بهترین نرم کننده مو خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
نرم کننده مو جزء محصولات بهداشتی بسیار مفید و ضروری برای حفظ زیبایی و شادابی موها است. نرم کننده های خانگی که با ترکیبات ساده تهیه می‌شوند به دلیل نداشتن مواد شیمیایی بسیار محبوب هستند. آنها به احیاء و رفع خشکی موها کمک می‌کنند و به صورت پیش از استحمام و پس از استحمام قابل استفاده هستند. بهترین نرم کننده مو خانگی بسته به وضعیت موهای شما می‌تواند از ترکیبات مختلفی مانند روغن های گیاهی، شیر، تخم مرغ، عسل، آلوئه ورا، لیمو، موز و… تهیه شود.

استفاده از نرم کننده مو خانگی می‌تواند به شما کمک کند موهای شاداب و ابریشمی داشته باشید. همچنین با تغذیه فولیکول های آسیب دیده مو به احیاء و رشد بهتر موها کمک می‌کند. البته بهتر است قبل از استفاده از نرم کننده مو خانگی موهای خود را با گرم بشویید تا کوتیکول های مو باز شوند.

انواع مختلفی از مواد و ترکیبات موجود در خانه را می‌توانید به عنوان بهترین نرم کننده مو خانگی استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب موز و آلوئه ورا، ماست و روغن زیتون و همچنین روغن نارگیل می‌توانند یک نرم کننده خانگی مغذی باشند. همچنین برای مشاهده قیمت انواع شامپو و ماسک ضد موخوره می توانید به دسته بندی «شامپو ضد موخوره» در سایت داروبوم مراجعه کنید.

فواید نرم کننده خانگی

استفاده از نرم کننده خانگی می‌تواند فواید بی‌شماری برای شما به ارمغان آورد. اما مهمترین فایده آن به عنوان نرم کننده طبیعی این است که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نیست بنابراین عوارضی نیز نخواهد نداشت. فواید نرم کننده خانگی عبارت است از:

۱- به عنوان مرطوب کننده عمل می‌کند. با افزایش آبرسانی و کمک به حفظ رطوبت تارهای مو از سلامت موهای شما مراقبت می‌کند.

۲- از آسیب رسیدن به موها پیشگیری می‌کند. با تغذیه مناسب فولیکول های مو و کاهش موخوره احتمال خشکی و شکننده شدن موها را کاهش می‌دهد.

۳- به افزایش استحکام و خاصیت کشسانی مو کمک می‌کند در نتیجه از ریزش مو و خشک شدن تارهای مو نیز جلوگیری می‌کند.

۴- نرم کننده خانگی می‌تواند باعث شود که موهای شما درخشان و شاداب به نظر برسند.

طرز تهیه نرم کننده طبیعی مو

چرا باید از نرم کننده طبیعی مو استفاده کنیم؟

استفاده از نرم کننده طبیعی مو می‌تواند موهای خشک و شکننده را تقویت کننده کند. این نرم کننده با کاهش اصطکاک بین تارهای مو و کاهش وزی، موهای شما را درخشان و زیبا کند.

پروتئین های موجود در نرم کننده طبیعی مو وقتی بر روی ساقه و ریشه موها قرار می‌گیرند با کراتین موها پیوند ایجاد می‌کند. در نتیجه ریشه و ساقه مو را تغذیه و تقویت می‌کند.

استفاده از نرم کننده طبیعی همچنین از طریق رطوبت رسانی و حفظ رطوبت تارهای مو کمک می‌کند چربی پوست سر کنترل شود. همچنین تارهای مو مستحکم ‌تر شده و ریزش مو نیز کاهش پیدا می‌کند.

۱- روغن کرچک و تخم مرغ

مخلوط روغن کرچک و تخم مرغ می‌تواند یک نرم کننده فوق العاده باشد. زیرا همان‌طور که می‌دانید روغن کرچک یک روغن گیاهی مفید برای رشد مو است. در مقابل نیز تخم مرغ حاوی پروتئین هایی است که می‌تواند چرخه رشد مو را تسریع کند و از سلامت موها نیز محافظت کند.

برای تهیه این نرم کنده خانگی از یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک تخم مرغ استفاده کنید. پس اینکه به خوبی این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کردید آن را بر روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت موهایتان را بشویید.

در وبسایت thehealthsite می خوانیم:
زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A، B و E است و به عنوان یک نرم کننده طبیعی موهای خشک و آسیب دیده عمل می کند. استفاده منظم از آن می تواند به داشتن موهایی سالم، قوی و نرم کمک کند.
دو عدد زرده تخم مرغ را با همزن بزنید و بعد از شستن موها به عنوان نرم کننده استفاده کنید. حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب خنک بشویید.

۲- نرم کننده با موز و شیر

نرم کننده خانگی تهیه شده با موز و شیر حاوی ویتامین ها، پتاسیم و چربی های طبیعی است. این ترکیب می‌تواند باعث رفع خشکی پوست سر و وزی موها شود. برای تهیه این نرم کننده خانگی از یک موز و سه قاشق غذاخوری شیر استفاده کنید.  

پس از مخلوط کردن این دو ماده و تهیه یک خمیر سفت آن را بر روی تارهای مو و ریشه مو بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را به خوبی بشویید.

۳- روغن نارگیل و عسل برای نرم کردن مو

نرم کننده حاوی روغن نارگیل و عسل یک ترکیب بسیار مغذی است که می‌تواند موهای آسیب دیده را درمان کند. این ترکیب همچنین موها را نرم و آبرسانی می‌کند در نتیجه باعث درخشان شدن موها می‌شود.

برای تهیه این نرم کننده از یک فنجان روغن نارگیل و چهار قاشق عسل استفاده کنید. پس از ترکیب این دو ماده و به دست آوردن یک مخلوط کاملاً یکدست آن را بر روی موهای خود بمالید. پس بعد از ده دقیقه موهای خود را بشویید.

تهیه نرم کننده طبیعی مو بعد از استحمام نیز با استفاده از ترکیبات موجود در خانه امکان پذیر است. به عنوان مثال انواع روغن نرم کننده مو را می‌توانید به عنوان نرم کننده طبیعی پس از استحمام مورد استفاده قرار دهید. این نرم کننده مانند نرم کننده های پیش از استحمام شرح داده شده به نرمی و لطافت موهای شما کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: آیا نرم کننده به مو آسیب می زند؟

بهترین نرم کننده موجود در داروخانه

درحالیکه نرم کننده های خانگی طرفداران بیشماری دارد اما مواد اولیه این نرم کننده ها همیشه در دسترس نیست، همچنین ترکیب این مواد با هم دشوار و زمانبر است به طوریکه شاید دردسرهای نرم کننده خانگی شما را از مصرف نرم کننده منصرف کند. اما جای نگرانی نیست. انواع محصولات نرم کننده مو در داروخانه ها به قیمت مناسب موجود است. کار با این محصولات آسان است و کثیف کاری تهیه نرم کننده در خانه را ندارد.

۱- اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر

اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر

اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر حاوی ترکیبات مفید و گیاهی است. این محصول می‌تواند با کمک به حفظ رطوبت به افزایش ضخامت و محافظت از تارهای مو کمک کند. همچنین به دلیل اینکه حاوی مقدار بسیار کمی سیلیکون است باعث ایجاد سنگینی و حس چربی بر روی پوست نمی‌شود.

اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارربه صورت عمیق ریشه موها را تغذیه می‌کند. از ایجاد موخوره و شوره سر نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با محافظت از موها در برابر حرارت بالای سشوار و اتوی مو کمک می‌کند موها کاملاً سالم و شاداب بمانند.

۲- نرم کننده عمیق موی رنگ شده سینره

نرم کننده موهای رنگ شده سینره

نرم کننده عمیق موی رنگ شده سینره یک محصول تخصصی و نرم کننده برای موهای رنگ شده است. همچنین می‌تواند با ایجاد یک لایه محافظ بر روی ساقه و ریشه مو از موهای شما در برابر عوامل خارجی و حرارت وسایلی مانند اتو مو محافظت کند.

این محصول ایرانی همچنین حاوی عصاره طبیعی انار است که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و مقابله با رادیکال های آزاد کمک می‌کند رنگ مو شما کاملاً تثبیت شود. همچنین با داشتن اسید آمینه های ضروری نیز به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

۳- نرم کننده مو حاوی عصاره جوانه گندم سان وی

نرم کننده مو سان وی حاوی عصاره جوانه گندم

نرم کننده مو حاوی عصاره جوانه گندم سان وی حاوی ویتامین ها و ریزمغذی هایی است که می‌تواند برای مدت طولانی موهای شما را نرم کند. این محصول با داشتن پروتئین هیدرولیز شده و توانایی حفظ رطوبت کمک می‌کند موهای شاداب و سالمی داشته باشید.

این محصول به خوبی فولیکول های مو تغذیه می‌کند و ریزش مو را کاهش می‌دهد. در نتیجه باعث افزایش حجم و ضخامت تارهای مو شده و شانه پذیری موها را نیز بهبود می‌بخشد.

۴- نرم کننده مو اویدرای اویدرم

نرم کننده مو اویدرای اویدرم

نرم کننده مو اویدرای اویدرم برای افرادی که موهای خشک و شکننده دارند، مناسب است. زیرا حاوی ترکیباتی است که می‌تواند خشکی مو را برطرف کند و با حفظ رطوبت از سلامت تارهای مو حمایت می‌کند. این نرم کننده می‌تواند با ایجاد نرمی طولانی مدت، شانه پذیری و حالت پذیری موها را بهبود ببخشد. نرم کننده مو اویدرای اویدرم با تقویت و ترمیم ریشه موها از سلامت کلی موها محافظت کند.

سخن پایانی
نرم کننده های طبیعی که با استفاده از ترکیبات در دسترس تهیه می‌شوند برای محافظت از موها بسیار مفید هستند. آنها را می‌توانید به صورت پیش از استحمام و پس از استحمام برای رفع خشکی موها مورد استفاده قرار دهید.

منبع: bebeautiful

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.