کدام دارو صورت را چاق می کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
چاقی و پُر بودن صورت از فاکتورهای زیبایی چهره محسوب می شود. برخی افراد به دلیل لاغر شدن یا حتی ژنتیکی صورت لاغری دارند که برای زیبایی بیشتر به راه های چاق شدن صورت خود فکر می کنند. مصرف دارو و مکمل از روش هایی است که برای چاقی صورت مطرح می شود و چون نسبتا بدون دردسر و کم هزینه تر از سایر روش هاست از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. اما ذکر این نکته ضروری است که چاقی صورت و به طور کلی چاقی موضعی دروغی بیش نیست. اگر مکملی برای چاقی صورت وجود داشته باشد حتما روی چاقی اندام نیز تاثیر می گذارد. در این مقاله از مجله داروبوم به این موضوع می پردازیم که روش های چاق شدن صورت بدون عوارض چیست؟ کدام دارو صورت را چاق می کند، چاقی صورت بدون چاقی بدن امکان پذیر است و کلی مطالب دیگر. تا پایان همراه ما باشید.

علل لاغری صورت

در اغلب موارد لاغری صورت ناگهانی اتفاق نمیفتد بلکه متاثر از ژنتیک و افزایش سن می باشد. اما دلایلی وجود دارد که روند لاغری صورت را سریع تر می کند. برخی از این دلایل در اثر تغییراتی درونی شکل می گیرد و برخی دیگر در اثر عوامل محیطی بروز می کند. رژیم های لاغری، تغییرات هورمونی، استرس و مصرف داروهای شیمیایی از جمله مهم ترین عللی است که صورت ما را لاغر می کند. در ادامه به طور مفصل هر یک را توضیح می دهیم.

۱- رژیم های لاغری

وقتی صحبت از لاغری به میان می آید، ممکن است تمرکز شما روی شکم، ران یا پهلو باشد، اما یکی از اولین جاهایی که تغییر وزن را نشان می دهد روی صورت شماست. با کاهش وزن مقداری چربی از دست می دهید؛ از جمله چربی هایی که به طور طبیعی در صورت و گردن شما وجود دارند. وقتی این اتفاق می‌افتد، صورت لاغرتر و گونه ها فرورفته می شود که درنتیجه پوست شل و چین خورده می شود.

۲- افزایش سن

افزایش سن، روند طبیعی بدن و ناگزیر از آن هستیم. روند لاغر شدن صورت از سنین ۳۰ سالگی شروع و تا ۵۰ سالگی ادامه دارد. تغییر فرم صورت، پیدایش خطوط پیری و آب شدن گونه ها از نشانه های لاغری صورت در اثر افزایش سن است.

۳- تغییرات هورمونی

تعادل هورمون ها از عواملی است که باعث زیبایی چهره و پُربودن صورت می شود. از طرفی نوسانات هورمونی از دلایل ناگهانی لاغری صورت است. کاهش وزن در بازه زمانی بیماری و عدم آبرسانی به سلول های صورت موجب کاهش طراوت و حجم صورت می شود.

۴- استرس

استرس عامل اصلی اکثر پدیده های درونی و بیرونی بدن ما می باشد. یکی از دلایلی که موجب از دست دادن حجم صورت و گونه ها می شود استرس است. خوشبختانه درصورتیکه استرس کنترل شود به مرور شادابی و حجم صورت را باز می گرداند. ارتباط استرس و لاغری صورت را جدی بگیرید و هر چه سریع تر به دنبال درمان آن باشید. برای درمان لاغری صورت ناشی از استرس علاوه بر مدیریت آن می بایست رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید.

۵- بیماری

درگیری با بیماری ها نه تنها جسم ما را آزار می دهد بلکه ظاهر ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری هایی نظیر لوپوس، اختلالات تیروئید، آرترید روماتوئید یا عفونت های ویروسی تاثیر قابل ملاحظه ای روی زیبایی و حجم صورت می گذارند که جای هیچ نگرانی نیست. این بیماری ها درمان پذیر هستند و بعد از معالجه صورت نشاط خود را بازیابی می کند. برای پیشگیری از چاقی صورت در حین درمان می توانید با مشورت پزشک از مولتی ویتامین های مختلف کمک بگیرید.

روش های چاقی صورت

افرادی که به دنبال چاقی صورت هستند اغلب راه های مقرون به صرفه، فوری و دائمی را ترجیح می دهند. در اینجا روش های چاقی صورت ذکر شده است که هر کدام مزایا و معایبی دارد. با مطالعه این روش ها مناسب ترین روش برای خود را پیدا کنید.

۱- تزریق ژل و چربی

تزریق ژل و چربی از راه های چاق کردن صورت و گونه هاست که بسیار هم پرطرفدار است. این روش بیشتر در افرادی به کار می رود که به صورت ژنتیکی صورت لاغر و گونه های کم حجمی دارند و تمام راه های چاق کننده صورت را امتحان کرده و نتیجه مطلوب را نگرفته اند.

تزریق فیلر به پوست که می تواند شامل ژل یا چربی باشد از روش های سریع چاق شدن صورت محسوب می شود و بلافاصله بعد از پایان تزریق قابل مشاهده است. همچنین دوام و ماندگاری بالای تزریق چربی و ژل این روش را به روش های مورد علاقه افراد برای برجسته کردن نواحی مختلف بدن از جمله گونه ها کرده است.

۲- کرم پُر کننده صورت

دومین روشی که برای چاق شدن صورت در خانه معرفی می کنیم استفاده از کرم پر کننده صورت است. در حوزه آرایشی و بهداشتی کرم ها و لوسیون های مختلفی برای این منظور توسط برندهای مختلف تولید شده است. از بین بهترین کرم های حجم دهنده و چاق کننده صورت می توان به برندهای والنسی، فلور، اولاین و لیپوفیلر ژیورل اشاره نمود.

طراوت و شادابی پوست در نتیجه تولید کلاژن در پوست است و اگر به هر دلیلی که بیشتر ناشی از افزایش سن است کلاژن پوست کاهش یابد، شاهد چین و چروک پوست خواهیم بود.

مکانیسم کرم های پر کننده صورت و گونه به این شکل است که تولید کلاژن در پوست را به وسیله فیبروبلاست های پوستی افزایش می دهد و باعث جوانی و شادابی پوست صورت می شود.

دو الی سه هفته بعد از مصرف کرم های چاق کننده صورت می توانید نتایج آن را ببینید. البته خاطر نشان می کنیم که نتایج کرم های پف کننده صورت همیشگی نیست و فقط تا زمانی که مصرف شود اثرات آن قابل مشاهده است و به محض قطع کردن پوست صورت به حالت قبلی خود باز می گردد.

۳- ماسک چاق کننده صورت

استفاده از ماسک چاق کننده صورت سومین روشی است که می توانید برای داشتن صورت پر و گونه های برجسته بکار بگیرید. بیشتر این ماسک ها پایه گیاهی دارند و به راحتی با مواد و خوراکی های موجود در منزل تهیه می شوند. آلوئه ورا، گلاب و گلیسیرین، عسل و خیار موادی هستند که به تنهایی یا ترکیب با هم اثرات چاق کننده صورت دارند.  

ماسک چاق کننده صورت و گونه گذاری از روش هایی است که تاثیر خود را بعد از دو الی سه هفته نمایان می کند، بدون عوارض است اما دائمی نیست و تا زمان مصرف باقی می ماند.

۴- نوشیدن آب

بهترین و ساده ترین روش چاقی صورت در خانه نوشیدن آب است. توصیه می شود بعد از بیدار شدن از خواب روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گوارا آغاز کنید. چاق شدن صورت تنها یکی از مزایای مصرف آب فراوان در طول روز است. سم زدایی، رفع یبوست، تنظیم دمای بدن و کمک به عملکرد صحیح مغز از دیگر فوایدی است که نوشیدن آب برایمان به ارمغان دارد.

۵- یوگا

به عنوان آخرین راهکار برای چاقی صورت یوگا را معرفی می کنیم. یوگای صورت از جمله ورزش هایی است که روی چاقی صورت موثر است. حرکات مختلفی در یوگا صورت به چاقی و سفت شدن پوست صورت کمک می کند. یکی از آنها باد کردن لپ هاست. در این حرکت تنها کافیست لپ های خود را باد کنید و تا جایی که می توانید به همین حالت بمانید. برای اثربخشی بیشتر هوای درون دهان را به لپ چپ و لپ راست منتقل کنید. بین حرکات استراحت کنید دوباره تمرین را تکرار کنید.

تا این جای مطلب هر راهکاری که پیشنهاد شد به صورت موضعی موجب چاقی صورت می شد اما در ادامه روش هایی را معرفی خواهیم کرد که خوراکی هستند و از طریق مصرف غذا یا مکمل صورت را چاق می کنند.

مصرف کدام ویتامین ها باعث شدن صورت می شود؟

افرادی که به طور ناگهانی لاغر شده اند معمولا برای درمان لاغری صورت خود به دنبال مصرف ویتامین و قرص های چاق کننده هستند. البته نمی توان انتظارچاقی صورت بدون چاقی بدن را داشت. این ویتامین ها فقط روی ناحیه خاصی مثلا صورت کار نمی کنند بلکه کل بدن را درگیر می کنند که راه چاره ورزش کردن همزمان با مصرف قرص ویتامین است.

جهت خرید آنلاین ویتامین می توانید به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

انواع و اقسام قرص چاق کننده در داروخانه وجود دارد که ما در این بخش قصد داریم بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت را معرفی کنیم.

۱- ویتامین ای برای چاقی صورت

ویتامین E از آن دسته ویتامین هایی است که مصرف خوراکی و موضعی آن برای چاق شدن صورت و گونه ها توصیه می شود. ویتامین ای یک ویتامین محلول در چربی است و در سبزیجات برگ سبز و غذاهای چرب مانند آجیل، دانه ها، ماهی های روغنی، روغن زیتون و آووکادو و هم به صورت قرص و کپسول یافت می شود.

خوردن کپسول ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد در حفظ سلامت و شادابی پوست موثر است. همچنین استفاده از محتویات درون کپسول ویتامین ای موجب شفافیت و درخشندگی پوست می شود و همین طراوت و شادابی موجب می شود که برخی تصور کنند صورتشان پر شده است اما مالیدن قرص ویتامین E تاثیری روی چاقی صورت نمی گذارد.

سافت ژل ویتامین ای 400 هلث برست 100 عددی

بیشتر بخوانید: روش استفاده از کپسول ویتامین E برای دور چشم

۲- ویتامین ب برای چاق شدن صورت

ویتامین B از دیگر ویتامین های چاق کننده صورت و گونه به شمار می رود. ویتامین های خانواده ب در افزایش متابولیسم بدن نقش بسزایی دارند. این ویتامین موجب تحریک اشتها و میل به غذا خوردن می شود. تاثیر چاق کنندگی ویتامین B هم روی صورت و هم بدن واضح است. غذاهای پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی به علاوه سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج منابع غنی از ویتامین گروه ب هستند. شما همچنین می توانید قرص ویتامین ب را از داروخانه ها تهیه کنید. همچنین انواع قرص مخمر آبجو در دسترس است که سرشار از ویتامین گروه B6 هستند.

قرص مخمر آبجو یوروویتال

۳- قرص زینک برای چاقی صورت

مصرف قرص زینک برای چاقی صورت در بین خانم ها و آقایان متداول است. قرص زینک و زینک پلاس از مکمل هایی هستند که افراد با خوردن آن اشتهایشان افزایش می یابد و در نتیجه افزایش وزن پیدا می کنند. نتایج افزایش وزن روی چاقی صورت به خوبی مشخص خواهد بود.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

سخن پایانی
در این مطلب جدیدترین و موثرترین روش های چاقی صورت معرفی شد. از بین راهکارهای گفته شده برای چاقی صورت مصرف ویتامین ها بیشتر از بقیه مورد توجه افراد است. این ویتامین ها برای سلامت عمومی بدن و زیبایی پوست نیز موثر هستند. اما صادقانه بخواهیم بگوییم مکمل ها و قرص های ویتامین روی تحریک اشتها و میل فرد به غذا خوردن در نتیجه چاقی کلی تاثیر می گذارد. تنها روش برای پیشگیری از چاقی بدن رعایت رژیم غذایی و فعالیت مناسب است.

منبع: ehproject ، medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.