کلاژن تراپی چیست و چگونه شما را جوان می کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کلاژن تراپی پوست به‌منظور جوان سازی، از بین بردن جای زخم، جلوگیری از پیری زودرس و از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی انجام می‌شود. این روش درمانی در عین مزیت هایی که دارد عوارضی نیز به دنبال دارد. در این مقاله می‌خواهیم به‌طورکلی به این سؤال پاسخ دهیم که کلاژن تراپی چیست و چگونه شما را جوان می‌کند؟ همچنین در پایان برای افرادی که تمایل به کارهای تهاجمی ندارد جایگزین مناسب کلاژن تراپی یعنی مصرف قرص کلاژن ساز را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کلاژن تراپی چیست و چگونه شما را جوان می‌کند؟

امروزه کلاژن تراپی پوست به‌منظور جوان سازی و کاهش چین و چروک های پوستی استفاده می‌شود. همچنین این روش می‌تواند زخم‌ها را بهبود بخشد. این کار به‌وسیله دستگاهی صورت می‌گیرد که باید برای شکستن رشته‌های کلاژن قدیمی به داخل پوست نفوذ کند. سپس الیاف الاستین تولیدی را از لایه‌های عمیق درم به سطح تحریک کند تا پوست سفت‌تر و صاف‌تر شود. جالب است بدانید که روش کلاژن تراپی را می‌توان هم بر روی صورت انجام داد و هم بر روی بدن!

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های موجود در بدن است. تقریباً ۳۰ درصد از کل پروتئین بدن را کلاژن تشکیل می‌دهد. این پروتئین بلوک اصلی ساختمان رباط‌ها، تاندون‌ها، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و پوست را می‌سازد. این ماده در پوشش روده، رگ‌های خونی و اندام‌ها نیز وجود دارد. پروتئین‌ها حاوی اسیدآمینه هستند. هیدروکسی پرولین، گلیسین، پرولین و کلاژن از آمینواسیدها ساخته می‌شوند. وقتی اسیدهای آمینه در یک دسته قرار گیرند، فیبرهای پروتئینی ساختار مارپیچ ایجاد می‌شوند. بهتر است بدانید بدن به ویتامین C، منگنز، مس، زینک نیاز دارد تا این مارپیچ سه‌گانه را بسازد.

ازجمله عملکردهای کلاژن می‌توان به کمک در ایجاد درم و فیبروبلاست‌ها برای رشد سلول‌ها اشاره کرد. همچنین سلول‌های جدید را با سلول‌های مرده جایگزین می‌کند. علاوه بر این پوشش محافظ برای اندام‌ها را می‌سازد و به لخته شدن خون کمک می‌کند. می‌توان گفت در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نیز نقش مؤثری دارد. با افزایش سن، کلاژن کاهش می‌یابد و درنتیجه چین‌وچروک و افتادگی در پوست ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکلات می‌توان از روش‌های کلاژن تراپی کمک گرفت و یا از قرص کلاژن و کرم‌های کلاژن استفاده کرد.

پودر کلاژینو بیوتی

کلاژن تراپی پوست چیست؟

همان‌طور که گفتیم کلاژن تراپی پوست برای از بین بردن جای زخم، جوان‌سازی پوست و کاهش چین‌وچروک به کار می‌رود. در این روش از یک قلم با سوزن‌های ریز مشابه سوزن خال‌کوبی ظریف استفاده می‌شود. این وسیله را بر روی پوست حرکت می‌دهند تا زخم‌های سوراخ‌دار با فاصله‌های مشخص ایجاد شود. سوزن دستگاه، وارد پوست می‌شود و رشته‌های کلاژن قدیمی را می‌شکند و در نهایت تولید الیاف را تحریک می‌کند.

هنگام ایجاد سوراخ‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد تا کم‌ترین ضربه وارد شود. برخی افراد قبل از استفاده از این روش، بی‌حسی موضعی انجام می‌دهند. بعد از ایجاد زخم، بدن شروع به تولید الاستین و کلاژن جدید می‌کند و درنتیجه پوست ضخیم‌تر شده و صورت پُرتر دیده می‌شود. بهتر است بدانید در کلاژن تراپی به لایه محافظ پوست آسیبی نمی‌رسد.

محصول پیشنهادی:
برای افرادی که تمایل به مصرف پودر کلاژن دارند، پودر کلاژینو را معرفی می کنیم. این محصول از کلاژن خالص تهیه شده و قابلیت جذب بسیار سریع دارد.

کلاژن تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

اکثر افراد از کلاژن تراپی پوست می‌توانند استفاده کنند ولی برخی از آن‌ها بیش‌ترین کاندید را تشکیل می‌دهند. می‌توان گفت کسانی که پوست شل و افتاده‌ و چین‌وچروک دارند یا می‌خواهند جای زخم را بهبود دهند بیشتر از این روش استقبال می‌کنند. همین‌طور اشخاصی که تصمیم دارند روند پیری پوست را به تأخیر بیندازند بیش‌تر سراغ کلاژن تراپی می‌روند. به‌علاوه اگر دیواره مویرگی ضعیف شده باشد باعث رزاسه می‌شود؛ بنابراین می‌توان از این راه برای بهبودی کمک گرفت. توجه داشته باشید که اگر از راکوتان یا آکوتان برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌کنید بهتر است ۶ ماه دست نگه دارید.

فواید و مزایای کلاژن تراپی چیست؟

کلاژن تراپی پوست فواید زیادی دارد که در اینجا هر کدام از آن‌ها را به‌صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

جلوگیری از پیری پوست

اگر نمی‌خواهید از عمل جراحی تهاجمی استفاده کنید به شما کلاژن تراپی پوست را توصیه می‌کنیم. یک دوره از این درمان می‌تواند اثر چشمگیری بر روی کاهش چین‌وچروک پوست داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید در این روش، کلاژن تولیدی باعث سفت‌تر و جوان‌تر شدن پوست می‌شود.

کلاژن تراپی بدون درد

کلاژن تراپی پوست بدون نیاز به بی‌حسی موضعی نیز انجام می‌شود. در این روش عملیات بر روی لایه بالایی پوست، صورت می‌گیرد بنابراین حسی شبیه لایه‌برداری از پوست را دارید.

آبرسانی پوست

در این روش می‌توان هر نوع ویتامینی را وارد پوست کرد. پس می‌توان گفت کلاژن تراپی باعث هیدراته شدن پوست می‌شود که صافی و نرم‌تر شدن آن را به همراه دارد. در حین این روش اسید هیالورونیک جذب پوست می‌شود درنتیجه آبرسانی صورت می‌گیرد و انعطاف‌پذیری آن را زیاد می‌کند. درنتیجه پوست هیدراته، چین‌وچروک‌های کم‌تری دارد.

بهبود جای زخم

روی پوست بسیاری از افراد جای آکنه و تاول‌های ایجادشده از بیماری آبله‌مرغان باقی می‌ماند. کلاژن سازی پوست صورت می‌تواند جای این نوع زخم‌ها را بهبود بخشد و یا نابود کند.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

چه کسانی نباید کلاژن تراپی کنند؟

درصورتی‌که آکنه فعال و اختلالات خونی داشته باشید از انجام کلاژن سازی پوست صورت صرف‌نظر کنید. این درمان را نمی‌توان بر روی عفونت‌های پوستی مانند زگیل و تب‌خال انجام داد. بیماری‌های پوستی مزمن نظیر اگزما یا پسوریازیس مانع استفاده از این روش می‌شود. اگر داروی رقیق‌کننده یا ضد انعقاد خون مصرف می‌کنید نمی‌توانید این درمان را به‌کارگیرید. همچنین اگر شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی انجام می‌دهید و زخم کلوئیدی یا برجسته دارید از روش درمانی جایگزین مانند قرص کلاژن استفاده کنید.

عوارض کلاژن تراپی چیست؟

حال که تا اینجای مقاله با روش کلاژن تراپی پوست آشنا شدید بهتر است از عوارض جانبی آن نیز آگاه شوید. پس از درمان ممکن است چهره شما تا ۴۸ ساعت مشابه آفتاب‌سوختگی به نظر برسد. حتی می‌تواند پوست نسبت به لمس کردن حساس شود و واکنش نشان دهد. در این صورت کافی است فقط با آب‌خنک بشویید و از پاک‌کننده استفاده کنید. لازم است بدانید که ۲ تا ۳ روز در محل درمان، لایه‌برداری انجام می‌شود پس حواستان باشد که از کندن و خاراندن پوست بپرهیزید. همچنین در نظر داشته باشید که در چند روز اول بعد از کلاژن تراپی نمی‌توان به استخر، باشگاه و … رفت.

مصرف قرص کلاژن به جای کلاژن تراپی

برخی افراد می‌پرسند روش جایگزین کلاژن تراپی پوست چیست؟ باید بگوییم استفاده از قرص یا پودر کلاژن روش دیگری برای افزایش ذخایر کلاژن در بدن است. با مصرف قرص یا پودر کلاژن می‌توان روی جوان سازی پوست کار کرد. ازجمله فواید قرص کلاژن، تسکین درد مفاصل، بهبود سلامتی پوست، جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها، افزایش توده عضلانی و تقویت سلامت قلب است.

سخن پایانی
اگر تصمیم دارید قیمت قرص کلاژن را ببینید یا در صورت تمایل به خرید قرص کلاژن سازی پوست می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.