تفاوت پودر کلاژینو آبی و صورتی

آنچه در این مقاله می خوانید:
پودر کلاژینو بهترین مارک پودر کلاژن در ایران است که هنگام خرید پودر کلاژن با مراجعه به هر داروخانه ای توصیه می شود. این پودر کلاژن در دو رنگ آبی و صورتی عرضه می شود. قصد داریم در این مقاله از مجله داروبوم به بررسی ترکیبات، شباهت و تفاوت پودر کلاژینو آبی و صورتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کلاژن چیه و برای چی خوبه؟

احتمالاً کلمه کلاژن را از درس‌های زیست‌شناسی مدرسه می شناسید، زیرا کلاژن برجسته‌ترین پروتئین بدن ما است که در پوست، رباط‌ها و ماهیچه‌ها یافت می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند کلاژن را کم اهمیت تلقی کند، زیرا این پروتئین سخت‌کوش برای سلامت کلی پوست و استخوان های ما مفید است.

در سال‌های اخیر، احتمالا اینفلوئنسرها یا مدل‌ها را دیده باشید که از پودرهای کلاژن تعریف و تمجید می‌کنند و ادعا می‌کنند که مصرف روزانه کلاژن پوست صورت را تپل و با نشاط می‌کند.

پودر کلاژن چیست؟

بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما متأسفانه پس از ۲۰ سالگی،  حدود ۱٪ کلاژن کمتری در پوست تولید می شود که باعث نازک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

پودرهای کلاژن ادعا می کنند که با اتصال این پروتئین قوی به شکل پپتید مستقیماً به معده، با از دست دادن کلاژن مبارزه می کنند. پودر کلاژن سلامتی و درخشندگی پوست از درون را نوید می دهد. البته کلاژن به شکل قرص هم تولید می شود که برخی افراد به دلیل مشکلاتی که با بلعیدن قرص دچار می شوند، پودر کلاژن را بهتر از قرص استفاده می کنند.

در وبسایت healthline می خوانیم:
کاهش کلاژن در اثر افزایش سن اجتناب ناپذیر است، اما رژیم غذایی و سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می توانند این روند را تسریع کنند. سبک زندگی سالم با اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل و پیروی از یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و سایر غذاهای مغذی می تواند به محافظت در برابر کاهش سطوح کلاژن کمک کند. همچنین می توانید با مصرف مکمل ها کلاژن خود را افزایش دهید.

پودر کلاژن آبی برای چی خوبه؟

باید بگوییم که پودر کلاژن آبی پیش از محصول صورتی رنگ مطرح شد و به دلیل استقبالی که از این پودر کلاژن ساز صورت گرفت شرکت سازنده اقدام به تولید پودر کلاژینو صورتی رنگ کرد. اگر روی جعبه محصول را مشاهده کنید روی آن عنوان Beauty نوشته شده است. اما پودر کلاژن بیوتی صورتی چه تفاوتی با کلاژن پودری آبی کرده است؟ یا پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی باید ترکیبات آن را به دقت بررسی کرد.

پودر کلاژن کلاژینو آبی

ترکیبات پودر کلاژن آبی

کلاژن پپتید تنها ترکیب موجود در پودر کلاژن آبی است. پپتیدهای کلاژن شکلی از کلاژن هستند اما ممکن است تعجب کنید که کلاژن و ژلاتین تقریباً دقیقاً یکسان هستند. ژلاتین فقط نسخه فرآوری شده این پروتئین رایج است. بزرگترین تفاوت بین پپتیدها و ژلاتین در نحوه حل شدن آنهاست. مکمل‌های پپتید کلاژن وزن مولکولی کمی دارند، بنابراین می‌توانند در آب سرد یا گرم حل شوند و ظاهراً هضم آنها آسان‌تر است.

اما ژلاتین فقط در آب داغ حل می شود. هضم ژلاتین حل نشده نیز می تواند برای معده افراد کمی سخت باشد. از آنجایی که پپتیدهای کلاژن می توانند به راحتی در آب با هر دمایی حل شوند، پپتیدهای کلاژن در محصولات کلاژن سازی پوست استفاده می شوند.

انواع مکمل کلاژینو

پودر کلاژن صورتی برای چی خوبه؟

پودر کلاژینو صورتی از دیگر انواع مکمل های کلاژن ساز در داروخانه هاست که بعد از کلاژینو آبی عرضه شده است. کلاژینو صورتی حاوی مواد مغذی بیشتری است، از همین رو اثربخشی و نیز قیمت آن بالاتر است. پودر کلاژن صورتی کلاژینو مزایایی مانند دیگر همتایان خود دارد. یعنی برای سلامت و جوانسازی پوست موثر است. با این حال به دلیل زینک و بیوتین در ترکیبات خود برای شادابی و طراوت موها نیز مفید است.

پودر کلاژینو بیوتی

ترکیبات پودر کلاژن صورتی

کلاژن فقط یکی از ترکیبات پودر کلاژن صورتی می باشد. اما این محصول از مواد مغذی دیگری نیز تشکیل شده است.

زینک

زینک یکی از مواد معدنی بسیار مفید برای حفظ سلامتی پوست و مو است. مصرف مقدار کافی این ریزمغذی از ریزش مو جلوگیری کرده و با خواص آنتی اکسیدانی در بازسازی پوست نقش بسزایی دارد.

بیوتین

بیوتین از مهم ترین ترکیبات موجود در پودر کلاژینو بیوتی صورتی است که برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید است. این ویتامین معمولا همراه با زینک برای جلوگیری از ریزش مو تجویز می‌شود و با تحریک پروتئین سازی در بدن زیبایی پوست و موی شما را دوچندان می‌کند.

ویتامین ث

ویتامین ث موجود پودر کلاژن صورتی یک ویتامین ضروری است که تأثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست و مو دارد. این ویتامین با کلاژن سازی از پیری پوست جلوگیری کرده و طراوت و شادابی را به پوست و موی شما باز می‌گرداند. ویتامین ث بهبود زخم ها و مشکلات پوستی مانند اگزما را تسریع می‌کند.

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک با آبرسانی پوست چین و چروک ها را بهبود بخشیده و با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت مفاصل نیز بسیار مفید است. مصرف این ترکیب با فرآیند پیری مقابله کرده و از تأثیر عوامل محیطی بر پوست جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی
این مقاله به بررسی تفاوت های کلاژینو صورتی و آبی اختصاص داده شد. امیدواریم سوالات و ابهامات موجود درباره اینکه پودر کلاژن ابی بهتره یا صورتی برایتان برطرف شده باشد. اما اگر باز هم سوالی در ذهنتان است می توانید آن را در انتهای این مقاله ثبت کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.