چای سبز برای لاغری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
آیا چای سبز و قهوه سبز برای لاغری موثر هستند؟ در مورد خواص این دو نوشیدنی چیزی می‌دانید؟ تفاوت بین چای و قهوه سبز چیست؟ استفاده از چای سبز و قهوه سبز برای لاغری چه عوارضی را به دنبال دارد؟ چای سبز و قهوه سبز برای لاغری بسیار اثر گذار هستند به همین دلیل است که از این دو ماده در مکمل‌های تناسب اندام و کاهش وزن استفاده می‌کنند. چای سبز و قهوه سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و خواص فراوانی برای ارتقاء سطح سلامتی بدن دارند. در این مقاله با مجله داروبوم با ما همراه شوید تا بیشتر راجع به خواص کاهش وزن چای و قهوه سبز و نحوه‌ی مصرف آن آشنا شوید.

خواص چای سبز برای لاغری

چای سبز (Green Tea) از گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) به دست می‌آید و یک نوشیدنی سالم است که قرن‌هاست در دنیا به‌خصوص در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سبز برای لاغری بسیار اثر گذار است همچنین مزایای فراوانی برای سلامتی بدن دارد و با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان از سیستم قلب و عروق محافظت می‌کند.

چای سبز برای لاغری

اگرچه همه قسمت‌های گیاه چای قابل‌ استفاده است اما عصاره به‌دست‌آمده از برگ‌های آن بیشترین مزایا را برای سلامتی بدن خصوصاً کاهش وزن ارائه می‌دهد. دو ترکیب اصلی موجود در چای سبز که مسئول تأثیرات شگفت‌انگیز این نوشیدنی مفیدند، کاتچین ها و کافئین هستند که خاصیت ترموژنز دارند و متابولیسم چربی‌ها را در بدن افزایش می‌دهند.

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که مصرف چای سبز به‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای مصرف انرژی روزانه را در فرد افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز برای لاغری با افزایش کالری‌های سوزانده شده در دوره فعالیت ورزشی و ادامه چربی سوزی در طول استراحت می‌تواند به‌طور بسیار مطلوبی باعث کاهش وزن افراد شود.

علاوه بر موارد ذکرشده چای سبز اکسیداسیون چربی‌ها را در طول یک دوره ۲۴ ساعته از زمان مصرف افزایش می‌دهد. مصرف طولانی‌مدت چای سبز به شکل عصاره، قرص یا چای که رایج‌ترین شکل مصرف آن است باعث کاهش وزن متوسط افراد می‌شود. اگر مصرف چای سبز برای لاغری با فعالیت ورزش همراه باشد این تأثیر چشمگیرتر خواهد بود.

برای مشاهده بهترین مکمل حاوی چای سبز “کپسول لاغری تن لس” کلیک کنید.

خواص قهوه سبز برای لاغری

قهوه سبز (Green Coffee) یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید است که اخیراً جای خود را در میان خوراکی‌های چربی سوز باز کرده است. قهوه سبز همان قهوه معمولی قبل از بو دادن است. قهوه سبز سرشار از اسید کلرژنیک است که با فعال کردن ژن‌های دخیل در چربی سوزی می‌تواند انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری و اکسیداسیون آن‌ها را افزایش دهد. به همین دلیل از قهوه سبز در ترکیبات انواع مکمل چربی سوز استفاده می‌نمایند.

قهوه سبز برای لاغری

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان و کافئین موجود در قهوه سبز برای لاغری از تولید سلول‌های جدید چربی و انباشته شدن آن‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. این تأثیر، تکمیل‌کننده خاصیت چربی سوزی این نوشیدنی مفید است که آن را به یک ماده چربی سوز قوی و محبوب تبدیل کرده است.

مصرف قهوه سبز برای لاغری باعث کاهش جذب قند موجود در رژیم غذایی و درنتیجه کاهش ترشح انسولین می‌شود. قهوه سبز آزادسازی اسیدهای چرب از بافت چربی را تسهیل کرده و بدن را وادار به سوزاندن آن‌ها می‌کند.

چای سبز و قهوه سبز برای لاغری و سلامتی بدن مزایای فراوانی دارند و از ابتلا به بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشارخون و یبوست جلوگیری می‌کنند.

تفاوت چای سبز و قهوه سبز

چای سبز با دارا بودن L-theanine تأثیرات آرامش بخشی دارد و برانگیختگی حاصل از کافئین را تعدیل می‌کند. چای سبز برای لاغری در مقایسه با قهوه سبز مقدار کمتری کافئین دارد بنابراین مصرف آن در عصرها نیز مشکلی در خواب شبانه شما ایجاد نخواهد کرد.

در رابطه با ارتقاء سلامت از کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از بیماری‌ها نیز تحقیقات نشان داده است که چای سبز نسبت به قهوه سبز مؤثرتر است. چای سبز از ابتلا به دیابت جلوگیری کرده، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

مقایسه چای سبز و قهوه سبز

تأثیرات قهوه سبز و چای سبز برای لاغری

در این شکی نیست که چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌های دنیاست. این نوشیدنی چربی سوز روند پیری را کند کرده و مزایای فراوان دیگری ازجمله بهبود عملکرد مغز دارد.

کافئین موجود در چای سبز مانع تولید واسطه عصبی مهاری آدنوزین شده و غلظت نوراپی نفرین و دوپامین را افزایش می‌دهد. ال کارنیتین موجود در چای سبز اثرات سینرژیکی با کافئین دارد و باعث افزایش فعالیت واسطه عصبی GABA می‌شود.

مسئله قابل‌ توجه دیگر در رابطه با چای سبز و قهوه سبز این است که مقدار کافئین در قهوه سبز بسیار بالاتر از چای سبز است؛ بنابراین مصرف قهوه سبز برای لاغری در طول دوره کوتاه‌تر با آزادسازی هورمون‌هایی مانند آدرنالین و دوپامین باعث افزایش سوخت‌وساز و تولید انرژی در بدن می‌شود.

  • چای سبز برای لاغری موثرتر است یا قهوه سبز؟

البته هردو نوشیدنی مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند ولی اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را برای کاهش وزن استفاده کنید قهوه سبز برای لاغری مفیدتر است. با مصرف قهوه سبز شما کاهش وزن سریع‌تری را تجربه خواهید کرد.

قهوه سبز بدون نیاز به فعالیت‌های ورزشی سنگین یا رژیم‌های غذایی سخت به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه سبز برای لاغری به دلیل فرآوری نشدن حاوی مقادیر بالایی اسید کلرژنیک است که یک آنتی‌اکسیدان قوی است که سطح گلوکز خون را کنترل کرده و سلول‌های پوست را از آسیب محافظت می‌کند. قهوه سبز ظرفیت آنتی‌اکسیدانی خون را نیز به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

همچنین شایان‌ ذکر است که چای سبز و قهوه سبز در صورتی در کاهش وزن مؤثر هستند که بدن نسبت به کافئین مقاوم نباشد؛ بنابراین اگر شما به مصرف قهوه اعتیاد دارید تأثیر این نوشیدنی‌های سالم بر شما بسیار کمتر از سایر افراد خواهد بود.

برای مشاهده بهترین مکمل قهوه سبز “قرص گرین کافی” کلیک کنید.

نحوه مصرف قهوه سبز و چای سبز برای لاغری

شما می‌توانید از قهوه سبز و چای سبز برای لاغری به صورت جوشانده استفاده کنید. اما واضح است که در صورت مصرف مکمل‌های حاوی این دو ماده خیلی سریع‌تر به وزن دلخواه خود می‌رسید بهترین راه برای تهیه این مکمل‌ها مراجعه به مراکز معتبر همچون داروخانه‌های آنلاین و یا حضوری است.

نحوه صحیح مکمل قهوه سبز و چای سبز برای لاغری بر روی خود محصول درج شده است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای اطلاع از بهترین زمان مصرف مکمل قهوه سبز و چای سبز برای لاغری با پزشک خود نیز مشورت کنید.

لاغری با چای سبز

عوارض قهوه سبز و چای سبز برای لاغری

هردوی این نوشیدنی‌ها حاوی کافئین هستند و می‌توانند عوارض جانبی ناشی از مصرف کافئین را در بدن به وجود بیاورند. برخی از عوارض کافئین عبارت‌اند از افزایش تپش قلب، ناراحتی‌های گوارشی و مشکلات خواب. برای در امان ماندن از عوارض جانبی این نوشیدنی‌ها مصرف آن‌ها را از مقادیر پایین شروع کنید تا بدن به آن‌ها عادت کند و خودش را با این ترکیبات وفق دهد.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به کافئین آلرژی دارید می‌توانید از برخی مکمل‌های موجود در داروخانه آنلاین داروبوم و یا حتی با استفاده از راهکارهای اصولی کاهش وزن و مقالات علمی و تائید شده در این خصوص که در مجله داروبوم قرار دارد، اقدام به کاهش وزن و یا لاغری بکنید.

سخن پایانی:
در حالی‌ که همه موارد گفته‌شده در مورد چای سبز و قهوه سبز کاملاً درست است اما بهترین راه برای کاهش وزن کاهش کالری‌های مصرفی و فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته است. برای موفقیت در کاهش و کنترل وزن سعی کنید از میوه‌ها و خوراکی‌های استفاده کنید که کالری کمی دارند و با حجم زیاد می‌توانند معده شمارا پر کنند. سعی کنید غذاهای کم‌چرب مصرف کنید و بیشتر از غذاهای آب پز و بخارپز در رژیم غذایی استفاده کنید. برای حفظ سلامتی خودتان بر این موارد تمرکز کنید و در کنار آن روزانه از چای سبز و قهوه سبز استفاده کنید تا خیلی سریع‌تر به وزن مطلوب برسید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.