بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده را بشناسید!

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم لایه بردار و روشن کننده بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست است. استفاده از این محصول کمک می‌کند پوست شما دچار لک و تیرگی نشود و همچنین با کمک به نوسازی پوست پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. برای اینکه بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده را بشناسید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کرم لایه بردار و روشن کننده یکی از محصولات مراقبتی پوست است که به طور مؤثر ناخالصی ها، چربی اضافی و سلول های مرده پوست را پاک می‌کند. این آلودگی ها در صورت باقی ماندن می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به پوستی کدر و ناهموار شوند. کرم لایه بردار پوست، پاکسازی کامل پوست را فراهم کرده و پوست شما را شاداب و احیا می‌کنند.

لایه برداری پوست یا پیلینگ چیست؟

لایه برداری پوست یا پیلینگ روشی برای حفظ سلامت و جوانی پوست است. لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می‌برد و گردش سلولی را تحریک می‌کند. لایه برداری منظم لکه های تیره و تغییر رنگ را کاهش می‌دهد و پوست را جوانسازی می‌کند.

حذف لایه بیرونی سلول های مرده پوست اسکراب و لایه بردار به محصولات مراقبت از پوست شما مانند سرم و مرطوب کننده اجازه می‌دهد تا به عمق پوست نفوذ کنند. در نتیجه کارایی آنها را افزایش می‌دهد.

انواع روش های لایه برداری کدام است؟

لایه برداری به روش های مختلفی صورت می‌گیرد که هر یک مزایای و معایب منحصر به فردی دارد. هدف همه این روش ها حذف سلول های مرده و تحریک تولید لایه سلولی جدید است.

 ۱- لایه برداری مکانیکی

در لایه برداری فیزیکی یا مکانیکی یک ابزار، مواد یا اسکراب به طور فیزیکی بیرونی ترین لایه سطحی پوست را از بین می‌برند. بدین ترتیب سلول های مرده پوست، چربی ها و سایر مواد زائد را حذف می‌کنند.

۲- لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی از اسیدها یا آنزیم ها برای حل کردن سلول های مرده و سایر مواد زائد روی سطح پوست استفاده می‌کند. برخلاف لایه ‌برداری فیزیکی، لایه ‌برداری شیمیایی با شکستن پیوندهای بین سلول‌های پوست عمل می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد به راحتی از بین بروند. این روش ملایم و در عین حال مؤثر است.

در وبسایت healthline می خوانیم:
اسیدها و لایه بردارهای پوست اشکالی از لایه برداری شیمیایی هستند:
آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs): نمونه هایی از AHA ها عبارتند از اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک، تارتاریک و سیتریک. این اسیدها سلول های کدر و مرده پوست را از روی سطح پوست شما جدا می کنند.
اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs): نمونه هایی از BHA ها شامل بتا هیدروکسیل و اسید سالیسیلیک است. این ترکیبات برای پوست مستعد آکنه بهتر هستند.

۳- لایه برداری با لیزر

در این روش از لیزر برای برداشتن لایه های بیرونی پوست و گرم کردن لایه زیرین استفاده می‌شود. لایه برداری با لیزر برای کمک به از بین بردن چین و چروک های عمیق، اسکارهای آکنه، پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید و سایر مشکلات پوستی با ریشه های عمیق تر استفاده می‌شود. این روش باعث تحریک تولید کلاژن در طول زمان می‌شود و در نتیجه رنگ و بافت پوست را  بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار 

مزایای استفاده از کرم لایه بردار

بدون شک استفاده از کرم لایه بردار یکی از مهم ترین بخش های یک روتین مراقبت از پوست است. بدون لایه برداری، پوست مرده یا خشک موجود، ظاهر کلی چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی بر نتایج اپیلاسیون تأثیر می‌گذارد. لایه برداری با کرم لایه بردار، کلید داشتن پوستی شاداب و جوان است و پس از اپیلاسیون برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی بسیار مهم است.

بدون لایه برداری، محصولات مراقبت از پوست به خوبی به پوست شما نفوذ نمی‌کنند. به عنوان مثال استفاده از کرم لایه بردار و روشن کننده فوری صورت به تمام مواد مغذی اجازه می‌دهد تا عمیقاً جذب پوست شوند.

معایب استفاده از کرم لایه بردار

لایه برداری بیش از حد می‌تواند چربی پوست را از بین ببرد. در نتیجه باعث تولید چربی اضافی و ایجاد جوش های جدید و مکرر می‌شود. لایه برداری برای کاهش چین و چروک عالی است، اما لایه برداری بیش از حد می‌تواند به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک بیشتر شود زیرا باعث نازک شدن پوست می‌شود. اگر از کرم های اسکراب استفاده می‌کنید، لایه برداری می‌تواند منجر به سوزش، لک یا قرمزی پوست شود.

نحوه استفاده درست از بهترین لایه بردار پوست

برای استفاده درست از بهترین لایه بردار پوست ابتدا پوست خود را خیس کنید. این کار به نرم شدن پوست و آماده سازی آن برای لایه برداری کمک می‌کند. مقدار کمی از لایه بردار را روی نوک انگشتان خود گذاشته و به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

با استفاده از نوک انگشتان خود، اسکراب را به آرامی روی پوست خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید. روی نواحی که ممکن است نیاز به لایه برداری اضافی داشته باشند، تمرکز کنید. ماساژ را با حرکات دایره ای حدود ۱ دقیقه ادامه دهید. ملایم باشید و از اعمال فشار زیاد خودداری کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

سپس پوست را با آب ولرم کاملاً بشویید و خشک کنید و روال منظم مراقبت از پوست خود را دنبال کنید.

۱- کرم لایه بردار پوست خشک و حساس

کرم لایه بردار AHA 10 درماتیپیک یک کرم لایه بردار ایرانی مناسب برای پوست خشک و حساس است. این کرم پوست را به خوبی لایه برداری و رطوبت رسانی کرده و به جوانی و شادابی پوست کمک می‌کند. در فرمولاسیون این لایه بردار فوری صورت، ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش وجود دارد که حساسیت را به حداقل می‌رساند.

کرم لایه بردار درماتیپیک 10

۲- لایه بردار صورت برای پوست چرب

کرم لایه بردار ۱۵ درصد آلفازوم فیس دوکس سلول ‌های مرده پوست و چربی اضافی را پاک کرده و پوست را روشن ‌تر می‌کند. در فرمولاسیون این کرم لایه بردار پوست صورت گلایکولیک اسید وجود دارد که پوست را با ملایمت لایه بردای کرده و کلاژن سازی را تحریک می‌کند. این محصول به عنوان بهترین کرم لایه بردار صورت با از بین بردن لک ها به شفاف سازی پوست کمک می‌کند.

کرم لایه بردار ۱۵ درصد آلفازوم فیس دوکس

۳- لایه بردار بدن

کرم ساینده و پاک کننده هیدرودرم یک محصول لایه بردار فوق العاده برای پاکسازی سلول های مرده از سطح پوست است. به عنوان یک کرم لایه بردار قوی برای لک صورت، این محصول جوش های سرسیاه و لک ها را از بین برده و چربی پوست را تنظیم می‌کند. این لایه بردار به افزایش انعطاف پذیری، طراوت و نرمی پوست کل بدن کمک می‌کند.

کرم ساینده و پاک کننده هیدرودرم

۴- کرم آلفا هیدروکسی اسید AHA 10% سینره

کرم آلفا هیدروکسی اسید AHA 10% سینره یک محصول فوق العاده برای لایه برداری ملایم پوست است. به عنوان بهترین کرم لایه بردار bha از تجمع سلول های مرده در منافذ پوست جلوگیری کرده و جوش های سرسیاه و جوش سرسفید را از بین می‌برد.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره با تحریک ساخت کلاژن و الاستین باعث کاهش چین و چروک های پوست می‌گردد. این محصول بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده بدن است و پوستی شاداب و روشن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره

طرز استفاده از اسکراب

اول با استفاده از یک ژل شوینده صورت یا آرایش پاک کن صورت را تمیز می کنیم. بعد اگر امکان آن وجود دارد صورت را بخور دهید تا مواد اسکراب به خوبی جذب پوست شود.

سپس اسکراب را به صورت به غیر از دور چشم ها و اطراف لب زده و با نوک انگشتان یک دقیقه روی صورت ماساژ دهید. نواحی حساس مثل پیشانی و گونه ها را کمتر و روی بینی و چانه را بیشتر ماشاژ دهید.

به مدت ۵ الی ۱۵ دقیق روی پوست بماند.

در این فاصله از حرف زدن و حرکت دادن صورت پرهیز کنید زیرا احتمال ایجاد خط و چین روی صورت است.

بعد از گذشت زمان لازم صورت را بشویید.

بعد یک ماسک خنک کننده مثل خیار یا آلوئه ورا به پوست بزنید تا منافذ باز پوست بسته شود و التهاب و قرمزی صورت از بین برود.

سوالات رایج درباره لایه بردار و اسکراب

در این قسمت رایج ترین سوالاتی که درباره لایه بردار و اسکراب پیش می آید را گردآوری کرده ایم.

۱- بهتر است که چند بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنیم؟

معمولاً هفته ای یک بار لایه برداری صورت ضروری است تا لایه جدیدتر پوست نمایان شود.

۲- از اسکراب روزانه استفاده کنیم؟

بهتره است اسکراب هرروز استفاده نشود چون رطوبت و چربی مفید پوست را به مرور کاهش می دهد.

مگر آنکه اسکراب روزانه باشد و لایه برداری آن کم باشد.

اگر برای شستشوی روزانه صورت به محصولی احتیاج دارید، ژل شستشو یا پن شستشو مفید است.

۳- آیا لایه برداری فوری پوست داریم؟

فواید لایه برداری فوری شگفت انگیز است، اما اگر بیش از حد انجام شود، عوارضی دارد. اگر می خواهید از تحریک جلوگیری کنید، یک یا دو بار در هفته لایه برداری برای هر نوع پوستی کافی است.

۴- آیا می توانم بعد از لایه برداری شیمیایی از ویتامین C استفاده کنم؟

از ویتامین C یا رتینول استفاده نکنید. در حال حاضر، محصولات ویتامین C و رتینول از جمله پرکاربردترین مواد برای مراقبت از پوست هستند، اما پس از لایه برداری شیمیایی از آنها اجتناب کنید. این محصولات باعث تحریک پوست می شوند که اثر بدی روی پوست تازه لایه برداری شده می گذارند.

۵- آیا آلوئه ورا بعد از لایه برداری شیمیایی مفید است؟

استفاده از آلوئه ورا روی پوست بعد از لایه برداری شیمیایی باید خوب باشد. مشاهده برخی جوش‌ها بلافاصله پس از لایه‌برداری شیمیایی یک اتفاق طبیعی است و اگر لایه برداری در کلینیک را طی چند جلسه انجام می‌دهید، باید پس از یکی دو جلسه بعدی برطرف شود.

۶- بعد از استفاده از اسکراب و یا لایه بردار از چه چیزی باید استفاده کنیم؟

بعد از اسکراب و لایه بردار حتما از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

۷- بهترین زمان لایه برداری پوست چه زمانی است؟

بهترین زمان لایه برداری پوست پس از بیدار شدن از خواب است. زیرا در طول شب پوسته های مرده و چربی های زیادی روی پوست ایجاد می‌شوند. بنابراین با استفاده از لایه بردار می‌توانید تمام مواد زائد را از پوست خود بردارید.

۸- قبل از لایه برداری به پوست چه بزنیم؟

قبل از لایه برداری، بهترین کار شستن پوست با صابون و آب ولرم است. سپس می‌توانید از تونیک و یا تونرهای برطرف کننده آلودگی های عمیق استفاده کنید تا لایه برداری تأثیر بیشتری داشته باشد.

۹- بعد از لایه برداری پوست چه کرمی استفاده کنیم؟

بعد از لایه برداری پوست مهمترین کاری که باید انجام دهید استفاده از کرم مرطوب کننده یا آبرسان است. این محصولات باعث می‌شوند پوست شما پس از لایه برداری خشک نشود.

سخن پایانی
کرم های لایه بردار با مکانسیم های مختلف به روشن شدن و بهبود وضعیت پوست کمک می‌کنند. کرم لایه بردار ایرانی و خارجی را می‌توانید به این منظور استفاده نمایید. برای بهره مندی از این محصولات طبق دستورالعمل از آنها استفاده کنید.

منبع: glam

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.