برای درمان پروستات چه بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
یک رژیم غذایی متعادل ابزار مهمی در پیشگیری از مشکلات سلامتی است. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که آنچه می‌خورید، می‌تواند در کاهش یا افزایش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پروستات نقش داشته باشد. یک رژیم غذایی متعادل برای مردان، به خصوص برای کسانی که سرطان پروستات دارند یا در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند، بسیار مفید است.
برخی از مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز، انار، گوجه فرنگی و سایر غذاهای حاوی لیکوپن (مانند هندوانه) ممکن است با کاهش خطر سرطان پروستات مرتبط باشند. همچنین قرص پروستات در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می رسد که از بروز و پیشرفت پروستات جلوگیری می کند. اگر می‌پرسید برای درمان پروستات چی بخوریم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

غذاهای ضد التهابی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پروستات را کاهش دهد. این خوراکی ها حتی در برخی موارد، برخی از آسیب های وارده را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ تر معکوس می‎کنند.

یکی از رایج ‌ترین رژیم‌ های ضد التهابی، رژیم مدیترانه ‌ای است که به خودی خود یک «رژیم غذایی» نیست، بلکه یک سبک غذا خوردن است. تمرکز بر روی میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، ماهی‌ های غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و مغزها، دانه‌ ها و حبوبات سرشار از چربی‌های سالم غیراشباع به حفظ سلامت و درمان پروستات کمک می‌کند.

علائم پروستات چیست؟

اختلال عملکرد پروستات که به عنوان بیماری پروستات نیز شناخته می‌شود، یک اصطلاح کلی است که به هرگونه ناهنجاری یا اختلال در غده پروستات اشاره دارد.

اختلال عملکرد پروستات با علائمی مانند مشکل در دفع ادرار، انزال دردناک، عدم لذت جنسی، سوزش ادرار، ناراحتی و سفتی در باسن همراه است که بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر می‌گذارد.

در سایت everydayhealth می خوانیم:
اگر در حال حاضر ماهی جزء اصلی رژیم غذایی شما نیست، این را در نظر بگیرید؛ مردانی که مقدار زیادی ماهی می خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. یک مطالعه نشان داده مردانی که از رژیم غذایی سرشار از ماهی استفاده می‌کردند، ۴۴ درصد کمتر به سرطان پروستات و ۶۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری بودند. انواع ماهی با محتوای اسید چرب امگا ۳ مفید شامل ماهی آزاد، ماهی تن سفید کنسرو شده، ساردین، قزل آلای پرورشی و ماهی خال مخالی هستند.

درمان پروستات با طب سنتی

فرمول های طب سنتی به طور گسترده در درمان پروستات استفاده می‌شود. ثابت شده است که بسیاری از عصاره های گیاهی از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می‌کنند.

زردچوبه به واسطه داشتن کورکومین مهمترین ترکیبی است که در درمان پروستات در طب سنتی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر زردچوبه، فلفل قزمز، کلم بروکلی، جوز برزیلی، انار و تخم کتان نیز در تب سنتی برای درمان پروستات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترکیبات موجود در این گیاهان از سلامت پروستات و دستگاه ادراری سالم حمایت می‌کند و سطح تستوسترون را افزایش می‌دهد. آنها با تعدیل تستوسترون، حفظ جریان سالم ادرار، تعادل هورمونی و سطح آنزیم هایی که برای سلامت مردان ضروری است به درمان مشکلات پروستات کمک می‌کنند.

درمان پروستات با گیاهان دارویی

مکمل گیاهی و گیاهان دارویی به دلیل عوارض کمتر معمولاً بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای درمان بیماری های مختلف ترجیح داده می‌شوند. در دوران مدرن، مطالعات نشان داده است که وقتی عصاره نخل اره ‌ای با عصاره ریشه گزنه ترکیب می‌شود برای درمان مشکلات پروستات از جمله هیپرپلازی و مشکلات ادراری ناشی از آن بسیار مفید است.

نخل اره ای و گزنه مهمترین گیاهان دارویی هستند که به صورت عصاره یا پودر خشک در درمان پروستات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاهان با اثرات آنتی اکسیدانی خود از سرطانی شدن پروستات جلوگیری کرده و هیپرپلازی پروستات را درمان می‌کنند.

یکی دیگر از گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان پروستات و مشکلات ادراری، گیلاس آفریقایی است. این گیاه مانع از مشکلات مختلف پروستات با افزایش سن می‌شود و در بسیاری از مکمل های پروستات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سویا، تخم کدو، زنجبیل و چای سبز نیز در درمان پروستات استفاده می‌شوند. این ترکیبات با تعدیل سطح هورمون تستوسترون از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری کرده و به عنوان درمان طبیعی پروستات عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای آگاهی از قیمت قرص مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال کلیک کنید.

چه میوه برای پروستات خوبه؟

تحقیقات نشان داده است میوه های سرشار از لیکوپن ممکن است به کاهش خطر سرطان پروستات کمک کند. لیکوپن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و در میوه هایی مانند گواوا، پاپایا، گوجه فرنگی، زردآلو، انار، سیب، گریپ فروت و هندوانه یافت می‌شود. مصرف این میوه ها برای سلامت کلی بدن و پیشگیری از بسیاری بیماری ها از جمله مشکلات پروستات بسیار مفید است.

۱- ویتامین ای برای پروستات

ویتامین های E، C، A با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند می توانند به حفظ سلامت سلولهای بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک کنند. طبق تحقیقات انجام شده، تأمین ویتامین E مورد نیاز آقایان همچنین در جلوگیری از بروز مشکلات پروستات و سرطان پروستات مؤثر خواهد بود. ویتامین e یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است که در بدن ذخیره شده و می تواند از سلولهای داخلی بدن در برابر عوامل مخرب و رادیکالهای آزاد مراقبت کند. 

۲- اثر زینک بر پروستات

زینک علاوه بر اینکه می تواند در تقویت قوای باروری مردان و تولید مثل ایشان اثر بگذارد با خاصیت تقویت کنندگی که دارد در سلامت پروستات نیز مؤثر خواهد بود. به همین دلیل است که  زینک را در انواع مکمل های تقویتی آقایان مشاهده می کنید. 

۳- لیکوپن برای آقایان

این عنصر در کاهش رشد سلولهای سرطانی و بهبود چرخه بازسازی سلولی در موارد ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است. لیکوپن مانع بزرگ شدن پروستات و مشکلات پس از آن نیز می گردد.

۴- نقش سلنیوم در پروستات

همانطور که وجود سلنیوم مازاد نیاز بدن می تواند مضر باشد، کاهش سطح آن نیز در امکان ابتلا به مشکلات پروستات مؤثر خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از مکمل های مخصوص پروستات آقایان حاوی سلنیوم نیز می باشد. سلنیوم با خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن به حفظ سلامت سلولهای بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند.

سایر ویتامین های مؤثر در سلامت پروستات می توان به ویتامین D نیز اشاره کرد. تحقیقات حاکی از آن است که مردانی که سطح ویتامین D کمتری نسبت به مقدار استاندارد آن دارند بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات پروستات خواهند بود. به همین خاطر است که در مکمل پروستات برای آقایان از ویتامین D نیز استفاده می شود. همچنین ویتامین K، منیزیم، آهن و ویتامین های ب نیز در حفظ سلامت آقایان در سنین میانسالی و سالمندی بسیار مؤثر خواهند بود.

چه مکملی برای پروستات خوبه؟

برای رفع مشکلات پروستات و پیشگیری از سرطانی شدن آن مکمل های زیادی در بازار موجود است. این مکمل ها با مکانیسم های مختلف به حفظ سلامت این غده کمک کرده و به عنوان داروی درمان قطعی پروستات نیز تجویز می‌شوند. در ادامه برخی از این مکمل ها و فواید آنها شرح داده شده است.

۱- قرص پروستیکا گلدن لایف

قرص پروستیکا گلدن لایف حاوی ترکیباتی مانند سلنیوم، زینک و عصاره گیاه نخل اره ای است. استفاده از این قرص از سلول های پروستات محافظت کرده و التهاب این اندام را بهبود می‌بخشد.

این مکمل مشکلات دفع ادرار به دلیل بزرگ شدن پروستات را برطرف می‌کند. همچنین می‌توان برای درمان ریزش موی هورمونی الگوی مردانه و بهبود سرطان کبد از این مکمل استفاده کرد. قرص پروستیکا گلدن با افزایش سطح تستوسترون برای افزایش میل جنسی نیز مفید است.

قرص پروستیکا گلدن لایف

۲- کپسول سیموپروستات سیمرغ دارو عطار

کپسول سیموپروستات سیمرغ دارو عطار حاوی عصاره نخل اره ای، گزنه، چاودار و کدو است. این مکمل برای درمان هیپرپلازی پروستات، تکرر و سوزش ادرار و ریزش موی آقایان مفید است. استفاده از این کپسول درمان پروستات، مانع هیپرپلازی غده پروستات شده و می‌تواند آن را درمان کند. خواص ضدالتهابی ترکیبات موجود در این مکمل به حفظ سلامت پروستات کمک می‌کند.

کپسول سیموپروستات سیمرغ دارو عطار

۳- سافت ژل وی پروست ویوا تیون

سافت ژل وی پروست ویوا تیون یک مکمل بسیار مفید برای درمان مشکلات پروستات است. در فرمولاسیون این کپسول عصاره گزنه، دانه کدو، گوجه فرنگی و گیاه نخل اره همراه با ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد. این ترکیبات به حفظ سلامت پروستات کمک کرده و با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مانع هیپرپلازی پروستات می‌شوند.

ویتامین ها و مینرال های موجود در این مکمل به سطح سلامت عمومی فرد نیز کمک کرده و برای افزایش قدرت باروری و توان جنسی مفید هستند. ویتامین های E و C موجود در سافت ژل وی پروست ویوا تیون با اثرات آنتی اکسیدانی از استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری ها است، جلوگیری می‌کنند.

سخن پایانی
پروستات غده کوچکی است که در اطراف مجرای ادرار قرار دارد و مسئول ایجاد مایع منی است. پروستات که معمولاً به شکل و اندازه گردو توصیف می‌شود، عملکردهای مهم بسیاری در دستگاه تناسلی مردان دارد. درمان های بسیار مؤثری در طب سنتی وجود دارد که نه تنها گسترش سرطان را متوقف می‌کند، بلکه در واقع می‌تواند باعث بهبودی نسبی یا کامل مشکلات این غده شود.
با این حال بسیاری از مردان از سنین جوانی و میانسالی به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از مشکلات پروستات هستند. توصیه اغلب پزشکان رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. انواع قرص و داروی پروستات با فرمولاسیون گیاهی به همین منظور در دسترس است. برای خرید این مکمل ها با مشاوره رایگان پزشک داروساز می توانید با داروخانه آنلاین داروبوم تماس بگیرید.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.