بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه انواع مکمل های مولتی ویتامین در داروخانه ها یافت می شود، مانند مولتی ویتامین بانوان. اما سوال اینجاست که مصرف مولتی ویتامی ها تاثیری روی وزن دارد؟ برخی افراد که تمایل دارند با خوردن مولتی ویتامین ها کمی وزن بگیرند و چاق شوند از صحت این موضوع استقبال می کنند اما برخی دیگر ممکن است از دانستن این موضوع اصل خوشحال نشوند، در این مقاله ابتدا به مواد مغذی که خاصیت چاق کنندگی دارند اشاره می کنیم سپس به شما می گوییم بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کدام است؟

آیا ویتامین ها و مواد معدنی باعث افزایش وزن می شوند؟

به طور صریح خیر، ویتامین ها به طور مستقیم نمی توانند وزن را افزایش دهند. چیزی که باعث افزایش وزن بدن می شود کالری است و ویتامین ها و مواد معدنی فاقد کالری هستند. با این حال ویتامین ها به شکل غیر مستقیم روی وزن تاثیر می گذارند چرا که برخی از آنها خاصیت اشتهاآوری دارند.

از دست دادن اشتها یکی از عوارض کمبود ویتامین B در بدن است، هنگامی که به سطح مطلوب می رسد اشتها باز می گردد و به وزن افزوده می شود.
از سوی دیگر کمبود برخی ویتامین ها خود عاملی برای کاهش وزن محسوب می شود. به طور مثال کمبود ویتامین دی منجر به کاهش وزن می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوز مناسبی از ویتامین D در رژیم غذایی خود دریافت می کنند بیشتر در معرض افزایش وزن قرار می گیرند.

کدام ویتامین ها و مواد معدنی به افزایش وزن کمک می کنند ؟

همان طور که می دانید رژیم غذایی کافی و سالم تمام مواد مغذی موردنیاز بدن را تامین می کند اما مسئله ای که همه ما به آن واقف هستیم این است که همه افراد غذای سالم و مغذی نمی خورند. بنابراین در چنین شرایطی مصرف مولتی ویتامین به جبران این شکاف تغذیه ای کمک می کند و مزایای متعددی را برای سلامتی به ارمغان می آورد.

ویتامین B1  مسئول تبدیل غذا به انرژی است، همچنین در انقباض عضلانی و هدایت سیگنال های عصبی موثر است.

ویتامین B6 به جذب آمینواسیدها، تولید گلبول های قرمز خونی و ایجاد انتقال دهنده های عصبی ضروری است.

بهترین قرص مولتی ویتامین برای چاقی

در این بخش تعدادی از بهترین و موثرترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن را معرفی خواهیم کرد.

 قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال

برای افرادی که به دنبال مولتی ویتامین مقرون به صرفه هستند مولتی ویتامین یوروویتال را معرفی می کنیم. این مکمل طیف گسترده ای از مواد مغذی را داراست؛ چیزی حدود ۲۴ ریز مغذی ضروری. به عنوان مثال ویتامین های گروه ب در افزایش اشتها و چاق کنندگی موثر است.

کپسول مولتی دیلی دانا

این محصول یک مولتی ویتامین باکیفیت بالا تولید برند دانا است. کپسول مولتی دیل دانا حاوی مقادیر کافی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین B، بیوتین، ویتامین D و C است. ویتامین B ویتامینی است که برای افزایش اشتها موثر است.

قرص دی ویت اکتیو هلث اید

قرص دی ویت اکتیو هلث اید یکی از بهترین مولتی ویتامین های برای افزایش وزن است. این مکمل ناراحتی گوارشی ایجاد نمی کند. از آنجایی که کمبود آهن بین خانم ها شایع است این مکمل حاوی دوز مناسب آهن است.

قرص مولتی ویتامین فارماژلیتان

کپسول فارماژلیتان یک مکمل عالی برای افزایش اشتها و افزایش وزن است. این مکمل برای افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند مفید می باشد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.