معرفی شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از راه ‌هایی که می‌تواند به افزایش وزن کمک کند، استفاده از شربت های اشتها آور است که برای رده سنی بزرگسالان تهیه شده است. این شربت ها همچنین می‌توانند با بهبود عملکرد دستگاه گوارش به هضم و جذب بهتر مواد مصرفی کمک کنند.
دو نمونه از شربت اشتها آور بزرگسالان مؤثر در افزایش وزن، شربت اشتها آور اپتایت کیم کیمیاگر توس و شربت اشتهاآور باریج است. ترکیبات موجود در این شربت ها با تقویت معده می‌توانند اثرات چاق کننده داشته باشند. برخی از این محصولات با پاکسازی بدن به افزایش اشتها کمک می‌کنند.

استفاده از شربت افزایش اشتها در بزرگسالان برای افزایش وزن و هضم بهتر مواد مصرفی تجویز می‌شود. این شربت ها بیشتر با استفاده از عصاره های گیاهی مؤثر بر عملکرد معده و گوارش تهیه می‌شوند. با مصرف این محصولات نه تنها وزن افراد افزایش می‌یابد بلکه سبب بهبود سیستم ایمنی و سلامت کلی فرد خواهد شد. در ادامه مقاله به معرفی شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان می‌پردازیم لطفا همراه ما باشید.

عوارض لاغری بیش از حد

لاغری بیش از حد شامل افرادی با توده بدنی  کمتر از ۱۸٫۵ است.  کمبود وزن شدید می‌تواند عوارضی مانند کاهش تراکم استخوان، اختلالات هورمونی، افزایش خطر سقط جنین، اختلال در قاعدگی و اختلالات جنسی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این لاغری بیش از حد می‌تواند سیستم گوارش را تضعیف کند و فرد دچار فقر آهن و کم خونی شدید شود. در این شرایط سیستم ایمنی فرد نیز تضعیف خواهد شد.

در وبسایت معتبر medicalnewstoday می خوانیم:
کمبود زینک علائمی مانند از دست دادن اشتها و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی ایجاد خواهد کرد. همچنین ممکن است باعث تغییر در درک چشایی، کندی بهبودی زخم ها و ریزش مو شود. اسید چرب امگا ۳ نیز ممکن است اشتها و میل فرد را به خوردن بهبود بخشد. کمبود ویتامین B1 معمولاً باعث کاهش اشتها، کاهش وزن، سردرگمی و سایر علائم عصبی می شود.

راه های افزایش اشتها

راه ‌های متعددی برای افزایش اشتها وجود دارد اما سالم ‌ترین راه این است که غذاهای سالم بخورید. اگر به سرعت احساس سیری می‌کنید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. غذاهای مغذی را انتخاب کنید که سرشار از چربی ها و ویتامین ها و پروتئین هستند.

همچنین می‌توانید از اسموتی و میوه های خشک و آجیل ها در میان وعده استفاده کنید. لازم است مصرف مایعات را کنترل کنید و از مصرف تنقلات بی ارزش و نوشابه ها دوری کنید. برای رفع کم اشتهایی بزرگسالان پزشک معمولاً شربت اشتها آور را تجویز می‌کند.

معرفی بهترین شربت اشتها آور بزرگسالان

بهترین شربت اشتها آور بزرگسالان حاوی ترکیبات و مواد مغذی است که می‌تواند با حمایت از دستگاه گوارش به افزایش اشتها کمک کند. بی اشتهایی، مشکلات هضم و یا سوء هاضمه باعث کاهش وزن افراد می‌شوند در این شرایط شربت اشتها آور می‌تواند کمک کننده باشد.

 مصرف این شربت می‌تواند بی اشتهایی را درمان کند و با تقویت دستگاه گوارش به هضم و جذب بهتر مواد غذایی و در نتیجه افزایش وزن کمک کند. در ادامه به چند نمونه شربت افزایش اشتها در بزرگسالان می‌پردازیم.

۱- شربت اشتها آور اپتایت کیم کیمیاگر توس

شربت اشتهاآور اپتایت کیم کیمیاگر توس محصولی است که برای بهتر شدن اشتها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش طراحی و تولید شده است. این شربت برای افزایش وزن بزرگسال و کودکان قابل استفاده است. همچنین افرادی که به دلیل کم اشتهایی دچار کمبود وزن هستند، می‌توانند از آن به عنوان شربت اشتهاآور استفاده کنند.

این محصول حاوی عصاره گیاه افسنطین، به و عسل است که می‌تواند به عنوان مکمل غذایی ترشحات معده را افزایش دهد. این فرآورده به بهبود هضم مواد غذایی کمک کرده و رفلکس و نفخ و باد شکم جلوگیری می‌کند.

مصرف شربت اشتهاآور اپتایت کیم کیمیاگر توس برای بیمارانی که ناراحتی های گوارشی دارند و یا سابقه تشنج و بیماری صرع دارند، ممنوع است. توجه داشته باشید که به طور کل نباید این شربت را به صورت مداوم مصرف نمود.

شربت اشتهاآور اپتایت کیم کیمیاگر توس

۲- شربت سیمو اپتا سیمرغ دارو عطار

شربت سیمو اپتا سیمرغ دارو عطار محصولی است که برای کودکان بیش از دو سال تهیه شده است. این شربت می‌تواند به افزایش اشتها و تأمین انرژی روزانه کودک مخصوصاً در کودکانی که دچار اضطراب و یا بیش فعالی هستند، کمک کند.

این فرآورده تأثیر مثبتی بر روی رشد و وزن کودک دارد. زیرا حاوی عصاره های گیاهی و ویتامین ها و مواد معدنی است که می‌تواند به هضم غذا و افزایش باکتری های مفید روده کمک کند.

 ترکیبات موجود در فرمولاسیون این محصول با داشتن خواص آنتی اکسیدانی همچنین می‌توانند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کنند. توجه داشته باشید که شربت سیمو اپتا سیمرغ دارو عطار برای کودکانی که دچار بیماری های خودایمنی هستند، قابل استفاده نیست.

میزان استفاده از شربت نیز بهتر است با نظر پزشک تعیین شود. همچنین در صورت در پیش داشتن جراحی، دو هفته قبل از آن بهتر است از مصرف این شربت خودداری کنید.

شربت سیمو اپتا سیمرغ دارو عطار

۳- شربت اشتها آور راسیپ رها

شربت اشتها آور راسیپ رها محصولی است که برای بهبود اشتها و افزایش وزن کودکان و افراد بزرگسال تهیه شده است. اگر به دلایلی مانند اختلالات عصبی و عاطفی، بیماری های عفونی، سوء تغذیه، استفراغ های مداوم و لاغری های مرتبط با اختلالات مزاجی دچار بی اشتهایی و کاهش وزن شده‌اید، این شربت برای شما مفید است.

شربت اشتها آور راسیپ رها در واقع نوعی آنتی هیستامین است که می‌تواند از ایجاد حساسیت جلوگیری کند و علائم حساسیت ها را نیز کاهش دهد. به دلیل جذب بالا در دستگاه گوارش تأثیر این شربت بعد از گذشت حدود یک ساعت قابل مشاهده است و پس از ۲۴ ساعت نیز به صورت متابولیت دفع می‌شود.

مصرف این شربت اشتهاآور و افزایش وزن در بین مردم در حال افزایش است. بسیاری از افراد خودسرانه این شربت را بطور مداوم مصرف می‌کنند. بهتر است بدانید که اثرات این شربت موقت است و پس از قطع دارو وزن به حالت عادی برمی‌گردد.

شربت اشتها آور راسیپ رها

۴- شربت اشتها آور باریج اسانس

شربت اشتها آور باریج اسانس یکی از شربت هایی است که برای بهبود اشتها در کودکان و بزرگسال استفاده می‌شود. این شربت حاوی ترکیباتی مانند عصاره انار، نعنا، عسل، پلی فنل و فلاونوئید و است که می‌توانند به درمان مشکلات گوارشی و هضم مواد غذایی کمک کنند.

این محصول به عنوان شربت اشتها آور قوی کاملاً گیاهی و طبیعی است و در ترکیبات آن مواد شیمیایی استفاده نشده است. علاوه بر کمک به بهبود اشتها و وزن می‌تواند حالت تهوع و استفراغ، نفخ و سوء هاضمه را نیز درمان کند.

این فراورده با تقویت معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌تواند هضم غذا را نیز تسریع کند. شربت اشتها آور باریج اسانس همچنین حاوی آهن و کلسیم و بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن است. بنابراین می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن از سلامت عمومی فرد نیز محافظت کند.

شربت اشتها آور باریج اسانس

سخن پایانی
شربت های اشتها آور بزرگسالان انواع مختلفی دارند و برای درمان بی اشتهایی و افزایش وزن تجویز می‌شوند. اگر از لاغری مفرط که می‌تواند باعث بیماری های مختلف شود، رنج می‌برید، استفاده از این محصولات برای شما مفید خواهد بود. شربت های اشتهاآور را می‌توانید با تجویز پزشک از داروخانه ها تهیه نمایید.

منبع: انواع شربت اشتها آور بزرگسالان

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.