تفاوت سیدرال و سیدرال فورت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قبل از پرداختن به موضوع تفاوت سیدرال و سیدرال فورت باید اشاره کرد بدن انسان به عناصر ضروری زیادی نیاز دارد یکی از عناصر ضروری در بدن انسان آهن می باشد. این دو مکمل از شرکت داروسازی فارمانوترا ایتالیایی دو نمونه از بهترین قرص آهن برای رفع کمبود آهن و کمک به خونسازی می باشد. برای اطلاع از فرق سیدرال ساده و سیدرال فورت تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قبل از پرداخت به موضوع باید اشاره کرد بدن انسان به عناصر ضروری زیادی نیاز دارد. یکی از عناصر ضروری در بدن انسان آهن می باشد. کمبود این ماده مفید بدن انسان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. رژیم غذایی سالم یا مصرف برخی مکمل ها روش هایی است که می توان به کمک آن کمبود عناصر ضروری چون آهن را در بدن جبران کرد.

قرص سیدرال فورت چیست؟

قرص سیدرال فورت یکی از مکمل های مفید در جذب آهن می باشد که به دلیل برخورداری از فرمولاسیون سوکروزومیال به راحتی از دیواره لوله گوارشی عبور میکند و مستقیم وارد روده می شود این فرایند موجب می شود سیستم گوارشی در برابر برخی عوارض ها چون دل درد و تهوع مقاوم باشد. همچنین قرص سیدرال فورت به جذب بالای آهن در درمان بیماری های گوارشی نیز کمک می کند.

مکمل های آهن انواع مختلفی دارند که مصرف بیشتر آنها موجب بروز برخی عوارض چون دل درد و حالت تهوع می شود. این امر به دلیل برخورد مولکول های آهن با دیواره روده و همچنین سخت جذب شدن آهن توسط روده می باشد.

کپسول سیدرال فورت فارمانوترا

مزایای مصرف قرص سیدرال فورت

به منظور جلوگیری از مشکلات کمبود آهن می توان قرص سیدرال فورت را مصرف نمود. کم خونی با فقر آهن متفاوت است. فقر آهن زمانی رخ می دهد که کمبود آهن جبران نشود. هموگلوبین یا گلبول های قرمز وظیفه اکسیژن رسانی به دستگاهای مختلف بدن را دارد. زمانی که بدن با کاهش این دو ماده مواجه شود فرد دچار کمبود آهن خواهد شد که باید با موقع نسبت به درمان آن اقدام کرد در غیر این صورت مشکل فقر آهن به وجود خواهد آمد. فقر آهن مشکلات زیادی را در بر خواهد داشت.

بی خوابی، عدم تمرکز و بی حالی در طول روز از عوارض کمبود آهن است که فرد به آن دچار خواهد شد. در ادامه چند مورد از مزایای مکمل سیدرال فورت را بیان می کنیم:

  • قرص سیدرال فورت را می توان به مدت طولانی و در زمان فقر آهن شدید مصرف نمود.
  • این  مکمل فاقد گلوتن بوده و افراد مبتلا به بیماری  سلیاک هم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
  • قابلیت جذب بالا، مناسب برای افراد مبتلا به بیماری های گوارشی
  • قابل استفاده برای بانوان در دوران خونریزی و زمان قاعدگی
  • درمان کم خونی شدید
  • فاقد عوارض گوارشی

ترکیبات قرص سیدرال فورت فارمانوترا

ترکیبات به کار رفته در قرص سیدرال فورت کاملا اصولی بوده و متناسب با نیاز بدن تولید شده است. در نتیجه به جبران آهن در بدن کمک می کند. آهن و ویتامین C از ترکیبات اصلی این مکمل می باشد. لازم به ذکر است که این ترکیب از بروز مشکلات گوارشی ناشی از مصرف قرص آهن نیز جلوگیری می کند.

قرص سیدرال فورت فارمانوترا یک مکمل فاقد گلوتن می باشد که مصرف آن برای کمبود آهن در بدن توصیه می شود. مصرف این مکمل نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند.

توجه داشته باشید که قرص سیدرال فورت برای درمان یا پیشگیری نیست بلکه به منظور جبران کمبود آهن مورد استفاده قرار میگیرد. آهن موجود در مکمل سیدرال با سوکروزومیال احاطه شده است که این امر موجب می شود آهن از دیواره دستگاه گوارش به راحتی عبور کرده و به صورت مستقیم جذب شود. در نتیجه از بروز هر نوع اختلال گوارشی نیز جلوگیری می کند.

کپسول سیدرال چیست؟

مکمل سیدرال به صورت کپسول تهیه شده است که نیاز بدن به آهن را تامین می کند. کپسول سیدرال یک مکمل موثر در فقر آهن شدید می باشد که می توان به مدت طولانی آن را مصرف نمود. از آنجایی که آهن نقش موثری در تامین اکسیژن به سلول های بدن دارد کمبود آن اثرات مخربی روی تمام بدن خواهد گذاشت.  این مکمل دارای ویتامین C  بوده و کمبود آهن را در بدن به طور صحیح جبران می کند. کپسول سیدرال بدون نسخه پزشک نیز قابل خریداری از داروخانه های آنلاین و حضوری می باشد.

تفاوت سیدرال و سیدرال فورت در چیست؟

قرص سیدرال و قرص سیدرال فورت دو مکمل معروف برای جبران کمبود آهن است. سیدرال آهن، ویتامین B12 و ویتامین ث دارد و سیدرال فورت، آهن، ویتامین ث. یعنی ویتامین ب ۱۲ را در مقایسه با سیدرال ندارد.

همچنین دوز هر ماده مغذی در این دو مکمل با هم تفاوت دارد. مقدار آهن موجود در سیدرال معمولی، به این صورت است که در هر کپسول سی میلی گرم آهن موجود است اما در سیدرال فورت ۱۴ میلی گرم آهن هست. بنابراین برای افرادی که کمبود آهن شدید دارند سیدرال فورت مناسبت تر هست.

تعداد کپسول های موجود در هر بسته بندی سیدرال ۲۰ عدد می باشد. همین طور کپسول سیدرال فورت حاوی ۲۰ عدد کپسول می باشد.

از آنجایی که دوز آهن سیدرال بالاتر از سیدرال فورت است، این مکمل از قیمت بالاتری برخوردار است.

سیدرال معمولی برای افرادی مفید است که دوز آهن در بدنشان خیلی پایین نیست و همین طور نیاز دارند ویتامین ب ۱۲ بدنشان را تامین کنند. در غیر این صورت بهتر است برای رفع کمبود آهن در کوتاه ترین زمان ممکن از سیدرال ساده کمک گرفته شود.

بهترین زمان مصرف قرص آهن

همیشه این سوال وجود دارد که مکمل های آهن را چه زمانی مصرف کنیم بهتر است؟ مناسبترین زمان برای مصرف قرص سیدرال فورت، شب قبل از خواب یا مصرف بعد از غذا می باشد. توجه داشته باشید که  قرص سیدرال فورت را باید طبق دستور پزشک مصرف نمود.

غالبا پزشکان توصیه میکنند روزانه یک قرص را با آب فراوان مصرف نمایید.

یادآوری این نکته بسیار ضروری است که مکمل های آهن را باید با فاصله زمانی از مصرف لبنیات، چای و قهوه مصرف نمود. میزان تاثیر گذاری آهن با رعایت فاصله زمانی بیشتر خواهد بود.

مصرف قرص آهن در زمان بارداری و شیردهی

زنان باردار و شیرده، کودکان و افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند باید همیشه سطح بیشتری از آهن را دریافت کنند. هیچ نوع ممنوعیتی در مصرف مکمل های آهن برای زنان باردار و شیرده وجود ندارد. با این حال به دلیل حساسیت بالایی که وجود دارد توصیه می شود زنان باردار و شیرده حتما قبل از مصرف مکمل های آهن با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف قرص سیدرال فورت

برای این نوع مکمل هیچ گونه تداخل دارویی خاصی گزارش نشده اس  با این حال توجه داشته باشید که در صورت تداخل دارویی قرص سیدرال فورت با دیگر دارو ها، مصرف مکمل را ترک کرده و حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مصرف مکمل آهن باید به اندازه و متناسب با نیاز بدن باشد، زیاده روی در مصرف قرص آهن باعث بروز برخی مشکلات دیگر خواهد شد.

افرادی که با بیماری‌های خاص مواجه هستند باید در مصرف قرص سیدرال فورت احتیاط کنند .

سخن پایانی
به یاد داشته باشید که مکمل های غذایی هیچگاه جایگزین رژیم غذایی سالم نخواهند شد. شما برای داشتن بدنی سالم نیاز به مصرف غذاهایی دارید که حاوی مواد طبیعی هستند و نیاز سلامت بدن شما را حفظ می کنند. در کنار رژیم غذایی سالم ورزش نیز توصیه می شود. مکمل های آهن در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم تاثیر بیشتری خواهند داشت.

.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.