بهترین زمان مصرف پودر کلاژن چه موقع است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
افرادی که برای افزایش کلاژن سازی به منظور جوانسازی پوست اقدام به مصرف این مکمل می کنند بهترین زمان برای مصرف پودر کلاژن در وعده صبحانه و به صورت محلول در نوشیدنی های سرد یا گرم است. اگر پزشک برای تقویت و استحکام بخشی مفاصل و استخوان های شما مصرف پودرهای کلاژن را تجویز کرده است طبق تجویز پزشک پیش بروید و یا در نهایت به صورت ناشتا و قبل از صرف ناشتا میل کنید. بدنسازانی که پودر کلاژن را برای بهبود عملکرد ورزشی مصرف می کنند، بهتر است برای افزایش اثربخشی با مربی خود مشورت کنند اما تقریبا هر زمانی که پودرهای کلاژن مصرف شود نتیجه خواهد داد؛ مانند بعد از تمرینات بدنسازی، قبل از صبحانه و یا بعد از شام و قبل از خواب.

کلاژن چیست

کلاژن یکی از انواع پروتئین های موجود در بدن است که می تواند فواید بسیار زیادی برای پوست، مو و مفاصل داشته باشد. در واقع بسیاری از بافت های بدن با این پروتئین ساخته شده اند. بنابراین، کمبود این پروتئین در بدن می تواند مضرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. پودر کلاژن مکملی است که می تواند برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرد. این مکمل که توسط شرکت های بسیار متنوعی در جهان ساخته شده است، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اما موضوعی که حتما باید برای مصرف این پودر به آن توجه داشته باشید این است که بهترین زمان مصرف پودر کلاژن چه زمانی است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

پودر کلاژن چیست؟

پودر کلاژن یک مکمل تغذیه ای برای تامین کلاژن مورد نیاز پوست است. این مکمل از کلاژن ماهی که به شکل هیدرولیز شده در آمده است تولید شده که به راحتی جذب بدن می شوند. مصرف این پودر به همراه نوشیدنی های گرم و سرد مختلف امکان پذیر است. فقط کافیست که به صورت منظم از این پودر استفاده کنید تا اثربخشی آن را روی پوست، مفاصل، استخوان و عضلات ببینید.

پودر کلاژینو بیوتی

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن چه موقع است؟

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید پودر کلاژن کرده اند، در مورد بهترین زمان مصرف پودر کلاژن سوال می پرسند. به طور کلی، توصیه می شود که برای جذب بهتر کلاژن آن را قبل از وعده های غذایی میل کنید. با این حال روایت ها برای بهترین زمان مصرف پودر کلاژن متفاوت است. برخی توصیه می کنند که این پودر شب ها قبل از خواب و برخی دیگر توصیه می کنند که صبح ها و به صورت ناشتا میل شود.

در وبسایت skinglocollagen می خوانیم:
زمان استاندارد برای مصرف پودر کلاژن و سایر مکمل های کلاژن ساز اول صبح است. به این خاطر که معده خالی است و جذب مواد موثر با معده خالی بیشتر است. توصیه می کنیم مکمل کلاژن را با معده خالی و با نوشیدنی سرد مصرف کنید. زیرا به بدن بهترین فرصت را می دهد تا از همه فواید آن بهره مند شوید.

آیا هر روز باید کلاژن مصرف کرد؟

اگر می خواهید اثربخشی پودر کلاژن را بر روی پوست صورت، غضروف های بین استخوانی و عضلات خودتان ببینید، می توانید از مکمل کلاژن به صورت روزانه استفاده کنید. مصرف روزانه هر مکمل تغذیه ای و به صورت منظم، می تواند باعث افزایش اثربخشی این مکمل ها شود.

محصول پیشنهادی:
برای افرادی که تمایل به مصرف پودر کلاژن دارند، پودر کلاژن کلاژینو را معرفی می کنیم. این محصول از کلاژن خالص تهیه شده و قابلیت جذب بسیار سریع دارد.

نحوه و زمان مصرف انواع مکمل های کلاژن برای سلامت پوست

یکی از دلایل اصلی برای خرید پودر کلاژن توسط خانم ها و آقایان، بهبود سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک های پوستی است. به طور طبیعی تا سنین پایین (حدود ۲۵ سالگی) بدن انسان کلاژن کافی دارد. اما در اثر افزایش سن، میزان کلاژن تولید شده توسط بدن کاهش پیدا می کند. این موضوع سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث بروز چین و چروک های پوستی شود.

مصرف مکمل کلاژن می تواند برای سلامت پوست بسیار مفید باشد. افرادی که به دنبال یک مکمل قوی هستند تا بتوانند از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری کنند، می توانند از پودر کلاژن استفاده کنند. در این صورت چین و چروک های پوستی پر می شوند. بهترین زمان مصرف برای مکمل کلاژن جهت سلامتی پوست، صبح ها و به صورت ناشتا است.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

نحوه و زمان مصرف مکمل کلاژن برای سلامت مفاصل

اگر به دنبال مصرف کلاژن برای حفظ سلامت مفاصل خودتان هستید، باید در اولین قدم یک پودر کلاژن خوب تهیه کنید. به طور کلی، کلاژن به دلیل اینکه می تواند در غضروف سازی نقش موثری داشته باشد، می تواند باعث بهبود سلامت مفاصل و کاهش خستگی های مفصلی شود.

افرادی که با مشکل خشکی مفاصل مواجه هستند یا آرتروز دارند، باید تا حد ممکن میزان مصرف کلاژن خودشان را افزایش دهند. چون کلاژن باعث غضروف سازی بهتر می شود. هر چقدر ضخامت غضروف بیشتر باشد، احتمال آسیب دیدگی آن نیز کاهش پیدا می کند. با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات مفاصل، ناشی از تخریب غضروف بین مفصلی است و پودر کلاژن می تواند از بروز این اتفاق پیشگیری کند، می توان گفت که مصرف کلاژن برای حفظ سلامت مفاصل مفید است.

البته بهتر است که برای مصرف مکمل کلاژن، به زمان مصرف آن نیز توجه داشته باشید. بهتر است که برای جذب بهتر کلاژن به غضروف های بین استخوانی، آن را با شکم خالی و قبل از صبحانه میل کنید. برخی از افراد نیز عقیده دارند که مصرف کلاژن قبل از خواب نیز تاثیر زیادی روی بهبود عملکرد غضروف ها دارد.

بهترین مکمل کلاژن در داروخانه

نحوه و زمان مصرف کپسول کلاژن بعد از تمرینات بدنسازی

بسیاری از افراد با هدف بهبود عملکرد ورزشی خودشان، علاقه مند به مصرف پودر کلاژن هستند. به طور کلی، بهترین زمان مصرف کپسول کلاژن بعد از تمرینات بدنسازی، شب ها قبل از خواب برای ریکاوری بهتر بدن است. برخی از افراد نیز بر این باورند که کپسول کلاژن باید در روزهای تمرین قبل از صبحانه میل شود.

اگر به صورت تخصصی ورزش می کنید و می خواهید خیلی اصولی از پودر کلاژن استفاده کنید، بهتر است که با مربی بدنسازی خودتان ورزش کنید. در این صورت خیالتان از بابت بهترین زمان مصرف کپسول کلاژن راحت خواهد بود. ولی اگر به صورت تفریحی ورزش می کنید و یا ورزش سنگینی ندارید، نیازی به حساسیت زیاد برای مصرف کلاژن نخواهید داشت. می توانید بعد از تمرینات بدنسازی، قبل از صبحانه و یا بعد از شام و قبل از خواب از این کپسول استفاده کنید.

آیا مصرف قرص کلاژن همراه با غذا توصیه می شود؟

بسیاری از مصرف کنندگان مکمل کلاژن در مورد اینکه این مکمل را به همراه غذا میل کنند یا نکنند، ابهام دارند. به طور کلی، هر مکمل تغذیه ای بهتر است که یا مطابق با دستور پزشک مصرف شود یا اینکه بر اساس دستور توصیه شده تولید کننده این مکمل ها مصرف گردد.

ولی برخی از افراد دارای شرایط خاصی هستند که باید بر اساس شرایط خودشان، بهترین روش مصرف دارو و مکمل تغذیه ای را انتخاب کنند. همانطور که اشاره کردیم، بهترین زمان مصرف کلاژن زمانی است که معده خالی باشد. اما افرادی که قادر به میل کردن پودر کلاژن با معده خالی نیستند، چون حساسیت خاصی در سیستم گوارشی خودشان دارند، می توانند اقدام به مصرف قرص کلاژن به همراه غذا کنند.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد بهترین زمان مصرف پودر کلاژن برای پوست، مفاصل و استخوان ها صحبت کردیم. اگر دوست دارید که از خواص مکمل کلاژن بهره مند شوید، می توانید طبق اصول ذکر شده پیش بروید و این مکمل را مصرف کنید.

منبع: skinglocollagen ، healthline

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. مریم طبیب

    من سه دوره پودر کلاژن الن بیوتی نفیس استفاده کردم، هیچ تاثیری نداشت،پول تو چاه ریختم. از بسکه تعریف پودر کلاژن کلاژینو صورتی را شنیدم، خریدمش.هنوز استفاده نکردم ولی مطمئنم که تاثیر خوبی برای جوانسازی پوست داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.