم برای تمرینات را به شما بدهد. سیب زمینی، برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار یا نان سبوس دار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا کربوهیدرات های سالم بدن خود را تامین کنید.

شما همچنین به منبع خوبی از پروتئین برای سوخت رسانی به رشد و ترمیم عضلات نیاز خواهید داشت.

بیشتر گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، پنیر یا لوبیا بخورید. نوشیدن یک شیک پروتئینی نیز می تواند به شما در رفع نیازهای پروتئینی بالای بدن کمک کند.

سخن پایانی
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که تاثیر گینر بعد از چند روز مشخص می شود. پاسخ کلی؛ همه چیز به این بستگی دارد که شما به دنبال چه نوع نتایجی هستید.
اگر هدف شما افزایش وزن و چاقی است، گینر در رسیدن شما به این هدف در حدود ۲ هفته کمک می کند. اما اگر می خواهید بدنی عضلانی و خوش تراش داشته باشید، رسیدن به این هدف بیش از چند هفته طول می کشد.
استفاده از گینر قطعا می تواند به حجیم شدن شما کمک کند. اما مصرف آن بدون هیچ گونه ورزش یا برنامه غذایی احتمالاً باعث تحلیل شما می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.