چرا باید مولتی ویتامین بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
گاهی انسان به دلایل مختلف مانند بیماری، بارداری و … دچار کمبود تعداد زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن خود می شود. امکان مصرف غذاها و خوراکی های حاوی تمامی این مواد جهت جبران کمبودهای موجود بدن وجود نخواهد داشت. شرکت های دارویی ابتکار عمل به خرج داده و دست به تولید مولتی ویتامین ها زده اند. اما برای برخی افراد سوال پیش می آید که چرا باید مولتی ویتامین بخوریم؟ و خرید مولتی ویتامین چقدر ضروری است؟ برای رسیدن به جواب این سوال تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مولتی ویتامین یک مکمل غذایی مفید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. ویتامین ها و مواد معدنی مواد اصلی تشکیل دهنده بدن هستند. کمبود هر یک از این مواد می تواند بدن را دچار اختلال و مشکل کند. بدن انسان در طول روز نیازمند دریافت میزان مشخصی از انواع ویتامین و مواد معدنی می باشد. این مواد از راه های مختلف مانند مصرف انواع غذاها، میوه ها و سبزیجات دریافت می گردد.

این محصول حاوی تعداد زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. میزان و نوع ویتامین های به کار رفته در مکمل های تولیدی شرکت های مختلف متفاوت است. هر تولیدکننده ای، بسته به سلیقه خویش درصدی از ویتامین ها و مواد معدنی را به میزان های مشخصی ترکیب و به تولید این محصول می پردازد.

چه کسانی باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟

مولتی ویتامین یک ترکیب موثر در درمان کمبودهای بدن است. در بخش قبلی گفتیم مولتی ویتامین را افرادی که به دلایل مختلف در بدن خود دچار کمبود شده اند باید مصرف کنند. اما این افرادی چه کسانی هستند را در ادامه با هم بررسی می کنیم؛

سالمندان

مولتی ویتامین در دوران  سالمندی ضروری می باشد. افزایش سن در میزان جذب مواد مختلف بدن تاثیر بسزایی دارد. هرقدر که سن بالا برود بدن مواد معدنی و ویتامین ها را به سختی جذب می کند. این مکمل می تواند جهت تامین مواد مغذی بدن تاثیر بسزایی در این دوران داشته باشد.

اصلاح کمبودهایی غذایی

مولتی ویتامین جهت تامین مواد مغذی از دست رفته بدن مفید می باشد. ممکن است بدن بر اثر مصرف داروهای مختلف، جراحی یا بیماری های خاص مانند دیابت دچار مشکل و کمبود شود. این محصول می تواند به تامین مواد مغذی بدن در این دوران کمک کند.

افزایش انرژی

مولتی ویتامین اگر در طول روز مصرف گردد می تواند کمبود انرژی بدن را جبران و به بالا رفتن میزان انرژی بدن کمک کند.

سم زدایی بدن

مولتی ویتامین یک محصول کاربردی و مفید می باشد. این ترکیب حاوی مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین ب کمپلکس می باشد. وجود این ترکیبات در این مکمل می تواند سهولت به انجام واکنش های آنزیمی، سم زدایی و حفظ سلامت بافت های بدن مانند بافت کبد کمک بسزایی کند.

دیگر کاربردهای مولتی ویتامین

مولتی ویتامین کاربرد بسیاری در بدن دارد. علاوه بر کاربردها و مزایایی که برای این مکمل بیان شد. این محصول می تواند در حفظ قدرت عضله، حفظ تعادل بدن، احیای حس بویایی، جلوگیری از کم شنوایی، سلامت پوست، پیشگیری از آسم و آلرژی، بهبود خلق و خو، مدیریت و کنترل استرس، پیشگیری از خشکی چشم و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان نیز موثر باشد

چرا باید مولتی ویتامین بخوریم؟

مولتی ویتامین باید به اندازه نیاز بدن مصرف گردد. بدن انسان با توجه به جنسیت، نوع فعالیت و میزان ظرفیتی که دارد نیازمند دریافت انواع مواد معدنی و ویتامین در طول روز است. این مواد را می توانیم از راه های مختلف کسب کنیم که مکمل ها یکی از راه های موثر می باشد. بدن در طول روز فعالیت های مختلفی را انجام می دهد. برای تامین نیازهای بدن و کسب انرژی لازم به غذایی نیاز داریم که بتواند، هم به افزایش انرژی و توان بدنمان کمک کند و هم بتواند کمبودهای آن را که ممکن است، در اثر بیماری خاصی ایجاد شده باشد را جبران کند.

مصرف مولتی ویتامین در زنان و مردان

میزان مصرف این مکمل در زنان و مردان متفاوت است در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم؛

  • مصرف در مردان: مکملی که برای مردان وجود دارد حاوی ترکیباتی مانند یونجه و DHEA می باشد که سبب بهبود عملکرد هورمون تستسترون در آنان می شود. همچنین به سلامت پروستات نیز کمک می کند.
  • مصرف در زنان: مولتی ویتامین مخصوص زنان با مردان متفاوت است. این محصول حاوی موادی برای سلامت ناخن، پوست و مو می باشد. برخی از مکمل های موجود در بازار نیز مخصوص مادران باردار است.
  • کودکان و نوجوانان: به دلیل اینکه رشد فکری و جسمی انسان در این دو دوران اتفاق می افتد. لذا نیاز به مکملی که بتواند نیازهای بدنی را در این دوران جبران کند و به رشد این افراد کمک کند بسیار بالاست.
  • پرورش و تناسب اندام: یکی دیگر از دلایل مصرف این محصول رسیدن به اندامی ایده آل می باشد. مواد موجود در این مکمل می تواند به افراد جهت رسیدن به اندام ایده آلشان کمک کند.
  • مصرف در سایر افراد: به دلیل ارزش غذایی بالایی که این محصول دارد لذا مصرف آن برای تمامی افراد در هر سن و جنسی نیاز است.

نقش و عملکرد ویتامین ها در بدن

ویتامین ها نقش مهمی در بدن ما دارند. آن ها علاوه بر اینکه سبب افزایش توان، سلامت اندام و افزایش قدرت بدنی ما می شوند. ویتامین منبع تامین سلامتی اندام های خارجی مانند پوست، مو و ناخن می باشد و از بیماری های مختلف جلوگیری یا آن ها را درمان می کند. در صورت کمبود شدید ویتامین، بدن دچار مشکلات بسیاری شده که اصطلاحا بدان هیپو ویتامینوز گویند. می توان گفت که ویتامین ها یکی از اساسی ترین و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بدن هستند.

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها

طبق تحقیقات صورت گرفته بدن ما نیازمند ۱۳ نوع ویتامین و ۱۵ نوع ماده معدنی می باشد. مولتی ویتامین یکی از منابع حاوی مواد مغذی ضروری بدن است. در ادامه چند مورد از بهترین مکمل های مولتی ویتامین را به شما معرفی می کنیم؛

قرص ول وومن

قرص ول وومن همان طور که از نام آن پیداست منحصرا برای خانم ها طراحی شده است. فرمولاسیون این قرص از حدود ۲۳ ماده مغذی و مفید تشکیل شده است. از جمله شاخص ترین مواد مفید در ترکیب قرص ول وومن می توان به روغن گل مغربی و گل گاوزبان اشاره کرد. این ترکیبات تاثیر مثبتی در کاهش التهابات و دردهای دوران قاعدگی دارد. از دیگر خواص ول وومن رفع کم خونی و خستگی و بی حالی است. همچنین ریزش مو ناشی از کمبود مواد مغذی را برطرف می کند.

قرص ول من

قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس مکملی است که مخصوص آقایان طراحی و تولید شده است. این مولتی ویتامین نیازهای غذایی مردان ورزشکار و غیر ورزشکار را تامین می کند. در ترکیبات این محصول چیزی حدود ۳۰ ویتامین و ماده معدنی بکار رفته است. این ریزمغذی ها هر کدام به نحوی سلامت ذهنی و جسمی آقایان را حفظ می کنند. به طور ویژه این مکمل در تقویت و افزایش قدرت باروری آقایان موثر است.

قرص مولتی وگان هولیستیکا

این قرص از مواد طبیعی تشکیل شده است. قرص مولتی وگان هولیستیکا حاوی ویتامین های ضروری بدن از جمله ویتامین D3، C، E، B و A همچنین مینرال ها مانند زینک، منیزیم، آهن و کلسیم و چند عصاره گیاهی می باشد. این مکمل برای خانم ها و آقایان مناسب می باشد و به حفظ سلامت عمومی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

قرص دی ویت اکتیو هلث اید

این قرص حاوی انواع ویتامین، مینرال، عصاره های گیاهی و آمینو اسیدها است. قرص دی ویت اکتیو هلث اید هم برای آقایان و هم خانم ها مناسب است. این قرص مکملی گیاهی است که با دارا بودن گیاه جینسینگ برای برای حفظ شادابی و تولید انرژی در بدن بسیار حائز اهمیت است. این کپسول برای افرادی که از ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین و مینرال ها رنج می برند موثر می باشد.

قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال

قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال محصول کشور آلمان می باشد و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. ویتامینK، ید، مولیبدن و کرومیوم از جمله ترکیبات تشکیل دهنده این قرص است. این قرص یکی از بهترین مکمل های دارویی برای تقویت پوست، مو و ناخن می باشد. همچنین متابولیسم طبیعی بدن را حفظ کرده و موجب افزایش قدرت بدنی می شود.

کپسول فارماژلیتان دانا

کپسول فارماژلیتان از۲۳ ماده موثر تشکیل شده است. جینسینگ یکی از مواد تشکیل دهنده این قرص است که در افزایش انرژی بدن اثر بسزایی دارد. همچنین در افرادی که رژیم یا عمل های لاغری انجام داده اند برای حفظ توان جسمی کمک می کند. این کپسول تاثیر بسیار زیادی روی تقویت سیستم ایمنی بدن می گذارد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.