کلسیم دی ۳ چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در این مقاله در مورد کلسیم D۳ صحبت خواهیم کرد. کلسیم و ویتامین دی ۳، دو ترکیب مغذی و همکار در بدن هستند که در افزایش استحکام استخوان ها نقش اساسی دارند. مصرف کلسیم و ویتامین دی ۳ به صورت همزمان، می تواند جذب کلسیم به استخوان ها را افزایش دهد. به همین خاطر، افرادی که با مشکل پوکی استخوان مواجه هستند، باید حتما قرص ویتامین دی ۳ و کلسیم را به صورت همزمان مصرف کنند.
قرص کلسیم D۳، ترکیبی از ویتامین دی و کلسیم است که می تواند برای تامین این دو ترکیب به صورت همزمان استفاده شود. به طور خلاصه این قرص به دلیل داشتن ترکیبات مغذی، می تواند برای رفع پوکی استخوان، افزایش استحکام استخوان ها و پیشگیری از ضعف عضلانی استفاده می شود. اگر می خواهید بیشتر بدانید که کلسیم دی ۳ چیست و کلسیم د۳ چه تاثیری روی سلامت عمومی بدن دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

قرص کلسیم د۳ برای چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، کلسیم و ویتامین دی ۳ دو ترکیب همکار در بدن هستند. کلسیم به عنوان یک ماده پرکننده استخوان شناخته می شود که می تواند تاثیر زیادی روی افزایش استحکام استخوان داشته باشد. اما زمانی کلسیم روی افزایش استحکام استخوان ها نقش دارد که به درستی به استخوان ها جذب شود. ویتامین دی ۳ ویتامینی است که می تواند برای جذب کلسیم به استخوان ها مورد استفاده قرار گیرد. کمبود هر یک از این دو ترکیب در بدن، می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی مانند خستگی، بی حسی، ضعف عضلات و از همه مهم تر پوکی استخوان شود.

بیشتر بخوانید: قرص کلسیم چیست؟

موارد مصرف قرص کلسیم د۳

یکی از سوالات رایجی که برای مردم وجود دارد این است که قرص کلسیم دی ۳ برای چیست؟ قرص کلسیم د۳ یکی از بهترین قرص های حاوی ویتامین دی ۳ و کلسیم است که می تواند در سه شرایط مختلف زیر مورد استفاده قرار گیرد:

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی از فواید مصرف قرص کلسیم د۳، پیشگیری از پوکی استخوان است. در واقع، با تامین ویتامین دی و کلسیم مورد نیاز بدن خودتان، می توانید از بروز پوکی استخوان به ویژه در همان مراحل اولیه جلوگیری کنید.

کنترل و درمان پوکی استخوان

یکی دیگر از فواید مصرف قرص کلسیم د۳، کنترل و درمان پوکی استخوان است. افرادی که دارای پوکی استخوان می باشند، می توانند با مصرف کلسیم و ویتامین دی این بیماری را تا حد زیادی کنترل کنند.

رفع کمبود ویتامین دی و کلسیم

افرادی که با دادن آزمایش خون متوجه کمبود کلسیم و ویتامین دی در بدن خودشان شده اند، می توانند از کلسیم د۳ استفاده کنند.

در وبسایت معتبر medicalnewstoday می خوانیم:
سطوح مناسب کلسیم و ویتامین D از بارداری سالم نیز حمایت می کند. جدیدترین بررسی ها ارتباط بین سطوح بالاتر ویتامین D و کاهش ریسک ابتلا به پره اکلامپسی و زایمان زودرس را نشان می دهد. همچنین ویتامین D به دلیل نقشی که در تنظیم انسولین و متابولیسم گلوکز دارد، می تواند از دیابت را مدیریت کند.

دوز روزانه مصرف کلسیم

میزان مصرف کلسیم در روز باید بر اساس نظر پزشک تعیین شود. چون به هر حال ممکن است که برخی از افراد دارای بیماری های زمینه ای خاصی باشند که با مصرف کلسیم بیش از مقدار توصیه شده، دچار مشکل شوند. دوز روزانه مصرف کلسیم برای هر بازه سنی متفاوت است. اما بزرگسالانی که قصد مصرف قرص کلسیم د۳ را دارند، می توانند روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم را میل نمایند. این میزان از مصرف کلسیم به صورت حداکثر تعیین شده است. یعنی بهتر است که افراد مقدار کمتری از کلسیم را در طول روز مصرف کنند تا شاهد بروز مشکلات و عوارض جانبی خاصی نباشند.

مواد تشکیل دهنده قرص کلسیم دی

قرص کلسیم د۳، یکی از مکمل های تغذیه ای است که همانطور که از نام آن مشخص است، از ویتامین دی ۳ و کلسیم تشکیل شده است. این دو ترکیب هر کدام فواید خاص خودشان را برای بدن دارند. به طوری که کمبود آن ها می تواند عوارض زیادی مانند پوکی استخوان، ضعف جسمانی و … را به وجود آورد.

مواد تشکیل دهنده قرص کلسیم دی و میزان این مواد در هر یک از قرص ها متفاوت است. اگر مجاز به مصرف مقدار خاصی کلسیم و ویتامین دی هستید، توصیه می کنیم که حتما با پزشک برای مصرف این قرص مشورت کنید.

قرص کلسیم دی۳ را کی بخوریم؟

اگر نمی دانید که قرص کلسیم دی را کی بخورید، توصیه می کنیم که با پزشک خودتان مشورت کنید. یا اینکه دستور مصرف این قرص ها را از طریق شرکت های سازنده مطالعه نمایید. معمولا توصیه می شود که افراد روزانه ۱ الی ۲ عدد قرص کلسیم ویتامین دی ۳ را به همراه مقداری آب در دو وعده مختلف مصرف کنند. بهترین زمان مصرف قرص کلسیم دی ۳، یک ساعت بعد از وعده غذایی ناهار و شام می باشد.

انواع مکمل کلسیم دی ۳

عوارض قرص کلسیم دی 3

بسیاری از افرادی که قصد مصرف قرص کلسیم و ویتامین D۳ را دارند، نگران عوارض این قرص می باشند. به طور کلی، این قرص ها به خوبی توسط سیستم گوارش تحمل می شوند و جای نگرانی نیست. اما در مواردی ممکن است افراد پس از مصرف این قرص با مشکل یبوست، نفخ، تهوع و استفراغ مواجه شوند که طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود.

بهترین قرص کلسیم د۳ برای بانوان

زندگی بانوان با تغییرات هورمونی بسیار زیادی همراه است. از زمان قاعدگی تا زمانی که بانوان با یائسگی مواجه می شوند، تغییرات زیادی در سطح هورمون های ترشح شده در بدن فرد به وجود می آید که می تواند چالش های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. یکی از تاثیرات یائسگی در خانم ها، پوکی استخوان است که الان بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم. در دوران یائسگی میزان ترشحی هورمونی به نام «هورمون استروژن» در بدن کاهش پیدا می کند. این هورمون نقش بسیار موثری در جذب کلسیم به استخوان های مختلف را برعهده دارد.

زمانی که میزان هورمون استروژن در بدن کاهش پیدا می کند، میزان جذب کلسیم به استخوان ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. کم کم این مشکل پیشرفت می کند تا حجم کلسیم در استخوان ها بسیار کاهش پیدا کند. در این زمان است که پوکی استخوان به وجود می آید. البته اگر بانوان از کلسیم بیشتری استفاده کنند، احتمال بروز پوکی استخوان در آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

قرص کلسیم و ویتامین D۳ به دلیل داشتن کلسیم و ویتامین دی ۳، می تواند برای افزایش استحکام استخوان ها مورد استفاده قرار گیرد. بهترین قرص کلسیم د۳ برای بانوان، قرصی است که حاوی مقدار مناسبی از ویتامین دی ۳ و کلسیم باشد.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد قرص کلسیم D۳ و ترکیبات موجود در آن صحبت کردیم. قرص کلسیم D۳ مکملی برای تامین همزمان کلسیم و ویتامین دی ۳ است که نقش موثری در بهبود سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد. این محصول به دلیل داشتن ترکیبات مغذی، می تواند برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، افزایش استحکام استخوان ها و پیشگیری از ضعف عضلانی استفاده شود.

منبع: medicalnewstoday ، healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.