مولتی ویتامین مینرال برای لاغری

آنچه در این مقاله می خوانید:
تغذیه یکی از فاکتورهای مهم برای کاهش وزن است. رژیم های غذایی نامناسب می تواند از عملکرد بدن در سطوح مطلوب جلوگیری کند. کاهش کالری نیز می‌تواند باعث کمبود نیازهای تغذیه‌ای در رژیم‌های غذایی شود. ویتامین ها راهی برای پر کردن شکاف های غذایی، کاهش میل به خوردن و افزایش متابولیسم هستند. ۵ ویتامین محبوب کاهش وزن شامل ویتامینC ، B، D، آهن و منیزیم است. مصرف این ویتامین ها به صورت جداگانه یا مولتی ویتامین مینرال تاثیر زیادی در لاغری دارند.

آیا ویتامین ها باعث کاهش وزن می شوند؟

اکثر مواقع کاهش وزن به رژیم غذایی متعادل بستگی دارد. یک رژیم غذایی سالم تضمین می کند که بدن به درستی کار می کند و تمام نیازهای تغذیه ای برآورده می شود. حتی وقتی که زمان یا منابع محدود است، ویتامین ها و مکمل ها می توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند.

ویتامین ها چگونه به کاهش وزن کمک می کنند؟

نظریه اصلی در مورد اینکه آیا ویتامین ها به کاهش وزن کمک می کنند، تأثیر ویتامین بر اشتها است. با شروع کاهش سطح مواد مغذی، بدن اغلب شروع به تحریک اشتها برای جبران منابع از دست رفته می کند. با مصرف غذاهای سالم یا ویتامین ها، فرد می تواند از متعادل ماندن سطح مواد مغذی اطمینان حاصل کند. ویتامین ها همچنین می توانند به کنترل هوس غذایی کمک کنند.

کاهش وزن ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. ویتامین ها به تنهایی کمک زیادی به کاهش وزن نمی کنند. کلید کاهش وزن تغییر سبک زندگی است. یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش وزن طولانی مدت بسیار بیشتر از ویتامین ها به تنهایی مفید است. ویتامین ها به منظور حمایت از کاهش وزن هستند. ویتامین B، D، C، آهن و منیزیم پنج ماده مغذی محبوب برای کاهش وزن هستند.

ویتامین های مفید برای لاغری

افزایش وزن در چند دهه اخیر به یک موضوع رایج در سراسر جهان تبدیل شده است. این بیماری با بسیاری از بیماری های دیگر مانند افزایش فشار خون، قند خون بالا، افزایش کلسترول و چاقی مرتبط است.

کنترل وزن به دلیل مشغله های امروزی و سبک زندگی نامناسب سخت شده است. با این حال، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مقابله با این مشکل، استفاده از غذاهایی است که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

چندین ماده مغذی به کاهش وزن کمک می کنند و گنجاندن آنها در رژیم غذایی می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد. یکی از این مواد مغذی ویتامین ها هستند. ویتامین ها به دلیل پتانسیل آنها برای بهبود متابولیسم و ارائه انرژی پایدار برای عملکرد اساسی بدن شما ضروری هستند. در این بخش ۵ ویتامین و ماده معدنی موثر در لاغری را معرفی می کنیم.

۱- ویتامین B

وظیفه اصلی ویتامین B در لاغری، به ویژه ویتامین B12، متابولیزه کردن غذا به سوخت برای بدن است. ویتامین B بر عملکرد مغز، سطح انرژی و سلامت و عملکرد سلولی تأثیر می گذارد. منابع غذایی ویتامین B شامل لوبیا، تخم مرغ، غلات کامل و موز است. B12 به طور طبیعی تولید نمی شود، بنابراین گیاهخواران برای اطمینان از متعادل ماندن سطح مواد مغذی باید ویتامین ها را مصرف کنند. ویتامین B12 همچنین به بدن کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را تولید کند و اکسیژن را به ماهیچه ها برساند که عاملی حیاتی در افزایش قدرت است.

۲- ویتامین D

تمام ویتامین D مورد نیاز بدن را می توان از نور خورشید به دست آورد. ویتامین D به قوی نگه داشتن استخوان ها و متعادل نگه داشتن سطح هورمون ها کمک می کند. برخی شواهد همچنین نشان می دهد که ویتامین D به کاهش چربی بدن کمک می کند. چاقی عاملی خطرناک برای سطوح پایین ویتامین D در نظر گرفته می شود. از آنجایی که اکثر رژیم ها فاقد سطوح کافی ویتامین D هستند، مکمل ها توصیه می شوند. منابع ویتامین D شامل ماهی، زرده تخم مرغ و غلات غنی شده است.

۳- ویتامین C

طبق مطالعات انجام شده، سطح ویتامین C با توده بدن نسبت معکوس دارد. افرادی که سطوح کافی دارند، ۳۰ درصد بیشتر چربی را پس از ورزش متوسط نسبت به افرادی که سطوح پایین دارند اکسید می کنند. این نشان می دهد که افراد دارای کمبود ویتامین C ممکن است در برابر کاهش چربی مصونیت بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر، سطوح بالا به طور قابل توجهی به تمرینات چربی سوزی کمک می کند. بنابراین خوردن غذاهای غنی از ویتامین C می تواند کاهش وزن را تسهیل کند.

۴- آهن

آهن از مواد مغذی انرژی ایجاد می کند و اکسیژن را به سلول های بدن می رساند. هرچه ماهیچه ها اکسیژن بیشتری داشته باشند، چربی بیشتری می سوزانند. سطوح پایین آهن به طور مستقیم بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد. منابع غذایی شامل گوشت بدون چربی، صدف، لوبیا و اسفناج است. افزایش مصرف ویتامین C می تواند به بدن کمک کند تا غذاهای غنی از آهن را راحت تر جذب کند.

۵- منیزیم

منیزیم مسئول طیف وسیعی از واکنش‌ها در بدن، به ویژه تولید انرژی و قدرت و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها است. سطوح پایین منیزیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات، درد و سفتی شود. منیزیم همچنین به کنترل فشار خون و تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. منابع غذایی شامل آجیل، دانه‌ها، حبوبات و سبزیجات پهن برگ است.

سخن پایانی
یک رژیم غذایی غنی از ویتامین می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، تا زمانی که سبک زندگی فعالی نداشته باشید، وزن کم نمی کنید. در کنار مصرف غذای سالم، ورزش منظم نیز به همان اندازه مهم است. تناسب اندام را حفظ می کند و به کاهش وزن و چربی اضافی کمک می کند. علاوه بر این، می توانید از مکمل ها برای حمایت از تلاش های کاهش وزن خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.