آیا ال آرژنین برای لاغری موثر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ال آرژنین در بدنسازی به رشد عضلات و عملکرد بدن کمک می‌کند. همچنین متابولیسم چربی را در بدن افزایش می‌دهد که نتیجه آن کاهش وزن است. چربی سوزی و حفظ توده عضلانی بطور هم زمان از اثرات بسیار مفید استفاده از قرص ال آرژنین و سایر مکمل های حاوی این ماده است. در ادامه مقاله به طور مفصل توضیح می‌دهیم که چگونه ال آرژنین برای لاغری موثر است؟ (برای مشاهده قیمت قرص ال آرژنین به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

ال آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است که نقش های متنوع و مهمی در بدن دارد. استفاده از آرژنین به عنوان یک مکمل به دلیل فواید سلامتی فراوان کاملا شناخته شده است. این ترکیب در غذاهای مختلف از جمله گوشت، لبنیات و آجیل یافت می‌شود.

ال-آرژنین به دلیل توانایی آن در بهبود سلامت عمومی شناخته شده است. این آمینواسید جریان خون را بهبود می‌بخشد. افزایش جریان خون در ماهیچه ها کمک می‌کند اکسیژن و مواد مغذی بیشتری در اختیار بدن قرار بگیرد. در نتیجه می‌تواند استقامت را بهبود ببخشد، خستگی را کاهش دهد و عملکرد بدنی را ارتقا دهد.

ال-آرژنین به تحریک تولید گلبول های سفید خون کمک می‌کند که برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند. با تقویت سیستم ایمنی، ال آرژنین می‌تواند به پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت کلی کمک کند. این مکمل همچنین باعث افزایش تولید انرژی در بدن بواسطه سوختن چربی ها می‌شود که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آیا ال آرژنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

ال آرژنین بطور طبیعی در رژیم غذایی ما وجود دارد و در شرایط عادی به میزان نیاز در بدن ساخته می‌شود. تحقیقات مختلف نشان داده است که این آمینواسید در صورت مصرف به شکل مکمل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. آرژنین باعث افزایش متابولیسم شده و ترشح هورمون رشد را در بدن افزایش می‌دهد. این دو عامل برای استفاده از چربی های بدن به عنوان سوخت و در نتیجه کاهش وزن بسیار مهم هستند.

ال آرژنین را با توجه به تاثیر بر متابولیسم می‌توان به عنوان چربی سوز در نظر گرفت. این مکمل برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند و همچنین ورزشکارانی که می‌خواهند توده عضلات بدون چربی خود را تقویت کنند، بسیار مفید است.

در وبسایت asitisnutrition می خوانیم:
مکمل ال آرژنین به تنهایی نمی تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد. مصرف غذاهای کم کالری مانند سبزیجات، میوه ها، سوپ ها، سالادها همراه با ورزش منظم باعث بهبود در نتایج کاهش وزن می شود.

تاثیر ال آرژنین برای لاغری

کاهش وزن یکی از راه های بهبود سلامتی و پیشگیری از بسیاری بیماری ها است. برای لاغری علاوه بر رژیم غذایی و تحرک می‌توان از مکمل های موجود نیز استفاده کرد. انواع قرص چربی سوز در داروخانه برای کمک به کاهش وزن در دسترس هستند که یکی از آنها مکمل های حاوی ال آرژنین است. این ترکیب به صورت قرص، کپسول، پودر و ویال در داروخانه ها موجود است. در ادامه شرح می‌دهیم که ال آرژنین چگونه باعث لاغری می‌شود.

۱- تحریک متابولیسم چربی

یکی از روش هایی که می‌توانید برای لاغری و کاهش وزن از آن استفاده کرد تحریک متابولیسم چربی ها است. در افراد چاق بافت چربی زیادی در قسمت های مختلف بدن انباشته شده است که برای لاغری باید تبدیل به سوخت شوند. افزایش متابولیسم چربی به این معنی است که از این ذخایر برای تولید انرژی استفاده شود.

ال آرژنین یکی از مکمل هایی است که منجر به تحریک متابولیسم چربی در بدن می‌شود. در کنار فعالیت بدنی این آمینواسید کمک می‌کند ذخایر چربی شما بسوزد و انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند. در نتیجه به تدریج باعث کاهش وزن و تناسب اندام خواهد شد.

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم کارن

۲- تحریک تولید هورمون رشد

یکی از مهمترین اثرات مصرف ال آرژنین به شکل مکمل، افزایش هورمون رشد در بدن است. این هورمون در کودکان باعث افزایش قد و وزن مطلوب می‌شود. در بزرگسالان این هورمون به تولید توده عضلات یا حفظ آنها در حین لاغری کمک می‌کند. این اثر بسیار ارزشمند آرژنین باعث محبوبیت آن در بین ورزشکاران شده است.

استفاده از این مکمل سطح هورمون رشد را بالا برده و در حین تمرینات سنگین مانع از تحلیل عضلات می‌شود. همانطور که می‌دانید ورزشکاران و بدنسازان برای ساخت توده عضلانی خود زحمات فراوانی متحمل می‌شوند. بنابراین مایل نیستند تحت هیچ شرایطی آنها را از دست بدهند.

از آنجاییکه با افزایش سن ترشح هورمون رشد در بدن کاهش می‌یابد همه ما مستعد کاهش توده عضلات و افزایش بافت چربی هستیم. بنابراین برای افراد عادی نیز استفاده از مکمل ال آرژنین از تحلیل عضلات و چاقی در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد. توصیه می‌کنیم که در هر شرایطی ابتدا با پزشک خود صحبت کرده و بعد اقدام به مصرف مکمل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان و مقدار مصرف قرص ال آرژنین

۳- کمک به افزایش انرژی بدن

یکی دیگر از عملکردهای ال آرژنین در بدن افزایش تولید انرژی است. این آمینواسید با تولید اکسید نیتریک در بدن که باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود. همچنین با افزایش متابولیسم به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند. این مسئله خصوصا برای ورزشکاران بسیار مفید است زیرا کمک می‌کند بدون احساس خستگی به تمرینات خود ادامه دهند.

 علاوه بر این برای افرادی که پس از جراحی ها، بیماری یا به هر دلیلی جهت انجام کارهای روزانه خود نیازمند افزایش انرژی هستند ال آرژنین می‌تواند یک مکمل ایمن و در دسترس باشد.

آیا ال آرژنین چربی سوز است؟

بله ال آرژنین با افزایش متابولیسم و استفاده از بافت چربی برای تولید انرژی در بدن می‌تواند خاصیت چربی سوزی داشته باشد. چربی سوزها مکمل های محبوبی هستند و به عنوان کمک کننده کاهش وزن به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چربی سوزها معمولا از ترکیبات محرک مانند کافئین برای چربی سوزی استفاده می‌کنند که برای برخی از افراد عوارضی در پی دارد. اما عوارض قرص آرژنین که یک آمینواسید طبیعی است در صورت مصرف طبق دوز توصیه شده نادر است و مکملی عالی برای کاهش وزن به حساب می آید.

مقدار مصرف ال آرژنین برای لاغری

هنگامی که ال آرژنین را با هدف کاهش وزن مصرف می‌کنید، در حالت ایده آل باید با دوز پایین شروع کنید و به آرامی میزان مصرف را افزایش دهید. با انجام این کار، میزان چربی سوزی نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه به شما کمک می‌کند تا سریعتر به اهداف تناسب اندام خود برسید. مکمل های ال-آرژنین را می‌توان برای برآورده کردن دوز روزانه مصرف کرد. با این حال، شما نباید بیش از ۵ گرم از این مکمل را در روز استفاده کنید.

قرص آرژنین 1000 میلی گرم فول استار

سخن پایانی
ال آرژنین یک ترکیب مفید برای کمک به کاهش وزن است. راه های مختلفی برای گنجاندن آن در برنامه روزانه وجود دارد. ال آرژنین به عنوان یک مکمل مستقل در قالب کپسول یا قرص موجود است. همچنین می‌توانید آن را در ترکیب با سایر فرمول های قبل از تمرین یا نوشیدنی های انرژی زا پیدا کنید.

منبع: greatist

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.