بهترین آمینو اسید برای حجم را بشناسید!

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های آمینو اسید جز مکمل های ورزشی هستند که از اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده پروتئین ها ساخته شده‌اند. آنها شامل آمینو اسیدهای ضروری هستند که توسط بدن تولید نمی‌شوند و باید از رژیم غذایی دریافت شوند. این مکمل ها نقش های متعددی در بدن دارند، از ساخت پروتئین ها و سنتز هورمون ها گرفته تا حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و کمک به تولید انرژی. مکمل آمینو اسید در اشکال مختلف از جمله قرص، پودر و ویال در دسترس هستند که نیازها و ترجیحات مختلف را برآورده می‌کنند. در ادامه مقاله توضیحاتی ارائه داده‌ایم تا بهترین آمینو اسید برای حجم را بشناسید لطفا همراه ما باشید.

آمینو اسید چیست؟

مکمل های اسید آمینه فرمولاسیون هایی هستند که برای رساندن اسیدهای آمینه حیاتی، بلوک های سازنده پروتئین ها، به طور مستقیم به بدن طراحی شده‌اند. این مکمل ها حاوی آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری مختلفی هستند که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن مانند حمایت از رشد عضلانی، کاهش درد عضلات، کمک به ریکاوری سریع بعد از تمرین مورد نیاز هستند.

انتخاب بهترین مکمل اسید آمینه برای حجم به هدف شما، محدودیت های غذایی، شیوه زندگی و اهداف سلامتی شما بستگی دارد. بطورکلی BCAA بهترین مکمل آمینواسیدی برای کمک به رشد عضلات و افزایش حجم است. اما بهتر است قبل از مصرف هر مکملی با پزشک یا مربی خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: آمینو اسید چیست و چه فوایدی دارد؟

چرا آمینو حجم دهنده؟

مزایای اسید آمینه ها برای عضله سازی و افزایش حجم توسط تحقیقات فراوانی در زمینه سلامت و تناسب اندام کاملا تأیید شده است. دریافت آمینو اسیدهای کافی در رژیم غذایی برای حمایت از سلامت کلی بسیار مهم است. این بلوک‌ های سازنده پروتئین، ریکاوری را سرعت بخشیده، رشد عضلات را تقویت می‌کنند و درد عضلانی تاخیری را کاهش می‌دهند.

اسیدهای آمینه ضروری بلوک های ساختمانی برای سنتز پروتئین ماهیچه ها هستند. بنابراین آنها به شدت مسئول رشد و ترمیم عضلات به ویژه برای افرادی هستند که جهت افزایش توده عضلانی تمرین می‌کنند. سه آمینو اسید شاخه دار ضروری (BCAA) وجود دارد. اینها بخشی از ۹ اسید آمینه ضروری از جمله والین، لوسین و ایزولوسین هستند. آمینو اسیدهای شاخه دار ثابت شده است که با افزایش سنتز پروتئین عضلانی پس از تمرین، رشد عضلات را افزایش می‌دهند. مصرف غذاهای سرشار از آمینو اسید و مکمل های اسیدهای آمینه ضروری یک راه ساده برای افزایش حجم عضلات در کنار فعالیت بدنی است.

رژیم غذایی متعادل از اسیدهای آمینه اغلب برای حمایت از متابولیسم چربی جهت بهبود توده عضلانی بدون چربی و کاهش وزن سالم تبلیغ می‌شود. با مصرف روزانه مکمل آمینو، مشخص شد که درصد چربی بدن در مردانی که به طور منظم تمرینات قدرتی انجام می‌دادند، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این تفاوت در مقایسه با مردانی که نوشیدنی های ورزشی یا پروتئین وی را پس از تمرین استفاده می‌کردند، قابل توجه بود.

مقاله پیشنهادی: آمینو قرص بهتر است یا پودر؟

بهترین مکمل آمینو اسید برای حجم

انواع مکمل آمینو اسید برای حجم در داروخانه ها و مکمل فروشی ها موجود است. اما اعتماد به یک برند معروف که هم قیمت مناسبی دارد و هم امتحان خود را پس داده بهترین کار است. در ادامه چند نمونه از پرفروش ترین مکمل های اسید آمینه را معرفی می کنیم:

۱- پودر آمینو انرژی دوبیس ۲۷۰ گرمی

پودر آمینو انرژی دوبیس یک مکمل ایرانی است که به دلیل وجود اسیدهای آمینه مختلف و BCAA برای ساخت عضلات ایده آل است. این مکمل قوای بدنی و تمرکز را در حین انجام تمرینات افزایش می‌دهد. آمینو اسید دوبیس، همچنین به سرعت جذب بدن شده و ریکاوری سریع و کامل عضلات را امکان پذیر می‌کند.

پودر آمینو انرژی دوبیس ۳۰ سروینگ ارائه می دهد که در هر سروینگ  ۲٫۵ گرم BCAA وجود دارد. گلوتامین، کافئین، آرژنین، چای سبز، قهوه سبز و تائورین دیگر ترکیبات این مکمل را تشکیل می دهند.

پودر آمینو انرژی دوبیس با افزایش تولید نیتریک اکساید (NO) پمپاژ خون در بافت ماهیچه ‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین مواد مغذی برای عضله سازی را با سرعت بیشتری تامین می‌کند. در فرمولاسیون این مکمل کافئین و چای سبز وجود دارد که به هوشیاری بیشتر فرد و جلوگیری از خستگی کمک خواهد کرد.

آمینو انرژی دوبیس

۲- قرص آمینو پلاس ۶۸۰۰ پی ان سی ۹۰ عددی

قرص آمینو پلاس ۶۸۰۰ پی ان سی تولید ایران و یک مکمل بسیار مفید با فرمولاسیونی کامل از آمینواسیدهای ضروری و غیر ضروری است. آمینو پلاس PNC حاوی ۶۸۰۰ میلی گرم اسید آمینه به ازای هر سه قرص و ۲٫۲ گرم اسید آمینه شاخه دار(BCAA) می باشد. این آمینو حجم دهنده باعث ساخت عضلات بدون چربی شده و به افزایش حجم کمک می‌کند. همچنین با کاهش اشتها برای کاهش وزن نیز موثر است. قرص آمینو پلاس ۶۸۰۰ پی ان سی بدن را در حالت آنابولیک قرار داده و پروتئین سازی را تسریع می‌کند. پیش از استفاده از این مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

قرص آمینو پلاس 6800 پی ان سی

۳- قرص آمینو کافئین بی اس کی ۳۰۰ عددی

قرص آمینو کافئین بی اس کی تولید ایران مکمل دیگری است که از تحلیل عضلات جلوگیری کرده و مانع خستگی زودرس در طول تمرینات می‌شود. همچنین با دارا بودن آمینواسیدهای شاخه دار افزایش توده عضلانی را تسریع کرده و از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری می‌کند. قرص آمینو کافئین بی اس کی با دارا بودن کافئین و ویتامین B6 هوشیاری را افزایش داده و ریکاوری را تسریع می‌کند. از این مکمل می‌توان در رژیم های لاغری نیز استفاده کرد زیرا چربی سوزی را تسریع کرده و مانع تحلیل عضلات می‌شود.

قرص آمینو کافئین بی اس کی 300 عددی

۴- قرص آمینو وی اکسپلود فانتوم نوتریشن ۳۰۰ عددی

قرص آمینو وی اکسپلود فانتوم نوتریشن محصول ایران و یک مکمل غذایی عالی برای تسریع عضله سازی و افزایش حجم است. مصرف این مکمل ریکاوری را تسریع کرده و مانع از تحلیل عضلات می‌شود. در فرمولاسیون این قرص آمینواسیدهای شاخه دار وجود دارد که علاوه بر افزایش قدرت بدنی برای ساخت توده عضلات فوق العاده مفید هستند. قرص آمینو وی اکسپلود فانتوم نوتریشن حاوی ۶ گرم اسید آمینه از منشا پروتئین وی کنسانتره است که تاثیر قابل توجهی بر ساخت عضلات دارد.

قرص آمینو وی اکسپلود فانتوم نوتریشن

سخن پایانی
اسیدهای آمینه بلوک های ساختمانی ضروری برای سنتز پروتئین عضلات هستند. ثابت شده است که آمینو اسیدهای شاخه دار با افزایش سنتز پروتئین عضلانی پس از تمرین، رشد توده عضلات را افزایش می‌دهند. اسیدهای آمینه ضروری با بهبود عملکرد ورزشی مرتبط هستند از این رو مصرف مکمل های اسید آمینه بسیار مهم است. استفاده از مکمل های آمینواسید عملکرد استقامتی و قدرت بدنی را در کنار افزایش حجم عضلات به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.