تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
اسکراب و لایه بردار برای پاک کردن سلول‌ های مرده پوست استفاده می‌شوند تا پوست شما درخشان شود. به عبارت ساده، عملکرد لایه برداری و اسکراب حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست است. لایه برداری منظم منجر به بسته شدن منافذ، بازسازی سلول های پوست، افزایش تولید کلاژن و پوستی درخشان می‌شود. اسکراب‌ و  لایه‌ بردار معمولاً فقط ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده می‌شوند، زیرا در صورت استفاده بیش از حد به پوست شما آسیب می‌رسانند. در ادامه توضیح می‌دهیم که تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار چیست لطفا با ما همراه باشید.

از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده روی پوست یکی از اساسی ترین وظایف در روتین مراقبت از پوست روزانه است. این کار نه تنها به ما اجازه می‌دهد تا تمام سلول های مرده پوست را از بین ببریم، بلکه به ظاهر بیرونی پوست نیز جلوه ای تازه می‌بخشد.

تفاوت بین اسکراب و لایه بردار صورت در این است که اسکراب حاوی ذرات لایه بردار در یک محصول مبتنی بر کرم است. اما لایه‌ بردار یک ماده شیمیایی یا مکانیکی است که روی پوست استفاده شده و سلول‌ های مرده را از پوست شما پاک می‌کند.

اسکراب چیست؟

اسکراب یک محصول مراقبت از پوست با بافت کرمی است که از ذرات لایه برداری ریز تشکیل شده است. اسکراب در حین مالیدن روی پوست باعث اصطکاک می‌شود تا ذرات خشک و مرده پوست کنده شود. دانه های میکرو مانند نمک یا شکر در اسکراب، پوست را پس از استفاده جلا می‌دهند.

شما می‌توانید اسکراب را به برنامه مراقبت از پوست خود یعنی پاک کننده، تونر و مرطوب کننده اضافه کنید. اسکراب صورت و بدن در واقع یک لایه بردار مکانیکی یا فیزیکی است، زیرا بیرونی ترین لایه قدیمی و خشک پوست را با عناصر ساینده مانند شکر یا نمک از بین می‌برد. لوفا، دستکش های لایه بردار، سنگ پا و برس بدن ابزارهایی هستند که به لایه برداری فیزیکی کمک می‌کنند.

لایه بردار چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، لایه بردارها با از بین بردن لایه های قدیمی پوست، درست مانند اسکراب، به لایه برداری پوست کمک می‌کنند. در این نوع محصولات از مواد شیمیایی به عنوان یک عامل لایه بردار استفاده می شود. در لایه برداری شیمیایی از مواد شیمیایی مانند اسیدهای هیدروکسی، رتینول و برخی آنزیم های دیگر برای حذف پوست مرده از بدن شما استفاده می‌کند. AHA ها و BHA ها ترکیب لایه بردارهای شیمیایی را تشکیل می‌دهند.

در وبسایت glam می خوانیم:
بعد از لایه برداری پوست خود، از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده استفاده کنید تا به آرامی ناخالصی های باقی مانده را از روی صورت خود بشویید. بعد از شستشوی صورت، از یک مرطوب کننده روی پوست مرطوب استفاده کنید تا هیدراته شود. مراقب باشید که با کرم ضدآفتاب از پوست آسیب‌پذیر خود در برابر آسیب‌های UV محافظت کنید.

کاربرد اسکراب و لایه بردار

اسکراب و لایه بردار از نظر عملکرد بسیار شبیه هم هستند. وظیفه آنها حذف سلول های قدیمی پوست است تا راه را برای پوست جدیدتر و روشن تر باز کنند. منافذی که آلودگی‌ ها آن را مسدود می‌کنند، در فرآیند لایه ‌برداری پاکسازی می شوند. بنابراین پوستی نرم تر، روشن تر و تمیزتر به شما می‌دهد. استفاده از این محصولات ۱-۲ بار در هفته راه را برای داشتن پوستی سالم و زیبا هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده را بشناسید!

فرق بافت اسکراب و لایه بردار

تفاوت های بین لایه بردار و اسکراب واضح است. اسکراب از شکر یا نمک (یا برخی غلات دیگر مانند برنج یا جو دوسر) تشکیل شده است. در حالی که برخی از لایه بردارها حاوی اسید هستند. اسکراب ها ممکن است تحت لایه بردارهای مکانیکی یا فیزیکی قرار بگیرند. در حالی که لایه بردارها دارای عناصر فیزیکی و شیمیایی هستند. اسکراب ها ذاتا کمی قوی تر از لایه بردارها هستند.

میزان آبرسانی اسکراب و لایه بردار

استفاده از اسکراب و لایه بردار باعث آبرسانی پوست نمی‌شود. آنها فقط سطح پوست شما را از آلودگی ها و سلول های مرده پاک می‌کنند. پس از استفاده از اسکراب و لایه بردار حتما باید از محصولات آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید چون پوست شما نازک و حساس خواهد شد. با اینحال آب ‌رسانی اسکراب‌ ها نسبت به لایه ‌بردارها کمتر است.

احتمال حساسیت با لایه بردار بیشتر است یا اسکراب؟

استفاده از اسکراب و لایه بردار گاهی باعث حساسیت پوست می‌شود. در لایه بردار‌ی احتمال حساسیت ‌زایی نسبت به اسکراب ‌ها بیشتر است. حساسیت پوست، خود را به شکل خارش، سوزش یا قرمزی در محل نشان می‌دهد.

طرز استفاده از اسکراب صورت

مقداری از اسکراب را به اندازه یک سکه در کف دست خود ریخته و ۲ تا ۳ قطره آب به آن اضافه کنید تا نرم شود. سپس به آرامی روی صورت خود بمالید و آن را صاف کنید. به خاطر داشته باشید که صورت خود را از قبل خیس کنید تا نرم شود. به مدت ۳۰-۴۵ ثانیه با حرکات دایره ای به خوبی ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشویید.

معرفی ۵ لایه بردار و اسکراب صورت

۵ مدل از بهترین و پرفروش ترین لایه بردار و اسکراب بازار در ادامه معرفی شده اند:

۱- کرم لایه بردار AHA 15 درماتیپیک

کرم لایه بردار AHA 15 درماتیپیک برای انواع پوست قابل استفاده است. این کرم با لایه برداری ملایم پوست، جوانی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. همچنین باعث درمان لک ها و علائم پیری شده و قوام پوست را افزایش می‌دهد.

قیمت کرم لایه بردار AHA 15 درماتیپیک

۲- ژل پاک کننده اسکراب لوفا پریم

ژل پاک کننده اسکراب لوفا پریم مناسب پوست چرب است. این محصول با لایه برداری ملایم، منافذ پوست را پاک کرده و مانع رشد باکتری ها و ایجاد جوش خواهد شد. همچنین ترشح چربی پوست را کنترل کرده و سلول های مرده سطح پوست را از بین می‌برد.

قیمت ژل پاک کننده اسکراب لوفا پریم

۳- کرم لایه بردار گلیکولیفت درمالیفت

کرم لایه بردار گلیکولیفت درمالیفت برای انواع پوست مفید است. این کرم بدون ایجاد حساسیت پوستی با اسیدهای میوه پوست را لایه برداری و پاکسازی می‌کند. استفاده از این کرم لک ها و جای جوش را از بین برده و زیبایی و طراوت را به پوست شما برمی‌گرداند.

کرم لایه بردار گلیکولیفت درمالیفت

۴- کرم لایه بردار ۱۰ درصد آلفازوم فیس دوکس

کرم لایه بردار ۱۰ درصد آلفازوم فیس دوکس یک محصول مفید برای رفع لایه های مرده پوست و لک ها است. استفاده از این کرم پوست را شفاف و جوانسازی می‌کند. همچنین با تحریک کلاژن سازی و جریان خون، نقاط تیره و آثار آکنه را از بین می‌برد.

کرم لایه بردار 10 درصد آلفازوم فیس دوکس

۵- ماسک لایه بردار صورت هیدرودرم حاوی خاک رس

این محصول حاوی اسیدهای طبیعی میوه و اسید سالسیلیک بوده و بر اساس ترکیبات خاک رس خالص فرموله شده است. این ماسک با لایه برداری ملایم و طبیعی باعث درخشندگی و رفع لک های تیره می‌شود.

ماسک صورت رسی AHA هیدرودرم

سخن پایانی
در مقاله فوق یک نمای کلی از تفاوت لایه بردار و اسکراب ارائه شد. شما نباید در فرآیند لایه برداری زیاده روی نکنید. از مصرف این محصولات در نزدیکی چشم یا هر ناحیه زخمی خودداری کنید. پس از لایه برداری، پوست خود را با یک مرطوب کننده یا هر محصولی که رطوبت را جذب می‌کند، به خوبی آبرسانی کنید.

منبع: beminimalist

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.