علت چروک شدن پوست و راهکارهای رفع چروک پوست

آنچه در این مقاله می خوانید:
چروک شدن پوست همواره دغدغه بسیاری از افراد است. برای رفع چروک و جوانسازی پوست محصولات فراوانی در دسترس است و افراد برحسب نیاز و بودجه‌ای که دارند از آن‌ها استفاده می‌کنند. قرص‌ها و کرم‌های جوانساز، ضد چروک و لیفت، جوانساز پست سال‌هاست که برای معکوس کردن روند پیری پوست طراحی و تولید شده‌اند و طرفداران زیادی خصوصاً در بین خانم‌ها دارند. پوست ما هرروزه در مقابل عوامل مختلفی مانند نور آفتاب، شرایط جوی و عادات بد ما قرار می‌گیرد که علاوه بر روند افزایش سن هریک می‌توانند به‌تنهایی تأثیرات مخرب زیادی بر روی پوست اعمال کنند. همه ما با بالا رفتن سن اولین نشانه‌های پیری را روی پوست احساس می‌کنیم وقتی‌ که چروک‌های ریز و درشت روی پوست صورت خودنمایی کرده و به ما یادآوری می‌کنند که برای جوان‌سازی پوست باید دست بکار شویم. برای پیداکردن محصولات رفع چروک و جوان‌سازی پوست کافی است سری به اینترنت، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی یا داروخانه‌ها بزنید تا با حجم بالایی از این محصولات آشنا شوید. در حین جستجوی بهترین محصول برای رفع چروک و جوان‌سازی پوست شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که قرص‌های جوانسازی بهتر هستند یا کرم‌ها؟ برای رسیدن به جواب این پرسش تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

علت چروک شدن پوست چیست؟

روند پیری پوست امری اجتناب‌ناپذیر است که با سبک زندگی، رژیم غذایی، وراثت و سایر عادات شخصی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، سیگار کشیدن می‌تواند از مولکول‌های اکسیژن سالم رادیکال‌های آزاد تولید کند که به سلول‌های پوست آسیب رسانده و منجر به چین‌وچروک زودرس می‌شود. محصولات جوانساز اعم از قرص، کرم یا لوسیون همگی باعث بهبود قوام و استحکام پوست شده و از نازکی و خشکی پوست که با افزایش سن برای همه افراد رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کنند. این محصولات با استفاده از ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های مفید برای پوست طراحی و تولید شده‌اند و با تأمین این عناصر حیاتی قطعاً باعث بهبود وضعیت پوست خواهند شد.

با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. این فرایند باعث می شود که پوستتان حالت الاستیک خود را از دست بدهد و دچار چین و چروک و پیری زودرس شود. علاوه بر افزایش سن، ۸ عامل دیگر نیز وجود دارند که ممکن است علت چروک شدن پوست شما باشند:

۱- تماس با نور خورشید

اشعه ماوراء بنفش نور خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در پوست شما می شود. رادیکال های آزاد به الیاف الاستین پوست شما آسیب می رساند، که موجب چروک شدن و سرطان پوست می شود. استفاده از ضد آفتاب مناسب تا حد زیادی می تواند مانع پیری پوست شود.

۲- سیگار کشیدن

سیگار کشیدن نیز باعث افزایش تعداد رادیکال های آزاد در سلول های بدنتان می شود. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی فعال و مضری هستند که می توانند باعث پیری زودرس پوست و دیگر اندام های بدنتان شوند.

رژیم نامناسب
رژیم نامناسب

۳- سوء تغذیه

محروم کردن بدن از مواد مغذی می تواند سلامت و قدرت پوست را تحت تاثیر قرار دهد. پیروی از یک رژیم غذایی مملو از غذاهای فراوری شده، سلامت پوست و دیگر بخشهای بدنتان را به خطر خواهد انداخت. در مقابل پیروی از یک رژیم غذایی سالم نظیر ماهی، پروتئین و میوه های تازه، ویتامین ها و سبزیجات، نیاز شما را به انواع مواد مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی پوست و به ویژه ویتامین ها و مواد معدنی ، تامین خواهد کرد.

۴- عدم مصرف آب کافی

کلاژن، پروتئینی است که اسکلت پایه و بافت پیوندی پوستتان را تشکیل می دهد. بخش عمده این بافت را آب تشکیل داده است. در صورتی که به مقدار کافی آب ننوشید، کلاژن دچار شکستگی شده و به یکدیگر متصل می شوند؛ نتیجه این اتفاق، پیری زودرس پوست و چروک شدن پوست شما خواهد بود.

۵- استرس بیش از حد

زمانی که شما دچار استرس و یا خستگی هستید، بدن شما مقدار زیادی کورتیزول ترشح می کند. کورتیزول یک هورمون است که باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک در آن می شود.

۶- ژنتیک

بله درست است، ژنتیک! برخی از افراد نسبت به دیگران استعداد بیشتری برای چروک شدن پوست دارند. درواقع ساختار پوست این افراد به طور ژنتیکی ضعیف تر از هم سن و سالانشان است که باعث می شود در سنین پایین تر، دچار چین و چروک شوند. اگر می خواهید بدانید که شما هم در گروه این افراد هستید یا نه، به پوست پدر و مادرتان توجه کنید و اگر خط و خطوط زیادی دارند، از آنها بپرسید که از چه سنی دچار این تغییرات شده اند.

برای “خرید اینترنتی دارو” می‌توانید به داروبوم که یک داروخانه آنلاین با شرایط اراسل رایگان و پرداخت در محل است مراجعه کنید.

۷- آلودگی هوا

می توان گفت که همیشه عامل ” آلودگی هوا ” یک پای ثابت اکثر اختلالات و بیماری هایی است که بشر را درگیر کرده است. اگر شما هم در مناطق شهری مملو از آلودگی زندگی می کنید باید بدانید که در معرض چین و چروک و پیری زودرس پوست قرار دارید. مواد آلاینده موجود در هوا می تواند میزان رادیکال های آزاد را در سطح پوستتان افزایش دهد.

۸- عدم استفاده از کرم ضد چروک

اگر در برنامه مراقبت از پوست خود، استفاده از کرم ضد چروک را لحاظ نکرده اید، بدانید که پوستتان را از دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ انعطاف و قوام محروم کرده اید. استفاده از یک کرم های ضد چروک موثر کمک می کند تا:

  • فرایند بازسازی طبیعی پوست تقویت شود.
  • سطح طبیعی مواد مغذی ضد چروک مانند Q10، کراتین و اسید هیالورونیک در پوست افزایش یابد.
  • رطوبت پوست تامین شود.

مصرف و عملکرد کرم ضد چروک صورت با دور چشم متفاوت است برای آشنایی بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله “کرم ضد چروک صورت با کرم ضد چروک دور چشم چه تفاوتی داره؟” پیشنهاد می شود.

بهترین کرم ضد چروک
بهترین کرم ضد چروک

بهترین کرم ضد چروک کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

در صورتی که از ابتدای مقاله همراه ما بوده باشید، به ضرورت استفاده از کرم ضد چروک جهت پیشگیری از چروک شدن پوست پی برده اید. برندهای آرایشی متفاوت، کرم های ضد چروک متنوعی روانه بازار کرده اند که گاهی شما را گیج و انتخاب را برایتان سخت می کنند.

گاه استفاده از یک مرطوب کننده مناسب نیز می تواند مانع بروز چین و چروک پوستی شود. حفظ رطوبت پوست، تحریک به کلاژن سازی و همچنین حفظ خاصیت الاستیسیته پوست همگی از عوامل مهم برای جوان ماندن پوست هستند. انتخاب بهترین کرم ضد چروک می تواند شما را از ۱۰ سال عقبتر از روند سنی تان نگاه دارد.

پیشنهاد داروبوم مصرف محصول “سرم ضد آفتاب و ضد چروک نامرئی دکتر مورد SPF30 ” با خاصیت کاهش خطوط و چروک های عمیق پوست تا ۷۱ درصد و افزایش دهنده لطافت و نرمی پوست می‌باشد.

ویتامین ها
ویتامین ها

۱- ویتامین A

بهترین کرم ضد چروک جهت جلوگیری از چروک شدن پوست مسلما دارای فرمی از ویتامین A می باشد. ویتامین A روند بازسازی و ترمیم پوست را بهبود می بخشد و تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد. این ویژگی به از بین بردن چروک های سطحی پوست کمک زیادی می کند. در صورتی که هدف، رفع چین و چروک های عمیق باشد، فرم قوی تری از ویتامین A به نام رتین- آ (Retin-A) استفاده می شود. نکته ای که باید بدانید این است که ویتامین آ و به خصوص فرم رتین-آ ممکن است باعث حساسیت پوست شما شود. هنگام استفاده از این نوع کرم ها، از مصرف کرم ضد آفتاب مناسب غافل نشوید.

۲- اسیدهای آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

بدون شک اسیدهای AHA جزء ثابت بهترین کرم ضد چروک جهت چروک شدن پوست هستند. اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسیدهای ملایمی هستند که سلولهای سطح مرده سطح پوست را بر می دارند و باعث می شوند سلولهای جدیدی جای آنها رشد کند. AHA در رفع چین و چروک های پوست، علی الخصوص چروک های سطحی بسیار موثر است. در مورد چروک های عمیق و قدیمی، ممکن است نیاز به روشهای تهاجمی تر نظیر پیلینگ ، لیزر و غیره باشد.

۳- ویتامین C

ویتامین C بی شک یکی از موثرترین عناصری است که در یک کرم ضد چروک ایده ال یافت می شود. ویتامین سی از راههای مختلفی به سلامت پوست شما کمک می کند و از چروک شدن پوست در سنین پایینتر جلوگیری می کند.

  • یک آنتی اکسیدان است که پوست را در برای اثرات مخرب رادیکالهای آزاد محافظت می کند.
  • همانند یک ضد آفتاب عمل می کند و پوستتان را در برابر نور خورشید محافظت می کند.
  • میزان تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد.

۴- ویتامین E

ویتامین E از این نظر که یک آنتی اکسیدان است، عملکردی مشابه با ویتامین سی دارد و در واقع هر دو اثر یکدیگر را تقویت می کنند. ویتامین E همچنین، غشای سلول را تقویت می کند و باعث می شود ساختار سلول حفظ شود و از خروج مواد داخل آن به خارج، جلوگیری گردد. اثر ضد التهابی ویتامین ای نیز غیر قابل چشم پوشی است. به طور کلی، استفاده از ویتامین E هم به شکل موضعی و هم به شکل خوراکی به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد.

۵- هیالورونیک اسید

بهترین کرم ضد چروک جهت جلوگیری از چروک شدن پوست حتما حاوی هیالورونیک اسید نیز هست، زیرا این ماده با جذب آب فراوان، باعث انعطاف پذیری پوست و پرتر به نظر رسیدن آن می شود. در مورد چروک های عمیق، گاهی از تزریق هیالورونیک اسید به عنوان فیلر، استفاده می گردد.

۶- کلاژن

کلاژن پروتئینی است که در به طور طبیعی در ساختار پوستتان وجود دارد و مانع چروک شدن پوست می شود. همانگونه که ذکر شد، با افزایش سن، میزان تولید آن کاهش می یابد. مسلما اگر کرم ضد چروک شما حاوی کلاژن نیز باشد، به نفعتان خواهد بود. نکته ای که در مورد کلاژن و هیالورونیک اسید وجود دارد، این است که هر دوی این مولکولهای درشت هستند و به راحتی از طریق پوست جذب نمی شوند. به همین علت، گاهی نیاز به تزریق مستقیم این مولکولهای به نواحی دارای چین و چروک می باشد.

رفع چروک و جوان‌سازی پوست با کرم

کرم‌های ضد چروک با توجه به تمایل افراد به جوان ماندن و زیبایی در انواع و اقسام و با مارک‌های مختلف در حال حاضر در بازار موجود هستند. برخی از این کرم‌ها برای سنین مختلف به‌طور اختصاصی تولید شده‌اند مثلاً برای افراد بالای ۴۰ سال یا ۶۰ سال به‌طور مجزا کرم ضد چروک موجود است.

این محصولات با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای پوست در سنین مختلف حاوی ترکیبات و ویتامین‌هایی هستند که پوست را تغذیه، لایه‌برداری و آب‌رسانی کرده و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشند.

با افزایش سن پوست ما توانایی کمتری در ابقاء آب داشته و به همین دلیل دچار خشکی می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد چروک‌ها خشکی و دهیدراته شدن پوست است. تحقیقات مختلف نشان داده است که حتی با مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده که پوست را به‌طور عمقی آب‌رسانی می‌کنند می‌توان روند پیری و چین‌وچروک پوست را به تعویق انداخت.

کرم جوانساز پوست
کرم جوانساز پوست

عملکرد انواع کرم جوان ساز پوست

اکثر محصولات ضد چروک شدن پوست حاوی ترکیباتی هستند که پوست را وادار به کلاژن سازی می‌کنند و با بهبود حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری باعث می‌شوند پوست ما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. کرم‌های رفع چروک و جوانسازی پوست اغلب حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی هستند که با روند پیری مقابله کرده و با بهبود حالت ارتجاعی پوست چین‌وچروک‌های پوست را تا حدودی برطرف می‌کنند.

کرم‌های رفع چروک و جوانسازی پوست با دارا بودن ترکیبات غنی واقعاً به پوست کمک می‌کنند که بازسازی و جوان‌سازی شود ولی این روند تدریجی است و باید با صبر و حوصله برای مدت طولانی این محصولات را مورد استفاده قرار دهید.

در بدبینانه‌ترین حالت با اطمینان می‌توانیم بگوییم که اگر کرم‌های رفع چروک و جوان‌سازی پوست واقعاً تأثیری در جوانسازی پوست نداشته باشند، حداقل مانع بدتر شدن شرایط پوست شده و از افتادگی و بروز چروک‌های بیشتر در پوست جلوگیری می‌کنند.

رفع چروک و جوانسازی پوست با قرص

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها علاوه بر کرم‌های ضد چروک اقدام به تولید قرص‌های جوانساز کرده‌اند. این قرص‌ها سرشار از ریزمغذی‌های مفید برای پوست هستند. لازم به ذکر است که گاهی اوقات کمبودهای تغذیه‌ای و مصرف غذاهای ناسالم مانند فست فودها باعث می‌شود بدن ما از ویتامین‌ها و مولتی ویتامین و مینرال‌هایی که برای بازسازی و ترمیم پوست موردنیاز هستند محروم شود.

برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای قرص‌های رفع چروک و جوان‌سازی پوست مفید هستند زیرا فرمولاسیون آن‌ها سرشار از ویتامین‌ها و عناصر کمیابی است که می‌توانند به بهبود سلامت عمومی، سیستم ایمنی و حتی خواب کمک کنند.

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی خوب، خواب و استراحت کافی و دوری از شرایط استرس‌زا خودبه‌خود می‌تواند باعث بهبود وضعیت پوست شود. در کنار موارد فوق قرص‌های رفع چروک و جوان‌سازی پوست حاوی آمینواسیدها و آنزیم‌هایی هستند که از درون‌پوست را جوانسازی می‌کنند.این محصولات با تأمین لیزین و پرولین کلاژن سازی را در عمق پوست فعال کرده بدین ترتیب به رفع چروک و جوانسازی پوست می‌پردازند.

قرص جوانسازی و ضد پیری
قرص جوانسازی و ضد پیری

عملکرد قرص‌های رفع چروک و جوان‌سازی پوست

قرص‌های رفع چروک و جوانسازی پوست حاوی گلوکز آمین، کندروئیتین سولفات و اسید هیالورونیک هستند که برای تغذیه پوست بسیار مفیدند. درعین‌حال در فرمولاسیون آن‌ها مهارکننده آنزیم‌های کلاژناز وجود دارد که مانع تجزیه کلاژن شده و درنتیجه از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که قرص‌های رفع چروک و جوانسازی پوست نیز می‌توانند با تغذیه پوست از درون و به‌طور عمیق‌تر باعث جوانسازی پوست شوند و چین‌وچروک‌ها را برطرف کنند.

محصول “پودر کلاژن کلاژینو ۳۰ بسته ۳۵ گرمی” مکملی بی نظیر جهت تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت پوست ، مو و ناخن و پیشگیری از پیری زودرس پوست است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.