برای درد و سوزش معده چه بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
درد و سوزش معده یکی از مشکلات گوارشی شایع است که متاسفانه بسیاری از مردم با آن مواجه هستند. اگرچه دلایل بسیار متنوعی می توانند باعث ایجاد سوزش در معده شوند، ولی مهم ترین عامل می تواند عصبی شدن و ناراحتی های عصبی باشد. سوزش معده شبانه، می تواند احساس بدی به افراد بدهد و حتی آن ها را از خواب بی خواب کند. فرقی نمی کند که چرا با مشکل درد و سوزش معده مواجه هستید، مهم است که بتوانید با خوردن داروهای مناسب که به اسم قرص ضد سوزش معده در داروخانه ها به فروش می رسد، معده درد و سوزش ایجاد شده را کاهش دهید. اگر این سوال برایتان مطرح است که برای درد و سوزش معده چه بخوریم؟ با ما همراه باشید.

دلایل سوزش معده

دلایل سوزش معده می تواند بسیار متنوع باشد. به طوری که برخی از افراد به دلیل مشکلات روحی با این مشکل مواجه می شوند و برخی دیگر به دلیل مشکلات جسمی از سوزش معده رنج می برند. از جمله دلایل شایع برای درد و سوزش معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس ناراحتی و داشتن استرس شدید
  • مصرف نوشیدنی های الکلی و انرژی زا
  • مصرف بیش از اندازه از نوشابه
  • مصرف غذاهای فست فود و نامناسب
  • مصرف مواد غذایی اسیدی و تحریک کننده معده
  • داشتن بیماری های گوارشی و عدم درمان به موقع آن ها

مقاله پیشنهادی:
یکی از عمده دلایل سوزش معده زخم معده است. در مقاله ای با عنوان «زخم معده چیست» راه های پیشگیری و درمان این بیماری را توضیح داده ایم.

علائم سوزش معده

به طور کلی، سوزش معده با درد و احساس سوزن سوزن شدن معده و حتی رفلاکس همراه است. اما این تمامی علائم درد و سوزش معده نیست. برخی از افراد ممکن است علاوه بر علائم ذکر شده، یک سری علائم دیگری را نیز تجربه کنند که در ادامه این مقاله به مهم ترین علائم سوزش معده اشاره می کنیم.

  • احساس درد و سوزش در بالای معده به ویژه بعد از غذا خوردن
  • سردردهای شدید
  • سوزش سر معده
  • احساس درد در قفسه سینه
  • احساس تهوع
  • نفخ شکم
  • احساس درد در پشت جناغ سینه (بدتر شدن این علامت در اثر دراز کشیدن یا خم شدن)
  • احساس طعم تلخی و ترشی در دهان
  • سرفه های بی دلیل
  • داشتن مدفوع تیره رنگ و خونی
  • داشتن بلع دردناک
  • بوی بد دهان
  • داشتن سرگیجه در کنار سر درد
  • تعریق زیاد به همراه درد در قفسه سینه
  • احساس درد در بازو و فک
  • کاهش وزن در طی مدت زمان کوتاه
  • کاهش اشتها

درمان خانگی سوزش معده 

درمان خانگی سوزش معده چیست؟ یکی از سوالات رایجی که در مورد سوزش معده وجود دارد این است که چگونه می توانیم آن را در خانه و بدون هیچ داروی خاصی درمان کنیم؟ به طور کلی، برای درمان خانگی سوزش معده باید از گیاهان یا مواد غذایی مختلف استفاده کنید. اما بهترین راهکار برای درمان این مشکل این است که عادات غذایی خودتان را تغییر دهید. اگر احساس می کنید که به دلیل خوردن نوشابه، نوشیدنی های الکلی یا گازدار، مواد غذایی فست فود و … دچار این مشکل شده اید، بهتر است که عادات خودتان را تغییر دهید.

پس از تغییرات عادات غذایی و سبک زندگی، می توانید از گیاهان مختلف مانند نعناع و زنجبیل برای کاهش سوزش معده شبانه استفاده کنید. سوزش معده می تواند با دوری از استرس و اضطراب و داشتن ورزش مناسب نیز بهبود پیدا کند.

داروی گیاهی برای سوزش معده 

یکی از بهترین داروهای گیاهی خانگی برای درمان سوزش معده، گیاه نعناع است. شما می توانید روزانه مقداری از عرق نعناع را میل کنید و میزان ترشحات و رفلاکس معده را کاهش دهید. جوشاندن چند برگ نعناع با مقداری آب، به شما این امکان را می دهد تا هر روز مقداری از نعناع را میل کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

البته داروی گیاهی دیگری نیز می تواند برای سوزش معده استفاده شود که اثربخشی فوری دارد. زنجبیل یکی از گیاهان فوق العاده برای درمان درد و سوزش معده است. شما می توانید این گیاه را در غذاهای خودتان مورد استفاده قرار دهید تا از سوزش معده بعد از غذا، جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی:
رفلاکس معده
یکی دیگر از بیماری های دستگاه گوارش است. در مقاله ای به طور اختصاصی درباره راه های درمان رفلاکس معده صحبت کرده ایم. اگر شما هم می خواهید از درمان طبیعی رفلاکس معده مطلع شوید روی مقاله «درمان رفلاکس معده بدون دارو» کلیک کنید.

درمان سوزش معده با عسل

یکی از  ترکیبات معجزه آسا برای درمان درد و سوزش معده، عسل است. عسل به دلیل داشتن خاصیت ضد التهاب، می تواند باعث تسکین التهاب و درد در ناحیه معده شود. افرادی که با مشکل سوزش معده عصبی مواجه هستند، شاید نیازی به مصرف قرص یا داروی خاصی نداشته باشند. این افراد می توانند با مصرف عسل به صورت ناشتا، میزان سوزش معده خودشان را کاهش دهند.

البته در صورتی که پس از مصرف عسل باز هم شاهد درد و سوزش معده هستید و هیچ یک از علائم شما بهبود پیدا نمی کنند، بهتر است که برای درمان سوزش معده به پزشک مراجعه کنید. در این صورت احتمال اینکه بتوانید علائم ناشی از سوزش معده عصبی و غیر عصبی را کاهش دهید، افزایش پیدا می کند.

برای سوزش معده چه قرصی بخوریم؟

برای درمان سوزش معده، قرص ها و داروهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. داروهای حاوی گیاهان نعناع، زیره، رازیانه و … همگی می توانند برای درمان درد و سوزش معده بسیار موثر باشند. پس برای مصرف این داروها شک نداشته باشید. به خصوص اگر کاملا ارگانیک تهیه شده باشند.

کپسول گرین کارمین باریج اسانس

کپسول گرین کارمین باریج اسانس یک فرآورده کاملا گیاهی و طبیعی است که می تواند برای درمان درد و سوزش معده و بهبود هضم غذا استفاده شود. این کپسول دارای زیره کرمانی است و می تواند برای بهبود سلامت عمومی بدن، بسیار مفید باشد.

قرص دایجستیو اید گلدن لایف

قرص دایجستیو اید گلدن لایف یک داروی کاملا گیاهی برای درمان درد و سوزش معده است. شما می توانید این داروی مفید را قبل از هر وعده غذایی میل کنید و سوء هاضمه و سوزش معده خودتان را تسکین دهید. این قرص با داشتن ترکیبات مختلف مانند رازیانه، نعناع، زنجبیل و … به هضم بهتر غذاها کمک می کند. پس اگر سوء هاضمه، درد و سوزش معده دارید، این قرص گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می شود.

شربت ردیوسید سیمرغ داروی عطار

شربت ردیوسید سیمرغ داروی عطار یکی از داروهای درمان کننده سوزش معده عصبی است. این دارو از ژل آلوئه ورا تهیه شده و می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. مصرف این ژل در تسکین سوزش معده، بهبود هضم غذا، بهبود عملکرد سیستم گوارش و … موثر است.

سخن پایانی
در این مطلب چند نمونه از راهکارهای طبیعی و خانگی برای درمان درد و سوزش معده معرفی کردیم. اگر این روش ها دیگر برای شما جوابگو نیست یا تهیه و مصرف آنها با دردسر همراه است بهتر است راه های ساده تر را انتخاب کنید. انواع قرص برای تسکین معده درد در داروخانه بدون نسخه به فروش می رسد که اکثر آنها از ترکیبات گیاهی و طبیعی ساخته شده است. کپسول گرین کارمین و دایجستیو اید دو تا از بهترین محصولات ضد سوزش معده است که در داروخانه داروبوم می توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.