نحوه مصرف قرص زینک پلاس برای کودکان به چه صورت است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص زینک پلاس برای کودکان جهت بهبود رشد، کمک به افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی تجویز می‌شود. استفاده از این مکمل کمبودهای احتمالی موجود در رژیم غذایی را برطرف می‌کند. کودکان می‌توانند این قرص را قبل، بعد و همراه با غذا ترجیحا در وعده صبحانه و ناهار مصرف نمایند. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه مصرف قرص زینک پلاس برای کودکان در هر زمان به چه صورت است؟

ضرورت مصرف زینک برای کودکان

کودکان برای رشد سالم در مراحل مختلف باید مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی را دریافت کنند. یکی از این مواد مغذی ضروری زینک است. فواید زینک برای کودکان بسیار قابل توجه است زیرا به تولید بافت ها و تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک می‌کند. کمبود زینک در سال های اولیه رشد ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی در کودکان و افزایش حساسیت آنها به عفونت ها و سایر بیماری ها شود.
به گفته محققان و متخصصان تغذیه، یک کودک سالم بین ۴ تا ۱۳ سال برای رشد مناسب به طور متوسط به ۵ تا ۸ میلی گرم زینک در روز نیاز دارد. اگر نمی‌توانید آن را از طریق غذا تامین کنید باید از مکمل های زینک پلاس برای کودک خود استفاده کنید.

زینک پلاس و فواید بی نظیر آن برای کودکان

زینک پلاس یک مکمل بسیار مفید برای کودکان در سنین رشد است. این مینرال باعث وزن گیری مطلوب شده و مانع ابتلا کودک به بیماری های مختلف می‌شود. در ادامه به فواید زینک پلاس برای کودکان شرح داده شده است.

۱- افزایش قد

عوامل مختلفی در سنین رشد می‌توانند رشد قد کودک را تحت تاثیر قرار دهند که یکی از مهمترین آنها تغذیه است. کمبود ریزمغذی ها به ویژه زینک، کلسیم و منیزیم می‌تواند رشد قدی کودک را متوقف کند و باعث کوتاهی قد شود.

۲- تقویت سیستم ایمنی        

یکی از مزایای زینک برای کودکان و بزرگسالان تقویت سیستم ایمنی است. این مینرال ایمنی کودک در برابر بیماری ها را افزایش داده و در صورت بیماری به بهبود سریع او کمک می‌کند.

۳- بهبود متابولیسم

زینک باعث افزایش اشتها و متابولیسم در کودکان شده و از این طریق به رشد آنها کمک می‌کند. با استفاده از این مینرال، درشت مغذی های موجود در رژیم غذایی به خوبی هضم و جذب شده و انرژی کودک را تامین می‌کنند.

۴- سنتز DNA

زینک در سنتز پروتئین و DNA دخیل است به همین دلیل است که به رشد موها و ناخن ها کمک می‌کند. استفاده از این مینرال رشد را در سطح سلولی بهبود بخشیده و از سلامتی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: زینک پلاس چیست؟

قرص زینک پلاس برای چه سنی مناسب است؟

قرص زینک پلاس یک مکمل بسیار مفید برای سنین مختلف از نوجوانی تا کهولت است. این قرص به افزایش انرژی و سطح سلامتی کمک می‌کند و از تامین زینک شما را مطمئن می‌سازد. برای کودکانی که قادر به مصرف قرص نیستند زینک پلاس به صورت شربت در دسترس است. برای کسب بیشترین منافع از این مکمل فقط با تجویز پزشک اقدام به مصرف آن کنید.

در وبسایت hiyahealth می خوانیم:
تنها راه برای اینکه بدانید فرزند شما به مکمل زینک نیاز دارد یا خیر این است که با پزشک اطفال صحبت کنید. گاهی اوقات تشخیص اینکه کودک واقعاً به چه مقدار از زینک یا هر ماده مغذی دیگر نیاز دارد، دشوار است زیرا بسیاری از غذاها حاوی مقادیر کمی هستند. اگر پزشک با مصرف مکمل ها موافقت کرد، مکملی را انتخاب کنید که تمام نیازهای کودکتان را برطرف کند.

جایگزین قرص زینک برای کودکان

از آنجاییکه مصرف قرص برای کودکان سخت است بسیاری از داروها و مکمل های مخصوص کودک به شکل شربت و قرص جوشان تولید می‌شوند. شربت ها و قرص های جوشان را به دلیل طعم های مطبوع پرتقال، لیمو و میوه ای کودکان با رغبت بیشتری مصرف می‌کنند. بنابراین جایگزین بسیار بهتری برای قرص زینک هستند.

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت پس از غذا است. وقتی معده کودک خالی است جذب این مینرال بهتر صورت می‌گیرد و تمام ویتامین های موجود در شربت نیز به خوبی جذب بدن می‌شوند.

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای بزرگسالان یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از صرف وعده های غذایی اصلی است. در صورتی که پس از مصرف این مکمل دچار ناراحتی معده شدید می‌توانید آن را همراه با غذا استفاده کنید.

خرید زینک پلاس از داروخانه

بهترین مکمل های زینک پلاس برای کودکان

مکمل های زینک پلاس برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید هستند. این مکمل ها با تامین نیاز بدن به این ریزمغذی مفید می‌توانند سطح سلامتی را ارتقاء دهند. استفاده از زینک پلاس در دوران رشد بسیار مهم است و نادیده گیری این مینرال اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت. در ادامه بهترین مکمل های زینک پلاس برای کودکان معرفی شده‌اند.

۱- شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک پلاس یوروویتال یکی از انواع مکمل های تامین کننده زینک موجود در بازار است. این مکمل به تقویت رشد، بهبود اشتها، سلامت پوست و مو و قدرت باروری کمک می‌کند. ویتامین ب و ث موجود در این مکمل همراه با زینک به تامین انرژی بدن کمک کرده و از سلامت بدن پشتیبانی می‌کنند.

شربت زینک پلاس یوروویتال

۲- قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس یوروویتال

قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس یوروویتال تامین کننده ویتامین های ب و زینک مورد نیاز بدن است. این مکمل باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از استحکام استخوان ها، مو و ناخن حمایت می‌کند. علاوه بر این برای حفظ سلامت پوست نیز مفید است و اختلالات بویایی و چشایی را از بین می‌برد. این مکمل به تقویت اشتها کمک می‌کند و برای دوران نقاهت فوق العاده است.

قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس یوروویتال

۳- شربت زینک پلاس مولتی پدیابست

شربت زینک پلاس مولتی پدیابست یک مکمل غذایی مفید برای تامین ویتامین و زینک مورد نیاز بدن کودکان است. استفاده از این شربت به رشد مطلوب کودکان و سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می‌کند. همچنین اشتها را بهبود بخشیده و از سیستم ایمنی کودک پشتیبانی می‌کند. این شربت با طعم لیمو عرضه شده و از ابتلای کودکان به بیماری های فصلی با تقویت سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.

قیمت شربت زینک پلاس مولتی پدیابست

سخن پایانی
زینک برای رشد عمومی کودکان مفید است. مکمل های زینک پلاس حاوی مواد معدنی و ویتامین های حیاتی هستند که باعث تقویت رشد و سیستم ایمنی بدن می‌شوند. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از زینک حاوی محصولات لبنی، غلات کامل، گوشت و آجیل برای تامین نیاز روزانه است. با اینحال در شرایط کمبود مواد مغذی مکمل ها می‌توانند بسیار مفید و موثر باشند.

منبع: naturemade

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.