بهترین زمان و طریقه مصرف قرص ال آرژنین

بهترین زمان مصرف و نحوه مصرف قرص ال آرژنین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
قرص ال آرژنین از مکمل هایی است که در چند ساله اخیر از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. این قرص برای افزایش قد کودکان و نوجوانان مورد تقاضای والدین و به عنوان یک مکمل بدنسازی مورد توجه بدنسازان است. ال آرژنین به طور کلی بی خطر است و با تجویز پزشک در دوره های طولانی یک سال حتی بیشتر مصرف می شود. در این مقاله از مجله داروبوم می خواهیم درباره بهترین زمان و نحوه مصرف قرص ال آرژنین صحبت کنیم. با ما همراه باشید. (برای مشاهده قیمت قرص ال آرژنین آمریکایی به سایت داروخانه اینترنتی داروبوم مراجعه کنید.)

ال آرژنین چیست؟

ال ارژنین در دسته آمینو اسیدهای نیمه ضروری طبقه بندی می شود که بدن به خودی خود قادر به ساخت آن ها نیست. آمینو اسیدهای نیمه ضروری بر حسب شرایطی مثلا در دوره های رشد (کودکی و بارداری)، ضروری یا غیر ضروری در نظر گرفته می شوند. این ماده ارزشمند می بایست از طریق منابع غذایی و مکمل ها دریافت شود. ال آرژنین عملکردهای متفاوتی در بدن دارد؛ افزایش ترشح هورمون ها، افزایش تولید هورمون رشد، دفع سموم از بدن، سرعت بخشیدن به ترمیم زخم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله فواید ال آرژنین برای بدن است.

بدن ما ال آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل کرده و باعث انبساط و بزرگ شدن رگ های خونی شده واز این طریق جریان خون در بدن را بالا می برد. افزایش گردش خود مزایای بسیاری دارد به طور مثال کمک به رشد عضلانی و استخوانی، افزایش قد، ایجاد تعادل در سطح فشار خون سالم.

قرص ال-آرژنین برای مقاصد و شرایط مختلف بر اساس دوزهای مختلف و نحوه مصرف و مدت زمان مورد مطالعه قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم مصرف ال آرژنین برای دو هدف افزایش قد، بدنسازی و لاغری را بررسی کنیم.

۱- ال آرژنین برای افزایش قد

آرژنین باعث تحریک هورمون رشد از غده هیپوفیز می شود که در نتیجه قسمت نرم استخوان رشد می کند و کم کم با جذب کلسیم و ویتامین د این بافت نرم به استخوان تبدیل و موجب افزایش قد می شود.

– بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای کودکان

قرص ال آرژنین در دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم عرضه می شود. در این بخش بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای کودکان و نوجوانان را از دو منظر بررسی می کنیم؛ یکی زمان طلایی مصرف و دوم ساعات مصرف در طی شبانه روز است.

همان طور که می دانید رشد قدی تا پیش از بلوغ در دختران و پسران اتفاق می افتد و بعد از این زمان صفحات رشد استخوانی بسته شده و به هیچ عنوان امکان افزایش قد وجود ندارد. طبق بررسی های پزشکی افزایش قد در دختران تا ۱۸ سالگی و در پسران تا سن ۲۰-۲۲ سالگی صورت می گیرد. بنابراین می توان با استفاده از مکمل های مناسب از جمله ال آرژنین کودکان قد بلندتر بود.

بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای کودکان و نوجوانان نیم الی یک ساعت قبل از خواب است زیرا در این ساعات بیشترین ترشح هورمون رشد در بدن انجام می شود و اثربخشی قرص چند برابر می شود.

– طریقه مصرف قرص ال آرژنین جهت افزایش قد

مناسب ترین دوز ال آرژنین برای افزایش قد روزانه از ۳۰۰ تا ۹۰۰ میلی گرم متغیر است. تاکنون فرمولاسیون خوراکی و داخل وریدی رایج ترین فرم دارویی بوده است که قرص ال آرژنین ۵۰۰، کپسول و شربت بیشتر استفاده می شود.

بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی

۲- ال آرژنین برای بدنسازی

اما ال آرژنین فقط برای افزایش قد نیست. این ماده از مکمل های محبوب بدنسازان است. اکسید نیتریک خونرسانی به اندام های درگیر در جریان فعالیت ورزشی هستند را تسهیل می نماید و در نتیجه کارایی ورزشکار را به ویژه در فعالیت های هوازی افزایش دهد. علاوه بر این آرژنین توانایی کنترل و تنظیم سطح نمک در بدن را دارد که بدنسازان از این ویژگی استقبال می کنند. زیرا به دلیل احتباس آب و نمک در بدن نمی گذارد آب جمع شده زیر پوست از دست برود و باعث حفظ فرم زیبای بدن می شود.

– بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی

بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین ۳۰ دقیقه قبل از تمرین است. برای این منظور دو قرص ال آرژنین ۵۰۰ و قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ در بازار و داروخانه ها به فروش می رسد.

– روش استفاده قرص ال آرژنین جهت بدنسازی

مقدار استانداردی برای مصرف آرژنین بدنسازی مشخص نشده است و کاملا به شرکت سازنده و دستورات مربی یا پزشک بستگی دارد. اما به طور کلی مصرف روزانه بین ۳ تا ۵ گرم معادل ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی گرم برای بدنسازان پیشنهاد می شود.

۳- ال آرژنین برای لاغری

قرص ال آرژنین با کمک به متابولیسم چربی ها نقش بسزایی در لاغری و کاهش وزن ایفا می کند. ال آرژنین چربی های انباشته شده را به سوخت تبدیل می کند که از این طریق به لاغری کمک می کند.

– مقدار مصرف ال آرژنین برای لاغری

دوز مناسب برای مصرف ال آرژنین کاملا به تجویز متخصص تغذیه یا مربی ورزشی بستگی دارد اما نکته ای که مهم است دوز مناسب بین ۴ تا ۶ گرم بهترین مقدار است.

بهترین مارک قرص ال آرژنین

قرص ال آرژنین توسط برندهای مختلفی تولید می شود اما مهم است که برای نتیجه گیری مطلوب بین برندهای معروف یکی را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از بهترین مکمل های ال آرژنین معرفی شده اند:

۱- قرص ال آرژنین کارن 

قرص ال آرژنین کارن در دوزهای ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم در دسترس است. قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ میلی گرم کارن یکی از بهترین انواع قرص ال آرژنین است که امکان خرید آن از تمام داروخانه های بزرگ و کوچک به دلیل توزیع مناسب فراهم است. اما اگر در داروخانه های اطراف این مکمل را نیافتید یا به خرید اینترنتی بیشتر علاقه دارید این مکمل را از داروخانه داروبوم تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم کارن

۲- قرص ال آرژنین فول استار

فول استار برندی است که مکمل های ال آرژنین خود را در دوزهای ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ میلی گرم عرضه می کند. اگر قصد تهیه قرص آرژنین ۱۰۰۰ میلی گرم را دارید فول استار انتخاب مناسبی است. این مکمل برای افزایش قد نوجوانان و چربی سوزی ورزشکاران کاملا موثر است. همچنین یکی از مکمل های ضروری به منظور عضله سازی برای بدنسازان است.

قرص آرژنین 1000 میلی گرم فول استار

نتیجه گیری
قرص ال آرژنین باعث افزایش سطح نیتریک اکسید در بدن می شود که برای عملکرد بهتر تمرینات ورزشی و بهبود استقامت در بین بدنسازان مطرح است. از طرفی با ترشح بیشتر هورمون رشد موجب افزایش قد کودکان و نوجوانان می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.