برای تقویت سیستم ایمنی چه غذایی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
روزانه میکروب‌ها بدن ما را تهدید می‌کنند و ممکن است به بیماری‌های مختلفی مبتلا شویم. در مقابل شبکه سیستم دفاعی از ما در برابر انواع مهاجمان خارجی محافظت می‌کند. این خط دفاعی وظیفه شناسایی انگل‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها را بر عهده دارد و در برابر حملات آن‌ها اقدامات فوری انجام می‌دهد. پس تا اینجا متوجه اهمیت بالای تقویت سیستم ایمنی بدن شدید. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که چه غذایی بخوریم تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود؟ نگران نباشید ما در این مقاله تصمیم داریم تا به این قبیل سؤالات پاسخ دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

غذاهای مقوی برای بدن ضعیف و تقویت سیستم ایمنی

امروزه برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا و انواع بیماری‌ها از مواد غذایی زیادی استفاده می‌شود. میگو از جمله خوراکی‌هایی است که سرشار از زینک (روی) است. در برخی مواقع افراد از مصرف زینک غافل می‌شوند و آن‌طور که باید مشابه سایر ویتامین‌ها به آن بها نمی‌دهند. بدن برای تقویت خط دفاعی به این ماده معدنی نیاز دارد. فقط حواستان باشد که در خوردن میگو زیاده‌روی نکنید چراکه باعث مختل شدن سیستم ایمنی می‌شود. تخم‌مرغ نیز از دیگر مواد غذایی مفید برای افزایش قدرت دفاعی بدن است. این خوراکی مقادیر زیادی از زینک، سلنیوم و ویتامین‌های E و D را دارد که برای سیستم ایمنی ضروری هستند.

سبزیجات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

سبزیجات بهترین غذا برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و بیماری‌ها هستند. مهم‌ترین سبزیجات تقویت کننده سیستم ایمنی عبارت‌اند از:

بروکلی: این سبزی حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. به‌علاوه در کلم بروکلی آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبرها و ویتامین‌های A و C وجود دارند که برای خط دفاعی ضروری هستند.

سیر: سیر یکی دیگر از پرخاصیت‌ترین سبزیجات موجود است که در اکثر مناطق جهان وجود دارد. پس با سیر می‌توان به‌راحتی سلامت بدن را حفظ کرد و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشید.

زنجبیل: زنجبیل خوشمزه‌ترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. مواد موجود در این ماده می‌تواند التهابات را کاهش دهد و در سلامتی بدن نقش مؤثری ایفا کند.

اسفناج: اسفناج منبع غنی از ویتامین C است و مقادیر بالایی بتاکارون و آنتی‌اکسیدان دارد. این سبزی توانایی زیادی در مبارزه با عفونت نشان داده که موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

میوه‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس و مهاجم‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها ضروری است. مصرف میوه‌های مناسب یکی دیگر از بهترین روش‌های تقویت این خط دفاعی محسوب می‌شود. احتمالاً می‌دانید که رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود سلامتی بدن دارد پس بهتر است مراقب غذاهای مصرفی خود باشید. در واقع می‌توان گفت که معده و روده بخش گسترده‌ای از سیستم ایمنی را تشکیل می‌دهند. اگر به این قسمت مهم بدن توجه نشود بدن ضعیف می‌شود. ما در ادامه به برخی از مفیدترین میوه‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن اشاره می‌کنیم.

کیوی: کیوی یکی از بهترین و درعین‌حال سالم‌ترین میوه‌های موجود برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا و سرماخوردگی است. این میوه حاوی مقادیری زیادی مواد مغذی، ویتامین C، فولات، آنتی‌اکسیدان و فیبر دارد که برای بدن ضروری هستند.

سیب: یکی از خوشمزه و پرخاصیت‌ترین میوه‌ها سیب است که مقادیر بالایی منیزیم، مس، پتاسیم و میزان کمی ویتامین E و A دارد. علاوه بر این دارای فلاونوئید است که به‌خوبی التهابات را کنترل می‌کند و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

مرکبات: مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که نقش آنتی‌اکسیدانی قوی را ایفا می‌کند به‌طوری‌که می‌تواند برای بهبود سرماخوردگی مؤثر واقع شود. همچنین ویتامین ث، گلبول‌های سفید را برای مبارزه با انواع عفونت‌ها افزایش می‌دهد.

آناناس: آیا می‌دانید آب آناناس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؟ گنجاندن یک لیوان آب آناناس در برنامه غذایی نقش مؤثری در بهبود سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها دارد. علاوه بر این تا حد زیادی علائم سرماخوردگی را برطرف می‌کند.

اثر مکمل ها در تقویت سیستم ایمنی بدن

مجموعه شبکه ایمنی بدن وظیفه مهمی در تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس و بیماری‌ها دارد. با داشتن برنامه غذایی مناسب می‌توان به این مجموعه امنیتی کمک زیادی کرد. اگر رژیم غذایی مفید نباشد ممکن است باعث آسیب به عملکرد این بخش مهم شود. در این حالت مکمل‌ها برای کمک به تقویت خط دفاعی ساخته‌شده‌اند تا باعث بهبود عملکرد ایمنی بدن شوند. مکمل‌های زیادی در بازار وجود دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را آورده‌ایم پس همچنان همراه ما باشید.

شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی

شربت ایمیونس از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مختلفی تشکیل‌شده است. این مکمل برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا و انواع بیماری‌ها مصرف می‌شود. از بروز سرطان پیشگیری می‌کند و منبعی مفید برای جبران ریزمغذی‌ها به شمار می‌رود. نحوه مصرف شربت ایمیونس نیز با توجه به سن افراد متفاوت است. به ترتیب برای نوزادان، کودکان و بزرگ‌سالان روزانه ۲.۵، ۵ و ۱۵ میلی‌لیتر توصیه می‌شود. بااین‌حال بهتر است بر اساس دستور پزشک استفاده کرد تا از عوارض پیشگیری شود. در غیر این صورت عوارض شربت ایمیونس می‌تواند خارش بدن، معده درد، زردی دست‌وپا، اسهال، استفراغ، سرگیجه، اضافه‌وزن و حالت تهوع شود.

قرص ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی

قرص ایمیونس، سرشار از آنتی‌اکسیدان و ریزمغذی‌هایی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی می‌شود. از این مکمل می‌توان برای قبل و بعد از جراحی استفاده کرد. به‌علاوه این مکمل از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت و عفونت‌ها پیشگیری می‌کند. نحوه مصرف قرص ایمیونس به این صورت است که یک عدد باید همراه غذای اصلی با یک لیوان آب میل شود. بهتر است بدانید که در صورت مصرف مقدار توصیه‌شده عوارض جانبی ندارد.

قرص پاورفیت برای تقویت سیستم ایمنی

کپسول پاورفیت داروخانه آنلاین داروبوم حاوی عصاره قارچ شی تاکه است. ترکیبات موجود در این مکمل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس و انواع بیماری‌ها می‌شود. به‌علاوه از این قرص می‌توان برای درمان زگیل تناسلی بهره برد. نحوه مصرف قرص پاورفیت برای درمان زگیل تناسلی روزانه ۲ عدد و به مدت ۳ تا ۶ ماه است. اگر تصمیم دارید با آن سیستم ایمنی را تقویت کنید نیاز به مصرف روزانه ۲ کپسول به مدت حداقل یک ماه دارید. عوارض خاصی با مصرف این کپسول مشاهده نشده اما درصورتی‌که بدون دستور مصرف استفاده شود ممکن است باعث اختلالات و ناراحتی‌های گوارشی شود.

سخن پایانی
تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها به ویژه در فصول سرد که سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابد از اهمیت جدی برخوردار است. اگر قصد خرید یا مشاهده قیمت قرص پاورفیت، شربت ایمیونس یا قرص ایمیونس را دارید می‌توانید به داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.