بهترین شامپو برای ریزش مو چیه؟

بهترین شامپو

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
انتخاب بهترین شامپو این روزها با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار کار بسیار دشواری است. شامپوها در حال حاضر یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی بهداشتی هستند و علاوه بر کاربرد اصلی خودشان که شستشوی موها است، گزینه‌های دیگری مانند خواص نرم‌کنندگی، تغذیه‌کنندگی، آب‌رسانی و… غیره را ارائه می‌دهد. با تمام تفاسیر قبل از انتخاب هرکدام از این شامپوها از هر برندی شما باید نوع موها و وضعیت پوست سر خودتان را بشناسید و بر اساس آن اقدام به انتخاب شامپوی مناسب کنید، پس با ما همراه باشید.

آیا شامپو ضد ریزش مو موثر است؟

از نظر مصرف کنندگان بهترین شامپو، شامپویی است که علاوه بر شستشوی خوب اثرات مثبتی نیز بر ظاهر مو داشته باشد، موها براق، خوش حالت و تقویت شده و از خشکی، ریزش، خارش سر و بوجود آمدن شوره سر جلوگیری شود. در حال حاضر توجه مصرف‌کنندگان به مواد از دسته ویتامین‌های گروه B جلب شده است به‌خصوص ویتامین B5 و B6. شرکت‌های آرایشی و دارویی گزارش می‌دهند که مصرف مرتب فراورده‌های حاوی این مواد، موجب تقویت مو، مرطوب شدن و درخشش آن می‌شود. آن‌ها ادعا می‌کنند که با مصرف این ویتامین، مو کمتر حالت شکننده پیدا می‌کند و قوی‌تر می‌شود. البته مطالعات علمی چنین چیزی را تائید نکرده و این ادعاها هنوز بررسی علمی نشده است. هنگام مصرف این مواد باید به یاد داشت که بدنه مو از کراتین مرده ساخته شده است و نمی‌تواند تغذیه شود، بنابراین رشد آن نمی‌تواند تحت تأثیر موادی که روی بخش کراتینی آن استفاده می‌شود، قرار گیرد.

فولیکول های مو از طریق ویتامین ها و مواد معدنی که جذب می کنند ساقه مو را تشکیل می دهند. هرچه مواد مغذی که به فولیکول یا ریشه مو می رسد غنی تر باشد، ساقه مو سالم تر است. بنابراین، استفاده از این مواد روی سطح خارجی مو، ظاهر مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد نه رشد آن را. با انتخاب بهترین شامپو مناسب برای موهای شما، مو حالت درخشان‌تر و ابریشمی‌تری پیدا می‌کند و راحت‌تر شانه می‌خورد و حالت می‌گیرد و شما می توانید بسته به نوع نیاز و جنس موهایتان بهترین شامپوی موجود را خریداری کرده و مصرف کنید تا ظاهر موهای خود را به بهترین شکل و حالت درآورید.

همه چیز درباره شامپو و اهمیت شستشوی موها

تمامی اصول پاکسازی پوست در مورد شامپوها هم مصداق دارد: برای پاک کردن غبار، دوده و آلودگی‌های دیگر و همچنین سلول‌های لایه کراتینی جداشده از پوست سر باید لایه چربی روی سر پاک شود؛ زیرا تمام آلودگی‌ها به این لایه چسبیده‌اند. به‌علاوه، تمام اصولی که بر اساس آن، صابون‌ها و سورفکتانت ها پوست را تمیز می‌کنند، در مورد شامپو نیز مصداق دارد. سورفکتانت های موجود در شامپو قطرات کوچک چربی را که حاوی آلودگی‌ها هستند احاطه می‌کنند و همراه با آب کشیدن، از پوست سر جدا می‌شود. بهترین شامپو برای شما نوعی است که به اندازه کافی و متناسب با موهای شما حاوی سورفکتانت باشد.

شامپوها بر اساس نوع موها به ۳ دسته که شامل شامپوهای مناسب موی چرب، شامپوهای مناسب موی معمولی و شامپوهای مناسب موی خشک است، تقسیم می‌شوند؛ اما دسته‌بندی خاصی برای شامپوها بر اساس پوست کف سر وجود ندارد و شما خودتان موظف به تشخیص این مسئله خواهید بود. در ادامه مقاله راه‌های انتخاب بهترین شامپو مناسب به‌طور کامل برای شما عزیزان شرح داده‌شده است پس با ما همراه باشید.

بهترین شامپو
بهترین شامپو

بهترین شامپو برای شستشوی موها کدام است؟

همان‌طور که ذکر شد، شامپو فقط برای تمیز کردن نیست بلکه تأمین‌کننده اهداف دیگری نیز بر اساس نیاز مشتری هست. شامپو باید بر اساس معیارهای زیر انتخاب شود:

  • نوع مو: خشک یا چرب بودن مو، نازکی مو، این‌که مو رنگ‌شده، بی رنگ‌شده یا فر شده است.
  • مشکلات خاص موی سر: برای مثال وجود شوره سر
  • بی‌خطر بودن فراورده: این‌که فراورده چشم را می‌سوزاند یا پوست سر را تحریک می‌کند یا نه.

نیازها و سلیقه شخصی هر فرد: ازجمله جنس و حالت شامپو، وجود عطری خاص، سهولت و ایجاد رضایت در مصرف‌کننده از به کار بردن شامپو، این‌که شامپو به‌آسانی در سر پخش شود، مقدار کف تولیدشده و کیفیت و حالت آن، سهولت شسته شدن شامپو با آب، این‌که چقدر مو را نرم، خوش حالت و درخشان می‌کند، این‌که بعد از استفاده از شامپو مو چقدر آسان شانه می‌خورد و حالت می‌گیرد. به همین شکل، بهترین شامپو باید برای فصل‌های مختلف سال مناسب باشد،خاصیت ضد ریزش داشته، ویژگی های آن با اینکه هر چند وقت یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیازهای خاص مشتری متناسب باشد.

مواد تشکیل‌دهنده شامپو چیست؟

تا این لحظه، بحث ما فقط نقش سورفکتانت ها در تمیزی مو بود اما اگر شامپوها فقط حاوی مواد پاک‌کننده‌ای بود که کارشان پاک کردن لایه چربی روی پوست سر و مو است، بعد از شستشو، موها خشک، خشن و شکننده بود و شانه کردن و حالت دادن به آن‌ها، مشکل می‌شد. مواردی دیگری که باید در شامپو به کار گرفته شود تا برای مصرف‌کننده مطلوب‌تر باشد، عبارت‌اند از:

۱- مخلوطی از چند سورفکتانت

چون معمولاً یک سورفکتانت به‌تنهایی متضمن نتیجه مورد نظر نیست. توجه کنید که بعضی از سورفکتانت ها خصوصیاتی غیر از تمیز کردن دارند، بهترین شامپو قابلیت کف کنندگی بالایی دارند و درعین‌حال در حالت پذیری و نرمی مو مؤثرند.

۲- مواد مرطوب‌کننده به‌خصوص برای موهای خشک

بهترین شامپو برای استفاده باید حاوی مواد مرطوب کننده مو باشد. زیرا تمیز کردن با سورفکتانت موجب پاک شدن چربی طبیعی می‌شود و بدون چربی طبیعی، مو کدر می‌شود و نرمی خود را از دست می‌دهد. درنتیجه، موی سفت و به هم چسبیده به‌سختی شانه می‌خورد، شکننده می‌شود و انتهای آن شکاف می‌خورد (موخوره پیدا می‌کند) و تمام این عوامل باعث آسیب به تار موها می شود. باید از محصولات ترمیم کننده مو استفاده کرد.

این پدیده که در موی خشک دیده می‌شود، نتیجه چند عامل است: هوای خشک، قرار گرفتن در معرض باد، آلودگی هوا، شنا کردن در استخرهایی که به آب آن‌ها کلر زده شده است و استفاده از شامپوهای سخت که مو را خشک می‌کنند. این عوامل به‌خصوص در موهای بی رنگ‌شده یا رنگ‌شده مؤثرتر است. شامپو مو را تمیز می‌کند ولی درعین‌حال، لایه چربی را نیز که باعث نرمی و درخشندگی مو می‌شود، پاک می‌کند؛ بنابراین، بهترین شامپو را بر اساس نوع موهایتان انتخاب کنید.

فردی با موی چرب باید شامپوی مؤثرتر در پاک کردن چربی و فردی با موی خشک باید شامپویی با قدرت تمیزکنندگی کمتر و حاوی مرطوب‌کننده به کار برد. عموماً تنظیم شامپو از نظر مقدار ماده مرطوب‌کننده بر اساس نوع پوست سر انجام می‌شود؛ اگر پوست سر خشک باشد، مو خشک است و اگر پوست سر چرب باشد، موی سر نیز چرب است.

۳- حالت‌دهنده‌ها

کاربرد حالت‌دهنده‌ها نرم و درخشان کردن مو است تا راحت‌تر شانه و حالت داده شود. حالت‌دهنده‌ها و نرم کننده مو بخش مهمی از شامپوهای موهای خشک یا صدمه‌دیده (موهای رنگ‌شده یا فر شده) هستند. بیشتر درماتولوژیست ها به‌جای استفاده از شامپوی حالت‌دهنده استفاده از حالت‌دهنده را بعد از شستن مو حتی با بهترین شامپو توصیه می‌کنند. به دلیل اینکه در اینجا با دو عملکرد کاملاً متفاوت مواجه هستیم: شستن و حالت دادن به مو. شامپوی که هم خاصیت تمیزکنندگی داشته باشد و هم حاوی حالت‌دهنده باشد، عملکرد حالت‌دهنده تنها را ندارد. به‌علاوه، باقیمانده شامپو که بعد از استفاده از شامپوی حاوی حالت‌دهنده روی موی سر باقی می‌ماند، حاوی مواد پاک‌کننده است و باید از آن اجتناب کرد.

۴- مواد کف کننده

بهترین شامپو با تولید حباب در آب تولید کف می‌کنند. توجه کنید که شامپوهای زیادی هستند که خوب تمیز می‌کنند، بدون اینکه زیاد کف کنند. ولی وجود کف کافی و مناسب ازنظر جلب رضایت مصرف‌کننده و بازار اهمیت دارد؛ زیرا در حال حاضر مصرف‌کننده ارتباطی بین مقدار کف و قدرت پاک‌کنندگی احساس می‌کند. درواقع، احتیاجی به کف اضافی برای افزایش قدرت پاک‌کنندگی شامپو نیست و اثربخشی شامپو بستگی دارد به اینکه بعد از شستشو چگونه به نظر می‌رسد و مصرف‌کننده چه احساسی دارد و نه به مقدار کف تولیدشده.

۵- موادی که سختی آب را می‌گیرند

این مواد به یون‌های کلسیم و منیزیم متصل می‌شوند (چنگ می‌اندازند) و از چسبیدن آن‌ها به اسیدهای چرب جلوگیری می‌کنند. از چسبیدن یون‌های کلسیم به اسیدهای چرب نمک‌هایی به وجود می‌آید که خوب در آب حل نمی‌شود. بدون اضافه کردن مواد سختی گیر، نمک‌های تولیدشده، بر روی قابلیت تمیزکنندگی شامپو تأثیر می‌گذارند. بدین شکل که روی مو را لایه‌ای از این نمک‌ها می‌پوشاند و باعث می‌شود که مو درخشش خود را از دست بدهد.

۶- غلیظ کننده‌ها

شامپو را غلیظ می‌کنند. این مواد هیچ تأثیری روی خصوصیات تمیزکنندگی شامپو ندارند؛ ولی باعث می‌شوند که شامپو ظاهر بهتری داشته باشد. بیشتر مردم فکر می‌کنند که هرچه شامپو غلیظ‌تر باشد، مؤثرتر و ازنظر مواد فعال غنی‌تر است. این مطلب به‌هیچ‌وجه حقیقت ندارد و قوام شامپو به اثربخشی آن ربطی ندارد. البته شامپویی که غلیظ‌تر است، کمتر ممکن است روی پوست بلغزد و وارد چشم بشود. بنابراین، ممکن است بهترین شامپو از نظر شما شامپوی غلیظ باشد اما متخصص نوع شامپوی را برای شما در نظر گرفته است که غلظت مورد رضایت شما را ندارد اما اثرگذاری بالایی داشته باشد.

۷- صدفی کننده‌ها

اضافه کرد مواد مغذی که باعث سلامتی و یکدست بودن تار موها می شود به شامپو اضافه شده تا به آن حالت صدفی و درخشان بدهد. به این ترتیب، موههای براق، خوش حالت، سالم و جذابی خواهید داشت. بهترین نوع شامپو باید پس از شستشو و خشک شدن، موهایی براق، خوش حالت و منعطف را به شما بدهد.

۸- مواد رنگی و عطرها

دلیل اضافه کردن رنگ و عطر مشخص است. البته بهتر است از شامپوهایی که حاوی رنگ‌های مصنوعی و عطرهای خیلی قوی هستند، کمتر استفاده شود. این شامپوها ممکن است به پوست صدمه بزنند، واکنش آلرژیک را برانگیزند و یا حتی به لایه خارجی مو صدمه بزنند. بهترین شامپو برای مو، دسته شامپوهایی هستند که کمترین میزان رنگ و عطر مصنوعی را داشته باشند.

۹- مواد نگهدارنده

مواد دیگری برای نگهداری طولانی‌ مدت شامپو به آن اضافه می‌شود که شامل نگه‌دارنده‌های گوناگون، آنتی اکسیدان ها و محلول کننده‌ها هستند و موجب تثبیت مخلوط مواد در شامپو می‌شوند (سورفکتانت ها خاصیت محلول کنندگی دارند).

۱۰- مواد خاص

بهترین شامپو حاوی ویتامین‌های مختلف (مثل ویتامین B و E)، عصاره‌های گیاهی، تخم‌مرغ، عسل، جوجوبا، آلوئه ورا و مواد دیگر می‌شود. از آنجا که در داروخانه ها، تنوع شامپو زیاد است، اضافه کردن این مواد از نظر فروش محصول و بازار نقش بسیار مهمی دارد، بخصوص که در زمان‌های مختلف مواد مختلف مد می‌شوند و اضافه کردن آن‌ها به شامپو، فروش را بهتر می‌کند.

آیا شامپوها به بافت زنده و ریشه مو نفوذ می‌کنند؟

شامپوها به علت اینکه خیلی زود از روی پوست سر شسته می‌شوند، فرصتی برای نفوذ به بافت‌های زیرین پوست را ندارند. بهترین شامپو حاوی دستور العملی است که معمولا برروی بسته بندی درج شده است و شما می توانید با مطالعه آن از نحوه استفاده و زمانی که لازم است برروی موها باقی بماند، مطلع شوید. اگر ماده موردنظر تأثیری روی ریشه مو دارد، بهتر است به شکل محلول مصرف شود و چند ساعتی روی پوست بماند تا اینکه به‌صورت شامپو مصرف شود و به‌سرعت از روی مو شسته شود و مدت تماس آن با مو و پوست کم باشد. با این‌ وجود اهمیت استفاده از شامپو ضد ریزش و تقویت کننده مو این است که با پاکسازی مناسب پوست سر، موها را برای پذیرش مواد مؤثر موجود در لوسیون‌های ضد ریزش مو آماده می‌کند. همچنین برخی از آن‌ها حاوی مواد خنک‌کننده هستند که باعث کاهش حرارت پوست سر می‌شوند. حرارت می‌تواند به موها آسیب بزند و حتی باعث ریزش مو شود.

تشخیص نوع موها
تشخیص نوع موها

تشخیص نوع موها برای انتخاب شامپوی مناسب

ازآنجایی‌که تمیزی موها یکی از معیارهای زیبایی افراد تلقی می‌شود، انتخاب شامپوی مناسب نیز اهمیت فراوانی برای افراد دارد. از طرفی انتخاب نادرست شامپو ضمن آسیب رساندن به موها اثر پاک‌کنندگی مناسبی هم نخواهد داشت و موهای شما را پس از استفاده کدر، خشک و نازیبا خواهد کرد.

ساده‌ترین راه برای شناسایی نوع موهایتان این است که با اسپری مقداری آب را روی موهای خشک خودتان اسپری کنید. اگر آب جذب موهایتان شد شما باید از شامپوی مناسب موهای معمولی یا خشک استفاده کنید تا رطوبت موردنیاز موهای شما تأمین شود. اگر آب اسپری شده روی موهای شما سر خورد و جذب نشد شما باید از شامپوی مناسب موهای معمولی یا چرب استفاده کنید تا چربی اضافی موهای شما را با شستشو کاهش دهند.

انتخاب شامپو مناسب بر اساس نوع موها

انواع موها به چهار دسته خشک، معمولی، چرب و مختلط تقسیم می‌شوند که می‌توان بر این اساس از شامپوهای موجود استفاده کرد.

برای موهای معمولی باید از همین نوع شامپو استفاده کرد. شامپوهای مناسب موهای معمولی شامپوهایی ملایمی با PH مناسب برای پوست سر هستند که موجب خشکی مو یا پوست سر نمی‌شوند.

شامپوی مناسب موهای چرب اغلب حاوی موادی هستند که ترشح چربی پوست سر را تنظیم کرده و حین شستشو چربی اضافی موها و پوست سر را به‌خوبی پاک می‌کنند.

بهترین شامپوی مناسب موهای خشک اغلب حاوی ترکیبات نرم‌کننده هستند و با آب‌رسانی موها و پوست سر شدت خشکی موها و پوست کف سر را کاهش می‌دهند.

موی مختلط نوع دیگری از موی از چرب است. در این افراد پوست کف سر چرب و ساقه مو خشک و شکننده است که باید با توجه به این موارد شامپوی مناسب این نوع مو را انتخاب کرد. این افراد باید برای شستشوی کف سر از شامپوهای مناسب موی چرب و برای ساقه مو از شامپوهای نرم‌کننده و آب‌رسان استفاده کنند.

انتخاب شامپوی مناسب بر اساس نوع پوست کف سر

شاید برای شما تعجب‌آور باشد که بهترین و صحیح‌ترین راه برای انتخاب شامپوی مناسب، انتخاب شامپو بر اساس پوست کف سر است!

از آنجایی‌که هدف از مصرف شامپو تمیز کردن موها و چربی پوست سر است، بهتر است شامپو را بر اساس نوع پوست سر انتخاب کنید و از نرم‌کننده‌ها برای آب‌رسانی به موها استفاده کنید. بر این اساس می‌توانید به ترتیب زیر شامپوی مناسب موهای خودتان را تهیه کنید:

شامپوی مناسب برای پوست کف سر معمولی

اگر پوست سر شما چرب یا خشک نیست می‌توانید از طیف وسیعی از شامپوهای آب‌رسان، حجم دهنده، تقویت‌کننده یا ترمیم‌کننده مو بر اساس وضعیت موهایتان استفاده کنید. ولی بهترین شامپو برای شما شامپوی معمولی است که موها را بیش از حد چرب یا خشک نمی‌کند.

شامپو مناسب برای پوست کف سر خشک

شامپوی مناسب برای این نوع پوست شامپوهای مرطوب‌کننده و آب‌رسان هستند. اگر پوست سرتان خیلی خشک است و از شوره سر و خارش رنج می‌برید از شامپوهای مخصوص موهای خشک و فاقد سولفات استفاده کنید.

شامپو مناسب برای پوست کف سر چرب

درصورتی‌که پوست کف سر شما چرب است می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای معمولی، شامپوهای تقویت‌کننده و حجم دهنده استفاده کنید که رطوبت و چربی کمتری دارند.

راهنمای انتخاب بهترین شامپو

برای انتخاب بهترین شامپو مناسب با پوست سر و جنس موهای خود می توانید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. به این نحو و با توجه از نتیجه ای که مد نظر دارید از برندهای مخلتف و انواع شامپو استفاده کنید. در ادامه به چند عامل اصلی که می تواند در انتخاب بهترین شامپو نقش تعیین کننده داشته باشید می پردازیم:

شامپوی مناسب موی چرب

موهای چرب به شستشوی بیشتری نیاز دارند زیرا فعالیت غدد چربی در پوست سر این افراد بیشتر است. شامپوی مناسب برای این نوع مو شامپویی باقدرت پاک‌کنندگی بالا است که توان زدودن چربی از روی موها و پوست سر را داشته باشد و درعین‌حال PH بالایی نداشته باشد که به موها آسیب بزند.

شامپوی مناسب موهای خشک

موهای خشک نیاز به رطوبت رسانی دارند بنابراین باید از شامپوهایی با پایه روغنی استفاده کرد که در ترکیب آن‌ها مواد شیمیایی کمی بکار رفته باشد.

برای افزایش رطوبت مو و جلوگیری از ریزش موها محصول “ماسک موی هربال مرطوب کننده قوی فارماسی” پیشنهاد می گردد.

خارش کف سر
خارش کف سر

شامپوی مناسب برای رفع خارش سر

احساس خارش اغلب برای افرادی است که نسبت به مواد شیمیایی، عطر و رنگ استفاده شده، بهترین شامپو برای رفع مشکل خارش سر شامپوهایی گیاهی و غیر معطر است تا حساسیت و خارش پوست سر را کاهش دهند.

شامپوی مناسب برای رفع مشکل ریزش مو

برای رفع مشکل ریزش مو محصولات زیادی در بازار موجود است که ممکن است شما را دچار سردرگمی‌ کند. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در انتخاب این نوع شامپو مورد توجه قرار دهید این است که شامپو حتماً حاوی کتوکونازول و ترکیبات مفید دیگری مانند کافئین و بیوتین باشد.

شوره سر
شوره سر

شامپوی مناسب برای رفع شوره سر

برای جلوگیری از شوره سر بهترین راه تمیز نگه‌داشتن موهاست. شامپوهای کمک‌کننده در این زمینه باید ضد خارش، غیر تحریک‌کننده و ضد حساسیت با خاصیت لایه‌برداری باشند و بتوانند ترشح سبوم یا چربی پوست سر را تنظیم کنند.

برای درمان شوره سر “شامپو آلپسین ضد شوره و ضد ریزش مدل دابل افکت ۲۰۰ میلی لیتر” پیشنهاد می گردد.

موی فر
موی فر

شامپوی مناسب برای موهای مجعد و فر

بهترین شامپو برای این نوع از موها شامپوهایی است که نرمی و یکدستی موها را تأمین کرده و از رسوب و خشکی موها جلوگیری شود. شامپوهای قوی و قلیایی به موها آسیب می‌رساند. برای موهای مجعد و فر باید از شامپوهایی با اسیدیته ۴ و ۵ استفاده کرد تا آسیبی به کوتیکول های مو نرسد.

محصول “کرم مو آبرسان پن تن سری گلد PRO-V 300” بهترین شامپو مخصوص موهای فر و مجعد جهت افزایش لطافت و شادابی مو می باشد.

موهای آسیب دیده
موهای آسیب دیده

شامپو مناسب برای موهای رنگ‌شده

موهای رنگ‌شده حساسیت بیشتری نسبت به موهای معمولی دارند بنابراین نیازمند مراقبت بیشتری هستند. در ترکیب شامپوهای مناسب موهای رنگ‌شده نرم‌کننده و تثبیت‌کننده رنگ وجود دارد که به ماندگاری رنگ مو کمک می‌کند.

محصول “شامپو تثبیت کننده رنگ موی سینره ۲۵۰ میلی لیتر” یک محصول فوق‌العاده برای حفاظت از موهای رنگ‌شده است.

سایر معیارها برای انتخاب شامپوی مناسب

در هنگام انتخاب بهترین شامپو سعی کنید شامپوهای کم‌حجم را انتخاب کنید و پس از اطمینان از سازگاری شامپو باپوست و موهایتان حجم بیشتری از شامپو را خریداری کنید.
در حال حاضر شامپوهایی با جنس لوسیونی، ژله‌ای و کرمی در بازار موجود است و شما می‌توانید راحت‌ترین نوع آن‌ها را برای شستشوی موهایتان انتخاب کنید.
عطر و رایحه شامپو گزینه دیگری است که در انتخاب شامپوی مناسب تأثیرگذار است. به یاد داشته باشید که رایحه بیشتر مساوی با مواد شیمیایی بیشتر است بنابراین بهتر است از شامپوهایی با رایحه ملایم استفاده کنید.

برای آشنایی با انواع شامپو های آلپیسین مطالعه مقاله “آشنایی با انواع شامپوآلپسین” پیشنهاد می گردد.

سخن پایانی:
ویژگی‌های یک شامپوی ضد ریزش مناسب و خوب برخلاف تصور عموم، شامپوهای ویتامینه و گیاهی گران‌قیمت نیستند. شامپوی مناسب شامپویی است که قدرت پاک‌کنندگی مناسبی داشته باشد، پوست سر و موهای شما را تمیز کند، باعث خارش و خشکی پوست سر و موها نشود و درنهایت حالت و درخشندگی موهای شما را پس از استفاده حفظ کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.